Angelcare matje hebben we aan gedacht, maar ze slaapt met name overdag heel slecht. Ze ligt gewoon te staren in de wieg en te sabbelen op haar speen (als ze die accepteert), echt uuuurenlang, nou lijkt me dat af en toe wel kunnen, maar ze is gewoon echt uren wakker na elke voeding. Alleen 's nachts slaapt ze wel goed. Ze is ook heel onrustig als ze in de wieg ligt, heel druk maaien met armpjes, ik moet haar steeds inbakeren. Zo'n matrasje geeft ook vaak 'vals alarm' omdat een baby regelmatig de adem inhoudt (zie ik Caitlin ook vaak doen), en als ze dan net ligt in te dutten en dat alarm gaat af dan is ze weer uren wakker vrees ik en dat wil ik voorkomen...ze komt al zoveel slaap tekort.... Ik heb net lopen googlen op die refluxklachten en dat hele lange wakker zijn is ook een typische klacht van refluxbabies, en dat speentje niet willen accepteren ook (ze willen liever borst omdat dat het brandende maagzuur terugdringt) dus langzaamaan valt alles op z'n plek...maar Domperidon is een medicijn dat ervoor zorgt dat de voeding sneller weggaat uit het maagje alleen babies onder 1 jaar schijnen heel gevoelig te zijn voor de bijwerkingen ervan *baalbaal*.
@Mrs Hair: Wooow over de 6 kilo al?? Dat is veel zeg, wat goed, Caitlin scheelt weinig met Liesbeth qua leeftijd maar qua gewicht wel: zij is net over de 4 kilo heen! Maar bij de geboorte was ze natuurlijk al wat lichter dan Liesbeth. Nou, wel een goede stimulans voor je bv in ieder geval hihi, want je hebt duidelijk krachtvoer! @mamavanjuul: Ik zorg altijd dat er een overvloed aan melk in de koelkast staat, meestal kolf ik al een week of aantal dagen van tevoren 1 voeding af, zet die in de vriezer en ontdooi die zodat die ontdooid is op de dag dat ik wegga, en dan kolf ik 1 of 2 dagen ervoor nog 2 voedingen zodat er in totaal 3 voedingen in de koelkast staan. En in de vriezer liggen altijd nog wat reservevoedingen in diepvrieszakjes, mocht er om wat voor reden dan ook nog een voeding nodig zijn dan hoeft manlief die alleen maar te ontdooien en op te warmen. Is dat misschien een idee? Ik zou niet zo snel overgaan op flesvoeding hoor, want dat is indd zonde als je bv zo goed gaat...
We hebben inderdaad nog wel wat in de vriezer liggen, maar nu heeft hij gelezen dat bv elke 3 maanden verandert in samenstelling. Hij is dus nu bang, dat de bv van 3 weken geleden, niet meer voldoet aan haar behoefte Nou ja, zorg wel dat er genoeg is, er staat nu een fles van 210 ofzo...lijkt me wel voldoende voor in ieder geval 1 voeding, hahaha! Ik zal nog even een foto spammen van onze rollade
@ mamavanjuul: dat over die veranderende samenstelling klopt, maar voor kleinere babies is de melk juist vetter. Dus je kan wel oudere melk geven, geen probleem. In de vriezer is bv trouwens drie maanden houdbaar, heb ik gelezen.
Dat weet ik trouwens van de kraamverzorgster (wij hadden er eentje met 48 jaar ervaring), ik geloof dat zij het wel weet
Ja, klopt! Dat had die van ons ook verteld (heerlijk he, zo'n ervaren kraamverzorgster!) Maar ja, het is gewoon koudwatervrees bij hem! Want ja, stel je voor dat ze juist die ene avond ontroostbaar is...hahaha!
@ MamavanJuul: Ik kan me niet voorstellen dat een fles kunstvoeding daar aan zou helpen... Het gaat er waarschijnlijk meer om dat jij weer een avondje weggaat binnenkort, je hebt gelijk
moet het nog even strijken en dan krijgt ze het aan, moeten we allemaal even een foto met dat setje maken voor hier op het forum. Lijkt me leuk!
Ja dat lijkt me ook een heel leuk idee @mamavanjuul: Mooie foto van een mooi meisje! Enne wat betreft zijn 'papa-avond'...als je ineens een voeding vervangt door fles kan het ook zijn dat ze juist krampjes krijgt omdat ze dat niet gewend is, dus dat zou misschien ook nog kunnen Mijn man is ook altijd maar angstig dat ze gaat huilen als hij met haar is, maar in de praktijk valt dat meestal enorm mee! Hier: Het onweert hier flink! *ril*
Haha, nou ja de eerste avond alleen met Julia verliep ook dramatisch, hahaha! Hier heeft het helemaal niet geregend, op een klein buitje na dan! Gister wel, toen knetterde het flink!
mama van juul: Wat een leuke foto, een rollade dat valt toch best mee, het is een lekker kindje hoor. Wanneer kolven jullie? Roan drinkt sinds een paar dagen twee borsten, daarna houd hij het meestal drie uur vol en soms vier uur. Vanavond was hij na het drinken nog onrustig zat steeds te sabbelen op zijn handje. Tijdens het drinken was hij ook al onrustig, aanhappen, drinken en weer loslaten, zo steeds door, doet hij normaal niet. Ik dacht van laat ik eens kolven, even kijken of er nog wel wat in zit, maar er zat dus niks meer in. Nu slaapt hij gelukkig wel. Ik moet nog een beetje voorraad aanleggen voor als ik over twee weken weer moet werken, maar na het drinken lukt dus niet, wanneer is het dan het beste om te kolven?
