Ex-zw.clubs April 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door MamaMarije, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ mamavanjuul: welk restaurant ben je geweest?

@ maryloes: ik ben in de librije geweest, het is echt wel een ervaring! Je betaalt wel wat, maar het is echt leuk om een keer mee te maken...

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @Mrs Hair: we zijn bij De Nieuwe Mulderij geweest, echt heerlijk!

Grr...word helemaal kriegel van het droge huidje van Emma....nog steeds allemaal eczeem achtige plekken op haar wangetjes. Smeer wel 5 per dag in met nu een creme van Neutral...Dan is het weer weg en de volgende dag zit ze er weer onder.
    Dinsdag maar eens aan de arts vragen op het cb.

Julia is net met papa de hond wezen uitlaten in de stromende regen :cool: Lekker plassen stampen :D Ze zitten nu met z'n 2en in bad en hoor vrolijk gegil hier beneden, hahaha! Emma lekker aan het kletsen en spelen in de box, heerlijk zo'n daggie.

Zou eigenlijk de was doen, bedden verschonen....is er niet echt van gekomen :p

3. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Ken ik niet... In de buurt van Leeuwarden?

Heerlijk toch, zo'n dagje! Lekker de boel de boel laten en genieten van je gezinnetje, daar draait het leven om :)

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Heerlijk die chique restaurants!! Geen budget voor helaas, maar wie weet als ooit de kids groter zijn en ik ga weer werken... jammie...

@ vandaag: vrienden langsgeweest om hun trouwvideo te bekijken. Alweer ruim een jaar geleden, dus altijd leuk om het weer even te zien. Alleen wel lastig dat onze grote man zo ontzettend veel aandacht vraagt op dat soort momenten... jeetje zeg, lijkt wel alsof we hem helemaal niet opgevoed hebben ofzo :)

@ cb: wij moeten ook dinsdag, ben benieuwd, zal wel niet veel bijzonders zijn.

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @Mrs Hair, idd in Leeuwarden, mocht je er ooit een keer zijn: een echte aanrader.

Wij gaan daar altijd 1x in het jaar eten. Ben daar ook ten huwelijk gevraagd :D

@Mamamarije: Volgens mij moet Emma weer prikjes...kan alleen het handschrift van de assistente niet ontcijferen, dus eerst maar eens bellen hoe laat ;)

6. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Wij zijn ook lekker uit eten geweest en daarna een feestje. Om 2 uur thuis en om 8 uur klaar wakker :(. Zit inmiddels zo in het ritme van max 6 uur slapen dat ik niet meer uit kan slapen. Toen maar even lekker in bad gezeten, kindjes bij opa en oma gehaald en vamiddag getennist. Helaas finale verloren.

Wordt het morgen eindelijk een beetje beter weer? Zie er anders alweer tegen op, zo'n lange dag thuis. Morgenmiddag naar de kapper, wordt ook wel een uitdaging met 2 kindjes. Is wel bij iemand thuis maar toch. Ik durf mijn schoonouders niet meer te vragen, ze zijn daar al het weekend geweest. Ik heb trouwens vorige week een duobuggy gekocht, kan ik in ieder geval even naar naar de supermarkt. Het loopplankje achter de wandelwagen blijft het kippetje nml niet op staan en dat is best lastig in de winkel.

Goh...wat een negatief stukje...vast omdat ik de finale heb verloren ;) en ik in een chaos net thuis kwam met een huilend kippetje wat niet wil eten bij haar vader en een huilend zoontje omdat die juist wel wilde eten. Morgen zie ik het vast weer positiever. SORRY voor het ego-verhaal.

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Lekker toch...even klagen!!! Gooi het er uit!:D

En van een finale verliezen en thuis komen in een chaos zou ik ook niet vrolijk worden :p

8. MamaMarije

Nou idd, sluit ik me helemaal bij aan hoor! En ik hoop ook zeker op beter weer, ff eruit is wel zo lekker en dat is toch wel wat praktischer als het droog is, haha

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nou ik zal straks met EM naar de HA. Haalde haar vanmorgen uit bed en ze zit weer helemaal onder de rode doge plekken op haar wangen. Het zt nu zelfs ook op haar linkeroortje...

Heb nu alle zalfjes/cremes gebruikt die je kan krijgen, maar het helpt voor geen meter...

10. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Kipkip, ff lekker klagen hoor! Moet kunnen toch! Balen dat je de finale hebt verloren.....

