@Meeting: 1 oktober is prima en Meppel is zo'n beetje wel de grens voor mij...maar meppel/zwolle is wel te doen. @Haaruitval: Emma heeft alleen boven op haar koppie lange haartjes, achterop is het helemaal kaal en dan zo'n mat onder, hahaha! Tja hoort er bij. Had Julia ook, zal zo eens kijken vanaf wanneer ze een echt bos haar had.... @Slaapjes: Banaantje het klinkt mij ook niet heel vreemd in de oren hoor...De tijd is nu aangebroken dat ze kunnen spelen in de box, hoort ook bij de ontwikkeling. @Pollewopke: Wow, wat een heftige nacht zeg, vanmiddag ook maar even plat of niet? @Noukie...heftige beslissing hoor! @Banaantje: Moest wel even lachen om je kat hoor, is natuurlijk niet grappig, maar zag het echt voor me, heb ook zo;n slome kat gehad @Maryloes" Nog even lekker genieten dus, klinkt goed hoor! @Mamamarije: Heb zo'n idee dat jij altijd vrij rustig bent, dus moet dan zo lachen om je teksten als je boos bent, hahaha! @Hier: Emma ook naar het cb geweest...weer flink gegroeit! Nu 64 cm en 6490 gram! Weer prikjes en de eerste nam ze al lachend en de 2de was het krijsen! Ze ligt nu te slapen en hoop dat ze er geen last van krijgt...arme schat. @Spenen: Julia laat de speen nu keurig in haar bed, dus alleen als ze gaat slapen mag ze de speen. Verder een intensieve ochtend gehad. Julia is snotverkouden, dus niet helemaal fit. Dat resulteert in piepen en zeuren en huilen om niks. Daarbij is ze gister de hele dag bij haar nichtjes geweest en daar wordt ze altijd wat opstandig van. Dat in combi met niet fit zijn... Kortom; ben blij dat ook zij weer in bed ligt....
Ik heb speciaal voor Banaantje Julia's baby foto's weer bekeken voor wanneer zij echt een bos haar had. Julia had bij haar geboorte ook echt een bos, maar ook helemaal kaal van achter met een matje en bovenop ook heel veel, zag er niet uit! Maar rond 9-10 maanden had Julia toch echt wel een volwaardig bos haar. En als ik die foto's zie....dat vond ik zo'n leuke leeftijd, zijn ze wat aan het kruipen (tijgeren) en proberen ze van alles.... Maar.....jullie snappen dat ik even wat foto's MOET delen. Want hier waren wij net 1 dagje terug van vakantie...had ik alle wasjes weer klaar en was Julia (9maanden) wel erg stil.... En voor het detail...kijk eens naar haar "ketting"
Wat een geweldige foto's, mamavanjuul ! @noukie: wat een hele moeilijke beslissing voor jou! Respect voor jou! @babymeet: moet sowieso even kijken hoe ik 't ga doen (bus en trein of auto en vriend laten rijden), maar Zwolle is wel zo'n beetje de max voor mij. Kom trouwens uit omgeving Eindhoven . @banaantje: hopelijk gaat het snel goed met je kat en valt het mee met z'n pootje! @mamamarije: jammer dat je niks op mocht hangen bij het CB! Hier hangt wel een poster van Babyhope, maar het CB is een ruimte in het verzorgingstehuis waar 1x per week de vk zitten, 2x per week het CB en verder nog wat andere instanties dus er hangen allerlei posters en liggen stapels folders van van alles en nog wat. En verder veel gelezen, maar ook weer veel vergeten ...
Hihi nee hoor ben niet buiten geweest......dat zou wat zijn! Nee ik bedoelde wandelen tussen mijn bed en Liekes bed.....heen en weer heen en weer. Maar dat zullen velen wel herkennen haha.
@mrs hair: heb je inmiddels de uitslag van je tentamen gehad? En had je een goed punt ? Voor de dames die op vakantie zijn of binnenkort op vakantie gaan, heel veel plezier!
Ow, hahahahaha, ik zag je al wandelen buiten . Vond het wel stoer eigenlijk, hihi. Maar idd herkenbaar ja, al 'spoken' onze jongens gelukkig meestal niet 's nachts maar overdag (*klopt even af*) @ mamavanjuul: meestal ben ik wel rustig ja, maar als ik boos word.... woei, berg je dan maar.... . Fantastische foto's trouwens! Ik zag het op de eerste foto niet goed, maar op de tweede, hahahaha geweldig! Mooie foto voor als ze ooit gaat trouwen ofzo @ cb: ik ga nog wel via een hogere manager proberen of het alsnog mag (wat ophangen). De arts zei namelijk dat het alleen van erkende organisaties zou mogen, nouja, stichting BabyHope is sowieso een landelijke stichting en zelfs de Mama's Club is onderdeel van de landelijke organisatie. Daarnaast, als CJG zou je juist het initiatief van Mama's Clubs moeten ondersteunen, vind ik.... Nee heb je, ja kan je krijgen, toch?
