Ik reageer ff vanaf m'n iPhone, dus kort. M'n ouders waren flgisteren en vandaag op bezoek uit belgie, was leuk. Ze zijn zo gek op Liesbeth @ optrekken: doet Liesbeth ook, vindt ze echt geweldig! En als je haar weer neerlegt doet ze haar hoofdje zelf weer nqqr voor, om maar recht te koemn... @ 1 oktober: prima! Ik zet m in m'n agenda en daar komt niets meer tussen!!! @ steintje: mooie foto's, wat wordt roan groot! @ prikjes: ik blijf het niet leuk vinden... Ik maak me de dag zelf steeds zo'n vreselijke zorgen over haar... Bah! En verder morgen!
Oh ja, Maryloes: fijne vakantie! Mr Hair zegt tegen mij altijd: we gaan niet naar de rimboe... Als we wat vergeten zijn kunnen we het altijd nog kopen. Scheelt wel inpakstress... @ eeka: ik heb mijn cijfer ja... Een licht teleurstellende 7 8)
@maryloes: ik kijk wel even hoe ik 't ga doen. Reis wel vaker met het openbaar vervoer, alleen sinds Sanne er is heb ik dat niet meer gedaan. Vriendlief moet me maar naar het station in Helmond of Eindhoven brengen en misschien kan één van jullie me dan wel oppikken op het station van Zwolle (als we tenminste in Zwolle afspreken). Komt goed, zeker als er tegen die tijd een aanbieding van treinkaartjes is ! @mrs hair: wat een tegenvaller zeg, van je punt. Had wel iets hoger verwacht ! Superleuk dat je ouders een paar dagen bij jullie zijn geweest. En mooi om te zien hè, die grootouders die helemaal weg zijn van hun kleinkind. Ik vind het zo leuk als ik mijn ouders zo zie genieten van Sanne. Morgen krijgt Sanne weer haar prikjes ... Ben benieuwd hoe hard ze gegroeid is, heb deze week weer verschillende kleertjes apart gelegd omdat ze er niet meer in past.
Grrr.......juist vandaag besluit Julia om haar speelgoedkast "op te ruimen". Echt, het is 9 uur en intertoys is niks vergeleken met onze woonkamer... *adem in adem uit* Echt op zulke dagen voel ik me echt een huisslaaf!
Oei, slechte timing van julia. Maar inderdaad adem in adem uit. Vanmiddag kun je er vast om lachen. Eeka, succes bij het cb! Mrs hair, nee klopt zitten niet in de rimboe en ik ben eigenlijk nog nooit iets vergeten, maar het is meer de stress om alles in tassen te krijgen zeg maar. Ik vind het een mooi cijfer, maar ik begrijp dat je hoger had gehoopt. Prikjes zie ik ook nog steeds tegenop iedere keer. Blijf het spannend vinden ook nog de eerste dagen erna........volgende maand nog 1 keer en dan voorlopig even klaar!
@ eeka: als ik me niet vergis gaat er van Eindhoven naar Zwolle een rechtstreekse trein. En ik kom je met liefde ophalen hoor, mochten we in Zwolle afspreken!
@ eeka: van mij mag je ook gerust meerijden hoor! Of je idd oppikken op het station Zwolle of Arnhem of weetikwaar die trein langskomt, echt geen moeite. Roep maar en we regelen wat! Zou toch zonde zijn als je vanwege vervoer er niet bij kunt zijn @ mrs hair: wat leuk dat je ouders er waren! die hebben vast genoten van jullie mooie meid jammer dat je cijfer tegenvalt! Moet je nog regelmatig tentamens doen? @ meet: ik ga hem nu op de kalender schrijven! Zo leuk!! Zwolle is echt helemaal prima wat mij betreft. Doen we het dan bij Mrs. Hair thuis? Of is dat geen optie mrs. hair? Heb je voldoende plek voor alle beebs . Scheelt, jullie hebben een groot gezin, hahaha. Denk trouwens dat ik Lucas niet meeneem, die heeft dan lekker een papa-dagje. @ vakantiestress: och, hou op... ik ook altijd. Hier ook altijd chef-inpak en manlief zegt dan wel: zeg het maar als ik iets moet doen. Maar dan denk ik: halloooo... je kunt toch ook zelf bedenken wat er mee moet? **Pak gewoon het hele huis in, dan zit je altijd goed, hahahaha ** Niet helemaal eerlijk, weet ik, maar toch... mannen! En dan heb ik er nog wel 3 @ huisslaaf: pfff ook herkenbaar... nog nooit zoveel gedaan in het huishouden als sinds ik kids heb, maar het is gewoon NOOIT schoon/klaar, beter maar accepteren vrees ik... @ Benjamin: dinsdag toch nog een zetpilletje gegeven 's middags, had toch wel wat last van de prikjes. Gisteren veel geslapen en vandaag is het weer bal qua huilen blegh.... ik snap het gewoon niet waardoor hij telkens zo ontregeld raakt
Haha, hoe herkenbaar dat inpakken. Zo kreeg ik van de week ook nog de schuld dag ik het scheermesje van Manlief vergeten was. Euh, kun je ook zelf bedenken hè!
