oja, dat wilde ik nog vragen: hoe lang gaan jullie door met Infacol, Cynababy e.d.? Krampjes vallen hier heel erg mee, totdat ik de Infacol ga afbouwen, dan is het weer drama. Druppelen jullie nog steeds?
Pollewopke; leuke foto zeg! Mamavanmarije; nog gefeliciteerd met je verjaardag! Lekker hoor zo'n digitaal taartje...mmhh..ga maar even een pistoletje eten in plaats van. Leuk dat jullie een fijne dag hebben gehad. Wel een onderneming he met twee van die kleintjes op pad. Voordat wij hier ook een keer op weg zijn...en iedereen aangekleed is, spullen gepakt enz...is het vaak al bijna weer middag. Ik geef geen infacol maar een probioticum voor zijn darmpjes en daar wil ik eigenlijk ook binnenkort mee stoppen, heb vorige week nog een potje gekocht die ik op ga maken. Ben benieuwd of we verschil gaan merken. Banaantje; ik kan me helemaal voorstellen hoe angstig je moet zijn. Hoe gaat het vandaag? Hier ook inmiddels wat angstige momenten achter de rug met slijm ophoesten. Ik sta iedere keer doodsangsten uit...ben niet zo'n held wat mijn kinderen betreft, ik hoop ook maar dat als er keer wat gebeurd, ik kordaat kan optreden.
@noukie: gefeliciteerd met je nieuwe baan! Dinsdag al beginnen, dat gaat inderdaad wel heel erg snel! @mamamarije: gefeliciteerd nog met je verjaardag! En altijd leuk, zo'n digitaal taartje (en nog goed voor de lijn ook )! @banaantje: alvast heel veel succes morgen bij de kinderarts! En goed dat je niet weggaat zonder een goede oplossing, want zoals het nu gaat is natuurlijk geen doen voor jullie. Wat zullen jullie vaak angstig zijn... @mrs hair: wat groeit Liesbeth goed zeg, al 6 kilo! @foto's: ik heb weer hele leuke en mooie foto's voorbij zien komen de laatste dagen! En pollewopke, inderdaad een lekker eigenwijs snoetje! @mamavanjuul: slaapt Emma overdag ook zo lang?
@mamamarije, nog gefeliciteerd! Hele onderneming zon dagje uit. Zo zijn wij vorige week naar de dierentuin geweest. Om half 10 zaten we in de auto. Niet slecht al zeg ik t zelf haha. Fijn dat de kleine man t leuk vond. Hier sinds een week geen infacol meer. Het lijkt erop dat ze er geen last meer van heeft. Hier, we zitten in zon lekker ritme. Het gaat al weken eigenlijk hetzelfde, alsof ze kan klok kijken. Heerlijk!
Zoonlief kan ook klok kijken maar helaas om 2 en om 6 uur 's nachts en mama heeft liever een ander ritme...
@Mamamarije: Nog van harte met je verjaardag! @Noukie: wat goed joh, een nieuwe baan!!! @Eeka: Jaaa, Emma is echt een slaapkoppie hoor! Ligt eigenlijk tot een uur of 17.30 alleen maar boven op bed. Wordt alleen wakker om te eten, zo om de 3.5-4 uur. Om 17.30 is ze dan beneden tot de laatste voeding, dus meestal 22 uur. Dan dommelt ze wat in het wipstoeltje, in de box of bij ons. @Vandaag: Kan wel merken dat ze vannacht zo lang heeft geslapen, want ze is nu de schade aan het inhalen. Ze heeft nu om 7 uur, 10.30 en 12.30 en 14 uur gehad. Die van 12.30 en 14 uur waren trouwens meer slokjes om daarna in slaap te vallen. Effect dat ik ondertussen wel weer op knappen stond, dus 1 borst maar helemaal leeg gekolfd, want begon van die harde plekken te voelen. @Krampjes: hier geen last van...hebben een paar keer wat gebruikt maar dat was in de 1e week en daarna eigenlijk niet meer. @Poepluiers: Hebben jullie er ook zo veel (babies dan he ). Merk dan Emma veel "losse flodders" heeft, hahaha!
