Ja, dit gaat het worden. Sowieso maar de keuze uit 2 in het dorp en dat vinden we wel het leukst voor haar. Die andere school heeft heel weinig leerlingen zodat er meerdere groepen bij elkaar zitten en het gebouw staat op instorten. Lekker morgen en overmorgen even bijtanken, natas! Natas en mrshair, hoe gaan jullie nachten eigenlijk, nog een voeding, of niet meer?
Da's dan een makkelijke keuze. Hier nog 1 of 2 voedingen per nacht. Toen hij koorts had sliep hij door..... dat was zalig, maar om dat kind nou continue 40 graden koorts te laten hebben
. Hier ook nog vaak wakker hoor, behalve een paar keer op paracetamol, tja, dat geef je toch ook bij voorkeur niet iedere nacht .
Ik ben ook benieuwd hoe het gaat met de nachtvoedingen van Mrs Hair. Natas jij hebt wel een behoorlijke smakkerd gemaakt zeg, sjonge. C1000 hebben we hier helaas niet, maar dat idee van de mandarijntjes als paddestoelen is wel heel geinig. Ik zal eens kijken of mij dat gaat lukken Mamavanjuul ik heb zojuist dat tussendoortjestopic doorgelezen, haha, wat een topic zeg, mijn handen jeukten om de (ongezonde) chips uit de kast te trekken Probleem is gewoon (volgens mij) dat het aan veel mensen voorbij gaat dat op een forum dingen heel zwartwit worden opgevat. Daar ontstaat zo snel discussie over. Eigenlijk is een forum maar een slecht communicatiemiddel, net als e-mail en alle andere digitale vormen.
@ kipkip: Moeten jullie nu die keuze al maken? Ik heb weleens gehoord van zo'n lange wachtlijsten, maar dat is in het dorp waar R en H op school zitten geen probleem.Mijn nachten: Vaak één voeding rond 5u. Die van 7u laat ze vaak wegvallen, dus die vroege is de 'echte'. Dat trek ik prima.En verder: Kan ze nu nee zeggen... Ik wilde vanmorgen vertrekken, en haar een kusje geven, zegt ze echt héél zielig 'neeeee...' en trekt ze me aan m'n sjaal. Zo, dat was niet zo fijn wegrijden...
Oooh....dat is hart-verscheurend zeg! Emma zwaait nog altijd braaf Hier ook al 1,5 jaar geleden ingeschreven voor de basisschool van Juul. Oh trouwens...ik word een beetje gek van Emma...ze heeft het krabben en knijpen ontdekt. Moet straks eerst eens haar nageltjes kort knippen, want ik zit helemaal onder de striemen! Ze doet het ook gewoon echt bewust! Zeg altijd heel streng nee en haal haar handje weg, maar dan zet ze het op een brullen en gaat even hard door....
Liesbeth doet het ook... Ik weet ook écht niet wat ik er tegen moet doen, als jij het ontdekt, laat je het mij dan ook weten?
@trakteren, ze hebben sinds kort bij de hema het volgende: HEMA) Daar past dus precies een doosje rozijnen in. Ze hebben ook eem dierentuin variant en een met voertuigen. Ik ga dit dus voor Nina gebruiken. Leuk op een houten dienblad, ballonnen eraan, klaar!
Hahaha! Mijn stem verheffen en zeggen : niet doen, handje vastpakken, niks helpt. Ik pak haar handje ook wel eens en dan maak ik aai bewegingen. EN dan overdreven aaaaaaaiiiii. Ze kan het wel zeggen, maar nu nog doen, hahaha! Maar zeer doet het wel zeg, zit helemaal onder de krassen!
Me too... Ik doe precies hetzelfde als jij, niets helpt. En dat in combinatie met het bijten in mijn tepel, ik begin te geloven dat ik een agressief monstertje gebaard heb
Hahaha....ik ook! Bijt ze nog steeds? Pf....ik vind het al pijnlijk als ik in mijn vinger wordt gebeten met die scherpe tandjes, laat staan in te tepel
@natas: beterschap zeg! Jeetje, je hebt nogal een smak gemaakt zeg . Doe het rustig aan, voor zover het kan. @maryloes: nog proficiat met Milan. Doe ook jij het rustig aan, want zo'n griep hakt er behoorlijk in qua energie. @kipkip: leuk, school voor kippetje uitgekozen. Is wel makkelijk als je in een dorp woont met maar weinig keuze, hè ? @mrs hair en mamavanjuul: wat een boefjes zeg, die Liesbeth en Emma. Hun mama bijten, foei toch... Verder weet ik het even niet meer...
Hier gaat alles z'n gangetje. Met Sanne gaat het goed, ze hoest nog wel wat en is nog wat verkouden, maar ze is over het algemeen erg vrolijk en eet goed. Met mezelf gaat het redelijk, heb nu regelmatig 's nachts veel last van m'n polsen (pijn en stijf) en ik merk dat het tillen van Sanne af en toe behoorlijk lastig is. Maar goed, ik wist voordat ik zwanger was al dat het lastig zou zijn en soms behoorlijk pijnlijk met mijn polsen, dus dat is geen verrassing. Verder heb ik de afgelopen dagen weer veel gepiekerd over Sanne's hand. Dat komt en gaat met vlagen en daarmee verwerk ik iedere keer weer een stukje verdriet. --------ego-modus uit-------
Ze bijt nog steeds ja. Maar het doet op de één of andere manier minder pijn, gelukkig. Of ze minder hard bijt, of dat mijn tepels gehard zijn, dat weet ik niet. @ Eeka: Wat is precies de oorzaak van je pijn? Heb je misschien wel eens verteld, maar ik weet het niet meer... En ja, dat je af en toe piekert over Sannes handje, dat lijkt me niet meer dan normaal. Hoor ons toch af en toe is miepen over weet-ik-al-niet-wat... Stort het gerust bij ons uit hoor! Waar zit je mee?