Wie heeft er belang bij een peutermeisje van 2 jaar en 9 maanden die nu de boel bij elkaar krijst omdat er een mugje op haar kinderwagen zat....
Zullen we een keer een uitwisseling doen? Ik jouw peuter en jij de mijne Krijg jij een jongetje wat de boel bij elkaar krijst omdat hij telkens weer zijn autootje bewust stukmaakt en het zelf niet in elkaar krijgt, maar mama niet mag helpen
Hahaha! Nou, met Juul is echt geen land te bezeilen! Heb het even helemaal gehad. Zelfs ruzie gemaakt met vriendlief, dus die is pissig weer vertrokken naar de zaak. Ik hoop dat ze mooi even een paar uren blijft slapen zeg, wat een energie vretertje vandaag.... Ze zit zo overduidelijk niet lekker in haar vel. Weer nachtmerries, opeens een spraakgebrek, verkouden en overdag alleen maar huilen. Tja..ook niet leuk voor het meiske zelf natuurlijk....
@ MamavanJuul: Enig idee hoe het komt dat Juul niet lekker in d'r vel zit? Of gewoon een tijdelijk dipje? Hebben we hier ook wel af en toe hoor, echt een periode dat het helemaal niet loopt... En opeens ben je dan uit het dal en zijn ze weer hartstikke lief. Wel leuk trouwens dat ze het afwisselen @ Meet: Mag bij mij thuis hoor. We wonen niet héél groot, maar we hebben genoeg slaapkamers om kindjes eventueel even te slapen te leggen als dat nodig is, en we hebben genoeg stoelen voor alle dames. En we zijn vrij makkelijk bereikbaar. Wél betaald parkeren trouwens, maar om de hoek is het gratis. Als het zover is, kan ik iedereen wel een uitgebreide instructie sturen, en desnoods stappen jullie uit voor de deur met de baby's en begeleidt Mr Hair de auto's naar de parkeerplaats. Kan allemaal geregeld worden! @ Studeren: Ik moet nog drie jaar... Heb er vier achter de rug. Dat heb je met een deeltijdstudie naast je werk... Maar ik vind het gelukkig wél leuk, meestal! @ Inpakken: Herkenbaar! Wij waren in Portugal op huwelijksreis en toen kreeg ik op m'n kop dat ik geen nette bloesjes had ingepakt voor Mr Hair.. Euhm...
Wat heb ik toch een lieve vader, hij heeft me vandaag geholpen om de tuin weer netjes te maken, ziet er weer stukken beter uit. ik en mijn man vinden het echt een rotwerk om te doen, het was wel goed weer om het vandaag te doen. Roan wilde vanmiddag niet slapen, huilde steeds en wilde al vroeg drinken. Hij vind het ook erg leuk om zich aan mijn vingers op tetrekken. hij wil erg graag rechtop zitten want dan kan hij alles beter zien, kijkt dan echt in het rond om alles te zien.
