Nee hoor Eeka niks mis mee, we kennen dat maar al te goed, lastige fase ook nu met tandjes en nu ze steeds meer mogen eten, dus heel logisch! Sanne zat heeeeerlijk te lachen met haar lieve kuiltjes na haar slaapje @Natas: Nou wat goed dat Quinten genoeg aan zijn powernap had. Heerlijk! @mamavanjuul: Zo te horen ook een leuke dag gehad ondanks dat je niet bij de meet kon zijn. Volgende keer jullie er gewoon bij inderdaad! @Mrs Hair: Ben benieuwd naar de fotootjes
Nou, van mij mogen we nog veeeeel vaker een meer doen! Liesbeth was zo uitgeput, die heeft van 18 tot 7 aan één stuk doorgeslapen, en nu ligt ze al weer een uur te maffen Mr Hair heeft een nieuwe website (Chocoladeval Chocoladeval » De Chocoladeval, een opvallende attractie), en hij is heel druk alle instructies aan het lezen. Het is een vreselijke digibeet, dus het duurt nog wel even voor ik op de computer mag om de foto's te bekijken Banaantje, pb jij me je adres nog even?
@mamavanjuul: lekker, met z'n allen de stad in. Nog leuke dingen gekocht of vooral buiten gewandeld? @mrs hair: die Liesbeth toch! Lekker rustig voor jullie vannacht ! Heb even naar de site van mr hair gekeken, ziet er prima uit hoor! Sanne is gisteren om 18:30 uur naar bed gegaan en ik heb haar vanmorgen om 8:45 uur maar uit bed gehaald. Ze was toen al wel wakker maar lag lekker te spelen met haar knuffeldoekjes... Wat een slaperd toch!
Zo, rustig hier vandaag! Iedereen aan het genieten van het winterweer? Mr Hair en ik zijn met Liesbeth naar Giethoorn geweest. Daar was de Hollands Venetië (of zoiets) toertocht, en het was druk!! Lekker een stamppottenbuffet genomen, Liesbeth vond het ook heerlijk. En door de sneeuw gewandeld. Bijna vier jaar geleden inmiddels zijn Mr Hair en ik daar ons eerste weekendje weg geweest, dus allemaal romantische net-verliefd herinneringen opgehaald, was leuk
Idd, een lekker dagje in het winterweer gehad. Met een heel gezellig kippenhok! Mrshair, klinkt ook goed jullie dag! En lekker al die goed slapende kindjes, haha. Wat zou een geschikte lokatie zijn voor de volgende meet? Ballorig Lelystad? Wie woont het meest zuidelijk, jij Eeka?
oh ja. Ik heb veel foto's, er zitten er een paar leuke tussen. Als jullie ze willen hebben, pb me je emailadres dan even.
Hier idd rustige luie zondag...nou ja lui, vanaf 13 uur! Haha! Zouden naar vrienden,maar die belden af, wilden nog even voor het laatst schaatsen. Toen kwam ik er achter, dat het jurkje wat ik voor de dames op het oog had, waarschijnlijk niet in Emma haar maat is :x Grr..het leek me zo leuk om ze in hetzelfde jurkje te hebben. Als ze het echt niet heeft, dan wil ik iets anders. Vind het jurkje zó mooi, dat ik niet wil dat Julia het "A"-jurkje krijgt en Emma maar genoegen moet nemen met een andere. Heb al zo het gevoel dat Emma er zo vaak achter aan hobbelt...hebben jullie dat ook....bij meerdere kindjes? Maar goed Kreeg vanavond een mail van die winkel, dat ze in mei wil hier langs wil komen en dan neemt ze wat jurkjes mee, zodat we thuis kunnen passen, nou wat een service
@ MamavanJuul: Zó, dat is nog eens service! Want het is voor jullie écht te ver rijden anders he. En de jurkjes zijn in het echt nog mooier dan op de foto's, vond ik zelf.