Je hebt helemaal gelijk hoor Hmm...Emma net huilend uit bed gehaald...ze had zelfs traantjes! Misschien toch de prikjes? Nou ja, ze ligt even lekker bij papa. Ziet hij haar ook nog es
Hahahahahaha heeft ze nou een string om haar nek??? He dat duurt nog best lang, 9 maanden. Moet ik nog een half jaar geduld hebben voordat haar prachtige haartjes weer op haar bolletje terug zijn...boehoe!! Nouja wie weet stopt de uitval wel (wishful thinking) en blijven de haartjes die ze nu nog heeft, wel zitten.
@MamaMarije: Pff die CB-arts klinkt wel als een domoor hoor, met die misplaatste opmerkingen steeds. Beetje jammer. En ook flauw dat je niets mocht ophangen. Maar wauw wat weegt Benjamin al veel, goed hoor! @Pollewopke: Weer wat bijgekomen van die zware nacht? @Mamavanjuul: Emma is een lange meid zeg! En dat tweede prikje is altijd zo'n gemene...Caitlin gaat dan ook altijd hard huilen, erg zielig. Hoofdje recht houden: Ondersteunen jullie de hoofdjes nog veel? Caitlin houdt haar koppie nu zelfstandig rechtop, echt heel goed! Is dat gebruikelijk rond deze leeftijd of is zij vroeg of laat daarmee nu? Wel fijn om te horen dat de korte slaapjes blijkbaar normaal zijn! Vandaag was ze ontzettend onrustig op de zaak (ze gaat nu ik fulltime werk elke dag mee naar de zaak, gaat heel goed!!). Ze wilde maar niet haar bedje in, ging steeds lopen mopperen en jammeren. Ze wilde alleen slapen als ik haar in de box naast me legde of in het campingbedje naast me zodat ze me kon zien. Ze was ook erg winderig en ging een paar keer zonder reden ineens heel hard huilen. Ze had overduidelijk last van haar buikje, maar ze had ook al 2 dagen niet gepoept. Ik heb toen bij de AH maar een pak Nutrilon Omneo 1 gehaald (eerst de Nutricia-lijn gebeld om te vragen of dat spul geschikt is voor dit soort situaties, en dat was zo!). Hopelijk biedt dit uitkomst, want ze heeft de laatste weken erg veel last van ontlasting die maar niet komt en als het eenmaal komt, is het zoooooveeeeel, dan zit ze tot haar kraag onder!! En het is ook best wel dunne poep, dus echte obstipatie is het niet....arme schat.
slaapjes: Roan is meestal 2 uur wakker en 2 uur slapen, hij heeft best wel een vast ritme, hij geeft het ook zelf aan als hij wil slapen hij begint dan met mopperen en als het te lang duurt gaat hij huilen. Ik leg hem dan op bed en dan slaapt hij meteen. Ik post nog even een foto:
Haha, Steintje, leuke foto's van de jongens! Gylano ook al helemaal gewend aan zijn broertje? Doet me er trouwens aan herinneren dat wij ook nog zo'n kleed hebben op zolder....kan ik wel even mee nemen op vakantie.... @Banaantje: Wat sneu voor Caitlin. Zou ook niet weten wat je er aan kan doen. Maar 1 troost, zo rond deze tijd zouden de darmen wel tegen een stootje moeten kunnen. @Hier: Vannacht wakker geweest van een hele verdrietige Emma. Echt huilen met traantjes. Was om 4.30, even drinken en 15 minuten later lag ze weer in bed. Ze heeft dus echt geen "nachtvoeding" nodig, want om 10 uur heb ik haar maar weer wakker gemaakt...gek kind! Ze heef nu haar handjes ontdekt, vindt ze mega interessant en ze kan nu al dingetjes vastpakken. Ze is ook druk bezig met haar voetjes...als ze een schone pamper krijgt, dan drukt ze haar voetjes in de bank en wipt ze met haar kont heen en weer. Dus die lol komt ook weer, heel leuk bij een overvolle luier Zullen straks even id ophalen....vrijdag gaan we weg. Vanavond bij mijn ouders eten en mijn broertje is er ook (woont in Maastricht). Hij neemt vanavond ook zijn vriendinnetje voor het eerst mee Kreeg een smsje vn 'em, of ik me wel wilde gedragen dus geen boeren en scheten laten, hahahaha! Beloof niks natuurlijk Vandaag de laatste wasjes draaien, even ophangen en vast de koffers inpakken. Heb vandaag geen peuter-geweld om me heen