@mrs hair: aan mijn linkerhand heb ik al ongeveer 15 jaar lunatomalacie oftewel de ziekte van Kienbock. Zal jullie waarschijnlijk niets zeggen, mij vroeger ook niet, maar kort gezegd is één van de middenhandsbeentjes aangetast en kan uiteindelijk afsterven en hierdoor kan mijn polsgewricht in elkaar zakken. Zover ben ik gelukkig niet, het gaat maar heel langzaam achteruit, maar deze aandoening betekent wel dat ik altijd pijn heb en minder kracht heb. Opereren kan wel, maar de garantie dat de pijn dan weg is is er niet en mijn pols wordt stukken minder beweeglijk. Wat ik rechts heb komen ze niet achter, ben onder behandeling geweest van een handfysiotherapeut en plastisch chirurg, heb al tig scans en onderzoeken gehad maar er is niets te zien. Ook hier regelmatig pijn (gelukkig niet altijd). Waar ik over pieker m.b.t. Sanne is voornamelijk de toekomst. Zal ze kunnen accepteren dat ze in sommige dingen een beperking heeft, dat er een (groot?) aantal beroepen zijn die ze niet uit kan oefenen? Heeft ze pijn aan haar hand en pols? Voor zover de artsen nu weten niet, maar is dat ook echt zo? Maar ik voel me soms ook schuldig naar haar, het is tenslotte in mijn lichaam gebeurd dat een amnionstreng om haar arm/hand is gekomen en er dit van geworden is. Van die dingen waar niemand een antwoord op heeft, waar je je dus ook helemaal niet druk om moet gaan maken omdat dat totaal geen nut heeft.
Eeka, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Iedereen ziet zijn kind het liefst alle leed van de wereld bespaart blijven. Maar Zij weet niet beter en zal waarschijnlijk prima een manier vinden om ermee om te gaan. En volgens mij zijn jullie prima in staat om haar een flink portie zelfvertrouwen mee te geven!!! Maar nogmaals, ik kan me indenken dat af en toe de twijfel en zorgen de kop opsteken. Knuffel voor jou! Hoe kan trouwens jouw aandoening aan je pols ontstaan? Of is daar geen oorzaak voor? En kan dit zich dan ook openbaren in andere gewrichten of is dit specifiek iets in de pols?
Ik sluit me aan bij kipkip. Iedere ouder wil het beste voor zijn kind, en zijn kind het liefst zo veel mogelijk leed besparen. Dat gevoel heb je zelfs al bij een griepje, dat je het het liefste zou willen overnemen. En wbt Sanne, ik denk inderdaad dat zij zal opgroeien zonder dat zij zelf het gevoel heeft dat ze een beperking heeft. Maar een ideetje, zou er niet een soort van forum of lotgenotengroep zijn voor ouders van kindjes met een kleine handicap?
Eeka....als moeder-zijnde kan ik me je zorgen heel goed voorstellen! Het is ook niet niks. Ik denk dat het ook heel normaal is dat je je er af en toe druk om maakt. Het gaat wel om je kostbaarste bezit en die wil je beschermen tot en met! Maar zoals jij Sanne altijd beschrijft, krijg ik altijd het idee dat deze dame prima voor zichzelf op kan komen! Maar je mag hier áltijd over je zorgen komen praten!
Dank jullie wel voor jullie lieve woorden! Geeft me net dat beetje steun wat ik af en toe nodig heb. @mrs hair: ben al een poos zoekende maar heb nog geen (actief) forum gevonden. Er is wel een vereniging voor ouders van kinderen met handproblemen, maar die zijn niet erg actief op internet. Je moet lid worden (dus geld betalen) om op het forum te kunnen, maar ik hoorde van een ouder die lid was geworden dat er nauwelijks vragen en antwoorden komen en dat het lidmaatschap voor haar absoluut geen toegevoegde waarde had. Die ouder is net als ik zoekende en we hebben, ondanks dat onze kindjes hele verschillende afwijkingen hebben, wel wat steun aan elkaar. Verder is er hier op het forum laatst een kindje geboren dat alleen een stukje onderarm heeft en geen handje, ook door een amnion-streng. Met de mama heb ik af en toe contact via een pb-tje. Misschien moet ik wel de stoute schoenen aantrekken en zelf een topic openen hier bij zp. @mamavanjuul: ik heb zelf ook wel het idee dat Sanne een dame is met pit en dat ze heel goed voor haarzelf op zal kunnen komen. Gelukkig maar, want ze zal het soms best wel nodig hebben. @kipkip: de afwijking links is waarschijnlijk ontstaan door een val. Voor zover men nu weet blijft het beperkt tot het polsgewricht, maar je krijgt soms wel last van andere gewrichten (elleboog, schouder) doordat je de pols anders gaat gebruiken.
O ja, ik denk dat we deze week een nieuw deel kunnen gaan openen van ons topic. We zitten bijna aan het maximum aantal berichten . Wie is er zo handig om dit te openen en vooral ook om meteen het lijstje te kopieren? Heb ik vorige week nog ververst en geplaatst, op 1 maart.