Ex-zw.clubs April 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door MamaMarije, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Banaantje, meid toch :(

Een miskraam is enorm ingrijpend. Neem de tijd om het te verwerken, dat heb ik de 1ste keer niet gedaan en dat heeft me behoorlijk achtervolgd. Dat was vóor de zwangerschap van Danique, en je hebt gelijk dat het kunnen knuffelen van je kind heel veel helpt.
    De 1ste keer ben ik gecuretteerd, de 2de keer is de miskraam bij mij opgewekt en heb ik het vruchtje ook bekeken. Bizar, dat is een heel goed woord ja, maar ook heel mooi! De 2de keer was tussen Danique en Quinten in, ik heb Danique toen ook heel wat extra geknuffeld.

Zelf heb ik destijds veel aan dit gedichtje gehad, misschien dat jij het ook mooi vindt.

Als een klein wit wolkje
    gedreven door de wind
    kwam je even bij ons
    even was je ons kind

ik kijk omhoog
    en zie als in een vlucht
    een klein wit wolkje gaan
    langs een helder blauwe lucht

Hele dikke knuf!

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Mooie woorden Natas! Ik vind het telkens weer verbazingwekkend hoe veel vrouwen 1 of meerdere miskramen hebben gehad, daar stond ik vóór ik bezig ging met zwanger worden, helemaal niet bij stil.

@ banaantje: hoe is het vandaag met je?

@ mamavanjuul: heel schattig, de kleine Loes! Leuk dat ze al lekker ingeburgerd raakt in jullie gezin.

3. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik heb er ook nooit eerder bij stil gestaan vóórdat ik zwanger was.
    Gelukkig heb ik het ook nooit mee hoeven maken.

@Loes: inburgeren bij de kids: ja, Vooral Julia moeten we echt afremmen, puppies slapen nog heel veel. Mikki die weet nog steeds niet wat ze er van moet vinden. Blaft wel veel als Loes in de buurt komt, maar dan met staart half stok maar wel kwispelen.
    Loes was met de bal aan het spelen en Mikki stond echt in twijfel: mee doen of niet?

@Emma: Die loopt gewoon aan de hand :$ Met die kromme pootjes, niet normaal! Ze gaat steeds harder lopen, zoekt onze handen ook echt op om te lopen....
    Nu Julia Loes wat als bliksemafleiding heeft, kunnen we wat meer oefenen met het kruipen van Emma, want vind het maar gek dat ze dat lijkt over te slaan...:)

4. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Dank voor al jullie lieve reacties. En in het bijzonder Natas met haar prachtige gedichtje dat een paar traantjes liet vloeien, want dat is precies hoe ik me voel nu. Het vruchtje vond ik ook prachtig om te zien, maar ook heel verdrietig, maar ik ben blij dat ik het heb gekeken, ik heb er geen spijt van, nu heb ik tenminste een beeld van mijn minikindje.

Paar minuten geleden ineens een enorm brok placenta verloren, wat verbazingwekkend hoeveel restweefsels er nog wordt afgestoten, mijn lichaam was echt op en top zwanger, en heel je lichaam houdt zich daar dan mee bezig. Geen wonder dat mijn lijf niet genoeg energie had om de zwangerschap door te zetten, als je ziet hoeveel er allemaal gebeurt in je lijf, pfoeh. Inmiddels ben ik langzaamaan herstellende van de verkoudheid, ik snotter nog steeds, maar ik heb het gevoel dat mijn lijf nu beter kan herstellen nu het kleintje eruit is. Al had ik liever gezien dat ik gewoon ziek bleef zodat het kleintje kon blijven groeien.... Maar blijkbaar was dat geen optie of zo :( Ik werk vandaag vanaf huis, ik wil wel wat te doen hebben dus zit gewoon achter de laptop wat spullen op te leveren voor klanten, maar zo heb ik toch lekker de rust van thuis om me heen samen met Caitlin. Die ligt nu heerlijk te pitten, al anderhalf uur.

@mamavanjuul: Ja hoor die Emma! Wat knap! Klein bijdehandje hihi! Zeker ook met zo'n trots bekkie?? En wat geinig hoe de hondjes op elkaar reageren, en helemaal schattig hoe Emma en Loes interactie hebben. Dat vraagt gewoon bijna om een filmpje :p

5. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Oja trouwens... ik heb nog wel iets waar ik behoorlijk mee zit...

