Ex-zw.clubs April 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door MamaMarije, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Sohee... daar word je idd niet blij van :( kan me voorstellen dat je daar enorm van baalt zeg!
    Maar niks aan te doen zeker? Goed plan om wel je grenzen goed aan te blijven geven en je tijd vrij te maken/houden voor Lieke!

2. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

@banaantje: succes vandaag! Gewoon niet weggaan voordat je een goede oplossing hebt, want dit kan idd echt niet zo....

@pollewobke: dat is idd k.. nieuws waar je niet echt vrolijk van wordt. Zoals mamamarije zegt goed je grenzen blijven aangeven, want anders wordt je er alleen maar ongelukkig van.... Ik zat na het verlof van onze dochter in een soort van zelfde situatie en ik vond het echt heel moeilijk om mee om te gaan, ik had constant het gevoel dat ik faalde.... Op het werk, thuis, als moeder, etc... omdat het gewoon allemaal echt te veel was.

@ritme: hier ook een redelijk ritme te pakken: 4:00 - 8:30 - 12:30 - 16:30 - 20:30. Ik hoop dat die voeding van 4:00 uur snel verschuift aangezien ik over 3 weken weer aan het werk moet. Hij heeft al een paar keer tot 5:00 uur geslapen, maar dat zet helaas nog niet echt door. Ik heb hem - tegen beter weten in - ook al eens een keer om 24:00 uur wakker gemaakt in de hoop dat hij dan wat langer doorsliep, maar dat was natuurlijk gewoon een extra voeding ;)

@hier: dochter is niet helemaal lekker.... Heel erg verkouden en aan het einde van de middag krijgt ze steeds koorts die oploopt tot 39,6 / 39,8 :( Na een paar uurtjes wordt het minder en staat ze weer in de kamer te dansen ;) Ik zie dat er 2 kiezen doorkomen, maar het is verder niet rood/opgezwollen of zo...... Ga er voorlopig toch maar vanuit dat het
    daardoor komt omdat ze verder nergens last van heeft.

@voorkeurshouding: hier ook nog steeds. Ik stimuleer zijn "slechte" kant constant maar het lijkt nog niet echt veel effect te hebben... Iemand nog tips behalve voeden/aankleden aan slechte kant, hoofdje draaien tijdens slapen en bed/box richting licht zetten?

3. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    #643 Banaantje81, 8 jun 2011
    Laatst bewerkt: 8 jun 2011
    @Pollewopke: Wat rot van die bezuinigingen! Pas inderdaad op dat het niet ten koste gaat van jezelf, heel goed jouw houding t.o.v. het werk, want je hebt nu wel een dochter en men kan niet van je verwachten dat jij haar of jezelf wegcijfert om het werk af te krijgen. Wel fijn dat je man toch wel erg blij was met het regelen van het huisje! Ik herken het wel, dat je zo superlang bezig bent met een perfecte vakantie uitzoeken...

@steintje: Balen dat Roan toch een voorkeurshouding blijkt te hebben. Maar wel goed dat ze er bijtijds achter kwamen. Dan kan het tenminste niet meer verergeren. Hopelijk lukt het een beetje met de houding veranderen want ik kan me voorstellen dat dat best lastig is als hij steeds in zijn slaap zijn hoofdje omdraait. Gelukkig heeft Caitlin geen voorkeurshouding, ze wisselt vaak genoeg van kant tijdens het slapen. Maar we letten er ook extreem goed op (en ik heb het 'voordeel' dat ik haar 's nachts wel eens naast me moet pakken en haar dan op haar zijtje kan leggen).

