Ex-zw.clubs April 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door MamaMarije, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Steintje, ahhh...dat klinkt ook niet best, twee zieken. Beterschap voor je mannen!

Potjes...tja...ik heb wel eens eerder verteld over het eetprobleem van kippetje volgens mij...na zo'n lange strijd ben ik alleen maar blij dat ze wel iets eet en dat dat uit een potje komt, het zei zo. Liever die voedingsstoffen dan geen. Kuikentje eet gelukkig wel alles, die eet nu al grotendeels met de pot mee en ik had gehoopt dat kippetje dan ook wilde maar helaas.

Mrshair, zo heb ik toch ook een keer in een topic gereageerd over kuikentje laten huilen 's nachts ipv fles geven en oef...wat een reacties door op kwamen. Tja, zoveel mensen zoveel meningen en doordat zo'n forum anoniem is krijg je ook van die lekkere ongenuanceerde reacties. Niks van aantrekken!

2. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @kipkip: lijkt me inderdaad superlastig, zo'n moeilijke eter. En dan ben je blij met alles wat ze wil eten, of dat nu uit een potje komt of niet. Wel fijn dat kuikentje zo'n makkelijke eter is, hopelijk wordt kippetje dit uiteindelijk ook.

3. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @Kipkip; je hebt tegenwoordig toch ook van die plates..vindt ze dat niet wat? Zat nog te denken...misschien is het wel psychisch...als je nou zelf wat kookt en in een leeg potje doet, en dan haar laat zien dat het uit dat potje komt...zou ze het dan wel opeten? Weet niet hoor...zat er eens over na te denken :)

Hier gelukkig goede eters, ze zijn allebei dol op fruit, daar ben ik echt ontzettend blij mee!
    Appels, bananen, druiven, peren, kiwi's en sinaasappels zijn hier niet aan te slepen. En dan straks weer aardbeien!

En ik heb hier een kind wat geen snoep lust...gek he! Ze krijgt het wel eens op de psz, maar neemt het altijd mee naar huis.
    Chocola is ze wel gek op...en spekjes.

@Eeka: Steps heeft op het moment hele leuke uitverkoop, als het je smaak is ;) Ik heb er laatst ook lekker geshopt!

4. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Danique was vandaag nog erg belabberd. De hoofdpijn lijkt minder erg te zijn maar overgeven is erbij gekomen. Alleen maar gal want ze eet al niet meer sinds gisteren, arm ding. De koorts is nog rond de 39 en ze is heel zielig. En ook 'dapper', heel aandoenlijk.
    Vandaag heb ik het grootste gedeelte van de dag met haar op de bank doorgebracht, of naast haar of met haar op schoot. Ik mocht niet weg, "Mama ik vind je lief", oftewel blijf hier. Af en toe moest ik natuurlijk wel wat met Quinten doen maar gelukkig kon hij zichzelf vandaag goed alleen vermaken.
    Aan het eind v.d. middag kreeg ik haar eindelijk zo ver dat ze op bed ging liggen, ze is meteen als een blok in slaap gevallen. M'n moppie.
    Morgen komt Chris z'n oudste dochter een paar uurtjes oppassen, kan ik op kantoor tenminste een paar brandjes blussen.

Mrs Hair, ja wie weet is dit een fase. Hopelijk gaat ie snel voorbij!
    Wat Liesbeth's voortbewegen betreft, dat komt wel goed hoor. Heb ik je tijdens de meet verteld dat Danique dan wel al stond met 9 maanden, maar pas met 15 maanden liep? Het zegt allemaal niet zo veel.

Kipkip, ben benieuwd wat jullie beslissing met het huis gaat worden.

Pyamapapje : krijgt Quinten ook sinds een tijdje, in de hoop dat ie daar beter op zou doorslapen. Inmiddels is mijn avondproductie naar de knoppen en heb ik geen late voeding meer voor hem.
    Nou ja, maar es kijken wat ik daarmee doe. Voor de rest krijgt Quinten nog geen danoontjes of zo, dus misschien valt 1 fles per dag dan wel mee?

