Ex-zw.clubs April 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door MamaMarije, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    het gaat hier al een beetje beter, hou tot nu toe alles erin, ben nog erg moe, heb net twee uurtjes geslapen en even lekker gedouched. Gylano mijn oudste die is lekker bij opa en oma en wordt na het eten thuis gebracht, heb ik daar even geen omkijken naar en kan ik doen wat ik wil.

ik heb nog geen menstruatie gehad, wel twee keer dat ik dacht dat het kwam, dan had ik een dag een donkere afscheiding, zo begint bij mij altijd de menstruatie, maat dat zette niet door en was alle weer helder. dus ben beneiuwd wanneer het doorzet.

Nog even een foto van roan

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ steintje: fijn dat t weer wat beter gaat. Lekker dat opa & oma Gylano even op konden vangen, dat scheelt een hoop.

Mooi manneke is Roan!

Hier ook nog een foto van onze polletje piekhaar :D

3. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Aaaah wat een schattige foto's:D echt super lief, wat worden ze dan groot he!

Yuna was vanochtend gewogen en gemeten: 60.5 cm en 5.5 kilo. bij haar geboorte was de 46 cm, ze stonden versteld hoe snel het gaat.

bv: ik vind het echt knap dat sommige van jullie dat nog doen, echt respect!!

4. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Steintje wat vervelend dat je niet zo lekker bent. Beterschap! Roan wordt ook al groot zeg...

MamaMarije rot dat Benjamin zo vaak huilt door die bv die even een dip heeft. Ik weet precies hoe frustrerend het is om een baby te hebben die vaak huilt. En wat een prachtige bos haar heeft je kleine knul, wow, dacht dat Caitlin veel haar had, haha...

Monique het CB was dus niet ongerust als onze meisjes af en toe een fles maar voor 50ml leegdrinken? Ik vind het wel beangstigend, omdat ze gaat huilen als ze de fles krijgt, ik moet moeite doen om het haar niet teveel op te dringen...anders gaat het haar nog erger tegenstaan. Vannacht heeft ze haar fles helemaal leeggedronken, maar de ochtendfles was weer drama, de fles daarna ging weer goed en de laatste fles die ik zojuist probeerde te geven was ook weer drama. Het is dus een beetje om en om. Hoe gaat het nu met Yuna?

Eeka haha wat erg dat van die luier, ook té herkenbaar! Gelukkig is ons dekbed nog geen slachtoffer geworden maar haar kleertjes zijn al aardig verprutst door sommige luiers...woeps...

Vanavond ga ik weer naar huis, helaas, weg bij mijn ouders hier, maar wel lekker om weer thuis te zijn bij mijn mannetje en poezen. Hij mist Caitlin vreselijk. Morgen hebben we terugkomdag van de zwangerschapscursus: ik hoop dat ik even mee kan gaan want ik voel me op zich prima en vind het wel heel leuk om alle mede-ex-zwangeren te zien met hun babies.

5. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    @banaantje: nee op zich is het niet heel erg, maar wel goed in de gaten houden. vooral die luiers. En als het tegenstaat (Yuna gaat soms echt kokhalzen) niet meer geven. Vol is vol. Ik mag haar nu ook 180 geven, maar 150 gaat nog niet eens op, terwijl ze wel heel goed groeit:S dus geen zorgen en goed in de gaten houden.

6. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    @mamamrije. thanx voor t stemmen!! ik gefe nog steeds BV, maar wel gekolfd. mn productie loopt sinds ene paar dagen terug, dus ga nu wel afbouwen. ze krijgt nu nog steeds 6x per dag, maar wel ook al voeding uit de vriezer die ik had opgeslagen. maak niet meer voldoende aan voor 6 voedingen. jammer, maar ik zou toch gaan afbouwen. zal wel raar zijn als ik straks niet meer hoef te kolven! wat zal ik een tijd overhouden :)

hier nog even een foto met het warme weer van maandag. ze past bijna niet meer in de wagenbak :D

7. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    Foto's: Mamamarije wat een leuke foto en wat een mooi bos haar.
    Smyltje jij hebt ook een mooie foto, wat een lekker meisje.

8. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Hier helaas zelfde situatie. Meting wees uit dat de afplatting in de cathegorie "ernstig" valt (oddi 111%, bij 112% begint "zeer ernstig") Gelukkig is de echte voorkeur voor rechts wel aan het verminderen. We moeten over 6 weken terug voor de 2e meting. Je kan het hier echt goed zien, ik hoop echt dat het in de komende periode minder wordt..... Aan een helmpje wil ik echt nog even niet denken.....

9. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    @juli: moeilijk he, ik ben mezelf er maar vast op aan t voorbereiden dat t straks niet zo tegen valt. Ik ben er veel info aan t opzoeken. Hier was de uitslag 109%. Mocht het minder worden dan twijfel ik echt of we het moeten doen. Ligt ook aan de uitslag natuurlijk. Maar ik snap je gevoel goed.

10. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Dag dames!

Gisteren even niet geschreven, en wat is er veel bijgeschreven zeg!

Ik ben met Mr Hair naar de sauna geweest gisteren, wat is dat lekker... Zó ontspannend en fijn om even weer met z'n tweetjes aan elkaar toe te komen. Leve opa en oma! Maandag vertrekken we op vakantie, naar België. Dus dan haak ik even een midweekje af. En de maandag daarna moet ik weer aan het werk. Wat gaat dat vreselijk snel!!! :(

Donderdag heb ik weer eens een tentamen gedaan. Ik zag er best wel tegenop, met mijn mama-hersens weer studeren en naar Groningen, het voelt zo ver van je bed. Maar uiteindelijk ging het heel goed, en was het ook wel weer prettig om met je hoofd bezig te zijn.

@ Scheve hoofdjes: Moeilijke keuze, helmpje of geen helmpje. Ik weet er ook niet zo veel over, hoe lang moeten ze zo'n ding dragen? Ik heb het gevoel dat Liesbeth geen voorkeurshouding heeft, maar ze is rechts wel veel kaler dan links... Ben benieuwd wat het CB daar over zegt.

@ MamaMarije: Ik heb in het bv-topic gereageerd. Wat een prachtige foto van Benjamin! En wat een bos haar inderdaad, poeh!!!

@ Smyltje: Ik ga straks even stemmen, jouw foto is ook prachtig. Jij geeft dus 6 voedingen per dag? Ik zit nog steeds wel op 7-8... Hoeveel krijgt ze dan per keer?

@ Banaantje: Lekker om weer naar huis te gaan. Ik hoop dat je je inmiddels wel weer ok voelt. Het is best wel heftig wat jij allemaal meemaakt sinds de geboorte van Caitlin. Hoef je nog niet weer aan het werk? Veel plezier op de terugkomavond in ieder geval!!

@ Fotootje spammen:

11. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    En deze is wat vaag, maar ik vind hem zó mooi....

12. MamaMarije

@ mrs hair: thanx voor je reactie :) inmiddels sta ik alweer op knappen, niet meer normaal. Heb nu dus weer zoveel melk dat Benjamin het niet weg kan drinken ;), maar goed, liever teveel dan te weinig! Hopelijk valt het volgende menstruatie mee met de dip!

Heerlijk trouwens, sauna, weekje weg! en een tentamen, tis maar waar je zin in hebt :D;) wat voor opleiding deed jij ook alweer?
    Leuke foto van Liesbeth en (ik neem aan) Hugo trouwens en een prachtfoto op het aankleedkussen!

@ helmpjes: die moeten ze best lang en veel (23u per dag) dragen, dus het is echt wel een invloed op je leventje/kindje. Maar het schijnt wel zo te zijn dat kindjes er erg snel aan wennen, dus tja... Het zal echt per kindje verschillen wat wijsheid is!

@ haartuitval: ik weet niet of het veel zegt... Volgens mij vallen die haartjes soms heel selectief uit. Lucas verloor bijv. alle haartjes boven op zijn hoofdje en hield zo'n oude-mannen-randje over rondom ;)

@ bv: hier ook nog wel rond de 7 voedingen hoor, als ik een gemiddelde neem. Omdat het zo wisselt is het de ene dag wel 8-9 en de andere dag 6. Vannacht heerlijk geslapen trouwens, van half 10 tot half 7 ;)

13. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ MamaMarije: Oh gelukkig!!! En dan ben je vast blij dat je er geen fles in geduwd hebt, zoals je dat zo mooi verwoordde :) Melk niet kunnen wegdrinken is momenteel ook hier het probleem, door het extra kolven. De verleiding is heel groot om de kolf maar weer te pakken, want m'n borsten doen écht pijn... Maar dat maakt het probleem alleen maar langduriger ben ik bang.

Ik studeer rechten aan de RUG. Ben nu goed halverwege, dus moet nog eventjes... Op kosten van de baas, dus dat is wel héél erg fijn :)

Enjoy your weekend!!!

14. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    voeding: roan drinkt 5 voedingen, best op en regelmatigschema,
    tussen 7.30 en 8.00, 11.30 en 12.00, 15.30 en 16.00, 19.00 en 20.00 en de laatste voeding krijgt hij tussen 22.00 en 23.00 uur. Alleen als ik moet werken krijgt hij de eerste voeding tussen half 7 en 7.

helmpjes: Ik ben benieuwd wat het cb over roan zegt, wij wisselen regelmatig met draaien, maar toch kan je het nog wel zien.
    veel succes allemaal, hopelijk voor iedereen geen helmpjes.

gelukkig ben ik weer wat opgeknapt, heb in iedergeval weer geslapen vannacht, ben nog wel moe en heb nog hoofdpijn. ga straks nog maar even slapen als de mannetjes op bed liggen.