Vandaag in ieder geval beter weer lijkt het! Succes bij de kapper. Ik heb je trouwens een nieuwe uitnodiging gestuurd. Wil je kijken of je die nu wel ontvangen hebt?

Mamavanjuul, succes bij de huisarts. Hopelijk krijg je iets wat wel helpt.

Hier druk aan het inpakken. Straks lekker een midweekje weg. Maar mijn god, wat een spullen. Ik denk dat we een aanhangwagen achter de auto moeten hangen:D

11. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hahahahaha! Ik zal zo ook vast aan de slag.....wij gaan een week!

12. Pollewopke

Pollewopke Actief lid

24 aug 2010
    291
    0
    0
    @ mama van juul succes met t droge huidje

@ slecht weer: wij gisteren ook een pyjamadagje gehouden met de kachel flink opgestookt, wat n weer zeg....vanochtend zagen we iets schijnen door het raam, herkenden het bijna niet maar het was toch echt t zonnetje!!!!

@ CB: vandaag weer naar CB geweest, Lieke weer APK goedgekeurd, lengte en hoofdomtrek op middellijn en gewicht ietsje erboven: ze is nu 60 cm. en weegt 6190!!! Wow, jaja ze krijgt pokon. Verder was de KA onder de indruk van dr ontwikkeling. Tja het is een ondernemende dame, leuk dat ze zo vlot is maar indirect legt ze de lat ook hoog voor zichzelf (lijkt het???) Ze wil veel wat ze nog niet kan....goh van wie heeft ze dat toch???

@ kipkip, mag best lekker klagen hier, daar zijn we toch voor!!!

@ babymeet, sorry hoor was er nog niet aan toe gekomen om hem in te vullen, ik zal het vanmiddag eerst even doen.

13. Pollewopke

Pollewopke Actief lid

24 aug 2010
    291
    0
    0
    Oh ja vergeet ik te vertellen over het shoppen.
    Met oma naar van Asten gegaan, wat n gekkenhuis daar zeg!!! Die doen echt goede zaken.

We hebben i.i.g. het campingbedje van Topmark gekocht, daar zit een bodemverhoger in. Dan hoeven opa en oma niet zo diep te bukken nu ze nog niet kan staan. En er zit zo'n luikje onderin in dat ze er straks zelf in kan kruipen. ( Leek mij wel een feest,weet niet of Lieke dat straks ook leuk gaat vinden maar ja haha)

Kinderstoel Yaris was niet echt een succes (naar mijn mening) erg onstabiel en vrij licht. Kinderstoel Tiamo was weer wel super maar die verkochten ze alleen in blank hout, en ik wil natuurlijk weer wit. Dus daar nog niet voor geslaagd en we wachten op de volgende aanbieding. (Bij Prenatal gekeken en daar waren Ze in de aanbieding maar in t wit ook op..!!!)

Wel nog een stoelverkleiner (plastic zeil....dus goed af te poetsen haha) een kroontje gekocht, was ook afgeprijsd.

Daarna nog lekker lunchen bij IKEA, dat had mn moeder nog nooit gedaan. Lieke deed het prima, wilde in de winkel niet meer in dr maxicosi dus lekker op mn arm meegekeken en bij IKEA lekker liggen rondkijken in dr maxicosi dus het was een mooie oma-mama-Lieke-dag.

14. MamaMarije

@ pollewopke: klinkt idd als een gezellig dagje! Balen dat je niet alles hebt kunnen halen wat je wilde hebben, maar qua kinderstoel heb je nog ff ;)
    En wat groeit Lieke goed! Knap hoor! Dat 'de lat te hoog'-leggen herken ik ook van onze jongens... kan soms erg vermoeiend zijn, zeker voor henzelf. Hier hebben ze het ook niet van een vreemde ;)

@ mamavanjuul & Maryloes: succes met pakken! en een fijne vakantie natuurlijk ;):D

@ weer: hier is het mooi vandaag!! Straks als de mannen uit bed komen, lekker naar buiten hoor. Boodschapje doen, beetje langs de speeltuin e.d.

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hier was het ook lekker...had goede hoop maar helaas regent het alweer . Echt niks aan deze zomer! Hopen dat het eind van de week wat opklaart, want dan gaan wij richting Belgie en daar is het weer vaak wel hetzelfde....

Emma heeft dus echt eczeem. Heb er nu een zalfje voor gekregen en daar moet het wel mee over gaan. Volgens de HA geen allergie eczeem, maar eentje die wordt veroorzaakt door een schimmel en die wel vaker bij babies voorkomt.
    Nou ja, hoop dat het helpt, want zodra het indroogt, krabt ze er weer aan.

