@Maryloes: Vervelend dat je zo ziekjes bent, maar gelukkig heb je hulp! Altijd fijn Oh en bijna vergeten: wat goed van Milan!! Succes alvast voor 'm! @Eeka: Zohee die puzzels verkopen als een tierelier. En wat goed dat Sanne zo actief kruipt, leuk is dat he? Maar ook constant in de gaten houden, haha. Hier: Caitlin naar KDV, vannacht heeft ze ons de hele nacht laten doorslapen. Superbaby. Moet weer aan het werk maar heb geen zin vandaag...bleh. Motivatie is vandaag ver te zoeken *geeft zichzelf schop onder de kont* nu even gaan met die banaan(tje)!
Maryloes, ben je alweer wat opgeknapt? Banaantje, heb je nog aan je schoonvader gevraagd wat die ermee bedoelde? Fijn zeg dat ze heeft doorgeslapen! Hoe is het met de andere dames? Hier werd ik vanochtend om 10 uur al gebeld door het kdv of ik het kuikentje wilde halen, had inmiddels 39 graden koorts. Gisteravond kreeg hij koorts en vanochtend dacht ik, het gaat wel weer maar niet dus...dus zit een dagje thuis. Kon ik mooi wat opruimen alvast voor als het huis in verkoop gaat. Mrshair, hoe is eigenlijk jullie gesprek met de adviseur afgelopen? Zijn er nog mogelijkheden?
@ Kipkip: Dat was een teleurstelling... De adviseur gaf aan dat de regels inderdaad zo zijn veranderd dat het een mogelijkheid is, maar dat banken in de praktijk zeer terughoudend zijn om onderwaarde mee te financieren. Hij gaf ons geen kans. Dus we zullen het huis toch maar uit de verkoop halen. @ Banaantje: Hoe gaat het verder met je? Ik denk veel aan je. @ Hier: Drukke week achter de rug tot nu toe. R en H helemaal hieperdepiep natuurlijk. Leuke, maar intensieve dagen gehad.
En oh ja... Liesbeth bijt... En niet een beetje. Ze doet het al een paar weken, maar het lijkt steeds erger te worden. Vanavond zelfs tot bloedens toe. Ik word er echt een beetje wanhopig van, het doet me zó zeer. Ik heb de hele dag zere tepels. Ten eerste wíl ik nog niet stoppen, en ten tweede kan ik ook niet goed stoppen, want ze drinkt nog steeds niet goed uit iets anders dan de borst. Fles weigert ze helemaal, en drinkbeker gaat maar met mondjesmaat. Nou zou dat wel goedkomen, maar ik wíl helemaal nog niet stoppen Iemand de gouden tip?
Even een stoere-lieve foto van onze grote meid... Helemaal blij met een pet die ze van opa heeft gekregen, draagt hem bijna dag en nacht
@mrs hair: wat een mooie foto's van R. Echt een stoere pet! Wat vervelend dat Liesbeth bijt... Heb geen tip voor je, wel een dikke knuffel want wat lijkt me dat pijnlijk en rot, omdat je nog helemaal niet wilt stoppen met bv. @kipkip: hoe gaat het nu met kuikentje? Is de koorts wat gezakt?
Mrshair, leuke foto. Stoere meid! Geen idee wat je aan dat bijten moet doen...ik vind het al een ramp om met hem in bad te zitten en dat hij constant in mijn tepel knijpt.... Kuikentje slaapt, beetje onrustig en nog koorts dus gaan voor morgen mijn schoonouders maar even lief aankijken.
Wauw...mooie foto van Rozan zeg, wat een stoere meid! En tepelbijten...wat ik altijd las was dat je dan moest losmaken en toch wel streng zeggen dat het niet de bedoeling is. Maar lijkt me errug pijnlijk zeg, dikke boef! Hier zijn we ook wat strenger voor Emma geworden, want onder het eten slaat ze steeds de lepel uit mijn handen. Als ik dan zeg: Eh-eh, mag niet! Dan gaat haar lip naar beneden en begint ze te huilen! Dus...nog zo'n dramaqueen @Kipkip: aiai...griep gaat ook weer goed rond he! Beterschap voor de kleine man! @Banaantje: hoe gaat het met je? Al contact gehad met je s-vader?