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @Helmpjes: Ken 2 kindjes die er 1 hebben/gehad/. De kindjes zelf hebben er geen last van gehad, het is meer het uiterlijke he. Maar bij beide zag je het resultaat en dat is echt verbluffend.

@Voorkeurshouding: Hier is het elke keer anders hoe Emma ligt met haar koppie. Dus geen sprake van een voorkeurshouding, gelukkig.

Voedingen: Emma zit al een aantal weekjes op 5 voedingen per dag.
    Zit ook al aardig een ritme in..keurig om de 4 uren, behalve de laatste, die komt standaard om 21.30 en dan maakt het echt niet uit hoe laat ze daarvoor heeft gehad!

@Regeldag: Volgens mij gister 1 gehad. Na elke voeding, kwam ze een uur later weer. En dan dronk ze weer even veel.

@Flesjes: Gister flesje gegeven in de Mac, duurde even, want ze duwde de speen steeds weg met haar tong. Ze heeft uiteindelijk 90 ml gehad. Veel te weinig natuurlijk, want een uur later was ze er weer.

Tja...en dan hebben wij gisteravond zulk ***-nieuws gekregen....begin spontaan weer te huilen. Maar het kindje waar ik van de week ook al over schreef, dat zo ontzettend ziek was...ze is gistermiddag overleden in haar armen van haar ouders. Ze is 2 jaar en 1 dag geworden...
    1,5 jaar geleden kwamen ze er achter dat ze een hersentumor had en het angelmansyndroom. Toen was de prognose 3 maanden.
    Ze heeft het dus nog 1,5 jaar volgehouden. Ondertussen heeft ze ook nog een zusje gekregen (1 week jonger dan Emma) en hadden ze ook nog een dochter van 4. We hebben zo met hun meegeleefd en gister dus het smsje....ben er kapot van.

Het doet je wel weer even beseffen dat wij ontzettend dankbaar mogen zijn met gezonde kindjes...

16. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Oh ja:
    @ Mrs Hair: Wat houdt Liesbeth haar koppie al mooi omhoog zeg!

@Mamamarije: Mooi ventje hoor, wat een donkere haartjes!

@Smyltje: Wat een mooie meid, is ook flink gegroeid zeg ;)

Heb gister een leuk filmpje gemaakt van de meiden, die waren druk in gesprek ;)

17. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik ben er over uit dat ik toch wel graag een helmpje wil. Dit omdat ik anders bang ben mijn hele leven te denken, had ik maar... hoewel we de tweede meting nog moeten doen, ik zie het gewoon. En ik ben bang dat ik echt spijt krijg.

18. MamaMarije

@ monique: ik denk dat je daarin gelijk hebt, zo zou ik ook denken. Het is namelijk wel een beetje nu of nooit. Als je het niet doet in de babytijd, zal het altijd zo blijven. Maar het is natuurlijk de vraag of het echt nodig gaat zijn, wie weet verandert het allemaal nog!

@ mamavanjuul: wat verschrikkelijk zeg... het meisje heeft nu rust, maar haar ouders gaan door een enorme hel. En voor jou ook heel heftig om het van zo dichtbij mee te maken *knuffel voor jou*
    Geef je meiden maar extra veel kusjes en knuffels vandaag, mama heeft het even nodig ;)

En wat een heerlijkheid zeg, 5 voedingen! pfff... ik ben best wel een beetje jaloers :) ons ritme is nog zo ver te zoeken...
    Ik zal blij zijn als we met vast voedsel kunnen beginnen, dan komt er automatisch meer een ritme in.

@ mrs hair: respect hoor, nog zo'n pittige studie met een kleintje, druk gezin en een baan! knap :D
    En wat betreft kolven: wil je niet structureel gaan kolven dan? Voor als je straks weer gaat werken?

19. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    @mamamarije: jeetje, dat is nog wel ff pittig dan als het ritme er nog niet helemaal is. Maar dat komt vanzelf, nog ff doorbikkelen!

@mamavanjuul: jeetje, dat is toch ook echt verschrikkelijk!:S

20. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

@helmpje, ik denk dat ik het ook zou doen. Het is natuurlijk niet leuk, vooral voor jezelf, want wat ik zo hoor is dat kindjes er heel snel aan wennen. Maar als je het niet doet, krijg je denk ik spijt.

mamavanjuul, wat een vreselijk bericht. Van dat soort berichten word ik altijd heel verdrietig en stil....

Hier ook 5 voedingen en al weken een vast ritme. Tussen 7.30-8.00 uur, tussen 11.30.-12.00 uur, tussen 15.30-16.00 uur, om 19.00 uur en om 22.30 uur.

Deel Deze Pagina