Ook ik kom weer gezellig meekletsen! Lees jullie verhalen wel allemaal, maar heb nog niet veel puf om te reageren. Komt wel weer. Sinds vandaag zit ik aan de ijzertabletten en heb ik niet meer de hele middag op bed gelegen, maar alleen tijdens mijn rustuurtje. Merk nu wel dat dit nog behoorlijk vermoeiend is dus ik ga dadelijk maar weer naar bed. Sanne doet het goed, lijkt een erg tevreden baby. Volgende week dinsdag hebben we een afspraak met de kinderarts en dan hopen we te horen welk traject we gaan volgen ivm haar rechterhandje. Ben heel erg benieuwd!
GEBOREN!! 17-01-2011 - Noah - zoon van Anmiri - 27w1d 22-03-2011 - Jesley Jayden - zoon van FB1984 - 24-03-2011 - Yuna - dochter van MoniqueP - 38w1d - 3110 gram - 46 cm 31-03-2011 - Zoë - dochter van Noukie1982 - 39w1d 02-04-2011 - Aaliyah - dochter van Verrassingsei - 39w2d 02-04-2011 - Roan - zoon van Steintje - 39w 03-04-2011 - Liesbeth - dochter van Mrs Hair - 38w 04-04-2011 - Ryan - zoon van Star2 - 39.4wkn 06-04-2011 - Caitlin - dochter van Banaantje81 - 37w5d - 2750 gram - 48 cm 11-04-2011 - Noreen - dochter van Ollebolle - 39w6d 12-04-2011 - Nina - dochter van Maryloes - 39w4d 14-04-2011 - Amelia - dochter van Tima - 16-04-2011 - ... - zoon van Juli2009 - 39w6d 16-04-2011 - Ninthe - dochter van Smyltje - 40w4d- 4150 gram - 52 cm 17-04-2011 - Benjamin - zoon van MamaMarije - 41w - 4100 gram - 53 cm 25-04-2011 - Lieke - dochter van Pollewopke - 40w - 3090 gram - 48 cm. 25-04-2011 - Evy - dochter van Fredje - 40w6d 25-04-2011 - Binck junior - zoon van Otje1975 - 27-04-2011 - Emma - dochter van Mamavanjuul - 41w2d 29-04-2011 - Stijn - zoon van Bjorn80 - 41w2d 30-04-2011 - Sanne - dochter van Eeka76 - 40w6d - 3775 gram 30-04-2011 - Rowèn - dochter van Karina - 40w1d 01-05-2011 - ... - zoon van Kipkip - 40w6d 05-05-2011 - ... - dochter van Chai - 41w4d 9 jongens 15 meisjes Afspraken: 13-05 - Sanne - huisbezoek CB 16-05 - Ninthe - eerste keer CB 16-05 - Nina - eerste afspraak CB 17-05 - Benjamin - CB 1e afspraak 17-05 - Sanne - kinderarts 19-05 - Benjamin - Osteopaat 2e afspraak 24-05 - Yuna - 2e afspraak CB 24-05 - Zoë - 2e afspraak CB (prikjes!) 30-05 - Maryloes - nacontrole VK 06-06 - Ryan - 2e Afspraak CB + 1ste prikjes 07-06 - MamaMarije - nacontrole vk Afspraken toegevoegd.
En een foto van Sanne, twee dagen oud. Zien jullie meteen een beetje hoe haar handje eruit ziet. Bekijk bijlage 149900
gevonden! eeka, wat een moppie! ik vind het handje best meevallen! ik vroeg me af. slapen jullie allemaal nog onder de middag? zo ja, tot wanneer blijven jullie dat doen??
hihi leuke foto Eeka! Lijkt wel alsof ze een binnenpretje heeft. Kan ze die vingers aan het handje bewegen? Dan kan ze hem gewoon gebruiken, toch?
Ik heb eigenlijk misschien één keer 's middags geslapen sinds de bevalling, niet erg handig maar ik ben gewoon een te bezig bijtje en ik voelde me goed. Wat ik nu wel doe is 's ochtends nadat Zoë haar eerste fles heeft gehad, lekker nog verder slapen met haar in ons bed. Ik kan daar zo van genieten, en doe dat zo lang ik nog kan... want straks moet ik weer werken..
Eeka; leuke foto! Spannend die afspraak met de kinderarts. Hebben ze al iets gezegd over de mogelijkheden? Mamavanjuul; zo herkenbaar, hier zegt ze stttt met een volume van plus 10 in zijn oor. Beetje onrustige dag met zoonlief, google net dat ze op dag 9 een regeldag hebben. Dat klopt dus, haha. Hoop dat er morgen weer wat meer regelmaat in zit. Maar dat is wel het voordeel van nr 2, ik maak me inmiddels een stuk minder druk.
