@steintje, mooie foto! Ik heb van Milan en Lars ook nog zo'n foto met mijn oma, maar de geboorte van Nina heeft zij helaas niet meer mogen meemaken. @mamamarije, balen dat je er doorheen zit. Dikke knuffel! Wat een heerlijk vooruitzicht dat manlief binnenkort lekker vakantie heeft. Wat betreft het huilen, Nina heeft het soms ook nodig, maar meestal maar bij 1 of 2 slaapjes en dan ook maar 5 minuten. Ik kan me er goed voor afsluiten. Babyfoon uit, deuren dicht, muziek of tv wat harder en je hoort het bijna niet meer. Maar goed, dat doe je zelf ook al dus helaas geen tips. Hopelijk zijn de regeldagen snel voorbij, zodat er in ieder geval weer iets meer tijd tussen de voedingen zit en je daardoor zelf ook meer rust krijgt. Misschien dat je dan ook beter kunt afsluiten voor het huilen.
@Mamamarije: Hoe lang duren die regeldagen dan? Had altijd het idee dat het 1 dag of 2 dagen duurde..... Gister hier ook duidelijk een regeldag...vandaag iets minder, ze komt nu om de 3 uren ipv 2. Heb helaas ook niet echt tips voor je...Emma mekkert wat als we haar wakker in bed leggen en dan slaapt ze wel binnen 5 minuten. Gaat ze echt huilen, dan haal ik er haar er uit. Maar ja, dat gebeurt heel weinig, dus vandaar dat ik haar er dan ook uithaal. Dan is ze gewoon wakker. @Opa en oma's.: Julia heeft mijn opa van vaderskant nog wel "mee gemaakt". Hij is in november 2009 overleden. Van mijn moeders kant leven ze beide nog en Guido zijn oma leeft nog. Mijn opa en oma roepen ook altijd: Dat we dit nog mee mogen maken, hebben hun eigen fototoestel bij hun als ze langs komen, gaan meteen klaar zitten om Emma vast te houden. Helaas heeft Julia het niet zo op mijn opa....die wil al vanaf het begin te graag en dan wordt mevrouw tegendraads
@Monique: Misschien is Yuna gewoon een smal poppetje, of heb jij toevallig kleertjes van een merk dat gewoon heel groot valt? Want ik zie ook enorm verschil tussen verschillende maten, van merk A kan maatje 50 vallen als 62 terwijl van merk B de maat 62 als 50 valt, you get my point @MamaMarije: Ach meid wat vervelend dat Benjamin zich elke dag zo lang in slaap huilt. Ik kan me voorstellen dat je door dat luide gehuil een beetje overmand wordt steeds (ik had dat immers ook bij Caitlin elke avond). Hopelijk is dit maar een korte fase voor jullie *knuffel*! Kan je zelf geen advies geven, want bij Caitlin werkt het niet om die te laten huilen, die blijft dan namelijk huilen. Groeien: Caitlin is ook aan de 62! Ik sta ervan versteld hoe snel die kleertjes gaan, ze heeft alle pakjes, broekjes en shirtjes denk ik totaal maar een keer of 3 aangehad gemiddeld. Nu snap ik waarom het geen zin heeft om een volle kledingkast te hebben bij zo'n kleintje! ............Al was ik daarnet bij de HEMA en ik kon het niet laten om weer wat kleertjes mee te nemen, en ook bij de Zeeman, terwijl ik gisteren al spullen bij kleertjes.com heb besteld *schaam* Het is gewoon zo aanlokkelijk, al die schattige kleertjes!! Omrollen: Zeker knap, Maryloes! Een paar dagen geleden had ik ook dat Caitlin op het aankleedkussen ineens haar beentjes in de lucht gooide en per ongeluk op haar zij rolde, uit zichzelf, ik wist niet wat ik zag. Maar daarna is het niet meer gebeurd. Voeden: Openbaar voeden vind ik nog steeds een beetje lastig, ik probeer in eerste instantie een ruim toilet op te zoeken. Of op de achterbank van de auto! Al voed ik wel gewoon waar mijn naaste familie en beste vrienden bij zijn hoor, daar heb ik geen problemen mee. Werken: Pfff ik heb er geen zin in!! En dat terwijl het nota bene mijn eigen zaak is... Ik zie het gewoon niet zitten om mijn drukke leventje te moeten combineren, werk&kind lijkt me superzwaar. In principe eindigt mijn verlof eind juni, maar omdat ik vooraf al zo weinig verlof heb genomen ga ik het proberen uit te stellen. Ik werk nu vanaf thuis af en toe een beetje. Oma's en opa's: Hier helaas geen overgrootouders, al onze opa's en oma's zijn al overleden. Ik heb mijn opa's zelfs nooit gekend, die waren er al niet meer toen ik geboren werd. Hier: Caitlin is vandaag al de hele dag supervrolijk! Constant lachen, als ik met mijn hoofd boven de wieg verschijn een enorme smile maar ook de wieg zelf krijgt lachjes vandaag Echt superschattig! Foto...van een paar dagen geleden toen ze op mijn schoot in haar slaap lag te glimlachen:
@banaantje: oooh wat lief dan smelt je toch echt!! Ik snap wat je bedoelt hoor, en dat weet ik ook wel, maar t is echt allemaal te groot! Ze zit nu overal een beetje tussenin... En maatje 50 past t beste maar daar hebben we weinig van. Dus hoop dat ze snel 56 aankan,d aar hebben we veel kleertjes van en zulke leuke!
