@Mamavanjuul: Mooi om te horen dat je kraamfeest geslaagd was! Zonde van de tompoucen inderdaad, wat slecht van HEMA, zou zeggen dat ze dat toch wel goed konden doen, misschien een inktpatroontje dat niet helemaal goed meer werkte? Maar wel balen dat jij daarmee zat, kan me goed voorstellen dat je ervan moest huilen hoor, de hormonen gieren door je lijf en als je onder die stress van zo'n feestje staat komen de traantjes gewoon eerder. @Mrs Hair: Die remspoortjes en dan ineens een hele kneitervolle poepluier is zooo herkenbaar, nog voordat ik die jbpm gaf was haar poep superdun, en dan had ze in de middag meestal een bom die ontplofte in die luier Dan zat het letterlijk tot aan haar nek en kon ik haar helemaal wassen en verschonen. Op zich kon ik er wel om lachen, behalve dan dat die kleertjes echt niet meer schoon te krijgen zijn!! Hoe krijgen jullie die vlekken uit de rompers e.d.? Ik krijg ze er echt niet uit, en een groot aantal rompers zijn daardoor al rijp voor de container... Poepluiers: Hier ook variabel, ze poept nog steeds niet zo vaak meer. Nu 1x per dag ongeveer door die jbpm. Voeding: Ik heb de tip van steintje opgevolgd (dank daarvoor!), maar dan met Friso...ik dacht: "Als het nou werkt om een papje met Friso te maken dan hoef ik helemaal niet meer te kolven, dan smikkelt ze gewoon dat Friso-jbpm-papje helemaal op, voed ik haar uit de borst en alles ok". Nou, verkeerd gedacht helaas Want het papje werkt toch beduidend minder dan dat ik het meng met de voeding, geen idee hoe dat kan! Ik denk omdat ze dat papje van een lepeltje weinig binnenkrijgt, de helft loopt uit haar mondje en het duurt een eeuwigheid voordat ze een hapje binnenkrijgt. Ze heeft zojuist ook weer 'echt' gespuugd, ineens kwam er een straal spuug uit haar mondje lopen (rook zuur) en het komt toch weer een beetje omhoog. Dus ik ben gedoemd om toch te blijven kolven gok ik. Of over te stappen op fles (wat ik liever niet wil, maarja). Op het moment ben ik een beetje droef, want dat kolven is echt heel zwaar, je bent de hele dag constant in de weer met die voedingen en morgen moet ik een dagje werken dus ik zit vandaag me al suf te piekeren hoe ik extra kan afkolven voor morgen terwijl ik de voedingen voor vandaag ook moet kolven. Dat is echt heel lastig, ik moet constant puzzelen daarmee.
@ bv-poep-vlekken: hier spoel ik ze meteen uit met KOUD water, dan in een emmer met koud water en biotex even laten voorweken en dan in de wasmachine op 60 graden met wasmiddel en ariel vlekverwijderaar! 99% van de vlekken gaan er hier goed uit, heel soms nog een kleine verkleuring, maar dan helpt in de zon hangen ook heel goed! @ banaantje: jeetje, lastig meid... misschien je vraag eens stellen in het bv-gedeelte van het forum? Vast veel meer dames met ervaring in de combi jbpm en bv! Kun je niet bijv. met een klein spuitje terwijl ze aan de borst ligt het papje naar binnen spuiten via haar mondhoek ofzo? Zijn er geen spuitjes met van die lange flexibele puntjes eraan? Of is daar het papje te dik voor? *probeert even mee te denken...* En lieverd, als het je alleen maar stress oplevert om fulltime te kolven, stap dan over op de fles! Sta jezelf desnoods toe om even flink te tieren en te huilen om het afbouwen van de bv, maar zet daarna de knop om. Maar dan moet je wel voor je gevoel alles geprobeerd hebben denk ik @ mrs hair: wat goed dat jij dan vroeger naar bed gaat zeg! ik doe dat dus ook nooit en achteraf loop ik erover te zeuren...