@eeka: leuke foto zeg! echt een poepie ik vind het handje ook meevallen hoor. Als ze die vingers kan gebruiken kan ze er een heleboel mee doen hoor later! @slapen: slaap idd ook 's ochtends nog even door, vanochtend tot 10 uur geslapen @werk: ik ben vandaag naar mijn werk geweest, had een belangrijk gesrek waar ik bij wilde zijn. Morgen ga ik Yuna aan de kids showen echt veel zin in. En nu ik eenmaal op mijn werk geweest ben wil ik weer heeeeel graag gaan werken want ik mis het wel hoor!!!
slapen: ik probeer als het kan wel twee of drie keer in de week even te gaan slapen, vooral omdat roan ook nog snacht niet door slaapt, dan heb je het soms wel even nodig. vandaag is roan erg onrustig, hij heeft om 16 uur een voeding gehad, hij kwam om 18.30 weer en om 20.30 ook weer en tussen die tijden heeft hij niet geslapen, steeds maar mopperen en huilen, en zelfs nu slaapt hij nog niet, het is nu bijna 22.15, hoor hem een beetje mopperen en jammeren, maar wil hem niet continu bij me dragen, want anders wil hij straks helemaal niet in bed. hoop dat hij vannacht wel door slaapt. slaap lekker allemaal
Dat heb ik ook hoor, maak me er allemaal niet zo druk meer om. Bij Julia was ik heel erg van het schema wat we hadden mee gekregen van het ziekenhuis: 3u,7u, 11u, 15u, 19u, 23u. Was toen de hele dag aan het puzzelen over hoe en wat. Bij Emma gaat het allemaal wat relaxter, zij geeft wel aan hoe en wat. Scheelt zoveel stres! Vandaag was het: 4u, 8u, 11.30, 15.30, 18u en 21.30 Kan me er niet druk om maken, ze slaapt nu en waarschijnlijk wel weer tot 4 - 5 uur. @Eeka: Denk wel dat het goed is dat jullie het van te voren wisten van het handje. Vind het inderdaad wel mee vallen! @middagslaapje: Hangt er vanaf, is Julia niet thuis, dan slaap ik tot ongeveer half 11 en dan heb ik het niet nodig. Is Julia wel thuis, dan ben ik ook om 8 uur beneden en dan slaap ik tegelijk met haar om 13.30. Heb mijn wekker staan om 15.30. Lig dus echt wel 2 uren op bed. Heb voor de zekerheid een boekje mee. Moet dit de komende 4 weken nog wel doen hoor, is beter voor het herstel. Vanavond nog bezoek gehad van de huisarts. Die kwam even om het hoekje kijken hoe het ging en of we nog ergens vragen over hadden. Erg netjes vind ik dat! Donderdag komen ze langs van het CB, ben benieuwd! Heb ze ook weinig te vertellen. Iedereen lekker slapen en een goede nacht
Ik ben ff helemaal de weg kwijt hier, Caitlin blijft heel hard huilen! Ik snap er niks van!! Heb er zelf net ook om moeten janken.....
Middagslaapje kom ik vaak niet aan toe... Jesley slaapt best onregelmatig Vaak als hij slaapt doe ik snel wat dingetjes in huis, of ff laptop-en Wel probeer ik m na zn octend voeding,rond 9uur hem nog op bed te leggen, zodat ik terug mn bed in kan. De ene keer slaapt hij paar uurtjes en de andere keer wilt hij echt niet. Maar 2 keer in de week heb ik echt extra slaap nodig hoor. Heb elke nacht vaak maar hooguit 6 uurtjes dat ik slaap. Laatste 2 nachten wel wat langer, hij krijgt beetje een ritme, gelukkig
@banaantje: hopelijk is Caitlin uiteindelijk gewoon lekker in slaap gevallen..... Kan me voorstellen dat er op een gegeven moment niets anders op zit als meehuilen, je voelt je dan zo machteloos..... @middagslaapje: ja probeer ik iedere dag, niet omdat ik nou zo graag wil, maar zonder hou ik het echt niet vol.... De kleine man komt stipt om de 3 uur 's nachts; voeden, rechtop houden ivm redelijk veel spugen en we zijn weer een uur verder waardoor ik dus nooit meer dan 2 uur slaap achter elkaar heb. Gelukkig slaapt hij na de voeding wel weer gewoon verder! Hij heett het blijkbaar nodig, maar mij begint het inmiddels aardig op te breken. Pfffff over 3,5 uur is onze dochter ook weer wakker....... Het zou stiekem toch wel fijn zijn als hij 4 of 5 uurtjes kon slapen @eeka: mooie foto! Handje valt mij ook mee, het ziet er niet heel naar uit of zo. Hopelijk krijgen jullie snel duidelijkheid over de vervolgstappen!!
