@Mrs hair: wat een fantastische foto! @Steintje: Die groeit inderdaad goed zeg, da's een kilo erbij! En wat fijn dat zijn hoofdje weer helemaal recht is getrokken, dat zal wel een hele opluchting zijn! @Mamamarije: Hahaha! Echt peutergedrag zeg....herken het ook meteen. @Hier: PFFFFFFFF De hele ochtend nog geen tijd gehad om rustig te zitten. Julia haar ogen gaan open en daarmee is de dag begonnen, hihi! Vanmorgen gelijk een aanvaring met haar, dus de dag begon leuk Gelukkig trok het wel weer bij! Boodschappen gehaald, eten gemaakt, opgeruimd en nu eindelijk beide dames aan het slapen en moeders ff bij komen. Soms heb je van die dagen! (oh en Emma heeft van 21 uur tot 8 uur vanmorgen geslapen, schandalig he! Vertel het maar niet op het CB, hihi)
Die Emma, wat een slaapkop! Net als Nina, die werd vanmorgen om 8.30 uur wakker. Ik heb nu al medelijden met haar als ik over 2 weken weer aan het werk ga. Dan moet ze gewoon om 7.00 uur aan de fles. @Steintje, kleine man goed gegroeid! Gaat goed dus @mrs hair, geweldige foto! @mamamarije, als ze zelf aangeven dat ze naar bed willen, wordt het vaak niet wat. Met de jongens ook wel eens gehad. Hoe gaat het verder met zo met Lucas en Bejamin samen, gaat beter? Wij gaan volgende week lekker even weg! Schoonzusje van onze buurvrouw werkt bij Landal en ik had haar vandaag gemaild, zou ze kijken of ze nog wat voor ons kon betekenen. Nu heeft ze een 6 persoons kinderbungalow geboekt voor 299 euri all in! En de bedden worden ook nog opgemaakt! Ik ben blij!
Ooh lekker zeg, da's geen geld zeg!!! Tja..die Emma...ga het echt niet vertellen op het CB. Vorige keer waren ze al niet blij dat ik haar zo lang liet slapen. Ze zat wel keurig op 5 voedingen gister. Maar ze had om 18.45 een flesje gekolfd gehad en om 21 uur had ze echt HONGER!!!. We waren ook bij mijn ouders geweest en de laatste tijd slaapt ze dan om 19.30-20.00 en nu niet....zal wel meegespeeld hebben. Pfff...zijn jullie andere kindjes ook zo druk vandaag??? Julia lijkt wel een stuiterbal, hahaha!
@mamamarije: fijn dat de uitslag van de echo goed was! En zo te lezen stelt het inderdaad niets voor, gelukkig maar. Dan hoef ik me daar niet druk om te maken . Ik las trouwens in een ander topic dat je inzameladres bent geworden voor Baby Hope. Druk baasje ben jij! Wel jammer dat het nog geen storm loopt met leden voor de club, maar dat komt vast wel na de vakantie. @mrs hair: leuke foto ! @pollewopke: ga je naar Van Asten? Daar ben ik tijdens mijn zwangerschap ook gaan kijken, best een leuke winkel. @steintje: Roan groeit goed! En wat fijn van zijn hoofdje! @maryloes: heerlijk hoor, een weekje weg. En inderdaad geen geld! @mamavanjuul: ze hoeven ook niet alles te weten op het CB !