Gisteren prachtige foto's toegestuurd gekregen van Mrs Hair. Nogmaals dank!! En Mrs Hair wat een romantisch dagje zo te horen. @mamavanjuul: Zo, dat is inderdaad service zeg. Maar dan moet je nu nog geduld hebben met de jurkjes tot mei? Voordeel is wel, dat de kids er dan niet meer uit kunnen groeien, dat probleem had ik wel met mijn bruidsmeisjes, jurkjes waren al vroeg geregeld en een van de meisjes paste nog krap aan in het jurkje. In hoeverre eten jullie kindjes eigenlijk al met de pot mee? Ik vind dat zo moeilijk te bepalen, ik wil Caitlin ook alvast eraan laten wennen, maar ik vind dat ook lastig plannen, want dan moeten we heeeeel vroeg eten (Caitlin eet nu dagelijks om 16:30 uur). En ze drinkt haar flessen niet meer Is weer nieuw, ze gaat lopen spelen met de speen en drinkt elke fles voor de helft leeg als ik geluk heb Oh en weer iets nieuws onder de zon hier: de ochtendmisselijkheid begint toe te slaan, dat was nou net het kwaaltje dat ik liever zag gaan dan komen, haha. Zo maar even de spulletjes in gereedheid brengen om naar kantoor te gaan met Caitlin, ze slaapt nu nog, vanmorgen was er weeralarm met code rood afgegeven en werd dringend geadviseerd om niet de weg op te gaan, dus ik zit de ochtend nog maar even thuis. Vond het veel te eng om met baby met die ijzel te gaan rijden. Gelukkig heb ik straks de vierwielaangedreven auto tot mijn beschikking.
@ Banaantje: Jammer dat je nu misselijk bent! Ik vond het met Liesbeth een beetje dubbel, de misselijkheid was heeeeel vervelend, maar ik zag het wel als bevestiging van een 'gezonde' zwangerschap. Heel veel zegt het natuurlijk niet, maar als ik een ochtendje niet misselijk was, maakte ik me gelijk zorgen Rij voorzichtig zometeen!@ Kipkip: Ik heb naar aanleiding van wat je vertelde over meefinancieren van onderwaarde eens even wat gegoogled. En vervolgens onze makelaar maar even gemaild. Vraag me af waarom hij dit niet verteld heeft vorige week... Ik hoop dat dit niet betekent dat hij liever de intrekkingskosten (a 1000 euro) incasseert dan dat hij nog moeite steekt in de verkoop van ons huis Want dit verandert voor ons de hele situatie. Blij dat jij het wel even meldde! Dank!
Mrshair, ik hoop dat het voor jullie wat nieuwe mogelijkheden biedt! Hier ook druk bezig met het huis, bod gedaan op de kavel en een plan maken voor het te koop zetten van ons huis. Moet nog wel het een en ander opgeruimd c.q. afgewerkt worden voor de foto's en evt. bezichtigingen. We zijn zelf uiteraard wat kritisch . We geven onszelf tot 1 juli om het huidige huis te verkopen en anders blazen we de optie op de kavel af. Banaantje, wat vervelend zeg misselijk zijn. Kan me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten. Maar zoals Mrshair zegt, je weet dan in ieder geval wel dat het allemaal goed gaat. Drinkt Caitlin wel wat anders dan melk?