Hier: Nou, bij de KA geweest vanmiddag hoor. Gisteravond was weer zo af-schu-we-lijk...ze heeft van 18:00 tot 0:00 aan een stuk door gehuild, ze wilde niks meer, ze was zwaar oververmoeid en helemaal klef van het zweet doordat ze zo overstuur was. En manlief was naar een vrijgezellenfeestje, gelukkig was mijn nichtje blijven hangen bij mij thuis nadat ze een middagje met haar familie op bezoek was geweest dus kon zij me bijstaan (dat was ook wel nodig). Gisteravond tegen een uur of 22:00 kon ik het niet meer aan en toen heb ik mijn nichtje het bevel gegeven om rondjes door de kamer te lopen met Caitlin op de arm zodat ik naar de dienstapotheek bij het ziekenhuis kon racen om johannesbroodpitmeel (Nutriton) te halen nadat ik de apotheek had gebeld. Jaja, ik was echt teneinde raad...want gistermiddag had ik juist mijn twijfels over dat spul geuit omdat ik zo bang was dat als ze dat op zou boeren dat ze het dan helemaal snel zou stikken. Gisteravond nog heel laat haar gevoed, dan wordt ze altijd rustig, en die Nutriton als papje vooraf en achteraf gegeven, en in badje gedaan, en ja hoor, ze sliep als een roosje. Ik dacht dat het gewoon toeval was maar vandaag heb ik de Nutriton doorgezet (mede op advies van de KA) maar ik begin steeds meer de indruk te krijgen dat het werkt!!! Ze is veeeel minder onrustig/huilerig in bed en is niet zo driftig op zoek naar haar speen constant. En belangrijkste van alles: afgelopen dagen kokhalste ze om de 2 minuten (kun je nagaan hoe vaak ik naast die wieg stond...pfff) maar vandaag heeft ze de hele dag maar 2 keer een beetje gekokhalst!!!! Dus wie weet...ik juich nog niet te hard want anders is de teleurstelling straks zo groot als het gewoon toeval blijkt te zijn, maar toch!

Ohja...en dan die KA natuurlijk haha :D Ik heb alles tot in de puntjes uitgelegd, kwam eerst bij arts-assistent en die nam echt de tijd voor me, de KA zelf ook, en die begon eerst over dat ik jbpm moest doorzetten. Alleen, ik wou ook een medicijn achter de hand hebben. Dus ik heb Zantac meegekregen. En daar ben ik heel blij mee dat ik dat heb als backup als ik weer een drama-avond meemaak ;) Die KA was echt een schat van een vent dus gelukkig is dat allemaal meegevallen!!

Ik ben ook zo'n druktemakertje he...maarja, ik heb gewoon niet zulke geweldige ervaringen met artsen in dat ziekenhuis, de ene is supergoed en daadkrachtig, en de ander is een vreselijke sikkeneur die je ziet als aanstelster en alles maar 'aan wil blijven kijken'. Dat laatste had mijn vriendinnetje bij haar KA, zij werd niet serieus genomen door die vrouw met de refluxklachten van haar zoontje, dus daardoor was ik ook zo bang dat die KA van mij ook die houding zou hebben. Maar dat was dus gelukkig niet zo :D

4. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Oja...ik heb trouwens ontdekt dat mijn bv best wel is teruggelopen :(

Ook dat is de schuld van die refluxklachten van Caitlin. Want ik durfde haar de laatste tijd niet meer teveel te laten drinken, met als gevolg dat ze dus veel minder binnen heeft gekregen afgelopen tijd en nu kolfde ik vanavond af en ik kreeg maar 75ml uit beide borsten!! Ben er gewoon een beetje van geschrokken...dus ik ga nu maar heel veel kolven in de hoop dat de productie weer goed op gang komt. Beter teveel melk dan te weinig. Baal wel een beetje.

5. Noukie1982

Noukie1982 Actief lid

7 aug 2010
    340
    0
    0
    Medewerkster verstandelijk gehandicaptenzorg
    Brabant
    @ banaantje, fijn dat je een arts had die je serieus nam, en dat je niet je best hoefde te doen om te strijden voor je kind.
    Zoë heeft ook Zantac. Ik moet het van de huisarts 2 keer per dag standaard geven. Ik ga nu ook maar aan de jbpm, omdat ze het toch nog blijft wegslikken, de Zantac zorgt er alleen voor dat het geen zeer doet, maar ze ligt ook veel wakker in bed hierdoor.
    Zoë vindt de Zantac heel vies en spuugt het uit. Daarom spuit ik het in haar mondhoek als ze aan het drinken is, misschien een tip als Caitlin het ook vies vindt.