Even snel. Wat een leuke foto's! @ banaantje: goed van je te horen en dat Caitlin weer vrolijk is! @ mamarije: ik vind het ook vreselijk... Ik ga altijd mijn moeder bellen met de babyfoon uit. Doe ik een kwartiertje en dan is het daarna zo ongeveer over... @ mamavanjuul: wat een mooie wipstoel hebben jullie toch! Welke is dat?
@ oma's: wij zijn afgelopen weekend voor het eerst bij m'n oma geweest! Ik zal morgen eens een foto plaatsen, ze was echt supertrots (eerste achterkleinkind)
@Monique; Jaaaa, ze is ook echt groot hoor! Dat was de reactie in de OK ook toen ze uit mijn buik kwam van het operatie team: Zo, da's een knoepert Maat 56 past ook echt niet, hahaha! @Mrs Hair: Jaaa, dat is een fantastisch ding, schommelt op batterijen, hahaha! Wel vrij prijzig hoor, maar was het enigste wat wij nieuw hoefden aan te schaffen, dus dan mag het ook wat kosten. Is van het merk Bright Starts: Comfort & Harmony @Hier: Emma kwam vandaag om 3.15, 7.30, 10.45, 14.30, 18.00, 19.00. 20.30!!! En drinken dat ze dan doet, allebei de borsten helemaal leeg! Dus duidelijk een regeldag....gister ook. Borsten doen er gewoon pijn over! Zonet ging ze zich even lekker uitrekken mt mijn tepel in haar mond Vriend lag helemaal in een deuk, zegt ie: wees blij dat ze nog geen tanden heeft, hahaha!
Zo ben er weer, ga zo even bijlezen. Druk weekend gehad, en daardoor waarschijnlijk te weinig R&R voor little princess. Vanaf zondagavond dan ook een dramadag, veeeel krampen (4 poepluiers in 7 uur tijd), verkouden, niet kunnen slapen en alleen bij mama willen hangen, kleine beetjes drinken. Lijkt ook wel een beetje een regeldag/ sprongetje. Moest haar gisteren toch een uurtje wegbrengen, want ik moest zelf naar de tandarts. Vandaag blijven we de hele dag rustig thuis, had dat vanavond ook wel gewild, maar mijn moeder is jarig, en daar moeten we even ons gezicht laten zien. Morgenochtend om 9 uur moeten we weer naar de huisarts om te bespreken hoe het met de zantac gaat.
Roan heeft Gisteravond om 20.00 uur de laatste voeding gehad, hij kwam vanmorgen om 6 uur pas weer, wat een lange nacht was dat, heb goed geslapen, en mijn oudste gylano kwam vanmorgen ook pas om half 9. Roan heeft regelmatig een vieze luier waar je u tegen zegt, hij geeft dan zoveel kracht, dat het het er aan de zijkant gewoon uitloopt, ik moet ook meteen controleren als ik het hoor, want anders heb ik steeds alle broeken vies, en je krijgt het maar moeillijk uit de kleren vind ik. ik spuit het wel meteen in, maar dat helpt soms niet eens. Wat een triest weer vandaag, gisteren was het zo mooi en warm en nu regen, regen en nog eens regen blehhh, ik wil weer zon, zon en nog eens zon.......