Gezoete olvarit potjes : dat wist ik wel, en dat proef je ook wel.
    Maar Banaantje, af en toe een potje is niet erg hoor. Als je kindje maar lekker veel gewoon zelf gekookt eet kan een potje her en der geen kwaad voor de gewenning aan gewoon eten. Quinten krijgt ook soms een potje, niet vaak maar vanavond met een zieke Danique en geen hapjes meer in de vriezer kwam het even goed uit.
    En tsja, als je zoals kippetje echt niks anders eet dan wil je als moeder wel potjes geven denk ik.

Wat naar dat Caitlin zo gespuugd heeft.
    En beterschap voor jullie allebei Banaantje. Voel je niet schuldig dat je thuis bent gebleven joh, je hebt nu even heel veel op je bordje.

Beterschap in de ziekenboeg Steintje!

5. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Mamavanjuul, bedankt voor het meedenken...maar helaas. Ik geef het sowieso uit een bordje dus ze ziet niet niet dat het uit een potje komt maar zodra kippetje er moeite voor moet doen dwz kauwen is de lol er voor haar na 3 happen af of ze spuugt de eerste hap al uit. Ze heeft dusdanige desinteresse in eten dat ze alleen een paar happen eet om niet meer superhongeriger te zijn en dan stopt ze ermee. Niet alleen met avondeten maar ook met brood , koek, snoep enz. Zo heeft ze bijv. nog nooit patatjes gegeten, ze wil het gewoon niet proberen, niks van wat op bord ligt. Maar ze heeft ook tot ze 1 jaar was uberhaupt geen brood gegeten. Het enige wat ze goed eet is fruit...gelukkig!

6. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Kipkip: Wat lastig joh! Kan me voorstellen dat je dan echt blij bent met álles wat erin gaat, al zijn het bij wijze van spreken spekjes. Je zei al eerder dat het kippetje zo'n slechte eter was, maar ik had geen idee dat het zo moeilijk lag. Wat zal jij dan gelukkig zijn met het eetgedrag van het kuikentje!

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Jeetje kipkip...dat is wat zeg!

Hier alleen thuis met Emma, Julia is uit logeren bij opa & oma. Ze gaan vandaag met haar nichtjes naar dolfernarium.
    Het is ook wel vreemd rustig zo, Emma zit te spelen in de box.

Emma lag trouwens vannacht bijna een uur te kletsen. En te lachen en kirren. Klonk wel heel grappig, we dachten eerst dat de hond bij haar was, want ze was echt "in gesprek".
    Vanmorgen om 6.15 weeer ;) maar toch nog geslapen tot 8.15, heerlijk!
    Vandaag dus een rustig mama-emma dagje!

8. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Lijkt me heel lastig Kipkip!

Met Danique ging het vanmorgen wat beter maar vanavond was ze weer heel belabberd. Hoge koorts, overgeven, hoofd/oorpijn, bang, zielig en ziek. Quinten begint ook, veel huilen en 39.7 koorts.
    We hebben ze allebei met een pcm'tje naar hun bedjes gebracht. Papa en mama mogen er ook wel eentje want wij beginnen ook af te takelen.

9. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    He wat rot Natas, ik las het al op FB. Q nu ook al aangestoken, hopelijk blijven jullie gespaard, het is al zwaar genoeg om voor 2 zieke kindjes te zorgen, laat staan als je zelf ziek bent.

@kipkip: Jeutje dat is wel rot voor jullie dat kippetje zo'n moeilijke eter is. Nou weet ik van mijn moeder dat ik vroeger ook niks at en dat het cb op een gegeven moment zei dat ik desnoods maar taart moest krijgen elke dag, als ik maar zou eten. Dus schotelde mijn moeder elke dag taart voor, die reacties die ze daarop kreeg waren wel hilarisch, want ze was maar 'een slechte moeder dat ze mij steeds taart gaf', die mensen wisten duidelijk niet waar de prio lag. Indd belangrijk dat ze gewoon blijft eten. Misschien dat ze op den duur vanzelf wel interesse voor eten ontwikkelt als ze erachter komt dat het echt heel leuk kan zijn?

