Mamavanjuul, ja volgens mij wel leuk. Althans, dat was het enige wat ik van haar te horen kreeg . En ik moet de hele tijd een liedje zingen over een kikkertje? Geen idee .
Ken ook geen liedje over een kikkertje....haha, Julia komt ook heel vaak met liedjes thuis, zo grappig! Psz is eigenlijk ook een schooltje, maar dan voor peutertjes. Ze worden echt voorbereidt op de kleuterklas. Pff. vanavond maar 1 uurtje gesport ipv 2, had echt geen zin meer! Opeens leek op de bank zitten en even niksen zo aantrekkelijk!
@Eeka: Goed dat de cursus interessant was, waren je koude voetjes niet voor niets. @mamavanjuul: Hihi de hond heeft echt een wereldtijd met Emma! Hier ook een baby die steeds vaker de papfles laat staan, trouwens. Hier: Nog jullie adviezen gelezen van die zwangerschapsvitamines, ik gebruik al een poosje die Centrum Materna. Volgens mij zijn die compleet (dacht ik) en ze zijn groot, maar niet zo wanstaltig groot als die ik bij de vorige zwangerschap had (die waren formaatje 'hijblijftinmijnkeelsteken'). Zojuist iets redelijk heftigs gehoord. Het zoontje van mijn beste vriend/collega, die ook vaak meekomt naar ons kantoor, die heeft mogelijk de Vijfde Ziekte volgens de huisarts. Toevallig kwam manlief erachter dat die ziekte heel gevaarlijk is voor een foetus. Als ik die ziekte zou krijgen betekent dat waarschijnlijk de dood van mijn babytje. Dus zojuist mijn collega gebeld en hem dat verteld. Hij reageerde heel lauw: "Mja maar volgens mij heeftie die ziekte niet hoor, want blabla..." maar ik ga dat risico echt niet lopen hoor. En hij vond ook dat Caitlin die ziekte vast wel kon oplopen op het kdv (dat kan indd, maar die ziekte heeft ze momenteel niet). Hij gaf me wel de indruk dat ik overreageerde
Banaantje, wat heftig zeg. Kun je de vk morgen niet even bellen, die kunnen dan wellicht bloedonderzoek doen! Ik slikte solgar prenatal nutrients maar die waren ook groot. Wel heel goed overigens.
Mrs Hair, wat een goede cijfers! Jeetje zeg, wat heb je dat super gedaan! Interessant om te lezen wat de opvoedcoach heeft gezegd Marije. Van negeren wist ik wel, niet te lang waarschuwen, niet gaan scheidsrechteren etc. wist ik wel. Maar van de term 'halve correcties' had ik nog nooit gehoord. Ik zeg dat soort dingen volgens mij best vaak! Moeilijk hoor. Mamavanjuul, wat leuk dat Emma al zelf wil eten. Eeka, zijn je voetjes weer lekker opgewarmd? Kipkip, fijn dat kippetje het leuk vond op de psz! Hoeveel dagen gaat zij naar kdv? Ik vind voor Danqiue ook nog naar psz gaan zo veel. Banaantje, ik zou even lekker uit de buurt van collega blijven en info inwinnen bij je VK!
Natas, kippetje gaat 2 dagen naar het kdv, op donder- en vrijdag. Dus nu 1 ochtendje, dinsdag, naar de psz. Vond ik wel een goede verdeling. Als er in sept plek is hier in het dorp wil ik haar ook op woensdagochtend naar de psz doen, dan hebben opa en oma ook even rust. En bovendien is ze dan al 3 1/2, kan ze vast een beetje wennen.
Dat klinkt idd als een goede verdeling. Danique gaat de ene week 3 dagen naar KDV, de andere week 2 dagen. Drie dagen vind ik genoeg. Ik hoor vaak dat een kindje alleen 2 dagdelen naar de psz mag, en niet maar eentje?
Idd, 3 dagen uitbesteden vond ik ook de max. Nu was ik het weekend met haar en om de week de maan- en dinsdag ( werk nml 3 om 4) en dan is het de 4 e dag wel even een welkome afwisseling een ochtendje rust en even quality time voor de kleine man. Hier mag ze ook gewoon 1 dagdeel.
@mamavanjuul: ik zie de hond al zitten onder Emma's kinderstoel! Toch makkelijk, zo'n levende stofzuiger ! @kipkip: fijn dat kippetje het leuk vond op de psz. Ik ken wel een liedje over kikkertjes: "Wij kikkertjes". Staat op een cd die ik gekregen heb voor Sanne. Misschien bedoelt kippetje dat liedje? @banaantje: je reageert echt niet overdreven hoor! Vindt de reactie van je collega/vriend niet van medeleven getuigen . Moet je morgen naar de gyn voor de echo? Dan zou ik het verhaal uitleggen. Misschien kan er bloed getest worden of zo. En voorlopig maar uit de buurt van je collega blijven, kun je niet thuis werken? @natas: heb heerlijk in een warm bad gelegen! Nu dus weer op temperatuur .
