Wauw...wat een mooie foto's allemaal!!!Zal binnenkort ook weer eens een foto plaatsen van Emma. Heb nog wel een mooie foto van Julia.....ze was spaghetti aan het eten geloof ik.... Ze was hier trouwens zo;n 7 maanden
Verder weer een goede nacht gehad! Om 2130 laatste en vanmorgen om 5.30 pas weer. Mevrouwtje ligt nu nog te slapen, dus zal haar straks maar weer wakker maken. Maken jullie de kindjes wakker na 4 uren? Emma laat er wel vaker meer tijd tussen deze voedingen zitten. Ze ligt dan nog zo lekker te slapen...maak haar meestal wel wakker, maar vind het ook wel zielig ze is nog helemaal in dromenland! En......onze tuin is klaar!!!! Woehoe!!!! Is nog wel even een issue geweest, want we hadden een maand geleden al met een strater afgesproken en die zou dus gister komen. Belt die eikel vrijdagmiddag doodleuk af...dat ie toch niet kon! Pff...heb nog snel iemand anders kunnen regelen, want volgende week is dat kraamfeest! Heb ik straks 40 man door het zand lopen :x Maar goed, het ligt er nu in en het is moooi!! Buren kwamen ook allemaal even kijken (en gelijk even roddelen over de buren naast ons...hele aparte lui, ligt dus niet aan ons )
@ steintje: mooie foto's!! @ mamavanjuul: whahaaahaaa, wat een geweldig gezicht, met die spaghetti ! Ik zag je oproepje op Hyves, voor het stratenmaken. Fijn dat het gelukt is en dat je tevreden bent met het resultaat! @ tijd tussen voedingen: ik begin het ritme van Liesbeth te herkennen. 's nachts laat ze er 1 keer 6u en 1 keer 4u tussen. Dan 's ochtends ook nog 1 keer 4u, en dan wordt het korter, tot 3u en daarna 2u. Ik zit nog op zo'n 7 voedingen, wat volgens mij bij borstvoeding prima is... Ze slaapt eigenlijk overdag nooit langer door, dus ik zou niet weten wat ik dan zou doen... Ik denk dat ik er zelf wel onrustig van zou worden...
@ steintje: mooie jongens heb je hoor! @ mamavanjuul: haha, die foto van Julia is echt onbetaalbaar, zo heb ik er ook nog 1 van Lucas die een potje sperziebonen kreeg En fijn dat de voortuin af is! @ voedingen: ja, ik maak Benjamin overdag na 4u wakker. Is idd wel wat sneu want ze liggen dan zo lekker, maar ja... 7 voedingen is keurig hoor, mrs hair! @ hier: echt een K-avond achter de rug. Benjamin heeft van een uur of 6 tot 12 uur 's nachts lopen spoken... . Lucas was er zelfs de hele avond wakker van, mijn hemel zeg... Uiteindelijk zijn we erop uitgekomen dat hij waarschijnlijk krampjes had, vanwege mijn enorme TSR en teveel melk. Ook huilde hij zich overstuur omdat het zo ontzettend warm was in de Pacco (ondanks dat ie alleen zijn luier aanhad). Heb hem van ellende uit de Pacco gehaald (laatste optie) en in een slaapzakje gelegd met zijn speentje en toen viel hij uiteindelijk in slaap. Sindsdien ook niet meer ingebakerd en hij slaapt als een roosje... Nu voed ik dus ook maar weer 1 borst per voeding, zodat ie wat meer achtermelk krijgt en hopelijk mijn productie wat terugloopt!
@ mamamarije: dat ben ik ook gaan doen, vanwege te heftige tsr en heel veel melk. Ik Voed nu echt alleen nog maar met een borst per keer, en dat helpt wel. Als ze echt nog honger heeft, dan moet ze maar wat langer drinken (krijgt ze ook die vettere melk), en dat gaat tot nu toe heel goed. En wat ik ook doe, sinds een paar weken, is dat ik haar waarschuw als ik mijn tsr voel. Klinkt heel gek, maar het helpt echt!! Zo is ze veel sneller over de schrik heen, laat niet meer zo veel los, en gaat sneller weer rustig drinken... Ik zeg iets in de trant van 'hier komt de melk meisje, rustig maar... Toe maar liefje, rustig aan, rustig aan...' je kan het je indenken haha
Tijd tussen voedingen: Ik maak overdag roan na 4 wakker, als hij dan nog slaapt. Roan krijgt rond een uur of 9 zijn laatste voeding en komt dan tussen 6 en 7 uur smorgens weer. Daarna zit er drie uur tussen en dan overdag meestal 3 en soms 4 uur tussen. Roan drinkt meestal een borst, maar merk nu dat hij af en toe twee borsten wil, hij slaapt dan ook rustiger.