Hier: Caitlin had vandaag de broodzak te pakken, haha, al het brood over de vloer, en ze zat te knabbelen aan elk boterhammetje dat ze te pakken kreeg :p Heeft mooie foto's opgeleverd van de kleine boef. Voor de rest was ze vanaaf wat onrustig, hopelijk wordt ze niet weer ziek. Met mij gaat het aardig, de blaasjes op mijn tong zijn al een stuk minder. Vanmorgen sliep Caitlin weer uit tot 09:00 uur. Heerlijk!!

10. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Banaantje: Hahaha dat klinkt hilarisch. Zet je nog even een foto online? @ Zieke kindjes: Beterschap!!! Niet leuk...

11. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Hier: Mr Hair is gisteren gaan zwemmen met Liesbeth, eerste keer echte les babyzwemmen. En ze vond het super! Ze gingen liedjes zingen, kruipen (hahaha, dat kan ze dus niet) van de mat af, vanaf de kant in het water 'springen', ... Wel leuk, we zijn met Hugo jarenlang gaan peuterzwemmen bij diezelfde juf, de laatste keer was ik daar met hem toen ik de week daarna zou worden ingeleid. En nu gaan we dus weer met Liesbeth... :D

12. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    @Mrs Hair: Dat klinkt leuk! Ik zag al een foto voorbijkomen op Facebook, superschattig blijft dat toch. Ik ga ook ff proberen een foto van het broodavontuur op FB te plaatsen, volgens mij heb ik jullie allemaal op FB...

13. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Beterschap aan alle zieke kindjes en mama's.

@banaantje: wat een boefje is die Caitlin, brood pakken! Leuke foto op fb trouwens.

@mrs hair: grappig, dat jullie babyzwemles gegeven wordt door de juffrouw die H. peuterzwemles heeft gegeven. Is dan net iets specialer/leuker denk ik.

@mamavanjuul: leuke dag gehad gisteren met Emma? En Julia genoten in het Dolfinarium?

Verder alles wel gelezen, maar weer vergeten, sorry.

@hier: vanmorgen naar de tandarts geweest, controle. Gelukkig alles goed dus nu pas eind augustus weer. Morgen naar het consultatiebureau, dan krijgt Sanne weer een vaccinatie. Moet weer bij de verpleegkundige komen en dat was degene die de laatste keer wat moeilijk deed over dat blokje wat ze niet met rechts vast kon houden. En dat we maar fysiotherapie moesten overwegen. Ben dus benieuwd wat ze deze keer te melden heeft. Verder gaat alles z'n gangetje, Sanne heeft gisteren voor de eerste keer bruine bonen gehad dus de luiers zijn niet aan te slepen, heb al 4 poepluiers gehad vandaag. O ja, en ze is vandaag voor de eerste keer op haar knietjes gaan zitten en trok zich op om te gaan staan. Ze zakte meteen weer op de grond, maar het begin is gemaakt!

14. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @Eeka: Joh...ene oor in, andere uit! Zolang jij je nergens zorgen om maakt ;)

Haha, die Caitlin! Geweldige foto, lekker onschuldig!

