Ex-zw.clubs April 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door MamaMarije, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Ohoh... Ik zit op mijn werk, dus het is weer één brij geworden. Sorry!

2. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Mrshair, leuk de ballenbak. Komt wel goed hoor met dat voortbewegen. Ieder kindje heeft nou eenmaal zijn eigen tempo en interesses. Tegen de tijd dat ze twee zijn is er bij de meeste geen verschil meer.

Eeka, jammer dat je niks gevonden hebt. Heb je nog wel een altenatief in de kast hangen?

Natas, ah, arme Danique, ik hoop dat ze snel weer beter is en de ziektekiemen even jullie huis voorbij gaan. Schiet lekker op zo met je vrije dagen :(.

Maryloes, inmiddels beter?

Mamamarije, hoe is het bij jou? Al even niks van je gehoord (gelezen).

Hier gaat het wel goed met het kuikentje, behalve de uitslag over zijn hele lijf maar dat zal over een dag ook wel weg zijn. We zijn druk met het huis, morgen komen er twee aannemers en n.a.v. dat kostenplaatje nemen we een beslissing.

3. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Spannend voor jullie kipkip!! Succes morgen.

4. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Pff... Ik had bij voeding een topic geplaatst over nestlé pyjamapapje. Ik had daar een proefje van gekregen van de buurvrouw en schrok ervan dat daar (best veel) toegevoegde suiker inzit. Met de reclame van Nestlé in het achterhoofd (vervanging van één fles, van nature zoet door de chégranen) schrok ik daar oprecht van... Maar nou is er daar een hele discussie op gang gekomen over het wel of niet geven van suiker aan kinderen blablabla. Dat was helemaal mijn bedoeling niet! Ik meld het hier ook even omdat ik zeker wil zijn dat ik niemand van de dames hier die misschien pyjamapapje geven of hebben gegeven heb gekwetst!

5. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    @Mrs Hair: Haha dus schoentjes zijn de truc! Leuk dat Liesbeth de ballenbak zo gaaf vindt. He jakkes, zitten er zoveel suikers in pyjamapapje?? Wat misleidend, want de verpakking doet vermoeden dat alles helemaal natuurlijk is. Ik geef regelmatig pyjamapapje 's avonds aan Caitlin omdat ze haar gewone papfles niet meer drinkt. Bananensmaak is ze dol op dus zodoende geef ik die maar, die drinkt ze tenminste nog een beetje. Alleen nu ik dat lees van die suikers denk ik dat ik maar een alternatief ga zoeken :( Ik ben er ook op tegen dat Caitlin teveel suikers binnenkrijgt. Een beetje vind ik niet erg, maar ze krijgt soms bijv. ook een danoontje na haar maaltijd, en dan wordt het toch wel erg veel. Soms ook Roosvicee jam op brood...

Over voeding gesproken, we waren gisteren op visite bij vrienden van ons, heerlijk gegourmet :D Maar dat meisje werkt bij een kdv en die vertelde dat Olvaritpotjes zijn gezoet!!! En dat er bij haar op kdv kindjes zaten die te vaak Olvarit kregen met als gevolg dat er een kindje van 3 op zit die al 3 jaar lang geen normaal eten wil, omdat hij die pure smaak van normaal eten ontwend is! Daar schrok ik wel van, ook omdat Caitlin soms een potje krijgt (op dagen dat wij bijvoorbeeld iets eten wat ze niet mag en de hapjes uit de vriezer ook op zijn). Wat een troep gooien ze door die babyvoeding heen zeg. Dat wist ik helemaal niet.

@Eeka: Jammer dat je niks leuks hebt kunnen vinden. Die dagen heb ik ook regelmatig, soms is alles wat je ziet leuk, en soms zijn er hele collecties die je niet aanspreken.

@kipkip: Hoe is het nu met kuikentje?

@Natas: Danique ziekjes, jij wordt ook vaak getroffen joh. Het lijkt wel of er erg veel virussen rondwaren deze winter.

