Pollewopke zou het nog laten weten, maar ik denk dat geen nieuws in dit geval betekent dat ze niet komt. En noukie zou ook komen (met Zoë), maar die heeft al heel lang niet meer meegeschreven... Ik zal het even op facebook vragen, maar denk het haast niet.
@mamavanjuul: is inderdaad jammer dat je niet kunt komen, maar snap wel dat dit te ver is voor je. Hoe komt het dat je het koud hebt, nog gaan schaatsen vandaag? @maryloes: hoe is het bij jullie? Iedereen weer aan het opknappen? Ik ga mijn bed opzoeken, anders ben ik bang dat ik morgen tijdens de cursus niet erg wakker ben...
@ mamavanjuul: jaaaa... zeker jammer dat het te ver weg is, maar zeker (nog steeds) begrijpelijk! Tis echt een end... Volgende keer dichter bij jou in de buurt, moet vast lukken, we wonen allemaal zo verspreid! @ eeka: truste! Succes morgen!
Danique heeft zich gisteren ook een slag in de rondte geschaatst met Chris. Nu in een natuurgebied, het stoelje wat ze mee hadden heeft leuk in het riet staan wachten want die wilde ze niet meer. Ze wilde alleen nog maar schaatsen, echt een kind van d'r vader! (niet van d'r moeder wat dat betreft ) Quinten is nu wel weer beter, behalve nog erg verkouden. Hij begint ook weer wat beter te eten en hij heeft regelmatig weer z'n grijns op zijn gezichtje. Stukjes eten : hier nog nauwelijks. Bij D. prakte ik nu alleen nog maar maar bij Q. moet echt alles nog in de blender. Ik probeer het wel al iets groffer te doen, niet meer zo'n brij. Als ik stukjes neerleg doet hij er niets mee. Beetje spelen, maar hij stopt het niet zelf in z'n mondje. Zijn hand gaat niet eens richting zijn mond. MamaMarije, je krijgt zo pb van me. Fijn dat Danique ook mee kan! Kan haar papa of zelf de schaatsen onderbinden, of wie weet de hele dag ongestoord met z'n neus op de tv naar de Elfstedentocht kijken. Hiihihi, als we gaan oefenen in negeren dan oefenen we toch alleen op onze peuters, toch niet op de babies en de dames? Maryloes, wat veel zieken bij jou zeg. Jullie hebben elkaar flink aangestoken zeg, niet leuk. Ik zag je filmpje van een stappende Nina op FB. Helemaal super zeg, wat een snelle dame! Eeka, hier geen speciale voorkeuren voor drinken hoor. Heel veel sterkte morgen met de vroege reis naar Den Haag! Mrs Hair, heel veel succes met je essay. Echt de laatste loodjes zeg. Banaantje, wat zei de dokter? Mamavanjuul, ik vind het ook zo jammer dat je niet kan komen! Hopelijk volgende keer wel, dan wat meer bij jou in de buurt.
Dag dames!Nou, ik ga nog even goed aan de slag met het essay.Ik kreeg vanmorgen wel een gigantische opsteker! Ook de laatste twee tentamens heb ik gehaald, en zelfs met een 9 en een 8... Dat geeft wel echt een boost om nou voor dat essay niet te perfectionistisch te zijn, het maar gewoon te schrijven en in te leveren.Totale score is dus drie negens, twee achten, een zeven en een zes... Schaam me bijna dat ik me zo druk heb gemaakt...
@ mrs hair: jeetje wat goed zeg!! Het harde werken beloont zich . Wees er trots op, je hebt het verdiend. Nog 'even' knallen met je essay en het zit er weer op. Succes! @ natas: wat leuk dat Danique zo graag schaatst! Grote meid al zeg... Haha, ik moet van de opvoedkundige Benjamin ook regelmatig negeren hoor... valt me niet mee, maar het moet . Fijn dat Q weer beter is! Hopelijk nu even klaar met het gedoe @ maryloes: hoe is het in de ziekenboeg? @ banaantje: hoe is het met jou? @ hier: gisteren is de opvoedkundige weer geweest en het was weer hartstikke zinvol. Ze wees me meteen op de dingen die ik 'niet goed' deed. Ik moet veel meer prijzen en complimenteren (totdat je er zelf misselijk van wordt, zegt zij. Een gewone 'goed zo' is niet afdoende). Daarnaast ook veel meer negeren, ik mag Benjamin niet meer oppakken als hij huilt (tenzij hij van 3hoog naar beneden kukelt ) en ruzies onderling moeten ze zelf oplossen. Moeilijk is dat! Zul je natuurlijk altijd zien dat het twee engeltjes zijn als ik met de opvoedkundige zit te praten
Ik vraag me af wat ze vindt van fysiek geweld onderling. Moet je slaan/krabben/ e.d. ook negeren? Lijkt me toch niet... maar dat is hier de grootste bron van ergernis.
Fysiek geweld moet je 'bestraffen' met een time-out en dan uiteraard ook uitleg waarom iets niet mag. Rozan en Hugo zullen misschien al wel snappen dat het niet mag en dat het zeer doet, maar gewoon de impuls niet kunnen weerstaan. Maarrrr... je mag het alleen bestraffen als je het ook daadwerkelijk gezien hebt dat het gebeurt. Als je het niet precies weet of je hebt het niet gezien, negeer je het en laat je het ze zelf oplossen. Als ze het echt samen te bont maken, zet je ze beide apart. Vooral niet gaan 'scheidsrechteren' en een kant kiezen. Als je bestraft, bestraf je dus ook 'alleen' het slaan/schoppen en niet de ruzie op zich. Ik moet van de opvoedkundige ook erg waken voor 'halve correcties'. Dat is dat je zegt: 'jongens, doe eens rustig'... of 'niet zo schreeuwen'... of 'nou nou, moet dat nou zo?' Dat soort dingen... Het is óf negeren, óf corrigeren met bijbehorende consequentie (na 1x waarschuwen time out.