even tussendoor, reageer vanavond op de rest! @ banaantje: dat is inderdaad schrikken. Ik heb het gehad met het dochtertje van mijn vriendin toen ik zwanger was van Benjamin. Zij was hangerig en niet fit en ik paste toen op haar. Heb dus ook veel met haar geknuffeld e.d. Later bleek dat zij de vijfde ziekte had. Ik heb toen overlegd met de vk en ze kunnen niet zo heel veel doen. Het enige wat er kan is bloedonderzoek. Dan prikken ze op antistoffen. Dus om te kijken of je het zelf ooit al hebt gehad (kans is groot!), dan krijg je het niet meer. Als je het nog niet hebt gehad, kunnen ze dan over een tijdje weer prikken om te zien of je het opgelopen hebt. Probleem is dan alleen dat je nog niks weet. Ookal krijg je het, weet je niet wat het doet met je en de baby. Ookal zijn de risico's aanwezig dat er iets met je kleine gebeurt, ze blijven heel klein. Overigens is het besmettingsgevaar al geweken als je erachter komt dat een kindje de vijfde ziekte heeft. In de week vóór het verschijnen van vlekjes e.d., is het kindje besmettelijk. Dus als je collega het overdraagt aan jou, heeft ie dat waarschijnlijk allang gedaan. En tja.. dat hij er zo laconiek op reageert, wijt ik eerlijk gezegd aan het 'man-zijn'... totaal niet tactisch en waarschijnlijk weet hij ook niet eens precies wat de 5e ziekte betekent Dit is helaas een van de risico's die hoort bij het zwanger zijn en je kunt het niet voorkomen. Ik wil het echt niet bagatelliseren, want ik weet hoe erg je ervan kunt schrikken. Probeer alleen wel de rust en het realisme te bewaren en niet in de paniek te schieten. Overleg het gewoon morgen even als je op controle gaat. **knuffel voor jou**!
Heel ff tussendoor...ik heb meegedaan aan een wedstrijd van Organix en nu sta ik (jawel!) weer in de finale met een foto van Caitlin...alleen nu heb ik weer stemmen nodig...en op de een of andere manier lukt het mij steeds niet om genoeg stemmen te krijgen Willen jullie op mij stemmen? https://www.facebook.com/OrganixGoodies?v=app_200265350013724
Bedankt voor jullie adviezen over de Vijfde Ziekte. Ja, ik kan me er moeilijk aan onttrekken, inderdaad. En morgen ben ik genoodzaakt om naar kantoor te gaan omdat ik mijn auto naar de buren daar moet brengen voor een grote beurt (naast ons kantoor is de garage). Mijn collega is er dan natuurlijk ook, weliswaar zonder zoontje. Ik blijf wel gewoon bij hem uit de buurt. Mijn moeder zei aan de telefoon ook al dat het een typisch mannelijke reactie is, zo laconiek. MamaMarije, wat heb jij toen gedaan, heb jij uiteindelijk wel of niet bloed laten prikken op antistoffen? Het is een beetje hetzelfde verhaal als toen ik zo bang was voor toxoplasmose toen ik net zwanger was van Caitlin en een kitten te logeren had... Gelukkig is Caitlin helemaal gezond... Ennnn vandaag de echo gehad!!!! We hadden schoonouders op Caitlin laten passen zodat we haar niet mee hoefden te nemen terwijl ze moest slapen. Kwamen we daar aan, bleek de afspraak niet in de computer te staan, aarrrgh! Dus even heel teleurgesteld, maar gelukkig had het ziekenhuis geregeld dat ik wel even tussendoor kon. Bleek iets mis te zijn gegaan bij het inplannen van mijn afspraak, gelukkig niet mijn fout dus met mijn hormonenhersenen hihi. Was wel even bang voor de echo, maar alles was helemaal goed!!! Netjes in de baarmoeder, en een prachtig kloppend hartje!! Dus ik kan gerust slapen vanavond
@banaantje, ik heb gestemd! Wat een rot bericht over de 5e ziekte! Ik vind je reactie niet overdreven hoor, kan harstikke gevaarlijk zijn. Maar het zal wel zijn wat mamamarije zegt, mannen..... @mrs hair, wow wat een cijfers! Knap hoor. Essay goed ingeleverd? Wat heb je met Hugo gedaan? @hier, iedereen weer beter gelukkig! Ga nu weer even verder lezen/bijlezen
Ik heb gestemd hoor! Gun je wel dat je wint.. had liever gehad dat jij de fontein van Mr Hair had gewonnen. Dat meisje dat gewonnen heeft laat nu niets meer horen om haar feestje te plannen Essay is ingeleverd. Had Hugo gewoon meegenomen naar Groningen, om dat essay in te leveren. Zijn nog naar de kapper en de intertoys geweest. Niet echt wat bijzonders, maar was wel gezellig. En nu ben ik pas écht opgelucht. Heerlijk, op de bank zitten zonder me schuldig te voelen. Heb al twee nachten slecht geslapen door dat stomme essay, Dus ik ga zo heeeerlijk in bed liggen. Gisteren om 22.30 drukte ik op een verkeerde knop en toen was de helft van m'n essay weg... Maar nu is het klaar Ik ga morgen goed bijlezen en overal op reageren!
Banaantje: gefeliciteerd met je goede echo, en ook ik heb gestemd hoor, veel succes met stemmen binnen halen. we duimen voor julllie. Meet: Waar in tiel moeten we zijn zaterdag? verder moet ik nog bij lezen.....
Gefeliciteerd Banaantje!!! Weet je nu ook de uitgerekende datum? Hier een baal-fries.... Toch wel erg jammer hoor!