Eerste werkdag goed gegaan! Toen ik vanaf de bus naar het gebouw liep kreeg ik er zin in. Ik dacht nog even dat het gebouw gesloten was, zo donker was het er haha. Was fijn om die hersens weer aan het werk te hebben! Nog fijner was het om de kindjes weer te zien. Eeka, fijn dat het huis weer schoon is!
@ verjaardagen: hier niet enorm veel vrienden met kinderen (helft wil ze niet, helft kan ze niet krijgen ), dus hier valt het mee. Buurkindjes gaan we wel naartoe, neefjes/nichtjes uiteraard ook, maar die hebben we ook nog niet zoveel. Verjaardag van Lucas deden we vorig jaar met vrienden en familie apart, maar nu op 1 dag. Dan hebben we op die dag ca. 35 man.... ben benieuwd. Kan me voorstellen dat je er op een gegeven moment wel een grens in trekt, je blijft anders bezig! maar ja.... hoe? @ Maryloes: fijn dat je 1e werkdag goed ging! toch weer een goed gevoel. Was Lars nog wezen buurten bij Nina? Hoe schattig.... @ overprikkelde kids: blegh... kreeg er een sik van vandaag... Lucas heeft ca 1 uur geslapen en Benjamin 3x 45 min ofzo... niet meer normaal. Was echt in staat om er 1 aan mijn moeder te doneren, mocht ze zelf kiezen welke ... Morgen gaat Lucas lekker een dagje daarheen, hopelijk betekent dat wat rust voor ons allemaal... Weekenden zijn de komende tijd erg druk helaas, dus ik hou mijn hart vast... @ eeka: heerlijk een schoon huis! @ steintje: klinkt als een superdag Gylano heeft zich vast vermaakt! @ mamavanjuul: geslaagd met shoppen? Hier trouwens precies andersom, 's ochtends thuis, 's middags eruit! @ bekkenfysio: ik ga er naartoe omdat ik nog steeds urineverlies heb, bekkenpijn en ook wat verzakkingsklachten. Ik vrees dat 2 achtponders in 20 maanden iets teveel was voor mijn lijf
@ kipkip: raar soms met dat eten hè? Maar dat potje groente heeft het kippetje wel mooi binnen, hahaha. Hier laat Lucas opeens korstjes en schilletjes e.d. liggen... nooit een probleem geweest en nu begint ie opeens te peuteren om het eraf te krijgen. Besteed er maar niet teveel aandacht aan
Heel vervelend he, die overprikkelde kindjes. Maar hier alweer 2 dagen rust in de tent en we merken het meteen aan Julia. Is weer lekker vrolijk. Emma ook, slaapt weer goed, maar is wat aan het klooien met de voedingen. Beetjes drinken, los laten, om haar heen kijken, verder drinken, los laten, lachen en kletsen, verder drinken...ben zo een uur verder. Laat haar dus nu maar wat mekkeren, tot ze echt honger heeft, dan drinkt ze tenminste door @Maryloes; Fijn dat het je goed bevallen is.... Heb voor Emma nieuwe rompers gehaald en pyjama's. Alles nu in (62-)68. Wat lijkt dat dan groot! Meiske groeit als kool... Nou, de meiden liggen in bed...mama gaat douchen en op de bank met een boek en een pot thee. Papa gaat lekker voetballen kijken. Even lekker relaxen!
Nou....hier de 2de nacht wakker! Zucht...zal je zien, moet ik straks weer werken, hebben we weer een nachtvoeding! Baal er echt van, want was eindelijk van die plof-borsten af 's nachts, werd weer droog wakker en kon gewoon weer in een hempje slapen. Maar ja, dat zal nu wel weer afgelopen zijn. Overdag drinkt ze ook heel onrustig...om moe van te worden. Steeds aanhappen, loslaten, aanhappen, loslaten, lachen, kletsen, overstrekken etc etc. Laten we hopen op een ontwikkelingssprongetje...
@ mamavanjuul: oei, balen zeg, net alsof ze het aanvoelt dat je weer gaat werken ... idd wellicht een sprongetje? Heb je de hele dag wel voldoende melk? Of 's avonds misschien wat te weinig waardoor Emma 's nachts weer komt? Dat onrustige drinken doet Benjamin ook heel erg, krijg er een sik van soms... Dan zit je wel 30-45 minuten te voeden, waar je normaal in een kwartiertje of minder klaar was! Het volgende sprongetje zit in principe rond 4,5 maand na de uitgerekende datum, dus het zou wat vroeg zijn, maar wie weet?! @ kledingmaten: gaat hard he? Hier ook alweer een tijdje in 68 qua gewone kleding. HEMA-rompers heb ik zelfs al in 74-80, die zitten wel wat ruim, maar met de 62-68 rompers had hij een heeeul diep decolleté als ik de knoopjes dichtdeed @ hier: Lucas is lekker met oma mee, ff wat schoonmaakklusjes doen en ook wat relaxen en extra aandacht aan Benjamin besteden vandaag. Even rustig boodschappen doen met de kinderwagen ipv als 'peuter-politie'
@mamavanjuul: balen zeg, van die nachtvoeding! Vooral omdat Emma al snel de nacht doorsliep... @mamamarije: fijn dat Lucas even bij oma is! Krijgt hij extra aandacht van haar, en heb jij meer tijd voor Lucas. Moest wel lachen om dat "peuter-politie" ! (maar snap wel wat je bedoelt hoor). @kledingmaten: hier maat 62, maar van broekjes zal ze binnenkort toch echt naar maat 68 moeten, ze worden aan de korte kant... Verder nog een paar shirtjes maat 56, maar die vallen groot. Alleen rompers past ze nog steeds in maat 50/56. Of zou ik die dingen gewoon zo ver opgerekt hebben dat ze er nog steeds in past ...