@MamaMarije: Zo, dat lijkt me best lastig hoor. Vooral die halve correcties niet doen maar een van de twee mogelijkheden 'kiezen'. Pfoeh. Wel enorm goed dat je die adviezen krijgt want nu kun je er gericht aan werken, ik hoop dat je snel resultaat ziet bij die twee @Mrs Hair: Jemig de pemig wat een prachtcijfers!! @Eeka: Ben je nog fatsoenlijk met de trein aangekomen, of was er veel vertraging? Ik las van een vriend op Twitter dat er al bij voorbaat dit weekend mails werden rondgestuurd vanuit NS naar de reizigers dat de dienstregeling helemaal verstoord zou zijn, dus ze waren zich al mooi aan het indekken. Beetje jammer vind ik het, omdat NS vorig jaar na die strenge winter had beloofd dat ze maatregelen hadden genomen zodat dit niet meer kon gebeuren, en nu vriest het met wat sneeuw, en ja hoor, weer sneeuw aan de knikker En hoe was de cursus zelf? Hier: Gaat beter! Ik heb van de huisarts nu een andere kuur gekregen: Erythrocine in plaats van Amoxicilline. Ik heb vandaag al veel minder keelpijn dan gisteren. Vandaag kan ik ook weer meer genieten van Caitlin. Ze is zo lief en vrolijk en gezellig. Heb de energie weer om lekker intensief met haar te spelen. Natuurlijk geniet ik altijd wel van haar, maar als je je niet lekker voelt ga je toch lopen aftellen naar haar slaapje zodat je zelf dan ook weer je bed in kunt. Verder vanmorgen nog even een zwangerschapstest gedaan, just in case. Heb morgenmiddag de eerste echo!!!!!! De test gaf een streep die veel donkerder was dan de controlestreep, dus ik moet toch echt onderkennen dat ik zwanger ben, hihihi! Tja, het was zo lullig geweest als ik daar morgen was en ik blijk toch niet zwanger te zijn Ik ga even een pb-tje sturen!
@ MamaMarije; Tja, die halve correcties... Is echt heel logisch allemaal, wat de opvoedingsdeskundige je vertelt, maar pas het maar eens toe in de praktijk. Vooral omdat je niet de hele tijd zo streng wil zijn... Lastig.
@mrs hair: wauw, wat een goede cijfers! Met je essay komt het vast ook helemaal goed, succes met de laatste loodjes (of is ie inmiddels al af?)! @banaantje: gelukkig dat je je weer wat beter voelt. En leuk, morgen de eerste echo! Zou wel leuk zijn als je zaterdag foto's meebrengt... @natas: wat goed van Danique dat ze het schaatsen zo leuk vindt. En het komt vast wel goed met het eten van Quinten, dat hij stukjes gaat eten. @mamamarije: dat negeren lijkt me echt supermoeilijk zeg! In theorie klinkt het allemaal heel leuk, maar in de praktijk zal het soms behoorlijk lastig uit te voeren zijn. Maar goed, ik probeer de dingen die je beschrijft wel in mijn achterhoofd te houden, komt vast nog ooit van pas. @hier: Om half zeven de deur uitgegaan en 12 uur later was ik weer thuis. Gelukkig heb ik geen vertragingen gehad, maar wel een koude trein waar ik 1,5 uur in moest zitten. Heb dus de hele dag koude voeten gehad, bah. De cursus was interessant, dus het was de moeite waard.
Banaantje, spannend weer morgen! Fijn dat je je weer wat beter voelt. Mamamarije, goede tips weer, ik lees graag mee . Halve waarschuwingen...tja...de hele dag door. Eeka, lange dag maar gelukkig interessant! Mrshair, wat goed zeg die cijfers. Laatste loodjes voor nu dus even, succes ermee! Kippetje vandaag naar de psz, was ook interessant, haha. Wel even huilen toen ik wegging maar goed dat gebeurt op het kdv ook wel eens. Maar interessant dat het wel echt anders is dan het kdv en dat had ik eigenlijk niet zo verwacht. Wel wat schoolser en de juffen lijken me meer juffen dan de kdv leidsters, die zijn toch wat meer knuffeliger en is wat vrijblijvender qua spelen e.d. Lijkt me wel goed voor het kippetje zo'n ochtendje. En ze had, nadat we weg waren gegaan, goed meegedaan.
Hoe vond het kippetje het zelf op de psz??? Toen ik Julia vanmiddag op haalde van de psz hadden ze disco Allemaal van die peutertjes dansen op K3, hihihi! We hebben wat ontdekt bij Emma met eten, mevrouw draait namelijk haar hoofd steeds weg als de lepel er aan komt: ze wil het zelf doen. Dus nu leggen we elke keer wat voor haar neer, dan pakt ze het zelf en stopt het in haar mond Ze heeft alleen de pincetgreep niet helemaal onder controle, dus er valt meer naast dan dat er in haar mond gaat. Vandaag rijst met doperwtjes, hahaha! Heel slim man, onze hond vond het toch lekker Maar ze eet er wel goed van! Van de papfles laat ze steeds meer staan, dus dat is een goed teken!
@Mamamarije: klinkt heftig allemaal, maar ook vermoeiend! je wordt zo met je neus op de feiten gedrukt zeg...halve waarschuwingen, nog nooit over nagedacht eigenlijk!