Ex-zw.clubs April 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door MamaMarije, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Maryloes, inschatten hoe de verkoop zal gaan blijft lastig, zelfs voor ons. Bovendien is het lastig objectief te zijn over je eigen woning maar besef wel dat onze woning ook wat nadelen kan hebben voor een potentiele koper. We gaan het zien...

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Voor mij is Lelystad een uur, da's wel te doen!

En rond april/mei lijkt me leuk, zijn ze allemaal 1 jaar!

3. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @Lelystad: is voor mij 2 uur rijden met de auto, ruim 3 uur met het ov dus wel erg ver. Maar ik snap dat het voor de "noordelijke" dames (mamavanjuul, Natas, mrs Hair) wel fijn is als het bij hen in de buurt is. Dus gewoon plannen die dag en ik kijk wel wat ik doe. Kunnen we daarna altijd nog een keertje ietsjes zuidelijker afspreken. April is misschien niet handig gezien alle verjaardagen van onze ukkies?

@mrs hair: wat een verwennerij zo op de vroege morgen! Wij doen niets aan valentijnsdag.

@mamavanjuul: dat zal wel even wennen zijn, 8 uur werken nadat je lange tijd minder hebt gewerkt. Kan me voorstellen dat je 's avonds erg moe was.

@kipkip: hoe vond kippetje het vandaag op de psz? Wel lekker denk ik, dat je nu ook tijd hebt om alleen met kuikentje te spelen. Leer ze vanmiddag!

@steintje: gaat goed met Gylano, knap hoor!

4. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Nee, idd kunnen we beter in mei afspreken.

De juffies op de psz zeiden dat ze het verbazingwekkend vonden hoe snel ze zich had aangepast. Vanochtend ook geen kik gegeven bij het wegbrengen dus dat gaat harstikke goed. Net samen met het kuikentje opgehaald en nu ligt de kleine man heerlijk te slapen. Alleen kippetje nog niet, balen!

5. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ meet: ja, gezellig! Mei is wat mij betreft het handigst, april zit al tjokvol en in juni gaan we op vakantie. Als mei niet lukt, wordt het praktischer om het over de zomervakantie heen te tillen, denk ik.
    Ballorig lijkt me top! Lelystad is wel te doen vanaf hier.

@ mee-eten: ik eet met de jongens om 17.45. Als Marcel thuis is, sluit hij aan, als hij later komt, dan eet hij pas als de jongens op bed liggen. Dan helpt ie eerst mee met het bad/bedritueel van de heren. Qua eten wisselt het. De ene keer eet Benji hetzelfde als wij, de andere keer eet hij echt apart. Vanavond eten we bijv. aardappels, groente en vis, dan eet ie mee. Donderdag eten we oosterse wraps, dan maak ik voor hem echt wat anders.

@ valentijnsdag: doen we niet aan hier, manlief vindt het te commercieel en ik ook wel een klein beetje. Ik vind alleen we dat we wat vaker aandacht aan elkaar kunnen besteden (niet per sé op valentijnsdag), dat schiet er vaak bij in, bij jullie ook?

Heerlijk mrs hair, die start van de dag!!

@ kipkip: fijn dat het kippetje zo snel gewend is op de PSZ! Top!
    De opvoedkundige komt woensdag weer ;) dan komt ze meekijken met de avondspits.
    Fijn dat je wat hebt aan de tips via-via! Ik vind het soms nog erg lastig hoor, had vandaag ook regelmatig weer van die 'waar ben ik aan begonnen-momentjes...' :) Ik zit vandaag niet aan de 75%, haha ;)

@ zindelijkheid: wat goed van de heren zeg!! Hier heeft Lucas laatst ook echt uit zichzelf een goede plas op het potje gedaan. Hij gaf zelf aan dat ie moest, potje gehaald en bingo! Het begint te dagen dus. We zetten er nog geen druk achter, we zien wel hoe het loopt.

@ natas: manlief wil graag de opscheplepel terug, die hoort bij onze 'zoveel-tig-delige-bestekset' :cool: Ik maak de verzendkosten wel even naar je over!

@ hier: peutertheater was echt helemaal geweldig! Lucas heeft zijn ogen uitgekeken, vanachter de veilige rug van zijn favo knuffel en op schoot bij mama, haha. Echt wel voor herhaling vatbaar. Alleen jammer dat Marcel en ik zondagnacht en gisteren overdag allebei goed ziek waren, fikse buikgriep! Lekker romantisch... samen ziek ;)

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Klinkt heel romantisch mamamarije, hahaha!

7. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @mamamarije: da's niet leuk, allebei buikgriep... Hebben de jongens het niet overgekregen? En wat schattig, Lucas met knuffel samen met mama naar peutertheater.

