owja... en had ik al vermeld dat tijdens mijn dokterbezoek Lucas ongeveer een driftbui van een kwartier kreeg... meneer bliefde niet de spreekkamer in te gaan o heerlijk... doe mij er nog zo 1 ***zucht***
Hoe gaat het nu met de jbpm? Helpt het nog steeds? Heeft hij er geen krampjes van gekregen? Ik zit nu ook weer te klooien, het leek een weekje goed te gaan maar helaas.... sinds 3 dagen komt meneer weer 2x 's nachts. Op zich geen drama is want hij slaapt daarna weer gewoon verder (hij wel....) maar daardoor komt hij uit op 7 voedingen (120/4). TE veel dus. Hij komt gewoon netjes om de 3,5 tot 4 uur en is niet ontevreden na de fles. We gebruiken HA en ik stap liever niet over op andere voeding dus de enige optie lijkt me jbpm. Aan de andere kant is hij pas 5 weken en om nu al te gaan klooien met allerlei toevoegingen.... Pfff lastig. Maar goed, hoe bevalt het bij jou?
@mamamarije: nou daar heb je idd niets aan! Ik zou gewoon het weekend aanijken en als het je maandag nog niet lekker zit weer naar de praktijk bellen en zeggen dat je een afspraak wil bij je eigen HA en niet bij die assistent-dinges. @banaantje: fijn dat het het gaat met jullie en caitin! Onze kleine meid heeft vanochtend en vanmiddag 2 uur geslapen, ze was echt total loss. Arm kind..... Oma nog maar een keertje uitleggen dat ze madam niet constant hoeft te vermaken en dat ze best even zelf kan spelen. Heb niet echt veel zin in een standaard drama-vrijdag. Fijn weekend allemaal!
@ juli: heel fijn idd... zo'n activiteitenprogramma van oma.. daar zijn ze eigenlijk toch echt nog een stukje te klein voor hè? Wel heerlijk dat je dochter even goed bijgeslapen heeft vandaag, dan was het idd erg nodig Lastig, dat gedoe met die voeding
MamaMarije: Wat onzinnig, dat bezoek aan de huisarts op die manier. Of nouja, arts-assistent, zucht, zo schiet het ook niet op natuurlijk. Ik ben er na het lezen van het lijstje hier met klachten voor de verborgen reflux 100% van overtuigd dat dat is wat Caitlin heeft. Onze huisarts dacht dat ook, hopelijk is die kinderarts niet zo'n nietsnut die me onverrichterzake gaat wegsturen. Kipkip: Weet jij inmiddels al of het inderdaad (verborgen) reflux is wat jouw kleintje heeft? Draagdoeken: Wat een leuke foto's van de babietjes in de draagdoeken, ik denk dat ik er ook eentje ga aanschaffen. Heb nu een Lodger Shelter maar wat een onding is dat zeg!!! Ze past daar echt nog lang niet in, terwijl erop stond dat het vanaf 3,5 kilo was, pff. Iemand ervaring met de Shelter? Juli: Haha, dat entertainmentprogramma van oma doet me denken aan mijn schoonouders! Die wilden dit weekend wel een paar uurtjes 'oppassen' zodat manlief en ik samen uit eten konden gaan (op zich geen slecht idee, want konden we weer eens fatsoenlijk tijd maken voor elkaar). Maar ik zag de bui al hangen: oma en opa vinden Caitlin leuk om wakker te houden, en ik heb geen zin in een dramatische zondag, dus we hebben afgesproken dat het etentje niet doorgaat en dat ze zaterdag een uurtje naar ons toe mogen komen om Caitlin te zien. Wat dat betreft is het volgens mij maar moeilijk uit te leggen aan iemand wat 'rust & regelmaat' inhoudt, ik krijg soms het idee dat mensen het onzin vinden Terwijl ik al direct merk dat sommige babies er heel goed op reageren! Waaronder Caitlin dus Baby-acne: Heeft Caitlin ook nog steeds ja... Niet heel heftig (verschilt per dag) maar nog wel steeds overal puistjes. Voeding: Vandaag had Caitlin het weer even moeilijk, ze had zich weer afgrijselijk verslikt en het kostte moeite om bij te komen zeg maar. Zo zielig, pfff, kreeg het er zelf benauwd van. Man was erbij toen het gebeurde dus die kon zien wat stressy het is als dat gebeurt. Ze boert gewoon die voeding op en dat gaat dan mis, daar verslikt ze zich in ofzo, waardoor ze heel heftig gaat kokhalzen en er benauwd van wordt. Het wordt nu wel tijd dat daar iets aan gedaan gaat worden want het maakt me erg onrustig. Nouja, nog ff geduld hebben voor die afspraak met de kinderarts....... Boobs: Ik heb ook dat als ik haar voed dat steevast die andere borst vrolijk mee gaat lekken, doekjes zijn niet aan te slepen haha. Voeden jullie in het openbaar? Ik durf dat niet zo goed, ik heb 1x een toilet opgezocht, ik pak dan (heel aso) het invalidentoilet omdat daar meer ruimte is. Nou, ik ga nu bedwaarts (lekker X Factor gekeken hihi) mijn man en kind vergezellen. Slaap lekker allemaal en een fijn weekend!