Uiteindelijk werd ze zelf wakker om 10.30, dus 5 uren er tussen. Maar ik doe het ook hoor, 1 borst per keer. Wij doen het dan onderhand in 3 etappes. 2x laten boeren tussendoor en 1x pamper verschonen. Emma geeft dan zelf aan welke borst ze wil. Ik bied haar dan dezelfde nog een x aan, maar die duwt ze dan weg met haar tong of ze gaat heel dramatisch kokhalzen, hahaha! Ik probeer dan nog wel of ze de andere wil en soms neemt ze dan nog een paar slokken om in slaap te vallen. @Mrs Hair: Haha, ik doe het ook hoor! Waarschuw haar ook en zeg ook iets in de trant van: rustig maar meisje, rustig blijven drinken....haha! @Steinte: da's een beste ruk zeg, van 21 tot 6-7! Als Emma er 's nachts meer uren tussen laat, merk ik wel dat ze aan het einde van de dag de schade in gaat halen.
Hahaha!!! Die heb ik ook! De combinatie polootje met dat jurkje! Je bedoelt toch dat jurkje van een soort jeansachtige stof met bijpassend polootje? Ik heb hem kado gekregen van onze kraamvisite...
Rustig hier vandaag! Steintje; leuke foto's van je mannetjes! Mamavanjuul; fijn dat de tuin af is. Welke dag geven jullie het kraamfeest? Wij zondag, hoop dat het een beetje goed weer is zodat we tenminste ook lekker de tuin in kunnen. Zoonlief is echt snipverkouden en ben me al een paar keer rot geschrokken want dan leek het net of hij stikte en hoest hij slijm op. Nu kan ik hem echt niet meer plat leggen. Vanmiddag met beide kids naar het cb. Ben benieuwd! Ook of het kippetje inmiddels wat is aangekomen anders haalt haar broertje haar straks nog in
Wat een prachtige foto's heb ik voorbij zien komen zeg, jeutje! Reflux: Hier drama-dag wat betreft de reflux, ze hele ochtend heeft ze liggen kokhalzen en een keer was ze weer vuurrood, zag er weer freaky uit, dus ik heb haar maar de wieg uitgehaald en bij me in de kamer in de reiswieg gelegd zodat ik d'r goed in de gaten kan houden. Het blijft maar aansukkelen en woensdag hebben we ein-de-lijk afspraak bij kinderarts (terwijl we al 2 huisartsen en 1 ambulance tussendoor hebben gezien en nog steeds geen medicijnen!!) dus dan laat ik me niet meer wegsturen voordat ik goede medicatie in mijn handen heb, want dit is geen leven zo. We hadden dit weekend 2 verjaardagen en ik kon Caitlin niet eens rustig wegleggen omdat ik haar voortdurend in het oog moet houden. Ze krijgt het echt heel erg benauwd als ze zo kokhalst, ze krijgt dat slijm/voeding niet opgehoest en dat blijft dan steken of zo. Ik ben er vanaf haar geboorte al min of meer aan gewend maar na dit weekend realiseer ik me pas hoe onrustig ze eigenlijk is en dat dit echt geen gezonde situatie is, ook voor manlief en mij is dit niet meer te doen...constant die stress... Gistermiddag was ze ook weer benauwd en toen had manlief haar snel te pakken, maar het is toch niet normaal dat je 24 uur per dag je baby in het oog moet houden omdat ze elk moment kan stikken?
Pff...speaking of the devil...op het moment dat ik mijn vorige bericht verstuurde kon ik weer naar haar toe rennen... Het is ook zo sneu, want ze dut in en vervolgens wordt ze wakker omdat er rommel omhoog komt bij d'r. Het maakt niet eens uit wanneer ze heeft gegeten, het kan uren daarna nog doorgaan, frustrerend hoor...