@ steintje: idd mooie foto's van je jongens! @ banaantje: ach, sneu voor Caitlin! Hoe is het nu? @ hoofdje ondersteunen: nee, eigenlijk bijna niet meer. Moet alleen wel heel alert zijn, want Benjamin wil zich nog wel eens plotseling achterover gooien (overstrekken) en dan zou hij zo omkukelen uit mijn armen Daarom meestal een hand op zijn ruggetje. @ mamavanjuul: sneu voor Emma dat ze zo'n last heeft van de prikjes! Hoe is het nu? Leuk hè? Als ze zien dat ze handjes hebben, echt geweldig! Benjamin mept ook echt gericht tegen speelgoed aan en als er iets van een harde ring ofzo aanzit, dan probeert hij die ook te grijpen. Lukt best aardig! En wat B. helemaal geweldig vindt, is optrekken tot zit. Dan schatert hij het uit Wat leuk, het nieuwe vriendinnetje van je broer! Altijd spannend om te zien wat ze meebrengen, hahahaha Kun je nagaan hoe spannend het is als onze kids over tig jaar hun eerste vriendje/vriendinnetje meebrengen Hij is trouwens wel wat koortsig van zijn prikjes. Heeft er tijdens wakker-tijd niet echt last van, maar slaapt wel veel (hè, vervelend... )
MamaMarije: Hoe bedoel je optrekken tot zit? Kan hij zichzelf al een stukje optrekken ja?? En waaraan doet hij dat? Hier: Caitlin ligt zo braaf te slapen! Ik werk vandaag een dagje vanaf huis (meestal 1 dag in de week, heerlijk) en ik kan gewoon echt goed doorwerken vandaag. Ze jammert niet en trappelt niet constant onrustig met de beentjes. Zou de Omneo dan toch zijn werk al doen?! Wowie... Vannacht ook voor het eerst sinds tijden geen 'woelmuis' naast ons in de wieg. Ze slaapt nog steeds naast mij in de slaapkamer -eigenlijk nog steeds vanwege het simpele feit dat ik haar in de gaten wil kunnen houden, ook al is haar reflux eigenlijk zo goed als weg!- en vannacht is ze geen moment onrustig geweest. Om 06:00 haar een flesje gegeven, maar om 08:30 uur vond madam het welletjes met het slapen dus lag klaarwakker te brabbelen naast me. En ik was nog dooooodop (geen idee hoe ik zo uitgeput kom) dus ik heb haar naast me gepakt en toen zijn we samen heerlijk nog een uurtje gaan slapen. (Voordeel van een eigen zaak: je eigen werktijden bepalen, woei!)
Ik denk niet dat benjamin al zichzelf tot zit kan optrekken, maar waarschijnlijk aan je vingers omhoog trekken. Tenminste zo doen we dat bij nina. Vinger vast laten pakken en omhoog! Leuk vindt ze dat ook. @banaantje, fijn dat je lekker dagje hebt met caitlin. @steintje, mooie mannen! Hier vanmorgen naar het dolfinarium geweest, was leuk! En nina rolt sinds vanmorgen van buik naar rug!
@ banaantje: ik bedoel idd aan je vingers optrekken tot zit, dat vindt ie echt geweldig! zeker als we dan 'neusje-neusje' doen als hij zit. Dus met mijn neus tegen zijn neus Fijn dat Caitlin lekker weer tot rust gekomen is! @ maryloes: wat goed dat nina van buik naar rug rolt en super dat het zo leuk was in het Dolfinarium! Heeft Nina een beetje in de wagen geslapen? Jullie hadden super weer!
Zooo! Nina is snel met rollen! Emma vindt het ook prachtig om zich omhoog te trekken, ze worden sterk hoor. En dat wiebelkontje...haha, mijn moeder is vanavond echt lang bezig geweest op de luier om te krijgen Ze is vandaag wat onrustig, veel poepluiers, slecht drinken, onrustig slapen...heb haar om 20.30 klaarwakker in haar bedje gelegd en ze is gewoon gaan slapen, zo moe was ze! Net alweer een drijfnatte Juul uit bed gehaald...die was weer aan het dromen....pfff! Zou morgen bij een vriendinnetje langs, maar heb afgebeld. Morgen nog even thuis en dan lekker een weekje weg. **waarom ben ik altijd ze gestrest voordat we met vakantie gaan**
Dat stressen ken ik! Maar dat komt omdat ik altijd chef inpak ben en dat zal bij kou niet anders zijn denk ik. En met kleine kinderen heb je zó veel mee te nemen. Succes in ieder geval. Vervelend dat julia nog zo aan het dromen is. Nina is idd vlot. Haar broertjes waren ook zo snel met alles, dus het lijkt er op dat nina ze na gaat doen. Ik ga trouwens 1 oktober vast leggen. Locatie moeten we dan nog maar bedenken. Eeka kun je niet met 1 van ons meerijden?