poepluiers: hier ook heel bekend, roan heeft ook zeer regelmatig alles onder zitten, en ook als hij de luier niet om heeft, tijdens een verschoonbeurt, of in bad, hij presteerd het steeds weer om alles vies te maken. En idd de vlekken zijn er moeillijk uit te krijgen. Ik spuit ze wel in met vlekkenmiddel, maar zelfs dat helpt soms niet. Banaatje: leuk om te horen dat je mijn tip geprobeert hebt, wel jammer dat het niet helemaal lukte, hoop voor je dat je gauw iets vindt wat wel helpt. Hier een heerlijke eerste pinksterdag gehad, vanmiddag van ons allebei de ouders en zusjes op bezoek gehad, lekker buiten gezeten. Ik had voor de avondmaaltijd, Tomatensoep gemaakt met stokbrood en salades, en alles is op gegaan, we waren met 8 volwassenen en ze hebben echt van de soep genoten, was de eerste keer dat ik het maakte, maar zeker voor herhaling vatbaar. toen opa en oma naar huis gingen wilde me andere zoontje Gylano mee met opa en oma en tante, dus die is uiteindelijk mee gegaan om daar te logeren, hij was helemaal blij toen die mee mocht. Ik moest zijn tasje met spulletjes nog even klaar maken, maar meneertje was al bijna weg, hij riep steeds daaaag mama daaaag papa ik ga logeren. dus die zien we morgen eind van de dag pas weer.
@ Banaantje: Die tip van MamaMarije lijkt me nog wel wat... Ik heb Liesbeth de eerste weken ook op die manier 'bijgevoed', en het klinkt moeilijker dan het is. Bij een borstvoedingswinkel kan je een spuitje met zo'n lang flexibel puntje halen, en dat schuif je zo in een mondhoekje naar binnen... @ vlekken: Ik krijg ze er ook niet uit... Als het rompertje toch al aan de kleine kant was, gooi ik ze gewoon weg.
Nuo...ik mag het nu officieel zeggen: Emma slaapt door Al de hele week is ze tussen 6.30-7.30 wakker! En dat terwijl ze voor 22uur in bed ligt! @rompers: als ik ze niet schoon krijgt, dan gooi ik ze gewoon weg. Heb echt heel veel rompers hangen. @Acne: Het lijkt nu bijna weg te zijn bij Emma, haar huidje wordt ook een stuk droger. Heb nu ook badspul gehaald voor de gevoelige huid.
Oh ja, ik vergeet steeds te vertellen dat ik ook mijn na controle heb gehad! Ben weer helemaal goed gekeurd Ze heeft nog wel even een inwendige echo gemaakt ivm vloeien, maar mijn baarmoeder zag er mooi schoon en klein uit. Ik heb toch maar weer gekozen voor de koperspiraal. Heb het er met de gyn over gehad. Maar de mirena kan er voor zorgen dat je cylcus onregelmatig wordt en daardoor de ene keer wel ongesteld wordt en de andere keer niet. Of dat je bloedingen tussen door krijgt. Nou aangezien wij hier elkaar maar aan hoeven te kijken en ik ben zwanger....word ik echt liever elke maand gewoon ongesteld. En daarbij...ik heb van mezelf een hele regelmatige cyclus en weet tot op de dag wanneer ik ongesteld moet worden. Ook weten we nog niet of we het bij de 2 kindjes laten of toch nog een 3de willen. En dan is een regelmatige gewoon wel erg fijn.... Maar goed, ik heb het nog niet laten plaatsen....moet ook nog niet een sex denken, hahaha!
@ mama van juul....wat balen van die tompouces, gek wel hoor dat dat mis gaat??? @ poepen.....ik ben blij dat Lieke deze week weer helemaal op eigen kracht poept haha. Voorheen moest ik haar op het aankleedkussen helpen door dr voetjes tegen te houden....maar nu doet ze vaak tijdens dr flesje lekker dr best. Haha papa had vandaag prijs, de hele boel daaronder zat onder. Was wel even een poetsbeurt nodig haha @ middagdutje, al vanaf het begin slaap ik eigenlijk niet 's middags maar had al vanaf donderdag een zeurende hoofdpijn. Ben vanmiddag samen met Lieke lekker een dutje gaan doen in t grote bed......en toen we wakker werden was ineens alle was gedaan, opgevouwen gestreken en opgeruimd. Dat is pas lekker wakker worden @ Vaderdag, ook al zouden we geen kado geven (i.v.m. kopen van mamafiets) hebben Lieke en ik toch een geheimpje voor papa. We hebben een chocoladehart, witte chocolade, met een foto van Lieke in sepia erop met de tekst "Papa ik vind je lief"......we zijn benieuwd.
