Ex-zw.clubs April 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door MamaMarije, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Gaat nu hard hè. Ik moet over 3 weken weer aan het werk......

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik heb er nog totaal geen zin in....vermaak me prima met de meiden;)

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ emma&julia: idd een mooie combinatie!

@ verlof: dat gaat idd hard voor jullie! Zal wel even wennen zijn om weer te beginnen

@ hier: zo bizar, vanaf vanavond ben ik Benjamin gaan voorlezen als onderdeel van het bedritueel (boekje met kleine versjes, ken hem al letterlijk uit mijn hoofd van Lucas ;)), hij vond het geweldig en is voor de eerste keer zonder huilen in slaap gevallen!
    Voor Lucas doen we het precies hetzelfde met het bedritueel, zou hij dat nog herkennen vanuit de buik ofzo?
    Of gewoon puur toeval :D

Is dat lachen met geluid ook zo megaschattig bij jullie? Benjamin gaat nu elke avond in de tummytub en elke avond is het weer pure pret :p

4. Maryloes

Ik ook niet. De vorige keren had ik echt veel zin om weer aan het werk te gaan, maar nu echt niet. Had nog wel wat langer vrij willen zijn.....

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ja, dat heb ik dus ook! Vorige keer was ik er echt aan toe, nu helemaal niet! Kan wel janken bij de gedachte dat ik Emma straks niet meer de hele dag om me heen heb :(
    Stom he, je zou denken bij een 2de gaat het makkelijker....

6. Maryloes

Dat lachen met geluid is inderdaad echt mega schattig! Nina ligt vooral bij de jongens in een deuk, zo leuk!

Wat leuk dat je Benjamin aan het voorlezen bent!

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Jaa, dat lachen met geluid is echt super schattig.
    Soms mislukt het wel eens bij Emma en dan moet ze er van kokhalzen, hihi!

8. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Bah...wat heb ik een hekel aan regenachtige dagen en met 2 kinderen geen kant op te kunnen. Na 2 sec. kleien, tekenen, blokken bouwen, boekjes lezen enz. weet het kippetje ook niks meer te doen en zegt ze constant "buiten pelen". Hoop dat het na het middagslaapje wat beter wordt. En morgen nog een dag :( Ik vind het weekend en dan 2 dagen achter elkaar de kinderen eigenlijk teveel en heb ik het gister dan ook even uitgebreid met manlief over gehad. Hij gaat nu kijken of hij ook 4 dagen kan werken i.p.v. 4 om 5 zodat ik ook weer 4 dagen kan gaan werken. Bovendien was het kippetje echt een draak de afgelopen dagen, iedereen loopt met schrammen (ook haar lieve broertje) van het krabben.

Sorry voor het egobericht. Kom later even gezellig reageren.

9. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ kipkip: *knuffel voor jou* lastig soms hè? Het weer zit idd echt niet mee, ik baal er ook stevig van dat het vandaag zo slecht is.
    Maar als Lucas met regen wil buiten spelen, mik ik hem gerust de tuin in hoor :D. Laarsjes aan, regenponcho over zijn kleren en hoppakee... vindt ie vaak reuze interessant.
    Misschien een ideetje? Het enige is dat ik hem dan meestal een setje droge kleren aan moet trekken, maar ach...

Ik hoop wel dat het vanmiddag nog een beetje bijtrekt, even frisse lucht is wel fijn ;)

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Knuffel voor jou Kipkip!

Maar hier dan ook hoor: Regenjasje aan, laarzen aan en veel plezier :D
    Daarna lekker in bad en je bent weer een uurtje verder ;)

11. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Na de regeldag van gister, werd Emma vanmorgen pas om 9 uur wakker!!! En ik dus ook :cool:

Nu ligt ze voor me op de bank..heeft net een paar slokjes gehad maar ligt lekker bellen te blazen en te brabbelen. Niet echt honger dus...;)

12. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ MamavanJuul: Borstschilden, bedoel ik die dingen die je aan je pomp monteert. Ik heb een medela... Ik weet niet wat voor pomp jij hebt, maar ik neem aan dat je toch ook zoiets gebruikt?