@mamavanjuul, balen van de nachtvoeding. Hopelijk is het tijdelijk en slaapt ze weer lekker door als je volgende week weer aan het werk moet. @mamamarije, lekker even tijd met Benjamin! Dat van de supermarkt herken ik. Heeel af en toe waag ik het er op om met 3 kids te gaan, maar dan loop ik met klotsende oksels de winkel door haha. @kleding, hier maat 68. Nina is een lange dame. Truitjes toevallig vorige week nog 1 keer maat 62 geprobeert, maar daar moest ik het arme kind echt inwurmen. Moet ze dus echt 68 van hebben. Broekjes heel soms nog 62, maar dan is het een 3/4 broekje. Kan prima als het lekker weer is, staat nog wel leuk ook. Ik heb trouwens vorige week via mp een superschattig winterjasje voor Nina op de kop getikt. Ook een sjaal/muts/handschoenen bij gevonden, dus zij is klaar!
@ kleding: opvallend dat van jullie kindjes allemaal de broekjes als eerste te kort zijn! Hier nooit te korte broekjes eigenlijk Onze mannen hebben korte beentjes. Tis eerder de broekband die te smal wordt. Ook van truitjes is het nooit de lengte, maar eerder de breedte een probleem Altijd omgeslagen pijpen hier dus... ach, staat best stoer... @ Maryloes: snap het dat je niet vaak boodschappen doet met 3 kids! Ik vind één loslopend kind al genoeg, laat staan 2... Klotsende oksels, hahaha, herkenbaar! Ik motiveer en complimenteer me de longen uit mijn lijf om Lucas met een beetje fatsoen door de winkel heen te loodsen. Hij mag nu het kleine karretje rijden, anders is het echt een drama. Heb volgens mij ook altijd rode wangen als ik eenmaal bij de kassa sta Leuk, een winterjas voor Nina! Ik moet ook alvast aan de slag... Ben altijd te laat met die dingen en dan is er zo weinig keus... @ eeka: hahaha, zie jou al trekken aan die romper-knoopjes om ze dicht te krijgen
Hey Allemaal, Hier ben ik weer! Ben er een tijdje niet geweest ivm met drukte maar nu heb ik weer alles op de rails.. Zou het leuk vinden om weer mee te kletsen.. Leuk om zoveel herkenbare dingen te lezen!! Evy is nu ook alweer 3,5 maand! Waar gaat de tijd heen hè?.. Ook hier maatje 62/68.. Ze heeft het nodig voor de lengte maar ze is erg small dus meestal is het van boven iets te breed! .. ..Maar als ik het elastiekje extra aantrek kan het net..maar het beste zitten haar jurkjes met een legging..Dat blijft tenminste goed zitten! @mamavanjuul.. Emma ook al 's nachst wakker? Evy heeft er ook sinds een paar dagen last van! jeetje.. ben sinds deze week begonnen met werken..Alsof ze het aanvoelen inderdaad!.. @werken.. De eerste dag viel me enorm tegen.. niet het werken maar het schuldgevoel van mijn kind ergens achterlaten! Hebben jullie daar ook last van?... Hier een recente foto van haar...
Pff...hier ook weer een drama ochtend met Juul....ze snapt er maar niks van dat papa nou ook de hele dag thuis is. Dus nu is mama de Boe-man en wil ze niks meer van mama weten...nou ja zeg! Bij Emma passen de broekjes maat 62 precies, maar de truitjes beginnen al omhoog te kruipen. Die zijn vaak te kort...Behalve van Noppies, die valt wel lekker ruim. En heel veel rompers beginnen inderdaad een diepe decollete te krijgen... Vanmorgen weer veel geld uitgegeven aan een fietszitje voor achterop. Wat zijn die krengen prijzig zeg! Maar goed, veiligheid voor alles...