@ Pollewopke: Dat is leuk! Waar heb je dat besteld/gehaald? vind ik wel een goed ideetje om te stelen
@ pollewopke: idd een superleuk idee voor vaderdag! @ mamavanjuul: gefeliciteerd met het doorslapen van Emma, toch lekker Ook fijn dat je controle goed was! Ik ga volgende week een Mirena laten plaatsen, vind het juist heerlijk dat ik wellicht niet meer ongesteld wordt Ieder z'n ding @ Hier: beetje een zo-zo dagje... Manlief is weer aan het werk na ruim 1,5 week vakantie, dus het is voor ons allemaal weer even wennen! Gisteren zijn we met Benjamin 's middags op de Coolsingel geweest in Rotterdam om mijn vader te verwelkomen. Die heeft meegedaan aan de Roparun als chauffeur. Manlief heeft hem 2x gelopen en wil volgend jaar weer! Daardoor is Benjamin wel wat huilerig vandaag, helaas. Maar weer even strak in de R&R! Lucas was gisteren bij mijn schoonmoeder. Was even slikken voor mij want hij was daar nog nooit een dag geweest . Tot voor kort rookte mijn schoonmoeder nog heel veel (ook in huis als de kleinkinderen er waren), dus wilde ik liever niet dat zij een hele dag oppaste.... (streng hè.... ). Hij heeft het wel super naar zijn zin gehad!
@ kado vaderdag: www.yoursurprise.nl levertijd is 2 werkdagen dus je kan t nog op tijd binnen hebben veel plezier het is zo gemaakt
Kan hier ook merken dat we drukke dagen hebben gehad. Emma wilde gister de hele dag niet slapen en gisteravond was ze kapot. Kreeg haar nooit meer wakker voor de laatste voeding, dus na een paar slokjes vond ik het wel goed. Ze was vanmorgen om 5 uur wakker, Julia stond om 5.30 naast ons bed, helemaal gloeiend....die weer terug in bed gestopt. Kon er om 6.30 weer naar toe... Om 7.30 mocht ze bij me komen liggen en toen was ze nog steeds loeiheet. Ze had 38.1 koorts. Maar aan haar zelf niks te merken, praatjes voor 10, gewoon eten, heel apart! Moest vanmorgen met Em naar het CB voor haar naveltje, dus Juul mee, onderweg eendjes brood geven, boodschapje halen, niks aan de hand... Vriend heeft haar net naar bed gebracht en een half uur laterRAMA! Is ze weer aan het ijlen....helemaal overstuur, bang en verdrietig! Door haar gehuil Emma ook wakker en huilen, maar die heb ik maar laten gaan...ze is ook wel weer in slaap gevallen. Pfff....heb de tranen nu zelf ook hoog zitten....
Juli2009; moest wel lachen om jouw stukje (kan het alleen niet zo snel meer terugvinden) over dat de kinderen elkaar zo goed af wisselen. Hier hetzelfde verhaal, altijd wel 1 wakker of honger. Hier vandaag de tranen de vrije loop; ik weet niet wat er is, maar ik heb het idee dat ik niet voor 2 kinderen in de wieg ben gelegd. Vind er gewoon niks aan, wordt gek van het binnen zitten. Ik wil zoonlief niet constant meeslepen dus of hij ligt te slapen of kippetje ligt te slapen. Bovendien als ik zoonlief aan het voeden ben is het kippetje op haar best zo heeft ze net de potjes vingerverf in haar haar gesmeerd en haar broodje pasta over de stoelen. Toen kippetje onder de douche, lag zoonlief weer te huilen. Nu slaapt het kippetje, zoonlief wederom gevoed en die ligt nu weer wakker en dan is het alweer half 4 en is er bijna weer een dag voorbij. Ik kan eerlijk gezegd niet wachten tot ik weer aan het werk mag. Ik denk dat ik zelfs ga vragen om weer 4 dagen te werken i.p.v. 28 uur. Zo ben blij dat ik even mijn hart heb kunnen luchten. Dit zijn toch dingen die je anders niet zo snel uitspreekt. Mamavanjuul; jij ook sterkte vandaag en een digitale knuffel!