Een stukje terug heb ik geschreven over mijn collega, die met 24 weken bevallen is, Gisteren kreeg ik een telefoontje van een andere collega, dat helaas allebei de kindjes overleden zijn, ik moest er gewoon van huilen, vind het zo erg voor mijn collega, vooral omdat ze zelf niet zwange kan raken en dus alles met behandeling moet gaan. Gylano zat bij mij en vroeg wat is er mama en veegt met zijn handje de tranen van mijn wang en geeft me een dikke knuffel zo lief. babyacne: Roan heeft ook nog steeds babyacne, en hel lijkt wel als hij erg moet huilen dat het dan wat meer word en als hij lekker rustig is dat het een beetje minder rood wordt. Bewaren flesje en kolfspullen: wie weet hoe je het beste de flesjes en kolfspullen kan bewaren, de een zegt dat alles in de koelkast moet en iemand anders zegt dat dat nu niet meer mag? ik weet het niet meer.
@steintje: wat erg zeg!!! ooh daar wil je toch niet aan denken!!! Kolfspullen: in een theedoek in de koelkast Ik zal Emma eens wakker maken voor de voeding en dan gaan we even de stad in. Even spulletjes kopen voor het kraamfeest! Vannacht weer goed gegaan, ze heeft geslapen van. 22.30 tot 5.30! Ze laat er nu dus 4,5 uur tussen...komt eigenlijk wel even uit! Kan ik even wakker worden en kan manlief even de hond uit laten, hahaha!
@ steintje: o wat verschrikkelijk zeg! krijg er gewoon kippenvel van... wat moet dat ontzettend naar zijn voor je collega en haar partner *wenst ze in gedachten veel sterkte* Wat lief van Gylano trouwens, daar smelt je dan weer van als mama hè? En dan prijs je je eventjes dubbel gelukkig met 2 gezondje kindjes @ banaantje: he bah, er moet idd snel wat aan gedaan worden bij jullie, aan die reflux! Het kan idd bijna niet meer missen dat Caitlin daar last van heeft, dat is inmiddels wel bewezen lijkt me. @ voeden in openbaar: ja hoor, geen problemen mee. Gelukkig heb ik voldoende aan zoogkompressen om het lekken van mijn borst tegen te gaan. Heb met Benjamin ook al een keer of 2-3 in het openbaar gevoed. Boeit me echt geen fluit . Vind het alleen wel altijd eventjes een gedoe om zo min mogelijk borst te laten zien. Thuis heb ik gewoon altijd een volledig blote borst, wel zo makkelijk, maar ja... om nou iedereen te flashen vind ik ook weer zo wat, hahaha @ opa's/oma's: wat is dat toch met die opa's en oma's? Hier ook zo'n schoonmoeder waarvan het lijkt alsof ze de kindjes alleen leuk vindt als ze wakker zijn . Tis hier met Benjamin dus ook altijd een gedoe, omdat hij meteen na de borst naar bed gaat. Laat ik hem even bij haar op de arm, dan is het meteen in zijn wangetje prikken enzo om hem te laten lachen en wakker te houden.. pffff... vermoeiend... Ze wil zelfs alleen maar foto's maken als ie wakker is Deden zij het zelf dan zo anders of zijn ze dat uit hun enthousiasme gewoon vergeten? @ lodger shelter: zelf geen ervaring mee, maar ik lees hier op het forum er eigenlijk maar heel weinig positieve verhalen over... @ mamavanjuul: veel plezier in de stad! moet je veel inslaan?