@ weer: ja, het is echt een drama... daar gaat mijn wandelingetje met de jongens... @ steintje: lange nacht zeg, heerlijk! @ mamavanjuul: oei, fijn he, dat ze dan niet even je tepel loslaten! Benjamin doet het ook als Lucas iets te enthousiast speelt en lawaai maakt, dan schrikt ie en overstrekt hij zich aan de borst... auw... @ regeldagen: hier lijkt het wat minder te worden nu... Benjamin drinkt 's ochtends juist vaak, om de 2-2,5u en gisteren moest ik hem om 4u 's middags en 8u 's avonds wakker maken! Zo vaag... @ huilen: net wanneer je wanhopig wordt, is er licht aan de horizon... hihi... we hebben nét geaccepteerd dat het huilen erbij hoort en pats-boem het is over! Hij jengelt nu nog een paar minuutjes (soms nog niet eens) en dan slaapt ie! Zouden we dan de piek gehad hebben? @ inbakeren: manlief vertelde vannacht dat Benjamin zich bijna op zijn zij draaide in bed (ingebakerd en wel...) moet ik dan nu al gaan afbouwen? We zijn nét goed en wel gestart! Zo zie je maar.... niets zo onvoorspelbaar als een baby
Een baby en het weer dan Het heeft hier ook de hele ochtend geregend en nu is het droog en benauwd Emma heeft het echt aan het einde van de dag, dan ben ik echt maar met 1 ding bezig. Emma heeft geslapen van 21 uur tot 3.30. Kreeg haar niet wakker om 23 uur! Ook niet gek, ze heeft vanaf 18 uur bijna elk uur gedronken, hahaha! Heb haar vanmorgen om 8.45 maar wakker gemaakt Ben net naar het cb geweest! Madame is flink gegroeid, ik had wel verwacht dat ze goed gegroeid was. maar zo veel Ze is nu 5130 gram!!!!! En al spartelend is ze 55 cm!!!! Haar naveltje is wel aangestipt, want er zat een stukje wild vlees in, dus vandaar dat er nog steeds prut uit kwam. Julia was vanmorgen bij papa op het werk Had ik even mijn handen vrij op het cb. Ze vond het geweldig, wilde ook een overhemd aan en haar bakje met een appeltje mee, hahaha! Belde net dat ik thuis was, is ze mooi verstoppertje aan het spelen met mijn zwager, hahaha! Ik hoor niks anders dat ze het zo druk hebben (we hebben een familiebedrijf). Zal nu eerst mijn koffie op drinken en dan zal de rest van het gezin zo ook komen voor een broodje
*****Even een berichtje van een uitgeslapen mama***** Na een rotavond met alleen gehuil en gejengel heb ik een kadootje gehad van Lieke: ze heeft vannacht weer geslapen van 22:00 tot 6:00.......heerlijk zo uitgerust wakker worden!!! Zat er zelf gisteren doorheen, meer qua mn eigen lijf! Sinds 2 weken weer flink aant vloeien, was net lekker met inlegkruisjes aan de slag en nu weer terug aan die stomme grote lappen..... gisteren met de VK gebeld: die kon telefonisch bepalen dat t gewoon mn menstruatie is en erbij hoort. Tja.......na het verhaal van Eeka weet ik t zo net nog niet, maar ja we wachten het nog een weekje af. Had gisteren echt zoiets van "ik wil mn eigen lijf terug: zonder maandverband, zonder die stomme striae op mn buik en met mn stevige tieten....."(en dan heb ik niet eens BV gegeven....) Toen ik vanochtend een klein lachje kreeg van onze kleine meid, was het ook meteen weer over. @ Emma wow wat een dame al zeg! Lieke is ongeveer even oud toch?
Pollewopke, heb je een normale bevalling gehad? Want dan wordt normaal gesproken de placenta nagekeken of deze wel helemaal intact is. Omdat bij mij de placenta operatief verwijderd is (de gyn heeft na mijn bevalling gewoon via mijn vagina in mijn baarmoeder liggen wroeten met zijn handen ) en deze dus niet meer intact was, hebben ze deze niet na kunnen kijken. En bleek er dus een restant achtergebleven te zijn... Hopelijk is het inderdaad een menstruatie, maar je hebt groot gelijk dat je het goed in de gaten houdt! Snap dat je je oude lijf weer terug wilt! Wel leuk dat je meisje vanmorgen naar je lachte. Zouden die kleintjes het dan toch al aanvoelen als mama een dipje heeft ? @mamavanjuul: zo, Emma groeit echt goed! En mooie foto's trouwens. @steintje: leuk hè, zo'n trotse overgrootmoeder! Mijn oma leeft ook nog (ze is 93) en ze vond het geweldig om Sanne vast te kunnen houden. Het is haar eerste achterkleinkind dus extra speciaal. @werken: eind juli loopt mijn verlof af. @mamamarije: gelukkig dat het huilen grotendeels over is. Want daar kun je echt tureluurs van worden, pfff... @mrs hair: is het gelukt met het boeken van je weekje CenterParcs? Welk park gaat het worden?