@ maryloes: wat heerlijk! en idd geen geld zeg... daar kun je nog eens voor weg! @ mamavanjuul: zit er slagroom in die borsten van jou ofzo? jeetje zeg, wat slaapt Emma lang! hahaha, nee ze hoeven idd niet alles te weten op het cb (al snap ik nog steeds werkelijk niet wat het probleem is, maar dat kan aan mij liggen.... ) @ eeka: hihi, ja ik ben idd wel druk ja... houdt me van de straat, hahaha. Voordeel is dat ik al deze dingen die ik nu doe (inzamelen BabyHope, Mama's Club, bestuur sportvereniging ook nog overigens) allemaal in de tijden kan doen dat de jongens op bed liggen. Heerlijk is dat, houdt me ook nog een beetje in deze wereld, zeg maar Zit er ook nog over te denken om straks in de ouderraad van de PSZ te gaan, maar ik moet even kijken of ik daar tijd voor over hou, hihi @ steintje: idd super van Roans hoofdje! Scheelt toch weer wat zorgen... @ pollewopke: lekker shoppen, heerlijk! Welke kinderstoel gaat het worden als ik vragen mag? @ hier: ben net in een wolkbreuk met de jongens naar buiten geweest, haha, voelde me best een stoere mama. Regenhoes over de kinderwagen, Lucas met laarsjes en poncho en ik met paraplu... was erg rustig op straat dus Lucas kon lekker plassen stampen Kwam ik thuis, bleek dat de regenhoes niet goed had gezeten en dat Benjamins sokjes en onderste gedeelte van het beddengoed en matrasje nat waren bikkel dat ie is, heb hem niet gehoord! Hij lag zelfs te slapen toen we thuis kwamen...
Dat je nog tijd hebt om hier op het forum te schrijven, hahaha ! Ik zie jullie al lopen in de regen ! En stoere Benjamin, dat hij geen kik heeft gegeven ondanks zijn natte voetjes!
@ MamaMarije: Stoer hoor! En heel herkenbaar, volgens mij komt onze opvoedstijl wel overeen. Ik ben een paar weken geleden namelijk met Rozan door de gietende regen heengelopen (zonder paraplu). Heerlijk was het, want het was wel lekker warm... Door een volle winkelstraat, iedereen stond onder de luifels te schuilen, en wij lekker wandelen door de regen ... Wat ik achteraf heel mooi vond was dat Rozan zei 'Ja, soms moet je gewoon gek doen... Want als je nou nooit door de regen gaan wandelen, dan heb je dat misschien wel je hele leven gemist!' Opvoedlesje geslaagd!! En gisteren gingen we met de kinderen naar een ecologische boerderij hier in de buurt, waar je een avontuurlijke tocht door de weilanden kon doen. Langs de bijenkasten (spannend), door de brandnetels (dat was minder leuk) en door de wei mét koeien (Superspannend). Langs de waterwerken waar je zelf grondwater kon oppompen, echt heel leuk.. En daar was ook een héle brede sloot, met een soort van vlonder eroverheen gebouwd. Dus de kinderen en ik mr Hair aanmoedigen, kom op papa, je kán het, toe maar! En daar gaat mr Hair dan overheen springen, ik heb zó gelachen! Want die sloot was véél te breed, en hij sprong er dus ook niet overheen maar middenin, hij was tot aan zijn middel nat. Maar achteraf hadden we het er over en bleek dat we (los van elkaar) wel wisten dat hij het niet zou redden, maar dat we allebei zoiets hadden van 'wat maakt het uit'... Ik vind het wel mooi om dat aan de kinderen mee te geven... @ Kolf: M'n medela mini electric lijkt er toch nog mee op te houden... Baal ik best wel van... Heeft er iemand nog een medela kolf liggen die niet meer gebruikt wordt?? Let me know!!
@ mrs hair.....heerlijk zo heb ik me voorgenomen het ook te gaan doen: vooral lekker doen en Lieke de kans geven om dingen zelf te ervaren: lekker vies/nat/moe/gelukkig worden haha, heb er nu al zin in om lekker in de plassen te stampen @ shoppen, ja ga idd. naar van Asten, het wordt waarschijnlijk een soort Tripptrapp/meegroeistoel maar dan niet van Stokke want ik vind hem te prijzig. Hebben op het werk ook triptraps van een ander merk en die zijn ook prima. Hoop dat het wat wordt... @ osteopaat: vandaag naar de osteopaat geweest en kwam helemaal trots buiten. Lieke deed het goed en hij werd helemaal enthousiast omdat ze zo sterk is. Snap nu ook dr gewring in bed, mevrouw heeft zich voorgenomen om te gaan draaien/omrollen haha. Met een klein zetje lukt het er al. Zijn woorden: "Tja dr zit wel pit in maar als ik het goed inschat heeft ze dat niet van een vreemde... Ben dr maar zuinig op, maar ik heb al lang gezien dat het daar wel goed mee zit" Zit daar ineens een blozende jonge mama vol hormonen tegenover een niet onaantrekkelijke osteopaat hihi.