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @Banaantje: Hoe is het vannacht gegaan? Een beetje kunnen slapen?Goed van je dat je bent doorgegaan op een medicijn, ik hoop dat de rust nu een beetje terug keert bij jullie hoor!

@Babyproducten: Ik heb een kortingscode voor truus.nl Speciaal en alleen voor babyproducten. Heb net ook een hele lading shampoo's en pampers besteld. Je krijgt 20% korting en is de volgende dag in huis!
    Als jullie er belang bij hebben, moet je maar even een PB sturen. Weet niet of je het hhier zo neer mag zetten ;)

@Hier: kreeg Emma gisteravond met moeite wakker om 22.30 om te drinken. Ze had om 19 uur voor het laatst gehad en was lekker bij mij in slaap gesukkeld rond 21 uur. Dus was heel benieuwd vannacht.
    Maar ze heeft keurig geslapen toto 6 uur! Is nu de 4de nacht op rij dat ze doorslaapt!!! Heerlijk!!

7. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Banaantje: Goed en minder goed nieuws dus... Fijn dat je een goed gevoel kreeg bij de KA, en dat het beter lijkt te gaan met Caitlin. Minder van je productie, maar dat komt vast ook wel weer goed!

@ Juli: Ivm voorkeurshouding, als hij wakker is zo veel mogelijk aan de slechte kant stimuleren.. Bijvoorbeeld neerleggen op de buik, hoofdje naar de slechte kant, en dan liedjes zingen/spelletjes spelen,... wat je normaal doet. Zo pak je toch zo weer een half uurtje stimulatie van de slechte kant...

8. Pollewopke

Pollewopke Actief lid

24 aug 2010
    291
    0
    0
    @ banaantje, fijn voor jullie dat je nu meer middelen hebt om te zorgen dat het goed gaat met je meisje. Je zet mij weer wel aan het denken. Twee weken geleden ook heel daadkrachtig toch begonnen met Nutriton, alleen leek het alsof ze veel moeilijker kon poepen en daardoor weer krampen had. Nutriton was eigenlijk super want ze had veel minder kokhalzen enz. CB had aangegeven dat het ook kon zijn dat darmkrampen het teruggeven konden veroorzaken en zeiden dat als dr ontlasting niet super ging ik over moest gaan op Omneo voeding.

Tja dat nu sinds deze week gedaan.........het teruggeven is weer terug, ze gaf gisteren zelfs gewoon een golfje puur maagzuur op.
    Ga vandaag telefonisch ook te raden bij het CB, hoe nu verder.
    Wat een gedoe allemaal he, die kleine baby darmen/slokdarm en maagjes.....je zou het zo graag voor ze weg willen nemen.

@ steintje.....succes met Roan, als tie in bed nou veel beweegt en zo....bij prenatal hebben ze van die schuimvormen om hem tussen te leggen dat ie niet door kan rollen maar wel op zn zij kan liggen

9. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ MamavanJuul: Lékker zeg! Dat zijn echt heerlijke nachten.. Ga je dan zelf ook slapen zodra Emma slaapt?

Hier heeft Liesbeth het ritme gelukkig weer teruggevonden, lijkt het. Na de prikjes heb ik twee slechte nachten gehad, met opnieuw 3(!) nachtvoedingen. Nu zit ze weer op het ritme van 21u naar bed, 4u en 7u voeding. Dat vind ik prima, dan kan ik ook lekker op tijd naar bed en dat trek ik beter dan later gaan slapen (bijvoorbeeld om 23u) en dan tot 6u slapen...