@ meet, wow wat een service zeg!!! Vind je het niet te heftig zoveel mensen over de vloer compleet met hele volksverhuizing en nodige poepluiers???? @ inpakken, ben benieuwd wij vertrekken de 8e voor een midweekje naar de Panne. Ben ook chef inpak maar geef vriend altijd instructie om zn kleren klaar te leggen. Dan vind ik na 10 min een levensgrote stapel van zijn oudste kleren......je begrijpt wel dat ik dat dan even aanpas en herstel. Zou het bewuste sabotage zijn??? @ vandaag alvast wat spulletjes voor de vakantie gehaald: zwemband, opblaasbadje (mochten we toch nog die hittegolf krijgen...) en een soort picknickkleed gewatterd en oprolbaar met gespen. We hebben daar geen box dus als Lieke "bewegingsvrijheid" wil kunnen we dr op het gras leggen. @ zwemmen, ik ga volgende week een proefles babyzwemmen doen, zodat we niet helemaal onhandig bij het zwembad staan op vakantie. Iemand tips/adviezen voor het babyzwemmen???? Wat neem je wel/niet mee, geef je de fles voor of na het zwemmen....enz. enz.???? Ervaren zwemmers willen jullie met me meedenken a.u.b. @ Juul, ohhhh ik denk dat lieke over 2 jaar en 6 maanden ook zo zal zijn......we zullen het maar zo zien, ze is wel heel ondernemend en initiatiefrijk.....succes!!!
@ Meet: Nee, ik vind het écht niet erg! Het heeft natuurlijk ook voordelen om op een 'ruimere' plek af te spreken, maar voor de aanwezige baby's is een huis wel fijn, want in ieder geval boven kunnen we het dan rustig maken/houden... In een café oid leg je ze niet zo makkelijk te slapen! @ Babyzwemmen: Idealiter is Lieke gevoed en lekker wakker. Dan ga je lekker zwemmen, waardoor ze helemaal uitgeput is. Ik geef Liesbeth zelf dan ng even een slokje van de borst en dan valt ze in een héle diepe slaap!
Meet: Misschien een leuk idee, als we het bij Msr Hair doen, kunnen we een soort high tea doen, als iedereen dan iets klaar maakt, mee brengt. Dan hoeft ook niet een persoon dat allemaal te doen. Het is dan wel verstandig om een lijstje te maken wie wat mee brengt, dan weten we zeker dat we geen dubbele dingen hebben.
@ steintje: dat mag, maar ik vind het ook echt niet erg om dat zelf te doen. Jullie hebben allemaal reiskosten en reistijd, dat heb ik niet. Bovendien heb ik mr hair, mijn eigen topchef, die ik alleen maar even lief moet aankijken
Hey Steintje, wij gaan naar oostende, vlakbij de Panne! Daar gaan wij zondag heen, naar Plopsaland! Juul is vanmiddag een stuk vrolijker wakker geworden, alleen zat mama toen in de inpakstres, haha! We gaan maar een weekje, maar de auto zit net zo vol alsof we 2 weken Italie voor de boeg hebben..... Straks even met de meisjes in bad....maar nu eerst patatjes eten
@ mamavanjuul: waren de patatjes lekker? kan het zijn dat Julia de 'inpakstress' en de spanning voor de vakantie voelde? Gelukkig is ze wat vrolijker wakker geworden... een dwarse peuter zit je niet echt op te wachten vlak voor de vakantie Veel plezier morgen (en de rest van de vakantie natuurlijk)! @ meet: gezellig! High tea vind ik een super idee, maakt me helemaal niks uit om wat te bakken hoor, lekkere brownies ofzo (goed excuus om de bakspulletjes er weer bij te pakken, hahahaha). @ mrs hair: is mr. hair zo'n goede kok? klinkt heerlijk! Manlief hier kookt ook altijd in het weekend, echt zo fijn. Bakken is dan weer niet zijn ding, maar biefstukjes... mmmm! En jeetje, echt respect voor jou met je studie naast je werk (en gezin...) , petje af hoor! Wat is je uiteindelijke doel? Wil je echt advocate worden? Of rechter zelfs ? @ pollewopke: hahaha, die bewuste sabotage zou nog best eens kunnen ook, zie die van mij er ook wel voor aan Lekker hoor, midweekje weg! Heb ook echt zin in onze vakantie. Slim dat jullie gaan 'proefzwemmen', ik heb het nooit gedaan met een kleine baby, maar het schijnt heerlijk te zijn!