Bij Zoë heeft inbakeren ook erg geholpen met het alleen slapen, en een speentje. Poeh moet zo de kleine meid even wegbrengen naar een vriendin, want ik moet naar de tandarts (vreselijk, ben echt bang voor de tandarts). Die vriendin wordt straks haar gastouder, dus kan ze alvast wennen. En ik moet daar ook aan wennen, want heb haar nog niet eerder weggebracht.
ik ben ook niet van het laten huilen, maar soms hebben ze het inderdaad "gewoon " nodig. Wij nhebbn de kookwekker-methode gedaan bij Julia en dat hielp na 2 avonden! Baby in bed en kookwekker op 5 minuten. Na 5 minuten ff over het koppie aaien, zachtjes praten, mobiel aan en weer weg. Niet uit bedje halen. Dan opnieuw 5 minuten etc etc. `Je bent zo 2 uren verder, maar dit moet je wel doorzetten. Zo leer je ze aan, dat je er wel bent, niet altijd, maar dat je wel terugkomt.
Speentje hier heeft geen effect, ze moet ervan kokhalzen Volgens mij is dat plastic deel dat in het mondje gaat gewoon te groot voor haar mondje of zo. Maar misschien bestaan er wel speentjes met een korter uiteinde...? Inbakeren heeft een nacht geholpen maar daarna niet meer. Het lijkt wel alsof alles wat we verzinnen de eerste keer wel helpt maar daarna niet meer. Ze ligt nu in de box, met veel moeite is het gelukt om haar even van me af te leggen. Ze geeft nu af en toe 1 huil en voor de rest ligt ze onrustig te draaikonten. Ze heeft wel veel last van reflux, ik zie dat ze steeds met haar mondje smekt en dat ze erg veel kokhalst, maar echt spugen doet ze maar zelden (ongeveer 1x per dag). Krijg wel de indruk dat ze het niet zo tof vindt om plat te liggen, dat zal vast met die reflux te maken hebben dus we hebben de wieg al met de voorpootjes een stukje omhoog gezet zodat de wieg licht gekanteld is, dit lijkt ze fijner te vinden dan helemaal plat.
Je bent toen naar een osteopaat geweest toch? Hoe heb je een goeie gevonden, want ik heb gehoord dat er ook veel 'koekenbakkers' zijn?
@eeka; wat een mooie meid, en het handje valt echt mee. @slaapje; probeer het soms ook maar nu met dit weer ga ik vaker en liever lekker aan de wandel, vind het dan sonde om in me bed te liggen. @banaantje; *knuffel* Misschien idd last van krampjes, trekt ze ook erg dr beentjes op als ze zo huilt? Ryan kokt ook regelamtig, wij hebben zn wiegje ook wat opgehoogd dat is idd wat fijner voor ze. @noukie; bah hou ook niet van de tandarts, moet ze eigenlijk ook bellen voor afspraak. Succes iig. @laten huilen; hier doe ik dat niet, meestal gaat Ryan huilen omdat hij zn speen kwijt is, zodra hij die weer heeft slaapt hij weer lekker verder. Als ik hem laat huilen is hij helemaal overstuur.
Ik heb in de box een aankleedkussen liggen die ik bij het hoofdje heb verhoogd, zo ligt ze ook niet plat, want ze ligt meestal na het drinken even in de box omdat ze dan wakker is. Inbakeren moet je wel even doorzetten, het is bekend dat ze zich er even tegen verzetten een volgende keer (ze zeggen op de derde dag). Misschien nog even doorzetten ermee? Osteopaten kun je op internet vinden, ze moeten dan aangesloten zijn bij het NVO, dan zijn ze erkend en geregistreerd, dus zou er op die manier een proberen te vinden.
@banaantje....heel veel succes met je kleine!!! @ ontdekkingen.......hahaha wij hier denken dat we geen zonnekapje op de maxicosi hebben. Vriend zei al ga er maar een halen van de week. Tja toch wat speruwerk verricht en wat blijkt er zit er een verstopt onder het handvat!!! Joehoe, wordt ik toch nog technisch. Ook net ontdekt wat ik moet doen als ik de kinderwagen uit de auto haal en de voorwielen niet meer zwenken: er zit een hendel verstopt! Waarom die fabrikanten toch alles verstoppen????
