Ex-zw.clubs April 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door MamaMarije, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    als ik moet werken krijgt roan BV uit de fles, en dan drinkt hij tussen de 170 en 200 cc per fles.

2. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

@FV: geen zorgen maken hoor, is normaal! Ze hebben ongeveer tussen de 150-180 ml per kg lichaamsgewicht nodig en maar zoals mamamarije al zegt groeien die ukkies echt in spurten!

Ik hou op een dag bij wat hij drinkt en op een een of andere manier komt hij altijd op hetzelfde uit, alleen de 'verdeling' is per dag verschillend. Onze dochter deed precies hetzelfde en dronk trouwens altijd minder als het minimum maar ze deed het er gewoon hartstikke goed op. Ze pakken gewoon echt wat ze nodig hebben.

Hier ook 5x150ml trouwens maar ook niet alle flessen gaan leeg.

3. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    wat een nacht, de hele nacht op de wc gebivakeerd, met een emmer op schoot, ben nu helemaal gammel. ik hoop dat ik zo nog even een beetje kan bij slapen. Stond vanmorgen helemaal te trillen toen ik roan moest verschonen.

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ steintje: oei... knuffel voor jou! Als mama ziek is, is meteen het hele huis ontregeld ;) Ik hoop voor je dat je snel weer opknapt!

@ hier: ritme is weer compleet zoek... door die bv-dip moest ik Benjamin gisteren vaker aanleggen en komt hij dus vandaag ook weer erg vaak. Nu vind ik dat op zich niet zo erg, maar wél dat hij blijkbaar daardoor ook weer moeilijker in slaap komt... Weer dat gehuil constant... blegh...

Lucas is vanochtend lekker bij mijn schoonmoeder, wel heerlijk eigenlijk :D

5. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @steintje: ik hoop dat het na een ochtend slaap weer wat lekkerder gaat. In ieder geval heel veel beterschap!

@fv: hier 4x150 ml en 1x 120 ml. Die 120 ml wordt binnenkort ook opgehoogd, maar omdat Sanne last heeft van krampjes moest ik de flessen langzaamaan ophogen en niet alle 5 tegelijk. Overigens drinkt ze alle flessen leeg. Maar zoals anderen ook al zeiden, niet te druk maken als ze wat laten staan van de fles.

@ongesteldheid: bij mij was het vorig weekend raak. Was net blij want ik vloeide sinds een paar dagen niet meer dus eindelijk geen kraam-/maandverband/inlegkruisjes meer gebruiken, kon ik weer met verbanden rondlopen :)... Gelukkig ben ik er sinds gisteren weer vanaf :D!

@hier: Sanne heeft gisteren de eerste spuitjes gehad. Gistermiddag was ze helemaal van slag, veel huilen en alleen maar bij mama willen liggen :(. Gelukkig ging het 's avonds wel goed en heeft ze vannacht ook goed geslapen. Vanmorgen na de fles lag ze nog even op ons dekbed, beetje brabbelen en lachen maar toen kreeg ze me toch een poepluier, meteen hartstikke doorgelekt dus beentjes onder, broekje onder, ons dekbedovertrek onder en helaas ook het dekbed ;)... Dus ik ben al de hele ochtend druk met de was, het dekbed is al gewassen en hangt buiten te drogen en de rest zit nu in de was. Ach ja, zo blijven we bezig ;).

6. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @mamamarije: knuffel voor jou! Dat constante gehuil is naar hè? Hopelijk gaat het snel weer beter de bv en dus ook het slapen van Benjamin.

7. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    nee niet druk maken om wat ze laten staan, maar als ze een week lang maar 60 of 90 drinkt bij elke fles lijkt me dat echt te weinig. Cb vond dat ook echt wel te weinig, goed in de gaten houden en goed letten op de luiers.

8. MamaMarije

@ monique: hoe is het met Yuna's nekje? Moet ze nog steeds vaak naar het zkh?