@kipkip: wat goed van kippetje! Hopelijk is ze inmiddels ook in slaap gevallen.

@hier: sinds gisteren ook lichte buikgriep, het heerst nogal. En Sanne heeft gisteren voor het eerst een lepel met haar rechterhand vastgepakt en in haar mond gekregen. Er zat wel niets op, dus ze kon niet knoeien. Ik ben supertrots en gelukkig, want ik wil zo graag dat ze later netjes met mes en vork kan eten. Desnoods met aangepast bestek. De eerste stap is gezet!

8. MamaMarije

#4648 MamaMarije, 14 feb 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 feb 2012
    @ eeka: wat goed van Sanne! Logisch dat je trots bent, die mijlpalen zijn altijd al speciaal, maar voor jullie hebben ze natuurlijk een gouden randje ;)

Balen, dat bij jou ook de buikgriep is gearriveerd.. het schijnt idd vreselijk te heersen overal...

@ mamavanjuul: idd romantisch, zo doe je nog eens wat samen, hahaha ;):).. aan de andere kant was het ook wel prettig, anders was ik alleen ziek thuis geweest met twee kleintjes :$
    Nu was het een soort 'gedeelde smart is halve smart'...

Jij weer een beetje opgeknapt na die lange werkdag? Dat zal zeker wennen zijn!

@ kipkip: spannende en ambitieuze plannen met die kavel! Leuk hoor!

@ mrs hair: al wat gehoord van de makelaar??

@ banaantje: balen dat je zo misselijk bent!! *knuffel*

jeetje, ik heb weer een paar dagen niet meegelezen en ineens vergeet ik weer op iedereen te reageren.. sorry :)

9. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Mooi gezegd ;). Natuurlijk zijn zo'n soort mijlpalen voor iedereen bijzonder, maar voor ons is dat nog net iets meer. Dat geldt eigenlijk voor alle mijlpalen waarbij ze haar rechterhand nodig heeft. Niemand kan ons precies vertellen wat ze uiteindelijk wel en niet zal kunnen, het zal veel aan haar doorzettingskracht liggen vermoed ik (en een beetje aan die van ons, hoe wij haar stimuleren). Dus ja, ieder ding wat ze (redelijk) normaal kan doen is voor ons heel bijzonder. *De tranen liepen gisteren over m'n wangen toen ze de lepel pakte en naar haar mond bracht :)*

Grappig trouwens dat jij zaterdag opmerkte dat Sanne haar vingers naar achteren kan doen, op mijn ouders en schoonzus na heeft daar tot nu toe nog niemand iets van gezegd. Ons valt het niet meer op, wij zien niet anders, maar voor een buitenstaander moet het er op z'n minst apart uitzien.

Nou, ego-modus gaat weer uit.

10. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Mamamarije, een paar dagen niet meegelezen? Wat je ons zo zat na zaterdag?;). Of waarschijnlijker dat het met jullie ziekte te maken had...Te weinig aandacht voor elkaar, hier voornamelijk van mijn kant:) lijkt wel of doordat die kinderen er zijn ik minder behoefte heb om aan hem ook wat liefde te tonen. Arme vent;)!

Jee, iedereen aan de buikgriep. Zal ik de bacillen van kippetje hebben overgedragen? Zelf overigens geen last gehad.

Eeka, wat goed van Sanne! In welke hand had de lepel vast? oh rechts lees ik..welke kant is afwijkend dan? Wilde ik trouwens nog tegen jou zeggen...het is me bij de meet helemaal niet opgevallen haar handje! Gek he? Ik dacht er pas aan terug in de auto.

Vanaf welke leeftijd ontwikkeld zich eigenlijk links of rechtshandiheid? Kippetje gebruikt ze nml afwisselend.

11. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @kipkip: rechts is afwijkend, vandaar dat ik zo trots ben!
    Volgens de chirurg in Rotterdam is het rond de twee jaar te zeggen of een kindje links- of rechtshandig is. Daarvoor meestal nog niet. Ook Sanne kan dus van nature rechtshandig zijn maar zal waarschijnlijk uiteindelijk (voor het gemak) linkshandig worden.
    Je bent denk ik niet de enige die niets is opgevallen, alleen mamamarije heeft echt haar handje bekeken. Geeft niks!

12. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Oh rond de 2 jaar, nou dan is kippetje denk ik dubbelhandig, haha. Heeft ze dan d'r opa, die kan ook met links en rechts schrijven.

Misschien ook wel een goed teken dat het niet is opgevallen...en ik weet het nog. Kun je nagaan als mensen het niet weten!

13. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Julia is al vanaf baby links! Het viel mij namelijk meteen op dat ze alle fijne motoriek als eerste met links deed.
    Tegen mij zeiden ze ook dat dat nog niet kon, maar had wel gelijk ;)
    Julia is dus links...samen met mijn moeder de enigsten in de familie.

@kipkip: hier ook, kan me er de laatste tijd niet aan toe zetten om "lief" te doen tegen vriendje....heb er niet zo'n behoefte aan lijkt wel.
    Erg he!

14. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Ik heb ook het gevoel dat ik al veel liefde/knuffels kwijt kan aan mijn kinderen en er daardoor niet zoveel meer overblijft. Mmhh...is wel raar want naarmate je meer kinderen krijgt is er voor die kinderen wel genoeg. Wellicht gewoon een gebrek aan energie!

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik denk het.....vind het wel sneu voor hem en we hebben het er ook wel over. Maar het heeft er voor mij ook mee te maken dat ik mijn lichaam zo verandert vind, en dat ik daar nog aan moet wennen.
    Volgens mijn vriend moet ik niet zo zeuren, want is er niks mis mee ;)

Ik probeer overdag wat meer te knuffelen, wat meer aan te halen. Misschien dat het dan weer wat terugkomt :)

16. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @mamavanjuul: grappig dat Julia al van baby af aan links is. Ik geloof wel dat dit bij sommige kindjes al eerder te zien is, al denken artsen daar anders over. Julia is daar dus een mooi voorbeeld van.

17. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

@eeka, wat goed van Sanne! Ik kan me voorstellen dat je extra trots bent!

Hier is Milan ook zolang ik me kan herinneren linkshandig, eten, knippen, kleuren, zelfs met voetbal links-benig haha. Lars heeft trouwens ook een voorkeur voor links.

18. MamaMarije

@ affectie manlief: ja hier ook echt minder. Ik ben idd ook overdag al zo bezig met de kids, dat ik 's avonds gewoon rust aan mijn hoofd wil :). Ik wil wel altijd graag even de dag met hem doorspreken als we aan tafel zitten, even vragen hoe zijn idag is geweest, maar dan wil hij juist alle aandacht aan de kids geven (logisch..) en dat irriteert mij dan weer. Als hij rustig wil praten, zit ik weer met mijn hoofd in de mam''s-club-mail of op zp ;) Schiet lekker op zo...

Ik heb ook vaak als hij thuis is, het 'twee-kapiteins-op-1-schip-gevoel', hij doet dingen nét even anders en dat irriteert me mateloos...
    Ik moet volgens mij ook eerst de imperfectie in mezelf accepteren voordat ik dat bij een ander kan... (wow, filosofisch zeg... :))

@ handje Sanne: ja, ik vond het toch wel interessant om Sanne's handje wat nader te bekijken, deels is dat uiteraard vanuit mijn 'officiële beroep' als fysio, maar ook deels uit gewone interesse. Ik hoop niet dat je het vervelend vond Eeka?! Tis echt een schat, die meid van jullie :)

@'handigheid': Lucas is een tijdje strikt links geweest, maar nu niet meer, wisselt dus nog hier. Ik denk dat hij uiteindelijk rechtshandig zal worden. Manlief zei al: ik hoop dat ie links wordt, wat linkspoten zijn betere voetballers ;)

19. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @mamamarije: natuurlijk vind ik het niet vervelend dat je haar handje wilde bekijken! Wat ik vervelend vind is als mensen naar haar hand staren en dan niets zeggen. Daarom heb ik van het begin af aan heel bewust aan iedereen haar handje laten zien. Kunnen ze een keertje goed kijken en vragen stellen zonder zich bezwaard te voelen.

@affectie: ik snap helemaal wat jullie bedoelen. Moeten af en toe ook echt bewust tijd maken voor elkaar, lekker samen op de bank hangen of iets gaan doen.

20. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    Ik vind het ook heel moeillijk om aandacht aan manlief te geven, hij wil vanalles en ik zeg steeds maar nee, ben moe of kan nu niet.. ik kan mij er niet toe zetten om lekker romantische te zijn.. zo gauw ik het bed voel ben ik al vertrokken en voor die tijd dan moet er nog even dit en nog even dat, ik weet ook niet zo goed hoe we dit probleem kunnen op vijzelen??????????????

handje: eeka, ik heb het zaterdag ook helemaal niet gezien, ook helemaal niet bij stil gestaan, wat goed dat ze de lepel zelf vast hield en naar haar mond deed, goed gedaan sanne,

buikgriep: allemaal beterschap.

Deel Deze Pagina