Nee, banaantje, dat is inderdaad niet normaal!!! @Kipkip: wij houden het zaterdag, hoop ook op mooi weer!!! We hebben er speciaal een partytent voor aangeschaft... Heb mini tompoucen besteld bij de hema, met de voorkant van Emma haar geboortekaartje er op. Verder hebben we nog 3 flessen champagne staan, dus ook van die plastic roze champagne glazen gehaald bij de Blokker, waren ze toevallig in de aanbieding. Maar ook nog even jip en janneke champagne aanschaffen. Zal zo even bellen met de Mitra voor een tapje, want we verwachten zo'n 40 mensen en om de hele tijd heen en weer te lopen... Gaan een tafel neerzetten met frisdrank, chips, nootjes en spekjes. Daarnaast hebben we nog 4 sta tafels met elk een etagere met die tompoucen en een tap. Gaan we rond een uur of 18 een salade op tafel zetten met stokbrood en dan is het klaar. Trouwens heb een vraagje voor de kolfende mama's: Hoeveel drinken jullie kindjes? Ik ga volgende week uit eten en dan zal ik wel mama-melk moeten hebben klaar staan....Heb gister alvast 210 geklofdd.
@Kipkip: En, zijn ze bijgekomen? Zoonlief vast wel, maar het kippetje ook? @ Banaantje: Nog twee nachtjes, en inderdaad goed van je dat je je niet meer laat wegsturen! Het klinkt ook inderdaad niet normaal, bah! Ik hoop dat de ka jullie meer kan vertellen/helpen, want anders ga je er inderdaad aan onderdoor, je kan toch geen 24u per dag je kind in de gaten houden! Hebben jullie trouwens zo'n angelcare-matje voor onder de matras? Dat kan wellicht helpen, dat je in ieder geval rustiger kunt slapen...?
@ MamavanJuul: zo rond de 100 altijd... Ik kolf véél meer, met gemak 150 in 5 minuutjes ofzo.. Ik denk dus dat ze aan de borst meer drinkt dan uit de fles, maar daarmee is ze wel tevreden.
@ Prikjes: Vandaag voor de eerste prikjes bij het CB geweest. Ik was zó zenuwachtig, maar het viel me (tot nu toe) mee... Liesbeth moest héél hard huilen, maar viel in de auto gelijk in een hele diepe slaap, en ze slaapt nu nog steeds. Hoop maar dat dit dan haar reactie op het prikje is, en dat het de rest van de dag/avond wel goed gaat... En ze is weer bijgekomen, weegt nu al 6060 gram! Ik heb mijn eigen boekje van mijn moeder gekregen, ik woog zelf pas 6000 gram toen ik al ruim 17 weken was... Mevrouwtje loopt dus zomaar 8 weken op haar eigen moeder voor!
@mrs. hair: Jeetje wat is Liesbeth gegroeid! Hoop dat ze verder niet zoveel last heeft van de prikjes. @banaantje: het lijkt me idd niet normaal om je kind 24 u per dag in de gaten te houden, zo loop je constant in een stress-modus rond en kom je niet aan je rust. Vanmorgen mijn sollicitatiegesprek gehad en ik ben aangenomen. Volgende week dinsdag moet ik weer gaan beginnen. Mijn zusje vond het erg leuk met mijn kleine meisje en ik kreeg ook steeds lieve foto's op mijn telefoon binnen. Nu weer lekker thuis, was gisterenavond al met Zoë naar mijn zus gegaan, dus papa en ik hebben het ook nog moeilijk gehad met het missen van elkaar. Gelukkig komt hij zo weer thuis!!
Wow, die liesbeth is ook een flinke dame hoor!!! Is wel een extra motivatie om door te gaan met de bv vind ik! Had er gister nog een discussie over met mijn vriend. Die vind het makkelijker als we 1 voeding vervangen voor de fles, zodat hij of iemand anders ook eens de fles kan geven en dat ze dan gewend raakt aan kunstvoeding. Dit alleen omdat ik volgende week uit eten ga en hij het doodeng vind dat als Emma niet tevreden is, hij niks kan geven. Maar dat vind ik zonde, het gaat juist zo goed met de bv en ze groeit er heerlijk op! Julia zat met 10 weken op het gewicht en lengte wat Emma nu heeft Heb nu dus ook maar de kleertjes van Julia in maat 62-68 van zolder gehaald. Zal ik die zo weer even wassen....gaat wel hard zo hoor! Emma lijkt im 56 wel een rollade, alle truitjes kruipen omhoog en dt ligt natuurlijk voor geen meter.