Verder: Ben aan het werk, dus kom niet echt toe aan reageren, maar ik lees alles wel bij hoor!

13. Pollewopke

Pollewopke Actief lid

24 aug 2010
    291
    0
    0
    Ben vanuit het vloeien overgegaan in mn menstruatie.....zo'n 4-6 weken na de geboorte....was vrij heftig dacht dat t niet goed was maar was gewoon "de rode vlag"

14. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @kipkip: hopelijk is het weer vanmiddag beter geworden. Hier hadden we vanmorgen gelukkig alleen een uurtje wat motregen.

@lachen: ik ben benieuwd wanneer Sanne met geluid gaat lachen. Brabbelen doet ze volop, lachen ook alleen nog geluidloos. Ach ja, komt binnenkort vast wel.

@mamamarije: werkt het voorlezen aan Benjamin goed, slaapt hij nu sneller?

15. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @mamavanjuul: die Emma is echt een slaapkop, hahaha!

16. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Heb een met geluid lachende Emma gefilmd, haha! Ik was dom aan het doen met haar en ze lag helemaal in een deuk :D

Hier regent het al de hele dag, het komt met bakken uit de lucht :(

17. Pollewopke

Pollewopke Actief lid

24 aug 2010
    291
    0
    0
    Ha allemaal,

Herkennen jullie dat ook??? Lieke heeft er vooral 's middags en 's avonds moeite mee om in dr bed in slaap te vallen. 's Ochtends en 's nachts zijn wij natuurlijk ook boven, t lijkt wel alsof ze dan makkelijker gaat slapen. Ik ben nu maar boven even nuttig bezig geweest.......: als ze dan eenmaal slaapt dan draai ik effe overuren lijkt het wel: was opruimen, bed afhalen, was draaien, strijken, aardappels schillen, koken, terug naar boven voor de tut er weer in..., flessen uitkoken en weer door in sneltreinvaart.
    Bedacht me net dat t effe tijd is voor een break met een sultana.

Jullie ook in de hoogste versnelling???

18. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Pollewopke: Op zich wel herkenbaar hoor... Maar nu ben ik weer drie dagen in de week aan het werk en mag hubbie dit alles voor z'n rekening nemen... De arme man, en tussendoor moet hij ook nog een ongerust mama van ALLES op de hoogte houden via sms :)

19. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik ken het, en heb het opgegeven :D

Nee serieus! De was, stofzuigen e.d. kan ook prima als de dames wakker zijn. Julia speelt wel en Emma vermaakt zich ook in de box.

Als ze op bed liggen (tussen 14 en 16 uur) is het mama tijd en hang ik even op de bank :D

Dus....ga nu weer Julia wakker maken, was doen, stofzuigen :D

Het enigste waar ik de laatste tijd niet aan toe lijk te komen is....douchen:(
    Ik doe dat liever niet als ze op bed liggen, want dan zal je zien...

Dus of mijn man komt weer eens heel laat thuis...Zit ik dus met 2 kids...of Emma en Julia moeten allebei in bad....of we eten gewoon te laat...of Emma wil om 20 uur gevoed worden en als ik klaar ben ligt Julia in bed. Verder dan voor het slapen gaan even wassen kom ik niet...erg he! Dus vanavond moet gaat manlief koken en ik even lekker douchen :D

20. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    Ik douche smorgens als roan op bed ligt, ik laat dan Gylano op zijn kamer spelen, die sluit ik dan even af, er kan daar niet veel gebeuren, hij vind het ook geen probleem om lekker even daar te spelen, hij trommeld dan op zijn speelgoed drumstel.

huishouden: Ik probeer ook wat te doen als ze wakker zijn, ik vind het namelijk ook wel lekker om een me time te hebben als ze slapen. Ga meestal een middag oom nog even lekker op de bank liggen, de andere middag gewoon even computeren.

Morgenochtend moeten we weer met roan naar het cb, hij krijgt dan de tweede prikjes. He moet mama weer even sterk zijn. En smiddags moeten we met de oudste naar de kinderarts ben benieuwd wat die voor ons kan doen!

Deel Deze Pagina