Zal mevrouwtje zo wakker maken voor de voeding en in bed leggen, dan kan ik stofzuigen. Ze ligt nu te slapen in de kinderwagen in de hal!

16. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Pollewopke: Klinkt echt als een lekker dagje! En je slaagt binnenkort vast ook wel voor de rest!

@ Groei: Ik vraag me af of Liesbeth niet té hard groeit? Die was dus met 3 maanden dik 7 kilo... Hoe zwaar was Lieke bij de geboorte?

@ Oma's enzo: Mijn ouders komen morgen, en dan blijven ze twee nachtjes slapen. Ik heb er best wel zin in! Hihi, ze zijn echt zó gek met Liesbeth! Ik had op voorhand helemaal niet beseft dat het zo leuk is om grootouder te worden, ik vind het echt bijzonder om mee te maken...

@ Pokkeweer: Vervelend he... En wij zijn er ook nog eens financieel van afhankelijk, omdat Mr Hair ijsjes verkoopt in de zomer :(

@ MamavanJuul: Hoe ziet dat eczeem eruit? Liesbeth heeft een plekje in haar nek (wat wil je, met al dat vet :)), wat telkens terugkomt. Ik dacht dat het gewoon smet was, maar door jouw verhaal ga ik twijfelen...

17. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Mrs Hair: Babies kunnen op bv niet te hard groeien hoor! Ze is gewoon een heerlijke baby met heerlijke babyvetjes om lekker op te blazen.
    Je geeft haar gewoon heerlijke slagroom!!
    Zie het zo: als ze een keer ziek is, en ze drinkt slecht, hoef je je niet meteen zorgen te maken. Zo heeft ze genoeg reservers.

@eczeem; het zijn allemaal kleine blaasjes bij elkaar en als het indroogt komen er gelige korsten op. Het is echt knalrood. En ontzettend droog!!!

Emma heeft ook smetplekken hoor!!! Die heeft namelijk ook genoeg vel in haar nekje voor het komende half jaar! Als daar kwijl of zweet tussen komt, heeft ze daar ook smetplekjes. Die zijn meestal ook rood en wat nattig. Kan heel erg gaan stinken, omdat het broeit tussen de plooitjes.
    Heb er een dagtaak aan als ze in bad is geweest om alle plooitjes na te lopen, hahaha!

Enne...ik moet morgen weer wegen, maar gok dat ze ook wel tegen de 6,5-7 kilo is hoor! En Emma is ook nog jonger!

Met flesvoeding werkt het allemaal wat anders. Dan zit je echt gebonden aan hoeveelheden enzo..maar bv is veel lichter verteerbaar. En alles wat ze teveel binnen krijgt, poept, plast of spuugt ze wel uit!

18. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Ok, die smetplekjes van Emma klinken zoals de plekjes die Liesbeth ook heeft. 'gelukkig'!

Liesbeth was drie weken geleden 7 kilo, ik weet niet hoeveel ze nu weegt...

Ik gok dat het niet zo snel zal blijven gaan, en dat de curve binnenkort wel weer zal afbuigen. Ik ben benieuwd hoeveel Emma weegt!

Volgens mij... Zijn Emma en Liesbeth reëel gezien bijna even oud toch? Want Liesbeth was twee weken te vroeg, en Emma was te laat. Wat was jouw uitgerekende datum ook alweer? Of kan je niet meer vergelijken na de geboorte?

Als ik jou zo hoor over de ontwikkeling van Emma, loopt ze wel zo ongeveer met wat Liesbeth ook kan, terwijl ze officieel dus jonger is...

19. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Jawel dat kan je wel zo zien. Bij de ontwikkeling houden ze er ook tot een bepaalde hoogte rekening mee, dat Emma een week later is geboren. De ontwikkeling gaat namelijk gewoon door in de baarmoeder.

Maar ik was de 20ste uitgerekend en ze is van de 27ste. Dus ze schelen volgens mij zo'n 3 weken.

Het is volgens mij normaal hoor dat bv-kindjes eerst heeeeeel hard groeien en daarna wat minder hard. Komt wel goed joh!
    Dat baby vet kruipen/lopen/rennen/huppelen ze er straks wel vanaf!

20. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    En Liesbeth was uitgerekend op 17 april... Ligt aardig bij elkaar in de buurt dus :)

Deel Deze Pagina