@ eeka: haha, kleine poeperd, die Sanne :D Houdt mama lekker bezig...
    Balen trouwens dat je nu meteen ongesteld werd zeg, denk je ervan af te zijn!

9. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    pff ja dat ongesteld zijn mocht van mij ook nog wel een hele tijd wegblijven:p

ja, we moeten nog vaak naar t ziekenhuis. Het kiss syndroom is nu verholpen. Na 6 behandelingen, want het zat echt heel erg vast, normaal is 2 keer genoeg. En we lopen bij de kinderarts vanwege haar plattere hoofdje aan een kant. Ook houden ze haar motoriek in de gaten omdat dit nog wel eens achter kan lopen ivm kiss syndroom.

10. MamaMarije

Jeetje, wat een gedoe... Wel fijn dat de Kiss nu weg is! Daar hebben ze idd behoorlijk voor moeten behandelen zeg. Wordt er al gesproken over de mogelijkheid van een helmpje, of niet?
    Beweegt Yuna nu zelf ook meer naar beide kanten?

11. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ja, er is idd sprake van een helmpje. De eerste meting is al geweest, de 2e meting is over 2,5e maand. We zitten echt te dubben, vooral ik. Het is nml niet op het achterhoofd, en je ziet het niet erg goed, dus als het zo blijft weten we niet zo goed wat we moeten doen. Maar we hebben nog 2,5e maand... Ze draait wel alle kanten op, maar slapen gaat vaak toch naar haar favo kantje, dus ik loop constant heen en weer om haar hoofd te draaien.

12. MamaMarije

Ja, het lijkt mij ook lastig. Ik ben in principe wél voor, maar gelukkig hebben wij bij Lucas net het helmpje kunnen voorkomen en is zijn hoofdje nu weer mooi rond. Dus uiteindelijk hebben we de keus niet hoeven maken ;)
    Weet je... je moet het toch afwachten. Er kan een hoop gebeuren in 2,5 maand met die kleintjes! Blijft gewoon goed om alert te blijven. Gelukkig zijn ze steeds meer wakker en zal ze dus uit zichzelf ook steeds meer bewegen!

13. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    naja het is niet haar achterhoord, dus het valt niet erg op. dus we zien het wel. Het is afwachten.

14. Pollewopke

Pollewopke Actief lid

24 aug 2010
    291
    0
    0
    @ monique, spannend hoor hoe haar hoofdje zich gaat ontwikkelen, kan veel gebeuren in 2 1/2 maand!

Lieke is vandaag weer bij de osteopaat geweest, hij voelde nog veel spanning in dr spijsverteringsstelsel. Was mooi om te zien, als hij het maagje aan 1 kant stimuleerde/voelde/draaide....?!? dan bleef ze ontspannen en de andere kant op krulde ze helemaal krom als een banaantje. Ze was daarna wel heerlijk ontspannen en lag goed te knetteren op de tafel haha. Wel belangrijk om te blijven opletten volgens de osteopaat.

Vanmiddag een lekker slapende dame dus ik kon het hele huis eens goed door razen. Eindelijk die koffer opgeruimd die al weken klaar staat met extra zomerkleren, maten uiteenlopend van mt 40 tot 46.......tja toch eindelijk wat dingen in de zak van max gegooid. Zo meteen kraamvisite......weinig zin in na al dat schoonmaken maar ja.

Fijn weekend allemaal!!!

@ ongestelde mama's........veel sterkte :) ben er vandaag weer vanaf, joepie!

15. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Wonderbaarlijk he, zo'n ostheopaat, wat fijn dat t zo goed helpt!

Volgende week word ik weer ongesteld:S pfff geen zin in.

Succes nog met de visite en de schoonmaak, hier ook bezig met schoonmaken, hoewel Yuna veel wakker is, vandaag de 2e prikken gehad, pfff

16. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    ZO...gister hadden we even een dagje dat druk druk druk was, geen idee waarmee....eigenlijk met alles! Boodschappen, opruimen, wassen, opruimen, eten maken, opruimen, douchen, kind 1 in bad, man onder de douche, kind 2 mee onder de douche, keuken opruimen, mama douchen..voeden etc etc, hahaha!