@Pollewopke: ja, ze schelen maar 2 dagen geloof ik! Maar ja, Emma was ook 4310 bij de geboorte he! Ze heeft al een kleine voorsprong En ik snap helemaal wat je bedoeld hoor! Qua lichaam! Maar ja, 9 maanden op en 9 maanden af he!
17-01-2011 - Noah - zoon van Anmiri - 27w1d 22-03-2011 - Jesley Jayden - zoon van FB1984 - 24-03-2011 - Yuna - dochter van MoniqueP - 38w1d - 3110 gram - 46 cm 31-03-2011 - Zoë - dochter van Noukie1982 - 39w1d 02-04-2011 - Roan - zoon van Steintje - 39w 03-04-2011 - Liesbeth - dochter van Mrs Hair - 38w 04-04-2011 - Ryan - zoon van Star2 - 39.4wkn 06-04-2011 - Caitlin - dochter van Banaantje81 - 37w5d - 2750 gram - 48 cm 12-04-2011 - Nina - dochter van Maryloes - 39w4d 14-04-2011 - Amelia - dochter van Tima - 16-04-2011 - ... - zoon van Juli2009 - 39w6d 16-04-2011 - Ninthe - dochter van Smyltje - 40w4d- 4150 gram - 52 cm 17-04-2011 - Benjamin - zoon van MamaMarije - 41w - 4100 gram - 53 cm 25-04-2011 - Lieke - dochter van Pollewopke - 40w - 3090 gram - 48 cm. 25-04-2011 - Evy - dochter van Fredje - 40w6d 27-04-2011 - Emma - dochter van Mamavanjuul - 41w2d - 4310 gram 30-04-2011 - Sanne - dochter van Eeka76 - 40w6d - 3775 gram 30-04-2011 - Rowèn - dochter van Karina - 40w1d 01-05-2011 - ... - zoon van Kipkip - 40w6d 9 jongens 15 meisjes Afspraken: 30-05 - Maryloes - nacontrole VK 06-06 - Ryan - 2e Afspraak CB + 1ste prikjes 07-06 - MamaMarije - nacontrole vk 28-06 - MamavanJuul - 2e Afspraak CB Zo....weer even opgefrist. Heb de mama's die eigenlijk niet meer mee schrijven er tussen uit gehaald. Die kunnen er natuurlijk altijd weer bij
17-01-2011 - Noah - zoon van Anmiri - 27w1d 22-03-2011 - Jesley Jayden - zoon van FB1984 - 24-03-2011 - Yuna - dochter van MoniqueP - 38w1d - 3110 gram - 46 cm 31-03-2011 - Zoë - dochter van Noukie1982 - 39w1d 02-04-2011 - Roan - zoon van Steintje - 39w 03-04-2011 - Liesbeth - dochter van Mrs Hair - 38w 04-04-2011 - Ryan - zoon van Star2 - 39.4wkn 06-04-2011 - Caitlin - dochter van Banaantje81 - 37w5d - 2750 gram - 48 cm 12-04-2011 - Nina - dochter van Maryloes - 39w4d 14-04-2011 - Amelia - dochter van Tima - 16-04-2011 - ... - zoon van Juli2009 - 39w6d 16-04-2011 - Ninthe - dochter van Smyltje - 40w4d- 4150 gram - 52 cm 17-04-2011 - Benjamin - zoon van MamaMarije - 41w - 4100 gram - 53 cm 25-04-2011 - Lieke - dochter van Pollewopke - 40w - 3090 gram - 48 cm. 25-04-2011 - Evy - dochter van Fredje - 40w6d 27-04-2011 - Emma - dochter van Mamavanjuul - 41w2d - 4310 gram 30-04-2011 - Sanne - dochter van Eeka76 - 40w6d - 3775 gram 30-04-2011 - Rowèn - dochter van Karina - 40w1d 01-05-2011 - ... - zoon van Kipkip - 40w6d 9 jongens 15 meisjes Afspraken: 06-06 - Ryan - 2e Afspraak CB + 1ste prikjes 07-06 - MamaMarije - nacontrole vk 17-06 - Maryloes - 2e afspraak CB 28-06 - MamavanJuul - 2e Afspraak CB @pollewopke, wat heeft Lieke goed geslapen! Heerlijk! En ik herken het ook hoor, wil ook mn lichaam weer terug. Maar goed, dat gaat nu eenmaal niet zo snel en dat wil ik wel dus af een toe een baalmomentje @noukie, vandaag een lekker rustig dagje dus! Succes morgen bij de huisarts, ben benieuwd @mamamarije, fijn dat het beter lijkt te gaan! @mamavanjuul, wow Emma groeit goed! En ik las op hyves dat Julia het ook al zo goed doet, zonder luier! Knappe meiden heb je! @hier, net even naar het inloopspreekuur geweest op het cb. Nina is nu 4865 gram, toch mooi 500 gram in 2 weken! Gisteravond voor het eerst buikspieroefeningen gedaan, wat een drama haha. Kwam gewoon niet omhoog! Hopelijk gaat het snel beter....
