Ex-zw.clubs April 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door MamaMarije, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hahahahaha!

2. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Tweede ronde prikjes: Komt zo ongelukkig uit, mijn eerste werkdag en Liesbeth moest haar tweede prikjes... Mr Hair vertelde net aan de telefoon dat ze wel heel verdrietig was geweest :(... BAH!!!

3. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    :$ Ze weegt trouwens 7060 gram!!!

4. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Oh ja, nog wat vergeten!

@ MamavanJuul: Ik las ergens (weet niet meer waar) dat je bang bent dat je werkgever je je kolfrecht niet gunt... Waarom ben je daar bang voor? Heb je een baan waar kolven moeilijk in te plannen is?

Vandaag dus mijn eerste werkdag, en heb drie keer gekolfd. Valt me echt mee hoeveel tijd ik er mee kwijt ben hoor, met een half uurtje ben ik weer op mijn werkplek en klaar. Je hebt tot 9 maanden het wettelijke recht om 1/4 van je werktijd te gebruiken voor kolven en voeden... Zou jammer zijn om te moeten stoppen met bv, nu Emma het er zo goed op doet, toch? Zeker als je het zelf ook nog fijn vindt...

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ach, heb gewoon geen goede band met mijn leidinggevende.....en ze komt morgen ook nog eens op kraamvisite :(
    Ze deed al moeilijk over mijn ouderschapsverlof, dat wilde ik op vrijdag en dat was ook moeilijk moeilijk moeilijk, uiteindelijk heb ik het zelf met personeelszaken geregeld.

Als ik het nog zo lang volhou, ga ik er zeker gebruik van maken.
    1/4 per dag? Dat is dus 2 uren per dag.
    Zou ik genoeg tijd hebben om 2x te kolven ;)

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    :D Flinke dame! Goed man! Ook jullie hoeven je geen zorgen te maken als ze een keer een dagje geen zin heeft ;)

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hier even een foto spammen van Emma...lag gister heerlijk op het strand te slapen ;)

8. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ MamavanJuul: Dat mutsje heeft Liesbeth ook :) Schattig he!

Ik hoop voor je dat het goedkomt met je leidinggevende, en met kolven... Ik kolf net zo lang als Liesbeth drinkt: 10 minuten... :)

Ik ben gezegend, ik weet het... Daar staat tegenover dat ze echt standaard om de drie uur komt, en dat ze 's nachts absoluut nog niet doorslaapt.

9. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ mrs hair: fijn dat het kolven goed ging op je werk! en jeetje, wat is Liesbeth een reuzinnetje zeg! Mama-slagroom :D
    Sneu he, als je er dan niet kunt zijn voor de 2e prikjes, vanavond lekker goedmaken met knuffelen en kroelen! Wel lekker dat Mr Hair gewoon bij haar is!
    Heb je trouwens al uitslag van je tentamen?

@ mamavanjuul: ga je al rondkijken voor een nieuwe baan? of blijf je waar je zit, maar dan met ongenoegen? Lijkt me echt niet prettig als je het niet kunt vinden met je directe leidinggevende :(. Zeker als ze moeilijk doen over dingen waar je gewoon recht op hebt!

Mooie dames hebben jullie trouwens, en idd schattige hoedjes :D

@ mama's club: kan me voorstellen dat je het te druk vindt naast je baan-gezin-studie mrs Hair! Ik heb natuurlijk 'alleen maar' mijn gezin, dus ik ben flexibeler in mijn uurtjes. Het lijkt me ook heel erg gezellig om eens in de zoveel tijd lekker de kinderen met elkaar te laten spelen en bij te kletsen met allemaal mama's!

@ vlekken/wassen: ik gebruik ook Ariël vlekverwijderaar (deze week weer aanbieding bij AH :D;)) en het zonnetje! Heb overigens die tip ook gewoon ergens goed gejat, hahaha. Daar is het forum voor :p

EDIT: Benjamin drinkt ook altijd maar max 10 minuten aan 1 borst, meestal korter!

10. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ MamaMarije: Idd heel fijn dat Mr Hair er gewoon altijd is, dat doet mijn mama-hart goed. Ik kreeg ook een heel lief smsje vandaag, dat Liesbeth het zo goed deed en dat hij het fijn vond zo samen met de kinderen... Ik houd van mijn kinderen en ik hou van jou! :D

Ik heb nog geen uitslag van m'n tentamen, dat verwacht ik deze week... Ben benieuwd :)

En ik bedoel ook helemaal niet dat 'alleen maar' mama zijn niet druk is hoor, begrijp me niet verkeerd... Ik ben na een dag 'mama-zijn' met alle kinderen (ook toen het er nog maar twee waren) hélemaal kapot... Het is alleen die studie erbij, die maakt het gewoon echt mega-druk... Want in plaats van 's avonds lekker op de bank te zitten, moet ik heel vaak nog studeren. Dat is best wel pittig soms...

11. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Oh, is Benjamin ook zo'n zuipschuit?? Wat zou dat dan zijn, zouden ze niet meer geduld hebben? Drinkt Benjamin ook steeds om de drie uur? En hoe gaat dat 's nachts bij jou?

12. MamaMarije

@ mrs hair: oh nee hoor, ik dacht ook helemaal niet dat jij dat bedoelde :) maak je geen zorgen! Heb juist heel veel respect voor jou dat jij het er allemaal nog naast doet, ben niet voor niets thuisblijfmama, hihi. Lijkt me zeker pittig om 's avonds nog aan de studie te gaan, die uurtjes zonder kinderen zijn mij echt heilig!