Mrs Hair, ik zag je foto gisteren op FB van lekker stampot eten. Leuk hè Giethoorn! Ik ken het alleen van in zomer, met de kano, ook heel leuk. Kipkip, toevallig, ik dacht ook aan Ballorig Lelystad voor een volgende meet als locatie. Ben daar wel es geweest, is leuk. De speelplekken voor de kleintjes en de groteren zijn goed gescheiden dus de ukken hebben geen last van grotere kinderen. Ballorig Almere is geen goede plek, is klein en ziet er armoedig uit. Wat leuk joh, de kavelplannen! Op zich is tot 1 juli de verkoop van jullie huis de tijd geven niet lang toch in de huidige markt? Mamavanjuul, wat goed zeg dat die winkel in mei bij je langs gaat komen. Banaantje, bedoel je met de pot mee-eten het eten zelf of de tijd? Quinten eet bijna elke avond wel met ons mee rond 18.30 uur, zijn ritme ligt anders dan die van Caitlin. Als de kids naar het KDV zijn geweest hebben ze daar warm gegeten (ze halen vers gekookt eten voor de kids bij een restaurant van broer v.d. eigenaar, helemaal super), dan eten wij iets makkelijks en geef ik de kinderen fruit/yoghurt of zo. Maar hij eet nog neit echt met de pot mee wat het eten betreft. Wel wat groente/rijst/aardappel en zo natuurlijk, maar nog geen kruiden, zout of sausjes en zo. Als ik kook dan maak ik voor hem vaak een extra hap voor in de vriezer, kan ik dat gebruiken als wij ovenschotel eten wat ik regelmatig maak. Misselijk zijn is niet leuk! Godzijdank heb ik daar alle 4 de zwangerschappen heel weinig last van gehad. Ben jij ook moe? Ik was zo vreselijk afgepeigerd, bij Quinten zelfs de hele zwangerschap.
Natas, nee idd niet heel lang maar we willen het risico niet lopen om met dubbele lasten te zitten en tot 1 juli kunnen we nog van die kavel af. En we hebben het idee dat, als de mensen komen, ze dat snel zullen doen ivm het verlagingstermijn van de overdrachtsbelasting. En anders zien we voorlopig van de plannen af. Banaantje, mee eten doen wij hier op kdv dagen niet omdat het gewoon te laat wordt, dan eten de kids pas rond half 7.
@banaantje, geen last meer gehad van gladheid? Vervelend die misselijkheid. Zoals je misschien nog weet was ik bij Nina 9 maanden misselijk en dat is zo'n vervelend gevoel, ik heb met je te doen! Hopelijk is het een tijdelijk kwaaltje en voel je je gauw beter. @mee eten, probeer het wel steeds meer te doen, maar veel dingen lust ze gewoon nog niet. Maar blijven proberen. We eten trouwens altijd lekker vroeg, om 17.30. Alleen op dinsdag zijn we ivm kdv wat later en dan eten we meestal rond 17.50 en dat gaat prima. @mrs hair, heel erg bedankt voor het mailen van de foto's, leuk! Heb je al wat van de makelaar gehoord? Kipkip, wat leuk dat jullie een bod hebben gedaan op een kavel! Hopelijk is jullie woning snel verkocht. Hoe schat je het in? Volgende meet, ballorig altijd goed! Wanneer? Hier, ik denk dat we wel kunnen stellen dat Lars overdag volledig zindelijk is. Vind het echt zo bizar hoe snel dat is gegaan. Vanaf vorige week woensdag op de wc geplast, maar nog wel met luier om. Zaterdag had manlief bedacht dat we dan maar moesten doorpakken, dus hup luier af en gewoon geen ongelukjes. Helaas is Lars gisteren wel ziek geworden, spugen en diarree. Gisteravond gelukkig voor het laatst gespuugd, maar nog wel diarree vandaag en zelfs dat ging allemaal netjes op de wc. Trots! Verder bijna Milan vergeten vandaag. Was lekker aan het rommelen met Nina en Lars en opeens zag ik vanuit mn ooghoeken de klok: 15.10! ( om 15.15 gaat de school uit ), dus hup jassen aan en gauw op de fiets, was nog net op tijd.
@mrs hair: klinkt als een gezellige dag gisteren! En stamppottenbuffet, jammie! @banaantje: wat vervelend van je misselijkheid. Hopelijk is het van tijdelijke aard. Had je er bij Caitlin ook veel last van? @kipkip: ja, ik woon het meest zuidelijk, omgeving Eindhoven. Lelystad is voor mij behoorlijk ver, maar als er iets gepland wordt dan kijk ik wel of het te doen is. Spannend trouwens, die huizenplannen van jullie. @mamavanjuul: wat fijn dat ze van die winkel thuis willen komen! Ik hoop dat je mooie jurken kunt vinden voor Emma en Julia. @maryloes: knap van Lars zeg! Gelukkig was je vandaag toch nog op tijd bij de school van Milan. Kan gebeuren, toch? @mamamarije: hoe is het met jou? @steintje: hoe gaat het nu met Gilano en het plassen op de wc?