Zondag had ik die miskraam gehad, en moest ik naar het ziekenhuis. Manlief had toen zijn ouders gebeld om langs te komen voor Caitlin, zodat hij met me mee kon naar het ziekenhuis. Echter zijn moeder reageerde begripvol maar zijn vader zei, toen die mij begroette: 'stommeling!' tegen me ?!?!? STOMMELING???? Ik was ff verbaasd en geloofde niet wat die zei. Manlief zei dat ik het vast verkeerd had verstaan maar ik weet het heel zeker dat hij dat zei. Ik was er echt kapot van!! Ik snapte het ook niet, waarom word ik stommeling genoemd als ik een miskraam heb gehad??? Net alsof ik er iets aan had kunnen doen, zo voelde het! Net alsof ik niet mijn best heb gedaan voor dit kindje! Kan er nu nog om janken.... Het heeft ook echt impact op mij omdat ik me nu extra schuldig voel erover. Ik heb nu het gevoel dat ik blijkbaar iets verkeerds heb gedaan, dat ik niet genoeg mijn best heb gedaan. Had ik meer rust moeten houden? Had ik NOG meer fruit en groenten moeten eten? Heb ik de verkeerde zwangerschapsvitamines geslikt? Had ik die antibioticakuren niet moeten accepteren van de dokter? Had ik beter die paar paracetamolletjes niet kunnen slikken tegen de keelpijn???? Zoveel vragen nu!!

Ik zit nu heel erg in dubio of ik mijn schoonouders moet mailen om te vragen waarom mijn schoonvader mij zo noemde. Ik snap het gewoon niet en wil weten wat de reden is daarvoor. Maar ik vind het ook weer een beetje confronterend en overdreven om daar een mail over te sturen...wat zouden jullie doen?

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @Banaantje: ik denk haast niet dat je schoonvader het zo bedoelt heeft als jij het voelt. Mijn vader zou zoiets ook gezegd kunnen hebben...ik denk dat ie niet weet wat ie aan moet met de situatie.
    Maar als je een goede band hebt met je schoonouders zou ik er wel naar vragen...hoe je dat op hebt moeten vatten.

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik snap dat je dat denk...maar meid! Natuurlijk kan je er niks aan doen! Er is iets niet goed gegaan met het kindje! Dat is heel erg verdrietig, maar daar kan jij niks aan doen!
    En als je je zorgen maar over die AB-kuur, er zijn verschillende.
    1 soort die niet kan als je zwanger bent, 1 soort die wel kan.
    Als je ha wist dat je zwanger was, gaat ie echt geen risico lopen hoor!

8. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ banaantje: ik sluit me bij mamavanjuul aan. Jij hebt NIKS fout gedaan, of teveel of te weinig, of weetikhet. Dit is gewoon hele domme pech, het mocht niet zo zijn. Daar heb jij geen (negatief) aandeel in gehad, dat gebeurt.

Ik denk ook dat je schoonvader het niet zo bedoeld heeft. Althans, dat hoop ik maar. Ik kan me wel heel goed voorstellen dat het je hoog zit en dat je uitleg wilt. Vraag jezelf af of je die uitleg ook gaat krijgen (jij kent ze beter dan wij) en of die uitleg je wat waard is. Zo ja, dan zou ik het gesprek aangaan. Anders zou ik proberen (hoe moeilijk ook!!) om het naast je neer te leggen. Jij weet van jezelf dat je niks te verwijten valt.

Knuf!

@ mamavanjuul: Emma gaat idd hard ineens!! Leuk hoor! Kruipen komt vast wel en zo niet, tja... verplichten gaat zo lastig.. Wie weet idd met wat stimulans!

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @Emma...als ze zit, dan bukt ze voorover, zet haar handjes voor haar neer, 1 beentje naar achter, 2e beentje gebogen en dan.....weet ze het niet meer!

10. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    Banaantje: met tranen in mijn ogen zit ik je verhaal te lezen, heel veel sterkte en succes met verwerken.

gylano komt bij en vraagt, mama heb je verdriet?

een knuffel voor jullie

11. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Lieve Banaantje, jij hebt NIETS gedaan waardoor je een miskraam hebt gekregen. Echt waar, helemaal niks.
    Je kan geen miskraam krijgen van een appeltje te weinig, paracetamol is volkomen veilig, voorgeschreven AB tijdens zwangerschap ook, van griep of zware verkoudheid verlies je geen kindje, van wat te weinig rust ook niet, van op en neer springen niet, enzovoort enzovoort. Vanaf de eerste aanleg was er iets met dit kindje, daar kan jij helemaal niets aan doen.
    Als het je erg dwars blijft zitten zou ik schoonvader even bellen. Waarschijnlijk bedoelde hij het helemaal niet zo.