@steintje, oh wat een naar bericht. Word altijd zo verdrietig van dit soort berichten....Sterkte @opa's en oma's, hier inderdaad hetzelfde al valt het me reuze mee. Bij anderen heb ik totaal geen moeite om nee te zeggen, maar bij de opa's en oma's ben ik niet zo'n held. Afgelopen donderdag nog met mn schoonmoeder. Nina had vlak voordat ze binnenkwamen de fles op en was in slaap gevallen. Eigenlijk wil ik dan dat ze gewoon naar bed gaat, maar mn schoonmoeder zei al meteen: kom je nog heel even bij oma voordat je naar bed gaat? ( ook niet even aan mij vragen ). En dat Nina dan nog heel even bij haar op de arm gaat ok, snap ook wel dat ze dat leuk vinden. Maar vervolgens gaat ze tegen Nina kletsen: heb je nog een lachje voor oma. Ehhh nee, ze slaapt! Maar ja, als je maar lang genoeg blijft kletsen worden ze vanzelf wel weer wakker:x. @lodger shelter, als draagdoek hoor ik ook geen goede verhalen. Het schijnt wel een heerlijke doek te zijn voor in de wagen.
@steintje: wat een naar bericht! Bah, krijg er kippenvel van. Verder even een ego-berichtje: Donderdagavond ben ik erg gaan vloeien. Mijn onderbroek, broek en de bank zaten helemaal onder ... Toen ik op het toilet zat kwam er een stuk stolsel/weefsel mee en toen stopte het vloeien. Toch maar even naar de vk gebeld, die me vertelde dat ik de boel goed in de gaten moest houden. Als ik weer heftig ging vloeien moest ik 's nachts nog bellen, anders de volgende ochtend. 's Nachts vloeide ik ook nog flink, maar als ik op de wc kwam en wat weefsel verloor was het over. Gistermorgen om 9 uur toch maar weer de vk gebeld, want inmiddels had ik een stukje weefsel op kunnen vangen (sorry voor de smerige details ). Leek verdacht veel op een stukje placenta... Ik ben dus doorgestuurd naar het zkh en daar heb ik gisteren de hele dag gezeten. Er zat inderdaad nog een stukje placenta in mijn baarmoeder. Komt blijkbaar vaker voor bij een manuele placentaverwijdering. Ben dus gistermiddag meteen gecuretteerd en mocht gisteravond rond 20.30 uur gelukkig weer naar huis. Wel heftig hoor, weer een ruggeprik, weer op de ok... Kwam verschillende mensen tegen die me 4 weken geleden ook verzorgd hadden, dus die hadden zoiets van "Wat doe jij hier?"... Nu moet ik het weer een aantal dagen rustig aan doen, ben dus weer een beetje terug bij af ...
@ eeka: jeetje wat een verhaal! kan me voorstellen dat je wel even schrok van dat bloedverlies ja En enorm balen dat je nu weer een fikse stap terug moet doen... heb je nu weer last van het 'nieuwe' bloed dat je verloren bent? *knuffel!*
Jeetje Eeka! Dat is schrikken! Heb je dan geen koorts gehad ofzo? Je kan er echt ontzettend ziek van worden als ze een stukje placenta achter laten. **wat bedoel je eigenlijk met manuele placentaverwijdering ** @Spiraaltje: Ja hoor, hier 1 gehad! Tja...ervaring, heb er eigenlijk geen last van gehad. Niet bij de plaatsing en niet bij het verwijderen er van. Ik had de koperspiraal, dus zonder hormonen en het vervelende was dat ik er wel heel erg van vloeide en dat mijn menstruatie erger was. Ik wil nu wel weer een spiraaltje, maar twijfel tussen de koper en de mirena. De mirane is met hormonen en dan schijn je niet meer ongesteld te worden. Dat lijkt me zo eng...haha, denk dat ik dan namelijk heel wat zwangerschapstesten ga doen Maar ik heb over 2 weken een controle bij de gyn en dan zal ik het na vragen.