Banaantje: succes met je misselijkeid kipkip: succes met het huis en het bod mee-eten: roan eet als het kan mee, of hij krijgt een potje, maar het gebeurd ook regelmatig dat hij eerder eet, wij eten namelijk pas na half 7, mijn man is niet eerder thuis. zindelijkheid: het gaat best goed met gylano op de wc, voor de eerste drie dagen gezien, soms nog wel nat hoor en je moet hem er goed op wijzen dat hij wel wat druk moet zetten om te plassen, hij denkt dat het vanzelf wel komt, als het dan niet lukt, wil hij meteen eraf en is dan wel weer nat, even blijven oefenen, maar hij is zo trots op zich zelf en wij ook op hem, we blijven oefenen!
Fijne valentijn iedereen! Wij zijn de dag goed begonnen met een heerlijk ontbijtje met croissantjes en gekookte eitjes.
Zo Mrs Hair; dat klinkt goed! Moet zeggen dat wij er niks meer aan doen.... @Mee eten: Emma zit wel altijd bij ons aan tafel als we gaan eten. En het hangt er een beetje vanaf, maar meestal eet ze gewoon mee. Of ze krijgt van te voren een half potje om de ergste "honger" te stillen en eet daarna nog een paar hapjes mee. Gister aten we laat, pas om 18.30, dan eet ze eerst een half potje en een kiwi en daarna nog een paar kleine hapjes andijvie. Eten we op tijd..zo om 18 uur, en we eten iets normaals, dan eet ze gewoon mee. Zout e.d. koken wij niet mee, maar staat op tafel. Dat kan iedereen naar smaak toevoegen. Dus eigenlijk kan ze zo onderhand alles wel mee eten. @Zindelijkheid: Gaat goed met de heren zeg! Ik vind het echt een verademing! Maar voor de mama's met de wat oudere peuters...ik las gister dat als ze naar school gaan, ze het liefst ook hun billen zelf moeten kunnen afvegen..hoe gaan jullie dit doen??? @Meet: Lelystad is goed, ik kom, hahaha! Gister weer voor het eerst sinds maanden weer 8 uren gewerkt, poeh he! Was kapot gisteravond, zat pas om 20.30 op de bank! Moet echt weer even een draai zien te vinden zeg....normaal haalde ik na mijn werk boodschappen (16 uur) maar om 17.15 is dat niet echt handig, er moet dan nog eten gekookt worden en om 18.30 eten is te laat....
Mamavanjuul, ja dat is altijd lastig he? Dat probleem hier ook, werken beide tot 17.30, dan racen om de kids op te halen en zijn dan rond 18.15 uur thuis en dan moet er nog gekookt worden. Dus maken wij het ons zelf makkelijk en geven ze allebei een potje en kunnen wij daarna zelf rustig eten. Maar ja, ik kan het kippetje toch moeilijk eeuwig een potje blijven geven . Valentijn, nog geen eens bij stil gestaan, haha. Nou ja, Happy Valentine! Mamamarije, nog nieuwe tips gister gekregen? Ik moet zeggen dat ik veel aan jouw tips heb dus ben benieuwd! En ik heb de afgelopen dagen bewust meer genoten van de kids (zat zeker aan die 75% ). Hier rust in de tent, kippetje voor de 2e maal naar de psz en kuikentje zit heerlijk met de Little people boerderij te spelen. Hopelijk lukt het mij ook om ze vandaag tegelijk op bed te krijgen en kan ik vanmiddag even de leerboeken pakken. Eeka, hoever is Lelystad voor jou? En voor de anderen? Is het goede lokatie? Nieuwe meet ergens in april ofzo? Lijkt mij in ieder geval leuk!