Och jeetje Kipkip ***dikke knuffel terug*** Dit zijn van die dagen waarop je inderdaad denkt dat je er niet voor weg gelegd bent. Maar....dat ben je heus wel!!! Het is gewoon niet leuk (under statement) als ze zo om de beurt komen! Anders even lekker de boel de boel laten en even een lekker drankje drinken in de tuin! Dat van kippetje is dus puur uit proberen, zou er niet te veel aandacht aan schenken. Anders even aangeven bij het CB, heb ik ook gedaan! Ik heb het soms ook wel met Emma als ze wakker wordt: ooooh...ga nog even slapen, heb even geen zin!!! Hier liggen de dames alweer 2 uurtjes te slapen. Laat Julia maar even liggen denk ik.... Heb al wel de visite voor vanavond afgebeld, daar heb ik dus echt geen zin in...
@ kipkip dikke knuffel van deze kant.... @ wakker zijn....hier ligt Lieke ook al de hele middag de spoken.....ging nog even wandelen in de hoop dat ze in slaap werd gewiegd maar nee hoor. Het hele rijtje afgegaan: geen honger, geen vieze luier, niet te warm, enz, enz. Dat je denkt "Whaaa, wat is er nou, ga gewoon slapen!!!" @ gekke actie: tijdens mn wandeling de stoute schoenen aangetrokken. Samen met Lieke toch naar de tattoo-shop geweest. Ik heb op mn 17 e (symbolisch moment en betaald door mn papa) een tattoo laten zetten, op zich geen spijt van maar wel van die tribal die er staat op mn schouder. Dus na 3 jaar twijfelen heb ik deze week eindelijk gevonden wat ik er van wil laten maken: een aantal lelies in grijs tinten/sepia (staat voor zuivere, tedere en onschuldige liefde.........voor mij: Lieke) en nu met bonzend hart gaan checken of er uberhaupt iets te maken valt van die oude tattoo. En ja hoor, mn dochter net 7 weken oud in de shop haha, maar mama was blij: Het kan!!! Tja nu wel 3 maanden wachttijd en straks 300 euro lichter maar dan heb je ook wat.
@kipkip en mamavanjuul: ook vanaf hier een dikke knuffel voor jullie allebei! Dat het maar snel weer allemaal wat makkelijker gaat! Ik probeer mezelf in ieder geval iedere keer voor te houden als het een dag allemaal tegenzit: "Vandaag maar gauw vergeten en morgen gaat alles vast beter !" @mamamarije: goed zeg, dat je vader mee heeft gedaan als chauffeur met de Roparun! En dat je man al twee keer mee heeft gelopen, respect voor hem ! Van de hardloopvereniging hier uit de gemeente doet ook ieder jaar een team mee. Een verslaggever van onze lokale omroep gaat dan ook mee en brengt om de paar uur verslag uit, dag en nacht. Als je zijn verhaal hoort krijg je al kippenvel, laat staan als je meeloopt of op de Coolsingel staat... @pollewopke: leuk idee, dat hart! Wel een lange wachttijd bij de tattooshop zeg... @mamavanjuul: mooi zo dat je goedgekeurd bent ! Maar vloei jij ook nog steeds dan? Ik mag morgen op nacontrole, zal blij zijn als ik dat weer gehad heb.
@ mamavanjuul: sneu dat Juul ziek is! en dat dan weer zijn weerslag heeft op Emma is heel vervelend! Logisch dat jouw tranen hoog zitten, dat soort dagen zijn frustrerend! Hoe is het nu met Emma? @ kipkip: begrijp je gevoel heel goed hoor! Het is gewoon heel pittig met een dreumes/peuter en een baby. Ze vragen allebei nog zoveel zorg en aandacht en je hebt maar twee handen! Soms wat tijd voor jezelf heb je dan echt nodig Ik hoor het hier ook vaak 'o wat leuk!' als ze mij zien met de twee mannetjes zo kort op elkaar. Tis wel zo dat mensen die het zelf ook hebben (gehad), dat ze vaak zeggen dat ze het eerste half jaar niet graag over zouden doen, dat zegt wel wat denk ik Ik zeg hier ook regelmatig tegen manlief als er 1 bovenmatig jengelt/huilt: 'hoe moeilijk kan het zijn, doe je ogen dicht en slaap!' maar ja... ** dikke knuffel voor jullie allebei!** @ pollewopke: wat leuk van je tattoo!! idd een lange wachttijd, maar ja, dan heb je ook wat! Laat je het resultaat zien over 3 mnd? @ eeka: de Roparun is echt zo gaaf! idd veel respect voor mijn man dat ie al 2x gelopen heeft. IK ben de eerste keer meegeweest als fysio en het is echt geweldig. Heel zwaar, maar zo de moeite waard! Wellicht ga ik volgend jaar of het jaar daarop weer mee, pas als ik de mannetjes voor een heel weekend kan missen (vind ik wel erg lang namelijk )
Beide dames hebben we een goede nacht gehad en van koorts is bij Julia niks te merken. Dat is het bij kinderen he, de ene dag doodziek en de andere dag is er niks meer aan de hand! Julia is vandaag weer bij opa en oma. Kan ik even douchen, Emma in bad doen en de bedden verschonen Daar kom ik nooit aan toe met een rondlopende peuter!