@ Benjamin & bv: ja, hij is zeker een zuipschuit, maar met name ERG gulzig. Nu schiet mijn melk ook nog eens enorm hard toe, dus hij laat regelmatig los om even op adem te komen :). Hij drinkt nu sinds we in een ritme zitten 5 voedingen op een dag. Beginnende rond 7u 's ochtends en dan overdag elke keer ong. 3,5 uur ertussen, 's avonds wakker maken rond 22.30-23.00 en dan slaapt hij door!
    Je hoort mij dus niet meer klagen over een gebrek aan ritme :p

Maar ik weet wel via het forum dat het drinkritme van Liesbeth volledig normaal is met deze leeftijd hoor! Wel intensief voor jou, dat wel!

13. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

@mamamarije, super dat je het initiatief hebt genomen voor een mama's club. Ik ben nog niet zo vaak geweest, want veel activiteiten vinden plaats op mijn werkdagen, maar die keren dat ik geweest ben was het supergezellig.

Nina krijgt de fles, maar is ook binnen 10 minuten klaar. Aanstaande dinsdag krijgt Nina haar 2e prikjes, tijdens het inloopspreekuur. We kregen ivm vakanties geen afspraak rond, dus uiteindelijk in overleg maar besloten dat ik naar het inloopuurtje ga. Sla ik dus ook de afspraak bij de arts over, want de keer erna is weer gewoon bij de wv, maar ach, alles ok met ons meisje.

Aanstaande maandag gaan we naar de Efteling! Lang geleden dat ik daar ben geweest. Milan en ik zijn echte durfals dus we zitten ons er al helemaal op te verheugen:D. Nina blijft bij opa en oma, dus een gezellig dagje met de mannetjes op stap.

14. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Ik heb trouwens net alvast via afspreken.nl een uitnodiging verstuurd voor de babymeet. Van mamamarije, steintje en eeka heb ik het emailadres al ontvangen. Willen de andere dames mij ook hun mailadres pb-en, dan voeg ik jullie toe!

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @Mrs Hair: Jaaa leuk he die hoedjes, heb er ook zo'n pakje van!

Krijgen zo iemand vaN Dela op bezoek. Moeten alles even goed nakijken e.d. Eigenlijk wil ik er niet over nadenken, maar ja, alles moet wel even goed geregeld zijn he...

16. MamaMarije

@ mamavanjuul: blegh... nee dat zijn nooit leuke dingen! moet manlief eens even vragen of we voor Benjamin ook alles wel geregeld hebben ;) succes met het gesprek!

@ Maryloes: heb de uitnodiging gezien en ingevuld! Gezellig! en leuk zeg, de Efteling... Ik ben zelf ook een durfal en kan niet wachten totdat ik met onze jongens lekker in de achtbanen kan!
    Leuk voor jullie mannetjes om weer even lekker samen met papa en mama weg te zijn.
    Enneh... na 3 kids weet je inmiddels wel of je kleine het goed doet :)

17. MamaMarije

@ hier: het wil niet met Lucas... Ik weet niet wat het is, maar het loopt gewoon niet. Ik heb het gevoel dat ik constant alleen maar 'nee' roep en politieagent speel. Word daardoor ook heel geïrriteerd en onrustig en Lucas is zo'n beetje de hele dag aan het dreinen en zeuren. Blegh... ik zal wel iets fout doen, maar weet even niet wat!

@ Benjamin: lekker ventje :D die is dan echt de rust zelve naast zijn grote broer! Valt trouwens mee met zijn haaruitval, lijkt na een paar daagjes weer gestopt te zijn! Jeej!!

18. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ MamaMarije: **knuffel voor jou**... Gaat hier af en toe ook echt mis, maar dat gaat in periodes. Waarschijnlijk moet ie er even doorheen en gaat het over een poosje weer beter. Zijn echt van die golfbewegingen. Ik vergeet dat alleen altijd als ik in de onderkant van die golfbeweging zit.

Misschien even snel wat me-time plannen? Even weg van de peuter en baby, lekker tot jezelf komen en dan weer met nieuwe energie genieten? 't is maar een ideetje...

19. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    #1019 Eeka76, 12 jul 2011
    Laatst bewerkt: 12 jul 2011
    @mamamarije: vervelend dat Lucas lastig is. Heb geen tips voor je... *kan je wel een dikke knuffel geven*
    Gelukkig maar dat Lucas wel rustig is en fijn dat zijn haaruitval meevalt!

EDIT: vind de tip van mrs hair wel goed, even wat me-time voor nieuwe energie :)!

@hier: met Sanne was gisteravond niets te beginnen... Vanaf 17 uur heeft ze gehuild! Ze wilde niet in haar ledikantje, niet in de wieg, box, wandelwagen en wipstoeltje, niet bij haar papa liggen, alleen bij mij was ze rustig. Pfff :(.... Duurde tot 23:00 uur, toen nogmaals geprobeerd in haar eigen bedje en toen was ze eindelijk rustig...
    En nu is er niets meer aan de hand, ze slaapt weer heerlijk :D.

20. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @mrs hair: hoe is je eerste werkdag bevallen? Hoe is het met de prikjes van Liesbeth gegaan gister, had ze er veel last van?

Deel Deze Pagina