Mamavanjuul, wat knap van Emma!

12. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    @steintje Ach wat schattig van Gylano dat hij dat meteen doorheeft.

@Natas Ik weet diep vanbinnen wel dat je gelijk hebt maar toch ga je twijfelen aan jezelf...

Gisteravond kwam mijn beste vriendinnetje bij ons eten, dat was wel lief van haar, ze kwam speciaal naar mij toegereden en was eerder van werk weggegaan zodat ze als steun/afleiding kon komen. Echt schattig. En ze is zo leuk met Caitlin!!

Verder gaat alles goed, ben weer op de zaak druk aan het werk, vannacht was Caitlin wel aan het spoken maar nu slaapt ze als een roosje :D Hoe is het bij jullie?

13. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Banaantje, ik sluit me volledig aan bij de woorden van Natas. Jij hebt echt niks verkeerd gedaan! Hopelijk besef je dat zelf ook.
    Ook ik denk dat je schoonvader het niet verkeerd bedoelde, maar dat hij zich geen houding aan wist te nemen. Maar ik snap dat zijn woorden hartstikke verkeerd gekozen zijn, zo'n opmerking doet pijn... *hele dikke knuffel voor jou*

14. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @mamavanjuul: die Emma gaat ineens als een speer zeg! Niet kruipen, maar wel lopen, hahaha! En wat een leuke foto's op FB van jullie nieuwe aanwinst.

@hier: Sanne hoest en is in flink aan het snotteren, maar ze is wel heel vrolijk dus ze lijkt er weinig last van te hebben. Ze heeft in de gaten dat ze verder kan kruipen dan alleen op haar kleed dus de woonkamer en keuken zijn al zoveel mogelijk kindveilig gemaakt. Verder ben ik flink aan het verkopen op marktplaats, heb een week geleden 65 legpuzzels erop gezet en heb er al zo'n 35 verkocht.

15. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    het leek dat gylano opknapte, maar sinds vanmiddag heeft hij toch weer koorts gekregen, we blijven aan de gang, verder alles goed hier en geen byzonderheden,

eeka: wat voor legpuzzels verkoop zoal, kan je mij een link van marktplaats geven, vind het leuk om even te neusen...

16. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @steintje: legpuzzels vanaf 1000 stukjes. Stuur je wel een pb.

17. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @steintje: beterschap met Gylano! Wat sneu dat hij nog niet opgeknapt is...

18. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Beterschap voor Gylano en Sanne!

@eeka, leuk dat Sanne nu ontdekt dat ze ook verder kan kruipen! Dat gaat goed op marktplaats!

@banaantje, heb er niks aan toe te voegen, maar denk alsjeblieft niet dat je het had kunnen voorkomen! Die opmerking van je schoonvader is inderdaad niet zo bedoelt denk ik. Mensen weten vaak niet wat ze in moelijke situaties moeten zeggen, zo ook deze. Bij mij waren er mensen die zeiden: je kunt in ieder geval zwanger worden, en: denk maar zo, het zat gewoon niet goed. Ook van die dooddoeners waar je niks mee kunt.

@hier, ik ben ziek! Gisteren hele dag in bed gelegen. Flinke griep, hoge koorts, knallende koppijn, elke spiertje pijn, nou ja, dat werk. Vandaag leek het iets beter te gaan, in ieder geval geen koorts meer, maar nog steeds echt niet lekker. Ben dr nu even uit, want was het liggen helemaal zat, maar ga gauw weer naar bed. Vandaag was mn moeder er om te helpen en morgen komen mn schoonouders, lief!

Het goede nieuws is dat Milan volgende week zaterdag mag afzwemmen! Cool he?!

@mamavanjuul, leuk jullie pup, schatje!

19. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    maryloes: Beterschap en ziek maar goed uit, goed gedaan milan doe je best zaterdag, hopelijk kan je erbij zijn maryloes!!

20. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @maryloes: beterschap! Wat goed van Milan! Alvast succes voor volgende week.

Deel Deze Pagina