@ pollewopke: hahaha, zo leer je nog eens wat hè? Al dat kinderspul is heel makkelijk en eenvoudig... als je maar eenmaal weet hoe het werkt, hihi. @ eeka: mooie meid hoor! en idd, zoals de anderen zeggen, het handje valt mee in mijn ogen! Hoe het eruit ziet dan, over de beperkingen kunnen we natuurlijk niet oordelen vanaf hier. Ben heel benieuwd wat de kinderarts te zeggen heeft! @ dagritme meerdere kindjes: hier wisselt het. Voor Lucas hebben we een relatief vast dagritme met in principe 1 slaapje. Benjamin mag het zelf bepalen. Dus de ene dag slapen ze tegelijk en de andere dag is het meer om en om. Maar Benjamin slaapt nog relatief veel natuurlijk dus ik heb elke dag wel even een 'mama-momentje' voor mezelf. Slapen doe ik niet overdag... zou wel moeten wellicht, maar het is praktisch niet echt haalbaar en ik ben er veel te onrustig voor! Benjamin slaapt overigens overdag én 's nachts in zijn eigen ledikantje op zijn eigen kamertje. Wellicht dat dat ook scheelt in de bemoeienissen van Lucas. Het grootste deel van de dag ziet ie 'm niet! Voeden en verschonen doe ik wel met Lucas erbij, als hij wakker is. Als ik met Lucas boven ben, doe ik Benjamin's deur dicht, zo kan hij er niet bij. Ik vertel dan ook: 'Benjamin moet slapen' en dat accepteert hij zonder problemen. Als Benjamin huilt, mag ie bijv. wel mee met uit bed halen of een speentje geven. 1x per dag gaan we lekker naar buiten en daarna blijft Benjamin in de wagen liggen. Die zet ik dan wel in de gang, zodat Lucas er niet mee de kamer doorcrosst @ banaantje: *knuffel!!* dat huilen en 'claimen' kan erg vermoeiend en naar zijn... Idd, zoals gezegd, wellicht proberen om in te bakeren en nakijken door een osteopaat kan nooit kwaad! Hier ook via Internet een osteopaat gevonden, via http://www.osteopathie.nl/ Bij Benjamin had het meteen effect! Tis allemaal nog niet over, maar wel beter. Wellicht is er met Caitlin niks 'aan de hand', maar dan is het toch prettig om het uit te sluiten! @ doorslapen: hier ook nog niet hoor, vannacht weer 2x gevoed, om 1.30u en rond 6.00u Tja... het hoort erbij zullen we maar zeggen
Roan heeft vannacht 6 uurtjes geslapen, heerlijk, hopelijk zet het door, dat werkt goed even echt goed slapen. douche: Roan vindt het heerlijk om onder de douche mee te gaan, lekkerder als in bad. De was: Echt verschrikkelijk, ik kom er niet door heen, denk ik he de mand is leeg, zit hij ook zo weer vol, ik was echt iedere dag, komt ook wel omdat roan soms spuugd en regelmatig mondje terug geeft, dan gaat toch alle doekjes weer in de was. het is al weer een beetje aftellen met het verlof nog maar 5 en halve week, dan moet ik al weer werken, heb er nu nog helemaal geen zin in, maar zal toch moeten. helaas.
Steintje; dat schiet ook al op zeg! 5 1/2 week klinkt akelig dichtbij. Banaantje; je zou ook nog een chiropractor kunnen kijken. Daar zijn we toen geweest met het kippetje. Pollewopke; haha, dat dacht ik toen ook. Tja, je moet er maar op komen. Mamamarije; klinkt goed jouw dagindeling. Wel fijn als er een beetje regelmaat in komt. Is Lucas de hele week thuis of gaat hij naar de psz ofzo? Zo zoonlief heb ik net voor het eerst in zijn ledikant gelegd i.p.v. het wiegje. Ga dat vannacht ook maar eens proberen, slaap zelf nml zo onrustig van al die geluidjes. Alleen weer meer kans dat het kippetje 's nachts wakker wordt omdat ik dan er pas naar toe ga als die het echt op een huilen zet en nu sta ik bij het eerste gesmak al beneden een flesje te maken zodat we huilen voor zijn. Goed, maar even kijken hoe het gaat. Ik ga nu even snel douchen. Lijkt me trouwens ook een uitdaging met 2 kinderen thuis, nu is het kippetje even bij opa en oma.
@ steintje: heerlijk he, ietsje langer slapen? Erg prettig Wat snel zeg, dat jouw verlof alweer afgelopen is! Kan me voorstellen dat je er liever nog niet aan denkt... @ was: pfff... praat me er niet van... hier ook zeker elke dag een witte was met hydrofiels, spuugdoekjes, slabbetjes, beddengoed, rompers, etc. Benjamin spuugt ook het nodige onder en plast regelmatig het aankleedkussen nat Het is onderdeel van mijn dagelijkse ritueel, soms draai ik wel 3 wassen op een dag!
thanxx koeky! ik blijf mn slapie voorlopig nog even doen.. even een andere vraag. vannacht sliep Ninthe erg goed. ze had dr voeding om 2100 gehad en was om 03.30 nog niet wakker.. MAAR IK WEL!! mn borsten stonden op ontploffen en moest wel kolven (ik kolf, geef niet zelf bv). hoe doen jullie dit?? ik las dat er al een aantal kindjes aardig doorslapen. hoe doen jullie dat dan met je borsten zo lang???