@ lichaam: herkenbaar hoor... Hier dan nog geen menstruatie en het vloeien is over, maar dan nog... die striae die niet meer weggaat, die knalboobs (nu nog wel, straks weer theezakjes ) en nog steeds positiekleding, mijn buikje hangt echt nog veel te veel. Ik lijk verdikkie wel 4 maanden zwanger ... Wel vandaag op de weegschaal gestaan en ik ben toch mooi al ruim 13 kilo afgevallen, ik wil naar de 65 kg, dus ik heb er nog 11 te gaan. Buikspieroefeningen nog niet geprobeerd @ maryloes: Nina groeit goed zeg!! @ hier: het ging/gaat heel goed met de regelmaat! Alleen wel vanmiddag even wezen wandelen en dan wil Benjamin in de wagen dus niet slapen. Alleen maar rondkijken! Met als gevolg dat ie weer te lang wakker is en het daarna weer brullen geblazen is in bed... Hoop wel dat ie er snel aan went en óf langer wakker is, óf gewoon zijn ogen dichtdoet in de reiswieg! Heb mezelf vandaag trouwens mét (82.8 kg) en zonder (76.6 kg) Benjamin gewogen en dat zou betekenen dat hij al ruim 6 kilo zou zijn (oké, wel met kleren aan, maar dan nog...) 17-01-2011 - Noah - zoon van Anmiri - 27w1d 22-03-2011 - Jesley Jayden - zoon van FB1984 - 24-03-2011 - Yuna - dochter van MoniqueP - 38w1d - 3110 gram - 46 cm 31-03-2011 - Zoë - dochter van Noukie1982 - 39w1d 02-04-2011 - Roan - zoon van Steintje - 39w 03-04-2011 - Liesbeth - dochter van Mrs Hair - 38w 04-04-2011 - Ryan - zoon van Star2 - 39.4wkn 06-04-2011 - Caitlin - dochter van Banaantje81 - 37w5d - 2750 gram - 48 cm 12-04-2011 - Nina - dochter van Maryloes - 39w4d 14-04-2011 - Amelia - dochter van Tima - 16-04-2011 - ... - zoon van Juli2009 - 39w6d 16-04-2011 - Ninthe - dochter van Smyltje - 40w4d- 4150 gram - 52 cm 17-04-2011 - Benjamin - zoon van MamaMarije - 41w - 4100 gram - 53 cm 25-04-2011 - Lieke - dochter van Pollewopke - 40w - 3090 gram - 48 cm. 25-04-2011 - Evy - dochter van Fredje - 40w6d 27-04-2011 - Emma - dochter van Mamavanjuul - 41w2d - 4310 gram 30-04-2011 - Sanne - dochter van Eeka76 - 40w6d - 3775 gram 30-04-2011 - Rowèn - dochter van Karina - 40w1d 01-05-2011 - ... - zoon van Kipkip - 40w6d 9 jongens 15 meisjes Afspraken: 06-06 - Ryan - 2e Afspraak CB + 1ste prikjes 07-06 - MamaMarije - nacontrole vk 17-06 - Maryloes - 2e afspraak CB 21-06 - Benjamin - CB 2e afspraak + prikjes! 28-06 - MamavanJuul - 2e Afspraak CB