Vandaag Julia luierloos naar het psz, is helemaal goed gegaan! Kan nu wel zeggen dat Julia zindelijk is :D
    Gaan we vanavond vieren bij de mac :D:D:D

Tja..en verder....een kennisje van mij heeft een doodziek kindje. Is gister 2 jaar geworden, maar is nu aan het vechten voor haar leventje. Ik word er altijd zo verdrietig van....Heb er net weer om zitten huilen, want het is gewoon niet eerlijk! Meiske is zo ontzettend ziek...
    Ze hadden al nooit verwacht dat ze 2 zou worden!
    Pff, doet je altijd weer beseffen wat voor geluk het is om 2 gezonde meiden te hebben...

17. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Gelukkig hier nog geen ongesteldheid, heb er ook echt geen zin in...

Dat opruimen en schoonmaken...ik word er op het moment stapelgek van! Heb bijna niet eens tijd om naar de wc te gaan. Flipte net ook helemaal toen Julia haar met haar keukentje zou spelen....dan wordt alles er uitgegooid en wie kan het weer opruimen???
    **zucht**

Emma had vanmorgen ook een beste luier...in de AH...hing gewoon een hele walm om haar heen hahaha

18. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    ohhhh, wat ben ik een tijd niet geweest *schaam*
    ik was meteen de lijst aan t zoeken, maar met 10 pagina's terugbladeren, vond ik m nog niet.. :(

@ongesteld. ik heb 2 weken terug een spiraaltje laten plaatsen en verlies sindsdien steeds bloed. grrrr irri!! hoop dat t snel over is!

@mamavanjuul. jeetje, wat erg! dan ben je je er meteen extra van bewust hoeveel je boft he..

@hier. gaat goed! Ninthe is lief, zoet en groeit goed. heerlijk grietje! ik sta deze maand bij buik en baby van de maand, als jullie willen stemmen, heel graag!

19. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @mamavanjuul: wat erg zeg, van dat kindje! Dat drukt je met de neus op de feiten, een (relatief) gezond kind hebben is niet vanzelfsprekend...

@pollewopke: mooi dat de osteopaat helpt.

@monique: lastige beslissing. Maar in 2,5 maand kan nog veel gebeuren, misschien trekt het verschil nog wel wat bij.

O ja, Sanne is gisteren bij het CB gewogen en gemeten en weegt nu 5160 gram en 58,5 cm. En ze hebben een klein verschil ontdekt in de beenlengte, de vorige keer eigenlijk al maar nu was het nog steeds dus willen ze dat ik een echo laat maken van haar heupen/benen. Hierover krijg ik nog een brief en dan kan ik via de HA een verwijzing krijgen. Ben benieuwd...

20. MamaMarije

@ eeka: ik heb voor Benjamin laatst ook een afspraak gemaakt voor zijn echo. Is bij hem voorzorg ivm de stuitligging in het laatste trimester. Sanne wordt ook al een flinke dame!

@ mamavanjuul: oh bah, oneerlijk is dat hè? Dat hoop je als ouders nooit mee te maken... zet onze 'probleempjes' weer even in perspectief ;)
    Wat goed dat Julia zindelijk is, dat is zeker een feestje waard!!

@ smyltje: fijn dat t goed gaat bij jullie! Geef je nog steeds bv? Ik heb ook onlangs mijn spiraaltje laten plaatsen. Kleine week gevloeid en nu dus ongesteld, mogen ze afschaffen van mij hoor ;)
    EDIT: heb even gestemd voor je!

@ pollewopke: fijn dat de osteopaat zo goed helpt voor Lieke en wat betreft die kraamvisite... op een gegeven moment ben je er wel klaar mee hè?

@ hier: tja... wat moet ik er eens van zeggen, heb maar even mijn frustratie gespuid in het bv-gedeelte van het forum, altijd fijn als je het even kwijt kunt en mensen uit ervaring kunnen meeleven!

Deel Deze Pagina