Dat doet Emma ook wel eens....geen idee waarom! soms denk ik weleens dat het komt omdat het haar niet snel genoeg meer gaat op een gegeven moment. Als ik kolf, dan doe ik het tussen 2 voedingen in. Gister om 19.30 gedaan, tussen de voeding van 17.30 en 21.30. Allebei de borsten. Vandaag niet gedaan, om niet te wennen en de productie niet te verhogen. (ben blij dat ik eindelijk niet de godganze dag met die compressen rond loop). Morgen sla ik ook over en dan doe ik het overmorgen weer. Weet niet of het een goede manier is, maar het lukt bij mij zo wel, zonder de productie te verhogen...
Hadden net Emma even in haar blote kont op de bank liggen, ze was lekker aan het spartelen, hahaha! Vindt ze zo lekker he, even geen pamper om. Ze begint nu ook wat geluidjes te maken en echt te lachen. Heb het helaas nog niet kunnen vast leggen. Ze ligt nu op bed...ze is zo makkelijk he, zat me net nog met grote ogen aan te kijken. Bij haar eerste gaapje op bed en je hoort haar niet meer
@ mamavanjuul l: lekker is dat hè!! Inderdaad niet vergeten vast te leggen, de weken vliegen voorbij zonder dat je het in de gaten hebt!
WOw....heb Emma vanmorgen om 7 uur maar eens wakker gemaakt! Had ondertussen al 2x een ander hempie aangedaan, maar ik stond op knappen. Kleintje lag nog lekker te slapen, hahaha! Daarna nog lekker verder gedommeld en toen stond Julia om 8.00 naast m'n bed. Daar nog lekker een half uur mee in bed gelegen, heerlijk zeg! Ay....zag net op het journaal dat het dit weekend niet heel lekker weer wordt......hoop maar dat het droog blijft anders heb ik het hele huis vol met mensen en het was de bedoeling om het buiten te houden.....
Mamavanjuul; wat fijn zeg zo'n goede slaper. Ik help je mee hopen op goed weer! Mrshair; jeetje, 6 kg al! Hoe zwaar was zij bij de geboorte? Gister naar het cb geweest, kippetje was 11 kilo en 89 cm en zoonlief 5 kg en 57 cm. Kippetje zit nog steeds op de -1 lijn met gewicht maar dit maakt niet zoveel uit aangezien ze dit al een jaar doet, zolang ze deze maar blijft volgen. Verder had ze een hartruisje maar dit schijnt wel vaker voor te komen bij kinderen. Volgende keer even extra checken.
@ Kipkip: Ze was bij geboorte 3630 gram, maar ze was afgevallen tot 3200... Ze is dus al bijna 3 kilo bijgekomen. Ze volgt schijnbaar een echte 'borstvoedingscurve', eerst heel steil stijgend. Qua lengte valt het mee, 58 centimeter. Ze is gewoon wat bourgondisch aangelegd, ons kleine meisje!
Wilde effe n foto showen van onze meid met dr lekkere eigenwijze koppie: En dan zit ik naar dr te kijken en dan denk ik....als je nog maar half zo eigenwijs bent als je kijkt dan mogen we onze borst nog nat maken haha. Tja liever zo als dat ze dr kaas van dr brood laat eten ..... @ gezamenlijk pakje...ik zal snel een foto maken van dr outfit
** deelt even taartjes uit, want ik was gisteren jarig!! ** @ pollewopke: idd, ze kijkt al wijs zeg! Snoepie hoor! @ mamavanjuul: lekker toch, dat babyspek? Goed teken voor je bv! Gewoon lekker veel kolven en dan heeft manlief altijd genoeg. Schattig hè, hoe ze dan ineens zich zo'n zorgen daarover kunnen maken? @ steintje: schijnt dat je 's ochtends de meeste melk hebt, dus wellicht dat eens proberen? En dan idd tussen 2 voedingen door. Ik kolf nu helemaal niet, maar bij Lucas heb ik dat ook zo gedaan en dat ging wel aardig. @ mrs hair: haha, geef jij Liesbeth slagroom ofzo? Ben ook heel benieuwd hoe Benjamin straks weer gegroeid is! @ hier: gisteren voor mijn verjaardag met de mannetjes naar het Dolfinarium geweest. We hadden vrijkaartjes via manlief's werk! Lucas vond t super, alleen de Dolfijnenshow was nog een beetje teveel van het goede. Door het lawaai, de lampen en de harde muziek was het in no time brullen... ach goss... Dus toen zijn we weer naar buiten gegaan. Met Benjamin ging het ook aardig! Slaapt weinig in de wagen, maar drinkt dan wat vaker en valt bij mama in slaap, dan weer in de wagen en een half uurtje tukken... Wel erg druk zo, een dagje weg, maar Lucas heeft zich heerlijk vermaakt en dat ist belangrijkst! @ Noukie: gefeliciteerd met je nieuwe baan! En super dat het zo goed ging met Zoë bij je zusje! Jeetje, dinsdag alweer beginnen, wat gaat dat hard dan ineens.