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Meestal liggen wij inderdaad een uurtje later ook :D

Maar ik doe de laatste voeding heel langzaam, doe er bijna 45 minuten over soms. Drinken.....boeren.....drinken....boeren......pamper verschonen....pyjama aan....even kletsen....verder drinken...en dan naar bed!

De nacht van zaterdag op zondag was het 6.30, toen daarna heb ik haar waker gemaakt om 7 uur, gister werd ze zelf wakker om 7 uur en vanmorgen was het 6 uur.

Heb net het cb maar gebeld, haar navel zeurt nog steeds! Moeten ze nog maar eens aanstippen!

11. Noukie1982

Noukie1982 Actief lid

7 aug 2010
    340
    0
    0
    Brabant
    Mijn ukkie hier slaapt nu vanaf ongeveer 22 uur tot vaak wel 7.30/ 8.00 uur. Ben benieuwd hoe ik dat moet doen als ik moet gaan werken, vind het vervelend om haar eerder wakker te maken, dan drinkt ze meestal ook veel langzamer en minder.

12. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Banaantje; wat vervelend zeg! Ik hoop dat het vanaf nu beter gaat. Hoe was afgelopen nacht? Wij zaten vorige week ook aan de jbpm en ik dacht eerst dat het beter ging maar nu heb ik juist het idee dat hij nog meer slijm ophoest daardoor.

Hier ook een goede nacht, gisteravond om 23.30 laatste voeding en toen vanochtend weer om 06.30. Maar wel regelmatig hem uit zijn bed moeten tillen omdat hij zo slijm aan het ophoesten was. Dus misschien wat hij uiteindelijk wel heel erg moe waardoor hij zo lang geslapen heeft.

13. Noukie1982

Noukie1982 Actief lid

7 aug 2010
    340
    0
    0
    Brabant
    @kipkip, wat zegt jouw huisarts daarvan? Ik geloof echt dat ik geluk heb met mijn huisarts die gelijk medicatie voorschreef om te proberen.

14. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Ben niet bij de huisarts geweest. Wel afgelopen maandag met de cb arts besproken (die heeft volgens mij meer verstand van baby's dan mijn huisarts ;)) en die heeft ook naar zijn longetjes geluisterd en die waren schoon. Tevens met hem zijn waarschijnlijke reflux klachten besproken maar ik wil het nog even aankijken en dat adviseerde hij eigenlijk ook.

Het is hier stil vandaag...!? Hoe is met met de rest van de dames?

15. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Hallo dames,

Ben ik ook weer een keer. Heb het de laatste weken erg druk en zit ook met computer problemen. Nu eindelijk even de kans hier te komen kijken. Val hier weer even in als jullie het niet erg vinden.

Zie dat meerdere kindjes een voorkeurshouding hebben, nou Ryan dus ook die ligt veel naar rechts, ben 2 weken geleden al begonnen links meer te stimuleren en moet zeggen zie wel al dat hij zelf soms al met zn hoofdje naar links ligt. Ben maandag bij de osteopaat geweest die merkte idd aan zn nekje dat hij rechts fijner vind, dus daar gaat hij mee aan de slag.

Ook met zn middenrifje, die is aan 1 kant heel gespannen, waarschijnlijk boert hij daarom erg moeilijk en heeft hij (verborgen)refluxklachten. Al kaart ik dat laatste natuurlijk ook weer aan bij de KA, jbpm schijnt niet echt te helpen.

Verder gaat het eigenlijk erg goed met Ryan hij slaapt ook al lekker door van 22.00 tot uurtje of 6 heerlijk hoor. Morgen krijgt hij zijn eerste prikkies, arme man.:(

Doen die uks van jullie ook veel hazenslaapjes?

@banaantje; balen dat de bv wat is terug gelopen, kan je tussendoor niet een x kolven zodat het beetje op gang blijfd?
    Fijn dat het beter gaat met Caitlin.