@ mrs hair: geweldig verhaal zeg! idd belangrijke opvoedlessen hoor! Van een beetje water smelten we niet . Mijn ouders waren ook zo, moet wel zeggen dat ik daar als puber soms enorm van gebaald heb. Ze lieten ons uiteraard ook gewoon in de stromende regen van school naar huis fietsen (zou ik nu met de jongens ook doen hoor, hahahah) Wat betreft die kolf trouwens: heb je die tweedehands ofzo? Als je hem nieuw hebt gekocht, mag hij toch nu nog niet stukgaan? Je mag overigens die van mij wel hebben tegen verzendkosten. Ik gebruik hem toch niet en heb nog een handkolf reserve voor het geval dat. Maar gezien de grondige hekel die ik eraan heb, acht ik de kans niet groot dat ik hem ooit nog ga gebruiken Let wel: ik heb die van mij ook al tweedehands gekregen, dus die is zeker niet meer nieuw. Maar wellicht nog voldoende om jou mee te helpen? Laat het maar weten!
en ja hoor... Benjamin meldt zich vandaag weer om de 2u.... word er een beetje simpel van eerlijk gezegd... ik heb dit keer voldoende melk (hij is wel een hoop meer gaan drinken). Gelukkig doet ie het alleen overdag . Probeer wel een beetje het vaste ritme aan te houden hoor, anders is het straks weer een drama. Zo'n beetje nu elke week wel een paar dagen waarop het bal is, vind het zo vreemd!
Hier ook de afgelopen 2 dagen, alleen steeds in de middag. En vanmorgen was ze er om 5.15 dat ben ik even niet gewend, hihi!
@ mamavanjuul: raar is dat dan hè? Bij Emma misschien de regeldagen van 3 mnd? Ik dacht dat wij die al gehad hadden, maar wellicht denkt Benjamin daar anders over .... of er zit weer een menstruatie aan te komen
Laten we het hopen! Ach ja, je verandert er niks aan. En ik mag natuurlijk al helemaal niet klagen....5.15 en al 2 maanden doorslapen
@ MamaMarije: En is er deze week iets 'anders' gegaan dan normaal? Dat merk ik bij Liesbeth altijd gelijk... Na onze 'drukke' dag op de boerderij gisteren, kwam ze vannacht DRIE keer... Terwijl er de laatste tijd toch een behoorlijk vast ritme in zit... @ MamavanJuul: Jij mag over een heleboel dingen klagen, maar over één ding willen we jou niet horen en dat is over een incidenteel keertje slaapgebrek
@ mrs hair: tja... daar heb ik ook mijn hoofd over lopen breken, maar voor zover ik weet niet! Doordeweeks hebben we altijd een relatief standaard ritme, geen cb gehad of andere afspraken die het ritme omver gooiden... Gewoon babygedrag vrees ik ... Maar jeetje, ineens weer 3x 's nachts, oei
@ MamaMarije: hopen dat het eenmalig was... Vandaag relatief rustig aan gedaan, we zullen zien hoe het gaat vannacht... @ MamavanJuul: zo, wat een aanvaring in het bv-topic hè!! Maar ik geef je groot gelijk hoor! Ik had er zelf nog niets van gezegd maar ik werd ook helemaal kriegel van jeweetwelwie, bah... Ik snap haar felheid ook niet zo... Waarom zo fanatiek?!?!
Nee hoor, mij hoor je niet klagen Ik had wel zoiets van "huh, hoor ik dat nou goed en zie ik het nou goed op de wekker?". Maar ze was die dag daarvoor ook al wat aan het klooien en zondag's ook.. Wow, 3 keer?! Jaa, jij mag wel "klagen" hoor
Ik weet het ook niet, misschien omdat ik niet klakkeloos aanneem wat zij steeds neer zet, en ik ben niet zo'n fan van bv.com. Ze reageert steeds alsof ze het zelf heeft geschreven ofzo... Maar heb het wel gemeld...dit slaat gewoon nergens op!