Hier: Gisteren dus gegourmet bij vrienden (personeelslid van manliefs bedrijf, maar zijn we ook mee bevriend geraakt). En Caitlin mee, ging super. Ze is na wat morrelen ook lief gaan slapen, totdattttt.....ze haar hele campingbedje incl. zichzelf van boven tot onder om onverklaarbare reden had ondergespuugd!! Aggos...zo zielig, en die vrienden moesten vannacht slapen in de kotslucht, want het campingbedje stond op hun slaapkamer, oeps ;) Gekke Caitlin gaf geen kik, ze heeft zelfs niet gehuild, ze vond het allemaal prima. Terwijl de kots in haar haren zat. Gelukkig is ze verder niet ziek of zo, dus denk dat haar eten gewoon verkeerd was gevallen. Manlief en ik hebben nog steeds last van die Mond- Hand- Voetziekte, allebei blaasjes op de tong, we eten maar moeizaam...dus ook nog steeds lappenmand hier, en ik ben alweer thuis van werk gebleven :(

En oja: Caitlin doet nu ook stapjes langs de tafel! Aarzelend en wankeltjes, maar het lukt haar!

@MamaMarije: Hoe gaat het met jou?

6. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    #4846 Mrs Hair, 27 feb 2012
    Laatst bewerkt: 27 feb 2012
    Nou kijk, dat is dus precies de reden dat ik dit topic had geopend! Jij bent een slimme meid (beschouw mezelf ook als niet dom ;)), en jij had het dus ook niet gezien. Tuurlijk staat het wel in de ingredientenlijst, maar de verpakking en de reclame doet vermoeden dat het gezond en goed voor je kindje is. En als je het niet erg vindt om suiker te geven, is dat iedereen zijn eigen keuze, maar je moet wel WETEN wat je geeft om die keuze te kunnen maken.
    Conclusie: Lang leve Organix Goodies :D

7. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    En wat leuk dat Caitlin ook langs de tafel loopt! Wat gaan ze opeens hard he, onze baby's :D Klinkt wel heel zielig, het spugen... :(

8. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Nou Mrs Hair ik heb even je topic doorgelezen. Wederom gaan mijn haren alweer rechtovereind staan door sommige respectloze, sarcastische en gemene reacties. Ik verbaas me steeds weer hoe mensen met elkaar omgaan. Maar dat ff terzijde :p Ik heb het idee dat sommigen in dat topic gewoon niet begrijpen waarom je dat bericht hebt geplaatst. Ze lezen gewoon niet. Dus zijn er een paar die anderen labeltjes gaan opplakken ('bio miep'), erg flauw. Uitgerekend die mensen geven hun kind van 5 maanden al lange vingers, tsjah, moeten zij weten, maar dan spreken wij ze nog wel over 8 jaar, als hun kinderen allemaal last van overgewicht hebben en onze kinderen kerngezonde poppetjes zijn :D

Bizar he, dat zo'n topic ineens zo'n rare wending neemt? Wel jammer.

Ik zal volgens die moeders daar ook wel een 'bio miep' zijn :D Maar dat is eerder een compliment :p Want wij houden tenminste goed rekening met wat onze kleintjes binnenkrijgen. We leven gewoon wat bewuster, denk ik.

Ik snap trouwens ook niet dat er eentje tussenzat die zo fel tegen bv is...dat snap ik nou echt niet...hoe kun je daar nou tegen zijn... *verbaasdkijk*

9. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Oh, heette dat kindje kippetje? Die eet nml ook alleen maar potjes ;). Overigens hier een grote fan van biscuit papje van Nestle.

Dat spugen had kuikentje dus ook, ik hoop maar dat ze voor de rest niet ziek wordt!

10. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    ziek ziek ziek: Hier beide kinderen ziek, afgelopen week gylano al de hele week ziek geweest, erg benauwd en verkouden, nu gelukkig opgeknapt, krijgt hij denk ik de waterpokken, er vormen zich steeds meer vlekjes op zijn lijfje..

gisteren met roan naar de HAP geweest, helemaal niet in orde krijsde gewoon van de pijn en wilde alleen maar bij ons op de arm hangen, heeft waarschijnlijk weer een dubbele ooronsteking en een virale infectie, geen medicatie gekregen omdat ze willen afwachten of er echt een ooronsteking doorbreekt, we moesten gwoon een zetpil geven een het even aanzien, als morgen de koorts nog niet weg is dan even naar onze eigen huisarts toe.

dud druk druk druk zo

heb ook nog niet bijgelezel ga ik doen als ik even een rustig moment heb.

11. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @alle mama's met zieke kindjes: heel veel beterschap gewenst voor jullie kindjes en een dikke knuffel voor jullie, is niet leuk om die kleintjes ziek te zien...

@mrs hair: ga dadelijk eens dat topic lezen, want ben nu wel nieuwsgierig geworden... Ballenbak klinkt trouwens wel heel erg leuk!

@banaantje: die arme Caitlin, zo gespuugd...