Banaantje, ik ben ook nieuwschierig of je contact met je schoonvader hebt gehad. Kipkip, beterschap voor kuikentje! Ook beterschap voor Maryloes! Mrs Hair, wat naar dat Liesbeth bijt! Ik weet maar 1 ding wat je kan doen en dat is haar als de donder loskoppelen en haar 'boos' toespreken. Ze moet door gaan krijgen dat als ze bijt de voeding abrupt wordt beëindigd en mama haar even niet meer lief vindt. Of dat kwartje valt, Toen Danique een maand of 6 was heeft ze ook een weekje mij een paar keer gebeten. Of het 'boos' loskoppelen heeft geholpen of dat het gewoon vanzelf over is gegaan, dat weet ik niet. Ik herkende trouwens na een paar keer bijten wanneer ik voornamelijk dat risico liep, en dat was op het moment dat ze haar ergste dorst had weg gedronken en afgeleidt raakte. Zie jij een patroon? Danique was ook een flessenweigeraartje met gekolfde melk. Toen mijn kolfrecht ophield en ik nog maar 1x per dag in eigen tijd naar KDV ging zijn we met een rietjesbeker begonnen. Dat ging wel vrij snel goed, misschien het proberen waard als je er toch toe over moet gaan.
Emma drinkt trouwens ook uit de rietjesbeker! Deed Juul ook alleen maar. Uit een tuitbeker kwam niet echt wat, zat ze alleen maar te kauwen. Ow en Emma is vandaag zelf gaan staan! Had haar verschoond in haar bedje, mevrouw zat er onder. Dus even in haar nakie op haar kont neergezet in bed en ze pakt de rand vast, trekt zich op en staat! Ze kan nog niet zelf zitten, en al helemaal niet met slaapzak. Maar zodra ik merk dat dát er aan komt, dan gaat het bedje naar beneden... Gaat snel opeens hoor!
Wat goed van Emma! Hier slaapt het kuikentje nog, terwijl hij gisteravond niks gedronken had. Ik dacht, die komt vannacht wel maar niet dus. Ben om 6 uur maar bij hem gaan kijken...maar alles leek ok. Maar toen kon ik al niet meer slapen natuurlijk .
@Mrs Hair: He wat naar dat Liesbeth ineens bijt. Ik heb geen tips voor je, maar wat de anderen zeggen lijkt mij zinvol. Haar loskoppelen en duidelijk maken dat dat niet mag, want dat doet mama pijn. Hopelijk krijgt ze het dan door, en kun jij voorlopig nog even doorgaan met bv, want als je met pijnlijke en zelfs bloedende tepels zit is voor jou de lol van bv ook snel ervan af. Prachtige foto's van Rozan, lijkt wel van een professionele fotograaf! @mamavanjuul: *juicht voor Emma* wat knap van haar!! Hier: Ik zit op dit specifieke moment even in een dip. Ik ben erachter gekomen wat waarschijnlijk de miskraam heeft veroorzaakt. Kan mezelf wel voor mijn kop slaan. Ik heb de laatste tijd al ernstige bedenkingen tegen het kinderdagverblijf, gewoon omdat Caitlin zo vaak ziek is en ze steeds bacterien en virussen meepikt. Ik was er al bang voor dat ze een keer een virus zou oplopen dat schadelijk zou zijn voor mijn ongeboren baby. Het stomme is nog, dat jullie je vast wel herinneren dat het zoontje van mijn collega de Vijfde Ziekte had en ik koste wat het kost heb geprobeerd om hun te ontlopen. En nou had Caitlin vorige week Mond- Voet en Handziekte meegebracht. Maar dat wisten wij niet, haar symptomen waren heel mild, we hadden alleen een rood miniblaasje bij haar lip opgemerkt. Totdat ik pal voor mijn miskraam ineens heel misselijk werd, diarree kreeg, koortsig werd, extreem moe...nou ben ik al een hele poos ziek