Jeetje Eeka wat schrikken zeg! Hoop dat je snel herstelt! Mijn vriend en ik hebben vandaag ons kleine meisje laten vereeuwigen dmv ee tattoo, zal morgen even een foto plaatsen. Hij is bescheiden qua grootte dn zit op de zijkant van mijn pols/ onderarm
@Noukie: Mooie tattoo! Zag de foto op hyves! Hier wel weer een goede nacht, Emma had om 21.15 zo'n honger dat ze er gewoon boos over was. Gelukkig heeft ze wel goed geslapen en werd ze om 4.30 wakker. Toch 7 uren later. Pff....hier "last" van een drukke peuter, jeeetje zeg!!! Verder zullen we vandaag even op jacht voor een partytent. Lijkt me wel zo handig voor het feestje. Want zal je net zien, gaat het regenen Gister bij de Xenos van die etagers gekocht om hapjes op te doen. Waren in de aanbieding, 2 euro. Heb er meteen 4 mee genomen. Verder slingers gehaald en plastic champagne glazen. Nu nog een leuk tafelkleed.. Volgende week gebakjes halen, sta tafels ophalen en dan zijn we zover Pff..wat een georganiseer weer! Gelukkig hebben we nog even. Volgende week gaat eerst EINDELIJK de voortuin bestraat worden. Zitten nu in een mega zandbak..
@ Spiraaltje: hier de Mirena gehad, en nu al weer laten plaatsen. Beviel me steeds prima... En ja, dat niet meer ongesteld worden vond ik vooral hééél fijn!!! @ felicitas doos: heeft iemand wellicht ook de doos opgehaald? Er zit een code in van CENTERPARCS. ik wou gaan boeken, maar Mr Hair heeft iets te fanatiek opgeruimd... Op die kaart staan meerdere codes voor korting, allemaal 40%... Als iemand er eentje kan missen, zouden jullie me dan even een pb willen sturen? Ik zou er heel blij mee zijn...
Voor zover ik weet heb ik geen koorts gehad en ook geen buikpijn. Nou ja, ik had een beetje buikpijn (nog niet zo erg als menstruatiepijn), maar ik dacht dat dat kwam omdat ik te fanatiek was gaan wandelen ... Manuele placentaverwijdering is als de placenta operatief wordt verwijderd omdat deze bij de geboorte niet los komt. Slim trouwens dat je een partytent gaat kopen. Want je zult inderdaad altijd zien dat het de hele week droog is en dan net tijdens jullie kraamfeest gaat het regenen . @mamamarije: m'n hb-gehalte was op zich niet achteruit gegaan, maar ik ben wel weer moe. Heb gisteren zo'n beetje de hele dag op bed gelegen en heel wat uurtjes geslapen. Vandaag gaat het gelukkig weer iets beter, hang nu op de bank . @noukie: mooie tatoo! En mooie foto van jullie meisje! @mrs hair: ik zal zo even kijken voor die code, want gisteren heb ik post ontvangen van Felicitas. Heb het alleen nog niet opengemaakt, dus weet niet wat het allemaal is. Ik pb je wel even !
@ noukie: mooie tattoo! en idd een mooi meisje, daar word je vrolijk van @ mrs hair: sorry, ik heb ze weggeknikkerd... wij gingen er zelf geen gebruik van maken en mijn opruim-hormonen slaan inmiddels aardig toe... ik hoop dat Eeka ze nog heeft voor je! @ eeka: fijn dat je je weer beter voelt, idd maar weer even bankhangen en herstellen en dan geen terugvallen meer ! @ mamavanjuul: slim idd, die partytent! klinkt helemaal leuk, alle spulletjes! en jeej! eindelijk de tuin bestraten! Wel jammer voor Juul, de grote zandbak weg, hahaha @ spiraaltje: ik ga voor de Mirena.. ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen, vind het eigenlijk wel ideaal dat ik dan wellicht niet meer ongesteld word EDIT: hier zitten we trouwens volop in de derde serie regeldagen... pfff... meneertje wilde gisteren elke 2u drinken en vanochtend weer... Mijn hemel zeg... gelukkig zijn het wel alleen maar regelDAGEN en geen regelNACHTEN, hihi *klopt even af*