@natas: hoe is het nu met Danique? Is de koorts al wat gezakt?

@steintje: wat sneu, Roan oorontsteking. Heb vroeger heel vaak oorpijn gehad en vond dat altijd heel pijnlijk.

Voor de rest weet ik het even niet meer. Ga nu eerst dat onderwerp van mrs hair lezen.

12. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Eeka: Ik heb hem inmiddels laten sluiten. Het topic ging zo'n andere kant op dan mijn bedoeling was, daar wilde ik niet meer mee geassocieerd worden ;)

Nog één keertje voor jullie (want al de rest van zp boeit me niet zo): Ik veroordeel echt NIEMAND die zijn kinderen suiker geeft, dat vind ik een eigen keuze. Het ging me er echt alleen om dat ik zélf schrok van het suikergehalte in dat papje.

13. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ach ja, er zal wel weer eens niet een rel-topic ontstaan...zal straks eens lezen :p

Maar hier dus ook een mama die wel een pyjama-pap doet en af en toe een olvarit potje, of zelfs ah-eigen merk. Vind het af en toe best handig, die potjes hoor! Heb bijvoorbeeld vanavond de aardappels laten aanbranden ;);)
    Maar van die suikers wist ik eigenlijk ook niet hoor..

En van die olvaritpotjes etc.....soms word ik wel een beetje een soort van moe van dat soort bang-maak praatjes.
    Als iets echt slecht iets voor babies/kindjes wordt het echt niet verkocht in Nederland. Misshien wel heel naief gedacht hoor...maar er is volgens mee geen land zoals Nederland waar, vooral voedsel, aan zoveel eisen moet voldoen...

14. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @mrs hair: ik las inderdaad dat het gesloten was. Maar wat een gedoe zeg om een goedbedoelde waarschuwing! Het is alleen maar lief bedoeld van je om dit te delen, die reacties zijn echt te zot voor woorden. Ieder moet z'n eigen keuzes maken, maar ik snap dat je schrok van de hoeveelheid suiker.

@hier: weet zelf ook niet wat ik aan wil trekken naar de bruiloft. Heb niet veel meer hangen in de kledingkast, heb sinds mijn zwangerschap eigenlijk niks nieuws meer gekocht... Misschien dat ik van de week nog even op pad ga en anders wordt het even goed zoeken in de kast, hahahaha! Ben niet zo van de kleding en mode, als het lekker zit vind ik het prima.

15. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    mama van juul: ben het helemaal met je eens, roan krijgt ook gewoon olvaritpotjes, gewoon omdat het echt weleens makkelijk is..

16. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    En als Liesbeth potjes zou lusten, zou ze ze ook wel krijgen hoor :D Af en toe zou het best makkelijk zijn, als wij laat of pittig eten. Maar tot nu toe heeft ze steeds vrij resoluut geweigerd ;)

17. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Eeka: Misschien een mooie broek met een feestelijk topje of truitje? Ik kan voor bruiloften e.d. vaak wat vinden bij steps, die hebben ook een webshop. Succes!

18. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Hier hetzelfde verhaal, Sanne is ook een resolute potjesweigeraar. Daarom een verzameling zelfgemaakte hapjes in de diepvries als alternatief.

Bedankt voor je tip van Steps. Ga eens even in de webshop neuzen, misschien zie ik wel iets leuks :)!

19. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Haha, dan is het lastig ja ;)

Hier is er geen pijl op te trekken. Ze eet zo haar schaaltje/potje leeg, of ze neemt 4 happen en slaat dan alles weg.
    Eigenlijk lust ze alles en niks...

Wat Emma echt niet lust is kaas, hilarisch! Kan het niet laten om haar er mee te klieren. Dan hou ik het voor haar en dan doet ze gewoon haar ogen al dicht, haha! Lippen stijf opelkaar! **wordenzeweerbaarvan**

Heb het topic even gelezen en weer een nieuw woord geleerd "biomiep" geweldig, hahaha! Nee serieus..wat een drama wordt er weer van gemaakt. Ik moet eerlijk bekennen, dat ik nog nooit heb gekeken naar de ingredienten. Ik ben daar misschien wel heel makkelijk in, maar Julia lust ook van alles, is ook een goede eter en kerngezond.
    En als anderen dat wel doen...tja wie ben ik om daar wat van te zeggen. Ik doe het niet ;)

20. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Steps is inderdaad erg leuk en shoeby ook wel. En anders Zolando ofzo...

Deel Deze Pagina