@ Koeky: dankjewel! Jij ook @ smyltje: ik heb nooit fulltime gekolfd, dus ik weet niet precies hoe het dan werkt. Maar ik herken het wel dat je zelf wakker wordt van de stuwing! Nog niet van Benjamin, maar wel van Lucas toen hij echt door ging slapen. Ik probeerde het hier zo lang mogelijk uit te houden en desnoods met de hand wat druk eraf te kolven en dat weg te laten lopen in een hydrofiel. Dat was voor mij voldoende. Ik wilde juist niet kolven, omdat dat alleen maar extra stimuleerde, die 'voeding' in stand hield, zeg maar. Maar ja... ik weet dus niet hoe het is als je fulltime kolft...
Ondanks dat die van mij dus niet doorslaapt heb ik dat ook heel erg!! Lig ik met lekkende en zeer pijnlijke harde boobs te wachten tot zij weer wakker is voor een drankje (heb teveel melkproductie omdat ik te vaak tussentijds had gekolfd voor een vriezer-voorraadje) Auw! Ik ben onder de douche gaan staan en heb er met de hand wat druk vanaf gehaald, dat helpt wel even, maar midden in de nacht is dat misschien geen optie. Anders gebruik ik een hydrofiel inderdaad net als MamaMarije maar die is dan wel meteen doorweekt (dus weer een fijne bijdrage voor die toch al overvolle wasmand!)... Overigens...als ik te lang wacht met voeden en mijn borsten op explosiegevaar staan, en ik leg Caitlin aan, dan spuit het gewoon over haar hoofdje heen! Dus wachten tot ze zelf komt is ook niet echt altijd zo'n rooskleurige optie
@banaantje: **knuffel** Heeft Caitlin dit al sinds de geboorte? Of is het meer iets van de laatste week? Herinnerde me in ene dat onze dochter rond 5 weken ook zo'n "fase" had, het enige wat onze dochter wilde was bij papa&mama zijn, als ze al boven haar bedje hing begon ze al te krijsen.... Heb me er op een gegeven moment maar aan overgegeven en dus een pasr dagen voor de buis gezeten... Een week later was het in ene over Maar goed, het kan natuurlijk geen kwaad om een osteopaat te bellen, dan weet je in ieder geval zeker of het iets medisch is of niet! @ritme: haha welk ritme? Onze dochter heeft haar normale ritme en het "ritme" van onze zoon volg ik gewoon. De rest plan ik er zo'n beetje omheen.
Sorry, ik blijf jullie spammen met onze goede nachten Vannacht heeft ze geslapen van 21.30 tot 6.30!!! Woehoeeee!!! Ik was alleen al om 5.30 wakker, want ik was zeiktenat en kon van de stuwing haast niet eens overeind komen. Ik haal dan inderdaad met een handkolf de druk er af. Ga dus niet door, maar echt even de druk. Heb ik alsnog 100 ml! Maar anders verslikt Emma zich ook steeds en dat is ook zielig! De andere kant is, dat ze nu wel wat vaker komt, wel even de schade inhalen, hahaha! Vanmorgen visite gehad van mijn tante en nichtje. Ze komen uit Arnhem, dus even 2 uurtjes in de auto Is wel grappig, scheel 16 jaar met mijn tante, dus heb haar nooit als "tante" gezien. Konden we mooi de nasty details van de bevalling bespreken, hahaha! Hier ook nog geen ritme, zien het wel per dag!
@ostheopaat: ik ben doorverwezen via t CB naar t ziekenhuis. Ik zit dus bij eentje in het ziekenhuis, maar er zijn ook speciale kinder ostheopaten en die kan je op internet zoeken idd. Je kunt er altijd heen gaan en kijken of er wat met haar is. Zo niet, dan weet je dat ook weer en zo wel, ben je snel geholpen en zal alles beter gaan! @inbakeren: ze zeiden idd ook tegen mij dat ik er wel even mee door moest gaan. Je moet het wel een aantal dagen doorzetten en niet 1 nacht, hoewel het hier gelijk goed ging maar dat is niet altijd zo. @kolven: pfff ja dat weet ik nog ja, die druk eraf halen zou ik idd doen. Zodat je toch nog een beetje verder kan slapen. @ritme: wij hebben nu een aardig ritme te pakken en ze voelt zich weer zo veel beter na de behandeling van gister! Heerlijk! Ben vandaag met Yuna op school geweest en haar geshowt aan de kids uit mn klas, klassenmoeders en leerkrachten. Ze heeft zich geweldig gedragen! Dit was de traktatie die ik had:
@mamavanjuul, wat heerlijk dat emma zo goed slaapt! @monique wat een leuke traktatie! Hier, zit nu in een warm en benauwd zwembad. Wat zal ik blij zijn als milan zn zwemdiploma heeft!