Poepluiers, Nina is ook zo'n poeperd! In het begin was het helemaal veel, maar nu zitten we nog op 2 poepluiers per dag. Wat slapen betreft lijkt ze ook wel op Emma. Net zo'n slaapkop. 's Ochtends komt ze rond 7.30 voor de eerste fles, dan ligt ze er om 8.00 uur weer in om tot 11.20 ongeveer te slapen. Om 11.30 krijgt ze dan weer een fles en rond 12.30 gaat ze dan weer naar bed. Om vervolgens rond 15.30 weer wakker te worden voor de volgende fles. Daarna slaapt ze tot ongeveer 17.00 en dan is ze eindelijk wat langer wakker. Blijkbaar wil ze er dan gezellig bij zijn met eten. Om 19.00 uur de volgende fles, om 19.30 weer naar bed en dan om 22.30 de laatste fles en meteen daarna weer in bed tot de volgende ochtend. Slaapkop he?! Nog even foto spammen:
@MamaMarije: Alsnog gefeliciteerd meid!! En bedankt voor je digitale taartje, hihi. @Kipkip: Wat naar dat jij ook zo loopt te tobben daarmee @Maryloes: Wat een lieve foto!!! Hier: Vannacht was een compleet drama...ze heeft de hele nacht liggen woelen en draaien, ze had zichzelf bijna uit de Pacco doek weten te wurmen, ze lag er ook steeds bij te kreunen en huilen en had duidelijk last, zo zielig! Die reflux was vannacht ook nog steeds, heel vervelend, dus moest ook 's nachts af en toe opschieten om haar omhoog te houden. Ik heb even berekend hoe lang Caitlin heeft geslapen sinds gistermorgen. Dat is in totaal zo'n 3-4 uurtjes (!!) geweest. De overige 20 uur van dat etmaal was ze gewoon wakker, onrustig kreunend en draaiend in haar bedje. Ik geloof niet dat die paar uur slaap binnen een etmaal genoeg is voor een baby...om nog maar te zwijgen over al die keren dat ik gisteren naar haar toe ben gerend omdat ze weer bijna lag te stikken, want ze spuugt haar opgeboerde voeding nooit uit (helaas), ze probeert alles terug te slikken. *spreekt zichzelf hierboven moed in voor morgen om die KA te overtuigen om toch echt medicatie te geven* Ik laat me altijd veel te snel afschepen door artsen. Ze komen morgen vast met alleen wat tips en/of de oplossing om haar jbpm te geven, waar ik niet op zit te wachten. Het idee dat ze die jbpm misschien ook wel omhoog geboerd krijgt (wat me best reeel lijkt aangezien ze uren na een voeding ook nog heftige reflux heeft) geeft me kippevel, want dat dikke spul krijgt ze helemaal niet weggeslikt natuurlijk. Maargoed, ik zal niet op de feiten vooruit lopen. Maarja heb vannacht dus niet geslapen, ik had haar naast me gepakt en zelfs toen was ze niet rustig te krijgen, het was echt drama met een hoofdletter D, zo onrustig, het was zo zielig!! Op een gegeven moment was ik zo gebroken dat mijn frustratie omsloeg in boosheid, ik heb toen geroepen tegen mijn man 'dat hij haar maar met wieg en al op de gang moest zetten omdat ik het zat was'...ik meende daar natuurlijk niks van (is ook niet gebeurd natuurlijk hoor!) maar vanmorgen had ik zo'n schuldgevoel dat ik dat had gezegd Maar het wordt me soms allemaal even teveel. Gelukkig slaapt ze nu wel goed, ze is duidelijk haar slaap aan het inhalen
Och jeetje, dat schiet natuurlijk niet echt op zo he! En vooral niet schuldig voelen meid, elke mama kent het gevoel! Je moet je gewoon voorhouden dat je niet weg gaat bij de KA voordat je een oplossing hebt! Dit is niet vol te houden, niet voor jou en niet voor Caitlin!
@ banaantje: ik sluit me helemaal aan bij mamavanjuul hoor! Ik denk dat iedereen wel inziet dat er voor jullie een oplossing moet komen, dus laat je niet met een kluitje in het riet sturen! Vraag ook je man om kordaat te zijn, mannen zijn daar ietsje makkelijker in is mijn ervaring! En schuldgevoel kent helaas ook elke mama, ik heb het hier ook al wel geroepen/gedacht hoor! @ slaapkopjes: jeetje, wat een slaperds hierzo Benjamin heeft nog weinig ritme a.g.v. overprikkeld zijn, krampjes, etc. etc. Het lijkt er wel op alsof we steeds meer in een ritme komen, dus ik heb goede hoop. Vannacht heeft ie van 21.00u tot 4.30 geslapen, dus het begint ergens op te lijken! @ poepluiers: hier elke verschoning, soms wel twee keer Lucas is ook altijd zo'n poeperd geweest, die zat tot 3 mnd geleden nog op 4-54 poepluiers per dag @ maryloes: mooi meisje!!