dus ik keek daar niet meer van op! En direct bij die symptomen begon het bloeden... Enkele dagen geleden had ik de uitbraak van de ziekte, namelijk enorm pijnlijke blaasjes in mijn mond (op mijn tong vooral, zeer irritant!) en ook jeukende blaasjes op mijn handen. Toen manlief ineens ook blaasjes op zijn tong kreeg, viel het kwartje pas en zijn we gaan kijken wat dit was...en dat was dus dat virus, dat Caitlin zeer waarschijnlijk van KDV heeft meegebracht. Een vriendinnetje van mij uit Zweden had 3 jaar geleden ook haar zoontje met deze ziekte die heerste op het KDV daar. Het kan groeiachterstanden en een spontane abortus veroorzaken. Ik vind het wel errug toevallig dat precies op het moment dat ik me ziek begon te voelen, die miskraam kwam bij mij. Voor mijn gevoel komt het gewoon daardoor. Ik wist al die tijd al dat het iets te maken moest hebben met mijn ziek-zijn van afgelopen tijd, maar nu valt alles op z'n plaats. En nu kan ik mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik niet naar mijn moeder heb geluisterd. Die heeft wel 100 keer tegen me gezegd dat ik Caitlin thuis moest houden van KDV omdat 'al die ziektes die ze meebracht niet goed waren, zowel voor haar als voor je baby'. Het is natuurlijk niet 100% zeker dat het daarvan komt, maar voor mij voelt dit wel zo klaar als een klontje Overigens is Caitlin vandaag gewoon naar KDV, misschien had ik ze moeten bellen erover, maargoed, het is niet vastgesteld door een dokter en er valt ook niks tegen het virus te doen en de besmettelijke periode is al voorbij, dus pech gehad hoor. Stom KDV! Ik heb mijn schoonpa (nog?) niet gemaild maar ik sta wel steeds op het punt. Maar ik durf niet zo goed. Ik vind het zo confronterend.
Oh lieve Banaantje, voel jezelf nu alsjeblieft niet hierom schuldig! Je kan er echt niets aan doen... Je weet niet óf het zo is gegaan als jij nu omschrijft, en als het wel zo is gegaan, had je het niet kunnen vermijden... Jij bent een héle lieve mama voor Caitlin. Je bent super zorgzaam voor haar, lief, je stimuleert haar en het is een hele vrolijke, slimme meid. En dat zou je voor dit kindje net zo geworden zijn. Het is heel verdrietig dat dat niet zo mag zijn. Maar dat is NIET jouw schuld. Dikke knuffel!
Precies! Ik snap heel goed dat je op zoek bent naar een reden en een verklaring. Maar dit zou ook betekenen dat alle zwangere mama's hun andere kindjes 9 maanden binnen moeten houden Het is niet jouw schuld, je kan er echt niks aan doen!
Ja, jullie hebben gelijk. Dat weet ik ook diep vanbinnen wel, maar ik blijf maar malen en een reden zoeken. Vandaag gewoon een off-day. Denk dat ik hard aan vakantie toe ben. Ik zie alles negatief en voel me kl*te. Heb ook nergens energie meer voor, wil niemand zien, dit weekend zouden we vanalles gaan doen maar de helft hebben we alweer afgezegd. Ook vanwege dat virus natuurlijk, maar ik heb ook nergens puf voor. Gisteren bij de Zeeman een hele leuke Hello Kitty rietjesbeker gekocht, ik ben benieuwd of Caitlin daar uit wil drinken. Hoor hier in ieder geval veel positiefs over de rietjesbekers Bedankt voor jullie lieve woorden...knuf...
Banaantje, is ook niet zo gek toch dat je een offday hebt?! Het is niet niks wat je hebt meegemaakt! Neem de tijd om het te verwerken! Sterkte meis.