Ex-zw.clubs April 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door MamaMarije, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    @steintje: succes morgen, ik ga ook weer, wat een geplan en geregel he!! Pfff. Benieuwd hoe lang alles gaat duren s ochtends.

Leuke foto!!

2. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    Dit is een foto van Gylano, tijdens het zomerfeest op de peuterspeelzaal afgelopen vrijdag, was erg leuk, hij had het echt naar zijn zin.

3. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    aaah gossie, haha die baard, hoe leuk:D

4. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    Monique: jij ook heel veel succes morgen met werk, het is echt een geregel ja, vooral die borstvoeding, je hoopt toch dat je genoeg mee geeft. Je weet nooit hoeveel ze precies drinken, met flesvoeding gaat dat makkelijker, je geeft wat melkpoeder mee en dan heb je altijd genoeg.

5. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    ja dat zal wel ja. Vind t iig nog knap dat je bv doet:D is echt niets voor mij!! Veel succes morgen, zie je er tegenop?

6. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    Ja eigenlijk wel, maar we moeten toch, ik denk als er straks een weekje voorbij is dat het dan wel weer beter gaat en je dan ook weer gewend bent.

En jij?

7. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    heb er wel weer erg zin in. Heb de kindjes echt gemist. Denk ook wel dat t goed gaat als ik eenmaal afscheid van haar heb genomen. en idd ben blij als de eerste week voorbij is!

8. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Meiden, succes met werken!
    Pff...ben echt nog niet aan werken toe zeg! Zal volgende week even naar mijn werk toe, want er zitten 2 dagen tussen mijn verlof en vakantie...zal eens vragen of ik die 2 dagen niet vrij kan krijgen.....

9. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Succes met werken weer dames! Ik had zelf anders volgende week weer aan de bak gemoeten, maar ik ben toch wel blij dat ik nog 5 weken vakantie er aan vast heb geplakt!

Gisteren manlief uitgezwaaid en vanmorgen al even kort gesproken. De eerste nacht alleen zit er op!

@meet, wanneer willen we eigenlijk gaan afspreken? Juli? Augustus? Of tillen we het over de zomermaanden heen? Misschien kunnen we alvast een poging wagen om tot een datum te komen..........

10. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    meet: het is misschien beter om het na de vakanties te doen.

werk: mijn eerste ochtend zit er weer op, mijn client was blij dat ik weer terug was, ze vonden het niks dat ze steeds afwisselend hulp kregen.
    Toen ik een beetje weer bezig was, was het eigenlijk wel weer vanouds, ook wel weer gezellig om je eigen clienten weer te zien.

11. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @foto's: wat een ontzettend leuke foto's heb ik weer voorbij zien komen!

@steintje: fijn dat je eerste ochtend er weer op zit! En gelukkig viel het mee, da's wel zo prettig. Is nu alles goed geregeld qua rooster voor de rest van de week?

@meet: na de vakanties is misschien wel handiger.

@maryloes: viel het mee, zo de eerste nacht alleen? Lijkt me toch behoorlijk zwaar met drie kleintjes...

@stuitje: geen idee, heb zelf helemaal geen last hiervan

@speen jbpm: zag afgelopen week dat er van Avent ook een speen was speciaal voor dikke voeding, misschien is dat iets?

@monique: hoe is jouw eerste werkdag verlopen? Waren de kinderen blij dat hun juf weer terug was?

@mamavanjuul: groot gelijk dat je gaat vragen of je die twee dagen niet vrij kan krijgen. Schiet niet op hè, na ruim 16 weken verlof 2 dagen gaan werken en dan weer een aantal weken vakantie!

12. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Hey dames!

Werken hier ging echt super. Vond het niet moeilijk om afscheid te nemen van haar. Ze is bij mn moeder dus dat gaat gewoon goed. Ben helemaal happy nu ik weer werk:D Kindjes hadden me echt gemist en ik hun ook.

hoe ging t bij jou steintje?

13. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    Het werk ging hier ook goed, ik heb gylano naar de psz gebracht en roan was eerst bij papa tot 10 uur en die heeft hem naar zijn moeder gebracht, dus ook in bekende kring, daardoor was het voor mij ook niet zo moeillijk afscheid nemen. Vanmiddag niet gewerkt omdat ze geen client hadden, voor de rest van de week is het nu wel geregeld.