@ banaantje: veel succes bij de KA, ben benieuwd wat je gaat krijgen om caitlin te helpen.... @ mama marije....is dat een typfout....54 poepluiers...wow ik hoop het wel haha @ poepluiers: ze nemen hier helaas wat af, Lieke heeft veel last van krampjes en gaf veel voeding terug (achter in haar keeltje) dus we verdikken de voeding met Nutriton. Even aankijken en anders gaan we iets doen wat beter is voor dr poepertje @ vakantie: we wilden nog graag een midweekje weg in de zomer....nou ja vooral ik aangezien ik al vanaf half maart tot eind augustus thuis ben. Heb eindelijk een huisje (goedkoop) gevonden naar de prijs die mn vriend wil uitgeven. Na 10 uur zoeken op internet(niet overdreven) 20 telefoontjes en veel teleurstellingen heb ik eindelijk een huisje gevonden!!!! Nou zou je zeggen joepie, dus ik bel mn vriend. Heb in geen tijden zo'n lauwe reactie gehad. Hebben jullie mannen daar ook last van, dat gebrek aan enthousiasme????? Whaaaa ben in staat om de boel maar helemaal af te blazen (hormonen??? & lichtgeraakt???)
@ pollewopke: hahahaha, ja 54 is idd een typfout ik bedoelde natuurlijk 4-5 poepluiers, meer dan zat! @ mannen: ja, daar kan die van mij ook wat van! Maar met name als hij ondertussen met andere dingen bezig is, dan heeft ie het verhaal maar half gehoord en reageert ie dus zo ontzettend zwakjes... Weet je zeker dat je vriend het goed heeft meegekregen? Dat ie niet tegelijkertijd wat anders dringens aan het doen was ofzo? Wie weet vind hij het wel heel tof, maar was hij gewoon even een typische man (geen 2 dingen tegelijk... )?
Ja....idd. een echt man die geen 2 dingen tegelijk kan..... hij was zijn boot aan het schilderen en dan (heb je idd. gelijk) kunnen mannen niet ook nog luisteren haha Hij was toch enthousiast bij het zien van de foto's dus joehoe we gaan op vakantie!!!! Naar zuid-belgie, met een grote tuin in de heuvels van een natuurgebied en op een halfuurtje van het strand. Bedankt voor de wijze reactie
Hallo dames Vanmorgen naar het CB geweest met Roan, komen we daar aan, bleken we gistereren een afspraak te hebben, oeps foutje, komt omdat we normaal altijd op woensdag plannen, hebben we het niet goed op geschreven. Gelukkig mochten we tussendoor, we moesten bij de verpleegkundige zijn en die had geen kindjes vandaag staan, maar andere werkzaamheden. roan is goed gegroeid en weegt nu 5640 gram is is 58.5 cm, Hij heeft ook zijn eerste prikjes gehad, echt zielig, hij moets zo huilen. Helaas hebben ze gezien dat hij een voorkeurshouding heeft en al een beetje scheef hoofdje,het was ons zelf niet opgevallen. Nu moeten we hem afwisselnd in bed leggen en zoveel mogelijk stimuleren om ook de andere kant op te kijken. Hopelijk helpt dat. verder was alle goed.
@ banaantje: succes meid! ben heel benieuwd! @ steintje: balen van de voorkeurshouding! Het sluipt er zo snel in... Gelukkig zijn jullie er snel bij en is het hopelijk goed te verhelpen met goed opletten qua ligging en stimuleren van de niet-voorkeurskant! @ pollewopke: haha, dat is geen wijsheid, dat is ervaring met een man die geen 2 dingen tegelijk kan, maar dan ook ECHT NIET... Klinkt als een supervakantie, heerlijk!
Krijg net echt k#t nieuws!!! Werk in het spec. onderwijs en daar gaan ze natuurlijk bezuinigen!!! Nou krijg ik net te horen dat het werk dat ik het afgelopen jaar in 5 dagen deed, met 2 dagen klassenassistentie en 12 kinderen.........nu mag gaan doen in 4 dagen zonder klassenassistent en met 13 kids!!! Echt klote om te horen. Heb mezelf wel voorgenomen dat ik nu mama ben: dus dat betekent dat ik alleen de uren werk die ik moet werken, niks mee naar huis neem en wat niet af komt/komt niet af. Ben ontzettend blij met mn werk maar zo heb ik ineens een stuk minder zin om te gaan werken na de vakantie. Lekker die bezuinigingen.