Ik heb wel geluk hoor dat de kleine meid eigelijk al een week of twee de nachten doorslaapt, ze slaapt vaak een uurtje of 8 achter elkaar s nachts.
Slapen tussen de middag kom ik ook niet aan toe. Gisteren dacht ik net, laat ik even op de bank gaan liggen en toen werd Nina wakker. Zijn we maar naar het dorp gaan wandelen. Op woensdag en op vrijdag komt het er sowieso niet van, want dan liggen Lars en Nina welliswaar op bed, maar dan is Milan ook thuis. Vanmorgen trouwens voor het eerst met 3 kids richting school. Ging prima, alleen is het wel een kwestie van het wekkertje zetten. Voor wie trouwens wil weten wat je aan bekkenbodem oefeningen kan doen: Algemeen: neem voldoende rust tijdens de zwangerschap en in het kraambed. Let erop dat de bekkenbodem helemaal ontspannen is als je zit of ligt en ook bij het plassen of ontlasten. - Probeer vanaf de 2e dag na de bevalling regelmatig even de bekkenbodemspieren op te trekken en weer te ontspannen. Herhaal dit 5-10 keer, tweemaal per dag. Doe dit een week lang. Bij een keizersnede kun je evt. wachten tot de wond niet meer trekt bij het aanspannen van de bekkenbodem. - Vanaf de 2e week: kies 2 vaste momenten op een dag, liefst niet aan het eind van de dag. Oefen zittend of staand tot de bekkenbodem moe aanvoelt. Blijf goed doorademen en span niet de buik- of bilspieren aan. Tussendoor de bekkenbodem steeds weer helemaal loslaten. Oefen het ene moment van de dag snelle bewegingen achter elkaar. Oefen het andere moment van de dag rustige bewegingen en bouw het aantal tellen dat je de bekkenbodem vasthoudt op: 5 x 5 tellen, 6 x 6 tellen tot 10 x 10 tellen. Neem hetzelfde aantal tellen rust tussendoor als dat je de bekkenbodem aanspant. Dus als je de bekkenbodem 5 tellen aanspant, laat hem dan ook weer 5 tellen ontspannen. - Dagelijkse dingen: trek bekkenbodem- en buikspieren in als je kracht zet, bijv. bij het oppakken van je kind, bij het duwen van de kinderwagen of bij niezen.
Eeka mooie foto! Handje ziet er niet ernstig uit inderdaad, dat is wel fijn. En ook mooie fotos van de anderen! Hier: af en toe voel ik me zo machteloos...zoals nu...ben alleen thuis met haar en het is weer het oude riedeltje: ze ligt bij me te slapen terwijl ik graag wil douchen maar als ik haar wegleg gaat ze dreinen, daarna huilen en daarna gillen. Van dreinen naar gillen gaat binnen een paar minuutjes. Kortom ik kan niks, gisteren was dit ook zo en toen heeft ze het tot ongeveer half 1 volgehouden om me te 'claimen'. Dit is echt niet handig maar hoe moet ik hier nou mee omgaan!?! Gistermiddag en avond was trouwens een ware hel op aarde, ze kon alleen maar krijsen en we wisten niet waarom... Wat een rotgevoel als je niets kunt doen voor dr... De nacht ging goed omdat ik haar op mijn borstkas had laten slapen. Uiteindelijk kon ik haar slapend wegleggen in de wieg maar dat hoef ik in wakkere toestand niet te proberen.
Banaantje, wat vervelend! En valt ze uiteindelijk niet in slaap dan? Ik wil niet zeggen dat je haar maar moet laten huilen, maar ik merk bv bij Nina dat ze dat soms gewoon nodig heeft. Dan heeft ze geen honger, geen vieze luier, geen krampjes, maar dan is ze gewoon echt moe, valt ze bij je in slaap en als je haar dan in bed legt begint ze te huilen. Inmiddels weet ik dat ik haar dan best even kan laten huilen. En dat is dan niet een beetje mopperen, maar echt huilen. Ik hou dan maximaal 10 minuten aan, maar ze wordt altijd al eerder rustig en gaat dan lekker slapen. En anders misschien eens proberen in te bakeren? Of misschien een afspraak maken bij een osteopaat oid om in ieder geval uit te sluiten dat het niets medisch is? Knuffel in ieder geval, hopelijk gaat het vandaag beter! Eeka, had nog niet gereageert, maar wat een prachtig meisje! Haar handje ziet er helemaal niet gek uit!
@banaantje: dat heb ik hier dus 2 weken gehad!! Vreselijk, ik zat er helemaal doorheen. Toen heeft ze ook een paar nachten bij mijn moeder geslapen. Inbakeren helpt, en het was dus ook haar nek. Maar soms zijn er ook krampjes natuurlijk. Ik hoop dat het vandaag beter gaat en dat je aan je rust toe komt!