@Vannacht aan de gang geweest met Emma...ze was zo overstuur! Al 3/4 dagen diarree. Billen helemaal open...zo zielig!
    Om 23.45 was ze wakker tot 1.30, toen heeft ze een fles gehad, wist het niet meer :)

Vanavond taart weze maken met collega's, erg gezellig! Speciaal voor Juul natuurlijk een roze met bloemetjes en hartjes :D
    (lijkt op de foto rood, maar komt door het ligt op FB)

Verder...heb ik wéér een tussentijdse bloeding...grrr! Word er gek van, ben nu 4 maanden aan de pil en het is 1 maand goed gegaan :(
    Waarschijnlijk toch een zwaardere nodig, maar moet dan eerst na vragen of dat wel kan met mijn medicijnen :(

15. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @mamavanjuul: hoe is het nu met Emma? Zielig dat haar billetjes helemaal kapot zijn. En wat vervelend van die tussentijdse bloedingen! Toch een bezoek aan of telefoontje plegen naar de ha?

Ik zal straks eens kijken naar de foto's van de taart, moet nu naar het cb.

16. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    LIJSTJE
    Noah, 17-01-2011,
    Roan, 02-04-2011, 9390 gram - 76.5 cm [op 11-01-2012]
    Liesbeth, 03-04-2011, 9730 gram - 72,7 cm [op 09-01-2012]
    Quinten, 03-04-2011, 7270 gram - 70 cm [op 01-12-2011]
    Caitlin, 06-04-2011, 8095 gram - 71 cm [op 11-01-2012]
    Nina, 12-04-2011, 9000 gram - 74 cm [op 11-01-2012]
    Benjamin, 17-04-2011, 9380 gram - 71 cm [op 17-01-2012]
    Lieke, 25-04-2011, 8465 gram - 70 cm [op 23-11-2011]
    Emma, 27-04-2011, 9520 gram - 72 cm [op 10-01-2012]
    Sanne, 30-04-2011, 9550 gram - 75 cm [op 01-03-2012]
    Zoontje Kipkip,01-05-2011, 9540 gram - 75 cm [op 30-01-2012]

17. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @cb: Sanne heeft geen spuitjes gehad, de verpleegkundige vond haar toch nog wel jong voor de 4e vaccinatie. Tja, dat zei ik de vorige keer zelf al, maar toen vonden zowel de vpk en de assistente dat het echt wel zou moeten kunnen vandaag. Zo blijf je bezig zullen we maar zeggen....

Verder geen bijzonderheden, behalve dan dat Sanne niet aan was gekomen. Ik vind het niet gek, ze heeft gisteren veel poepluiers gehad en wilde geen yoghurt eten. We moesten het maar in de gaten houden en hopelijk de volgende keer wel weer wat aangekomen. Beenlengte was nu ineens prima en de vpk vond dat ze goed pakte met rechts. Helemaal het omgekeerde van de vorige keer, terwijl het toch echt dezelfde dame was. Misschien een cursusje "Omgaan met niet-standaard gevallen" gehad?

Hoe is het eigenlijk met de zieke kindjes? En Maryloes, ben jij weer opgeknapt?

Mamamarije, hoe is het met jou? Mis je verhalen... Heb gisteravond nog wel naar de site van Mama's club Tiel gekeken en het ziet er erg leuk uit, leuke nieuwsbrief ook!

18. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Stukje weggevallen van wat ik eigenlijk getypt had ;). Had ook nog moeten staan dat Sanne stukken actiever is dan eerst, kruipt de hele tijd rond dus zal ook veel meer energie verbruiken.

19. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @mamavanjuul: helemaal vergeten te reageren op je taart, maar wat ziet 'ie er mooi uit! Echt superleuk en vast ook heel erg lekker!

20. Kimberly79

Kimberly79 Niet meer actief

Hallo dames,

Ik lees eigenlijk al vanaf mijn zwangerschap met jullie mee. Ik ben eind april bevallen van mijn zoontje.
    Ik wil alleen even zeggen dat ik veel herken in alle dingen die jullie vertellen en dat ik de manier waarop jullie met elkaar "omgaan" onwijs leuk vind en heel respectvol! Leuk om te lezen!
    Ik ga me niet in jullie hechte clubje mengen hoor maar wilde dit
    alleen even kwijt! ;):D

Groetjes,
    Kimberly

Deel Deze Pagina