14. Maryloes

Fijn dat de eerste dag werken goed gegaan is Steintje en Monique!

Milan had weer een geweldige uitspraak straks. We waren aan het eten, zegt hij opeens: lekker rustig zonder papa he:D. Whahaha, kwam niet meer bij!

15. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ Maryloes: whahaha, heerlijk toch, die kids! Kun je je draai een beetje vinden zo met die drie thuis?

@ steintje & monique: super dat jullie eerste werkdag zo goed ging!

@ meet: maakt mij niet zoveel uit eigenlijk, na de vakanties is natuurlijk wel een rekbaar begrip, haha, wij gaan pas in september :D. Het zal sowieso niet meevallen om een dag te prikken! Hier hangt het heel erg af van welk weekend we kiezen...

@ spiraaltje: nou, hij zit erin hoor ;). Viel me alles mee, prettig is anders, maar echt pijnlijk... tja, als je eenmaal bevallen bent krijgt pijn een hele andere betekenis.
    Vloei nu wel best behoorlijk, dus ik zit maar weer aan de inlegkruisjes ;)

Ben ik natuurlijk met mijn dozerige hersens vergeten om even te vragen naar die pijn in mijn stuitje...

Net ook even de overige spullen uit mijn kraampakket naar Stichting Baby-hope gebracht, altijd fijn als je er iemand blij mee kunt maken. Ben ook alle overtollige spullen die we niet meer gebruiken, aan het verkopen of weggeven.
    het is dus echt definitief, voor ons geen baby's meer!
    Best vreemd eigenlijk :)

16. Maryloes

@meet, dat wordt volgens mij nog een hele klus ja, om een datum te prikken. Er zijn er een aantal die in juli/augustus vakantie hebben, maar mamamarije bv dus in september. Komen we dan uit op oktober?

Hier ook alle babyspullen die we niet meer gebruiken aan het verkopen of weggeven. Aan de ene kant ruimt het lekker ook, maar ook hier af en toe beetje weemoed.

17. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ meet: ik denk dat we maar gewoon wat moeten gaan proberen te prikken. Wellicht lukt het ook gewoon niet om een datum te prikken waarop iedereen kan die ook wil komen...
    En wij zijn maar een weekje weg hoor :D, geen wereldreis, hahaha. Desnoods komen jullie gewoon naar ons huisje in de Beekse Bergen, hahahaha

@ babyspullen opruimen: ja, het ruimt zeker heerlijk op, wat een spullen heb je eigenlijk in huis met twee kleine kids :$

18. Pollewopke

Pollewopke Actief lid

24 aug 2010
    291
    0
    0
    Ha meiden

@ eerste werkdag Super dat t goed gegaan is meiden!!!!

@ reflux.......na nu 4 weken gekl##t en een huilende Lieke weer gisteren van 9.30 tot 23.00, voor de zoveelste keer weer had ik mn hoop op het CB gezet. Daar zit een kinderarts waar ik dacht terecht te kunnen. Helaas kon ik daar niet naar de KA maar gaf het CB me wel helemaal gelijk dat ik wil dat er NU gekeken wordt naar dr keeltje/slokdarm want het gaat gewoon echt niet goed met dr ondanks alle trucjes, voeding enz.
    Het moet dus langs de HA. Zag er geen probleem in: ga zelf nooit alleen als het echt nodig is, dus had verwacht dat hij dat ook in zou zien dat het echt nood is nu. Maar kreeg de assistent en kan pas donderdag terecht.........flink uit mn stekker gegaan en gevraagd of ik i.i.g. de HA aan de lijn kon krijgen maar helaas "Antwoord: Het is geen medische spoed dus hij ziet u donderdag"
    Zit er effe helemaal doorheen, onvoorstelbaar dat die l#l me niet eens even te woord staat. Ik bel echt niet zomaar hoor.

In overleg met de verpleegkundige van het CB, heb haar meteen gebeld, gaan we als het vanavond weer zo is met Lieke gewoon de huisartsenpost bellen. Dan eis ik dat ik langs kan komen, trek het gewoon niet meer. T is zo zielig....wat nou geen medische spoed....een baby van 8 weken die al 4 weken overdag niet aan dr slaap komt en 's nachts zo kapot is dat ze dan pas kan slapen. Ohhhhhhh zit me echt op te vreten.

19. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @pollewopke: wat naar zeg, dat Lieke zo'n last heeft van reflux! En helemaal vervelend dat je niet eens bij de HA terecht kan... Je zou toch verwachten dat je met zo'n kleintje in ieder geval dezelfde dag terecht zou kunnen.
    Voor nu heb je er niets aan, maar heeft jouw huisarts geen telefonisch spreekuur? Dat hebben ze hier wel, dan kun je tussen bepaalde tijden de huisarts gewoon rechtstreeks bellen, zonder tussenkomst van de assistente.
    *Dikke knuffel voor jou!*

@meet: tja, voor mij maakt het niet uit of we iets in juli/augustus proberen te plannen. Wij gaan dan toch niet op vakantie, hooguit af en toe een dagje weg.

@steintje en Monique: fijn dat jullie eerste werkdag goed verlopen is!

@opruimen: hier ook de overgebleven spullen uit het kraampakket weggegeven aan Babyhope. De kleertjes die te klein zijn gaan naar de zolder.

@krampjes: Sanne heeft al een poosje veel last van krampjes, vooral bij de middag- en avondvoeding. In eerste instantie leek Cinababy goed te helpen, maar de laatste dagen niet meer. Ben vanmiddag maar Infacol gaan halen, hopelijk werkt dat iets beter. Ik wil niet te vroeg juichen, maar na de voeding van 15 uur waren de krampjes al een stuk minder.

En verder hebben we sinds vanmorgen een kapotte verwarmingsketel. Balen, want nu hebben we dus geen warm water! En het ding is in zo'n mate stuk, dat reparatie zo'n 1000 euro gaat kosten. Aangezien de ketel 14 jaar oud is en de laatste jaren al regelmatig problemen heeft veroorzaakt, is dat wel heel veel geld. Dus hebben we gekozen voor een nieuwe ketel, deze komen ze donderdag plaatsen. Tot die tijd dus geen verwarming en warm water... Al met al gaat het weer veel geld kosten.

20. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    @Eeka: Vervelend van die krampjes. Hopelijk werkt Infacol goed. Ik heb hier ook een flesje staan maar nog amar 1 keer gebruikt omdat haar onrust niet door krampjes kwam maar door die reflux bleek later. En wat balen zeg van die ketel!! Pfff dat is nogal een investering...maarja bibberend onder de douche is ook niks natuurlijk...

@Pollewopke: Herkenbaar wat je schrijft. Ik snap niet dat artsen niet wat meer spoed erachter zetten als ze horen dat het gaat om een jonge baby. Als ik jou was zou ik lekker naar de huisartsenpost gaan als je vanavond weer ellende hebt hoor.

Hier: Ook ellende... De jbpm lijkt niet meer goed genoeg te werken ineens. Het heeft 2 weken geholpen. Sinds vanmiddag heeft ze nauwelijks meer geslapen, ze was warm en klam van de moeheid en ze wilde haar speen niet meer en liep weer steeds te kokken. Nu is het weer hel hier, omdat ze niet wil slapen, ze is steeds overstuur. Dan slaapt ze eventjes en schrikt wakker omdat ze ineens weer maagzuur ofzo naar boven krijgt, zo zielig!! We hebben net 5 mins geleden toch maar de fles Zantac aangebroken. Wat een agressief geurend spul is dat zeg! Het ruikt gewoon echt naar geneesmiddel ook, bah! En er zit alcohol in. Kan nooit goed zijn voor zo'n kleintje :( Ze vond het ook vreselijk vies, ze liet nadat ik 1 ml in haar mondje had gedaan een heeeele harde boer en er kwam vloeistof mee (geen idee of dat zuur was of de Zantac die ze weer uitspuugde ofzo, het ruikt nergens naar). Ik hoop maar dat het helpt en dat ze de rust kan vinden nu. Offff...stiekem hoop ik juist dat het NIET helpt zodat ik het geen tweede keer hoef te gebruiken, arme ziel. Maarja stel dat het niet helpt, dan weet ik ook niet wat ik dan moet. In ieder geval ben ik op dit moment heeeeel blij dat we de juiste keuze hebben gemaakt door haar niet meer per 16 juli naar het KDV te doen, want ze is er blijkbaar toch nog niet helemaal vanaf :(

Deel Deze Pagina