Liesbeth, 03-04-2011, 7030 gram - 62,5 cm Nina, 12-04-2011, 6270 gram - 62,4 cm Benjamin, 17-04-2011, 7070 gram - 62 cm Emma, 27-04-2011, 6490 gram - 64 cm Sanne, 30-04-2011, 5950 gram - 61,5 cm Zoontje Kipkip, 01-05-2011, 6850 gram - 63 cm Roan, 02-04-2011, 6710 gram - 63 cm Evy, 25-04-2011, 6240 gram, 65,2 cm
Fredje, leuk om weer van je te horen! Fijn dat alles goed gaat. Jij dus ook weer begonnen met werken? Valt niet mee he. @mamamarije, ja dat booschappen doen is een hele toer. Allebei een mandje en dan maar opdrachten geven, dan gaat het goed! Soms nog even ruzie bij wie wat in het mandje mag, maar meestal halen we zonder veel gedoe de kassa. Eenmaal bij de kassa vind ik het dan weer lastig om te zorgen dat ze bij je blijven..... @winterspullen, tja het is misschien gek om in de zomer al bezig te zijn, maar ik heb 1x achter het net gevist en dat overkomt me niet weer. Zo heb ik net bij de hm een skibroek en dikke sokken voor Lars besteld en via mp snowboots voor Lars. Milan heeft nog snowboots en een skibroek van vorig jaar. Over een paar maanden is alles uitverkocht en valt er op mp niet tegen op te bieden!
hy Fredje: Leuk dat je weer mee schrijft. Dus Evy ook weer wakker...zou het dan een sprongetje zijn? Ze schelen natuurlijk ook maar 2 dagen... Zie nu trouwens dat Emma niet meer de langste is, hahaha! Evy ook een lange meid dus, Emma ook! Winterspul: Jaaa, dat herken ik! Voor Julia 2 jaar geleden een ski-pakje op de kop kunnen tikken die toen net paste (of eigenlijk net niet ). Maar er was toen niks meer te krijgen ivm die hevige sneeuwval! Heb dus alles van Juul bewaard en voor Emma ligt het dus wel al klaar.
Roan, 02-04-2011, 6710 gram - 63 cm Liesbeth, 03-04-2011, 7030 gram - 62,5 cm Nina, 12-04-2011, 6270 gram - 62,4 cm Benjamin, 17-04-2011, 7070 gram - 62 cm Evy, 25-04-2011, 6240 gram - 65,2 cm Emma, 27-04-2011, 6490 gram - 64 cm Sanne, 30-04-2011, 5950 gram - 61,5 cm Zoontje Kipkip,01-05-2011, 6850 gram - 63 cm even op volgorde
@maryloes; valt idd niet mee! mis haar ook de hele dag! erg hè? hoop dat het straks gaat afnemen.. Dit is ook pas de eerste week.. @mamvanjuul.. Ja onze dames schelen zich idd maar 2 daagjes.. Misschien idd toch een sprongetje! Ik hoop dat dit sprongetje dan snel voorbij is..hahaha.. Ben erg moe nu....vooral nu ik weer aan het werk ben.. Evy is idd erg lang! Vooral lange beentjes..want alle broeken zijn te kort! ze moet er echt 68 in maar die zijn haar weer veel te breed.. Ze is namelijk best smal.. .. Hoe weten jullie welke maat je moet nemen in de winterjasjes? ik moet ook nog gaan shoppen maar weet niet zo goed welke maat ik moet nemen..
Ik mis ons meisje ook hoor! Ben bijna 4 maanden bij haar geweest, dus het is echt even wennen. Maar ik vind het ook fijn om weer wat anders te doen. @jasje, ik heb een beetje gegokt. Ik heb maat 68 genomen, maar dan wel 1 die wat groter valt. Nina heeft nu ook maat 68, maar het jasje is haar echt nog te groot. Ik denk dat het tegen de tijd dat ze het aan moet wel past. Is het alleen de vraag of ik het er de hele winter mee red, maar dat zien we dan wel weer. Oja Fredje, we hebben een baby-meet gepland op 1 oktober! Zou leuk zijn als je daar bij bent!
@mayloes. Idd weer fijn om iets voor jezelf te doen! Dat heb ik ook..maar voel me zo schuldig als ik haar moet wegbrengen.. Heb ik echt een krop in mijn keel..Maar goed, zal na een tijdje wel afnemen.. Leuk een baby-meet!! Waar hebben jullie deze gepland? ik woon in Maastricht dus even kijken hoe ver de afstand is..maar zou wel graag willen komen!
@fredje, geloof me het wordt echt beter! Zeker als ze straks wat groter is en je ziet dat ze het er gewoon naar dr zin heeft! baby-meet, we zijn in Zwolle uitgekomen, maar dat is vanaf Maastricht niet zo heel gunstig geloof ik.......Mrs hair stelt haar huis beschikbaar!
@mayloes: Zwolle is idd erg ver voor mij.. is ongeveer 2,5 ur rijden dus weet niet of dat gaat lukken met Evy... Jammer.. Voor de volgende meeting stel ik mijn huis wel beschikbaar..Maar dat zal voor de meesten wel erg ver weg zijn! ..