Ik zou eigenlijk volgende week me mirena ,laten zetten maar kreeg een telefoontje van me schoonmoeder dat ik de stadskrant eens moest lezen. Schijnt dat de vervangende gyn van mijn eigen gyn diverse medische missers heeft begaan waaronder dat er een pasgeboren babytje is overleden.:$ Van de week heeft de tuchtcollege er uitspraak over gedaan en de 'beste' man is alleen voor berisp. Heb uiteraard mijn afspraak afgezegt en gelijk doorgegeven dat ik een ander wil. Ben ik ff blij dat hij is gekomen nadat Ryan is geboren. Al vind ik dit voor het zh een slechte zaak.

16. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Star: Ik las het op je hyves! Wat een verhaal he... Deden ze er nog raar over bij het ziekenhuis, of niet?

17. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Banaantje: Hoe is het met de bv? Gaat vast snel weer goed, met kolven! Hoop dat verder ook alles goed/steeds beter met Caitlin gaat.

18. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Kipkip: Mooi dat jouw gevoel overeenkwam met dat van de CB-arts!

19. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @banaantje: fijn dat de kinderarts je serieus heeft genomen! Hoe gaat het nu met Caitlin? En hoe is het met het kolven?

@star: wat een verhaal zeg :$! Snap heel goed dat je je afspraak verzet hebt, bij zo'n arts wil je echt niet op controle...

@hier: gisteren bij het cb geweest. Sanne woog 4635 gram en is nu 57 cm. De arts was erg tevreden over haar ontwikkeling. Ze lacht regelmatig, begint geluidjes te maken, slaapt al weken bijna iedere nacht door (laatste voeding 23 uur, eerste voeding tussen 6 en 7 uur) dus ik geniet lekker :D!
    Zelf ben ik gelukkig weer helemaal opgeknapt na de curettage twee weken geleden, hoewel ik nog steeds een beetje vloei. Het wordt gelukkig wel steeds minder dus morgen ga ik overstappen naar inlegkruisjes. Ik ben de dikke kraam- en maandverbanden na ruim 6 weken beu. Omdat mijn vliezen 3 dagen voor de bevalling gebroken waren loop ik al vanaf 27 april met verbanden rond...

Gaan jullie trouwens nog iets leuks doen dit Pinksterweekend?

20. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ banaantje: fijn dat het zo goed verliep bij de KA! Hoe is het nu met je voeding? En met Caitlin?

@ Star: wat een verhaal zeg!! Goed dat je je afspraak verzet hebt! *griezel.....* Hoe is het met Ryan na zijn prikjes? Hier geen hazenslaapjes meer sinds Benjamin ingebakerd ligt!
    (inmiddels dus weer wel en nu houden we echt vol... :))

@ eeka: fijn dat het zo goed gaat met Sanne! Ook al zo'n langslaper zeg... Logisch dat je het zat begint te worden, met dat vloeien en die kraamverbanden, mijn hemel zeg... het wordt ook wel tijd nu!

@ Pinksteren: hier niet veel activiteiten! Heerlijk rustig dus :D tis al druk genoeg met de 2 mannen, haha

@ ritme: Benjamin slaapt in principe ook door, maar doet dat 's avonds ipv 's nachts! Dus bijvoorbeeld vannacht van 20.00 - 04.00u. We hebben maar besloten dat we het laten voor wat het is eigenlijk... Nu kan ik vroeg naar bed en zoveel energie kost die nachtvoeding nou ook weer niet! Meer kindjes die dit doen?
    Heb trouwens wegens overproductie een paar dagen 'blokvoeden' gedaan, mijn productie is me toch gekelderd! niet normaal! Nu dus maar weer gewoon 2 borsten per voeding!

@ all: hoe zou het zijn met Anmiri, fredje, smyltje, ollebolle? iedereen zal vast enorm druk zijn met het kroost! Het clubje dunt een beetje uit hier ;)

Deel Deze Pagina