Bedankt voor jullie reacties, is toch fijn om wat begrip te horen. Hier ook het kippetje bij opa en oma dus even de handen vrij. Wasje gedraaid, zoontje gebadderd en die ligt nu heerlijk te slapen. Lekker een kopje koffie dus gaat alweer een stuk beter dan gister! Volgende week gaan we een weekje weg en komen opa en oma ook een paar dagen dus dat is ook wel prettig. Alleen zijn de weersvoorspellingen heel slecht
Fijn dat het beter gaat kipkip, lijkt mij ook wel zwaar hoor 2 kindjes. Ik vond het thuis opgesloten zitten ook vervelend, maar ja, een kleintje heeft er ook niets aan om steeds meegesleept te worden en vaak is het ook niet handig, laat staan met 2! Hier even hectische dagen achter de rug. Had gezegd dat jbpm werkte, dat leek ook zo, maar dit weekend werd ze onrustig overdag, en wat ik vreesde gebeurde ook. Waarschijnlijk kreeg ze flinke krampen door de jbpm, en was de zondag en maandag iedere keer aan het krijsen na de helft van de fles. Heel veel buikpijn en toch ook veel last van de reflux (constant wegslikken, niet meer vrolijk, zag wat witjes, er zat haar duidelijk veel dwars). Zondagmiddag gestopt met de Nutriton, maar dat gaf geen resultaat. Maandagmiddag maar naar de huisartsenpost geweest, naar een ongeïnteresseerde huisarts die maar zei dat ik de Zantac maar moest verhogen (hoeveel?? "ga maar bij de apotheek vragen"' zei hij). Ook maar eens andere voeding proberen, zei hij. Dus bij de apotheek andere voeding meegenomen, Zantac verhoogd en nu gaat het beter. Gisteren heeft mijn man maar vrijgenomen, want ik had mijn eerste werkdag. Gelukkig gisteren een vrolijke baby, maar toch even naar eigen huisarts geweest. Die stuurt ons toch even naar de KA, omdat wij het zelf niet helemaal vertrouwen en niet willen blijven rommelen met het drinken. Volgende week donderdag kunnen we terecht. Ben benieuwd. Nu lekker een mama-dagje, want morgen moet ik weer gaan werken. Valt wel tegen na een kleine 4 maanden vrij zijn, zeker als je bij nieuwe mensen terecht komt, heftig werk en veel info, had gisteren echt een overloaded gevoel, maar gelukkig zag ik mijn kleine meisje weer, en dan is alles weer goed!
@ noukie: wilde je net gaan vragen hoe het was gegaan op je werk! Kan me voorstellen dat het wel even heftig was, je bent zo lang niet met werken bezig geweest en dan ook nog alles nieuw...! Wel lekker voor je dat je man thuis is gebleven, hoef je je daarover iig geen zorgen te maken! Ik hoop overigens ook dat jullie wat hebben aan het consult bij de KA. Goed dat je daar naartoe gaat, aan blijven rommelen is op een gegeven moment ook geen optie meer! @ kipkip: lekker hoor, kippetje bij opa/oma! Kun jij ook even tot rust komen . Dat kun je dan wel even goed gebruiken! Balen dat ze zo slecht weer afgeven voor volgende week! Waar gaan jullie heen? @ mamavanjuul: fijn dat Juul weer beter is, bizar he, met die kleintjes? @ hier: Benjamin heeft nog wel wat last van het Roparun-gebeuren van maandag. Voel me dan wel weer schuldig dat we hem hebben meegenomen, maar ja.... anders kom ik echt nergens meer Ik moet hem er ook een beetje aan laten wennen, toch? Ik ga nu ook invoeren dat we standaard elke dag op hetzelfde moment een stukje gaan wandelen/boodschappen doen. Dit wisselde nog wel eens, maar ik hoop dat als ik het strakker inplan, dat hij er meer aan went! Wie weet gaat hij dan ooit nog eens slapen in de reiswieg...