Na de zomervakantie is het turnen weer begonnen (dochter zit er nu ongeveer 6 maanden op) , toen kregen we ook te horen dat er in november een uitvoering is omdat de vereniging 80 jaar bestaat. Fantastisch dochter helemaal enthousiast en ze is er erg druk mee bezig want dit is wat ze wil (uiteindelijk wil ze naar de olympische spelen ) We kregen een brief en daarin stond in welke groep ze was ingedeeld en op welke dag ze dus de uitvoering had (zijn 3 dagen) Ze moeten een oefening doen op de balk en mw oefent thuis op de laminaatvloer (op 1 plank blijven) Nu kwam ze deze week terug van turnen met een brief waarin dus stond dat hun thema serveerster is. Leuk dacht ik nog. Maar toen ik verder las stond er dat ze verplicht waren om het turnpakje van de vereniging aan te hebben. De pakjes kosten 66,- en dat vinden wij een heel bedrag voor 1 uitvoering (we hebben geen indicatie om aan te nemen dat ze aan wedstrijden zou gaan deelnemen). Buiten dat is de levertijd van zo'n pakje 6 tot 8 weken en is het optreden over 3 weken Dus facebook op en kijken of we het pakje van iemand kunnen lenen, nou niemand dus. Er zijn dus nu ook al moeders die afgezegd hebben en waarvan de kinderen dus niet mee doen omdat ze niet zo'n pakje hebben. Ik heb gisteren contact opgenomen met de vereniging en het enige wat ze zeggen is dat ik gewoon in de kleedkamer even de meisjes die wel zo'n pakje aan hebben moet aanspreken en vragen of we het pakje mogen lenen (wel eerst zeker weten dat ze op een andere dag optreden). Even de kanttekening makend dat ik nog geen meisjes in de groep van mijn dochter ben tegengekomen die zo'n pakje hebben. Normaal ben ik heel meegaand maar gisteren heb ik ze een berichtje gedaan dat ik inderdaad even contact zal zoeken met haar juf maar dat mijn dochter (met dag en tijdstip van optreden) gewoon komt en meedoet met of zonder turnpakje.
Hier op de turnvereniging is het ook verplicht dat er in het pakje van de vereniging geturnd wordt op wedstrijden en grote evenementen. Maar dat wordt je meegedeeld als je lid wordt, zodat je ruim van tevoren het pakje kan kopen. Bij jullie dus blijkbaar niet, jammer. Lenen van een ander zou ik niet zo snel doen, moet je in de kleedkamer dat gaan uitleggen. Hoop dat ze een beetje schappelijk zijn en haar gewoon mee laten doen. Zou anders echt sneu zijn voor je dochter.
Los van het feit dat ik het wel erg veel gevraagd vind dat het verplicht is en op zo'n korte termijn nog geregeld moet worden, vind ik ze ook erg duur. Ik zat vroeger in de selectie van turnen, toen moesten we ook verplicht zo'n pakje aan. Maar toen ik nog op het gewone turnen zat, mocht een gewoon gympakje, maakte niet uit welke kleur. Sowieso waren ze toen een heel stuk goedkoper, en op de vereniging waar zoon op zit (hij doet trampolinespringen, maar het turnen valt onder dezelfde vereniging) zijn de pakjes voor de meisjes nog geen 30 euro. Dat vind ik beter te behappen.
Ik vind dat echt belachelijk, zeker voor een voorstelling, het is geen selectieturnen ofzo. Mijn oudste zit tussen recreatief en selectieturnen in, haar groep heeft een eigen pakje (worden in Amerika gemaakt, waarom geen idee ), maar mijn dochter zit er nog maar net bij, dus heeft geen eigen pakje en dat gaat we ook niet doen voor 70 euro (voor 2 wedstrijden). Ze hebben dus 2 wedstrijden voordat er nieuwe pakjes komen, maar dan turnt ze mee in haar eigen turnpak, mag officieel niet, dus krijg je puntenaftrek, maar dat is maar weinig. En haar trainster wil haar er graag bij hebben omdat ze goed is, dat maakt die aftrek helemaal goed Binnenkort hebben ze trouwens ook een demo en dan kan ze een pakje lenen van iemand anders die dan op vakantie is.
Nou idd belachelijk! Ik zou mijn kind dat dus ook echt niet ontzeggen als ze daar zo'n zin in heeft en die zou daar dus ook zonder turnpak staan...de groeten.
Ik zat vroeger ook op turnen van mijn 4e tot mijn 8e en toen was het inderdaad ook al zo dat je het pakje van de vereniging moest hebben. Het ging zelfs zo ver dat je op je 4e het pakje aanmoest zonder onderbroek eronder, want anders zag je lijntjes. Bizar achteraf! Iedereen had eigenlijk gewoon zo'n pakje. Er liep niemand tijdens een uitvoering in zijn eigen kleding. Heb je vooraf nooit te horen gekregen dat die pakjes te koop waren, of dacht je dat het alleen voor de selectie was?
Dochter zit ook op turnen. Recreanten. Maar hier moeten zelfs recreanten een turnpakje van de vereniging hebben, is hier overigens 35 euro nieuw. Iedereen heeft zelfde pakjes aan.
Sowieso hadden ze het dan eerder moeten melden, toch? Dat hadden ze zelf ook kunnen bedenken. Los daarvan is 70 euro voor een keer een paar minuutjes natuurlijk wel idioot veel. Met 30-35 euro zou ik het zonder problemen doen en het pakje ook gewoon tijdens trainingen gebruiken ed.
Recreanten mogenin een eigen pakje. M'n oudste moest wel een wedstrijdpakje maar die zit bij de jong talenten. Pakje was 50 euro of zo maar daar traint ze af en toe ook in. Bij een demonstratie van de club zelf vindt ik het wel raar om dit te eisen. Het is toch een soort feestje.
Mijn dochter zit op dansen en als ze optreden hebben moeten ze shirt kopen. A 15/20 per stuk dit ivm logo en gewoon omdat het er netjes uitziet etc. Dit shirt wordt dan paar keer gedragen en dan komt er weer een nieuwe. Zo'n 2 soorten per jaar. Oude zijn dan niks meer waard en sommige worden maar 1 optreden mee gedaan. Erg jammer. Toch stond het op inschrijfformulier dus tja dan kan ik kiezen of niet mee laten doen of kopen Voor gewone losse shows ( evenementen etc) doen ze geen shirt, ik niet verplicht dan krijg je kleur code
Hier was het vroeger heel normaal dat er pakjes werden geleend tijdens uitvoeringen. Maar dat was dan al van te voren geregeld. Misschien kun je met een ander groepje ( kindjes uit de groep van je kind) die eerder of later zijn alvast nu regelen dat je een pakje kunt lenen. Wij turnden vroeger op wedstrijden altijd in het officiële pakje...maar toen we op een hoger niveau kwamen mochten we in ons eigen pakje...meestal veel mooier dan die van de vereniging. Dus heel veel hadden die pakjes al niet meer. Vandaar dat het uitlenen heel normaal was. Leuke tijd trouwens.
Bij de training van de recreanten groep waar mijn kinderen in zitten, trainen alle recreanten in verenigingspakjes. Ik heb het na de derde training ook gekocht. Prijs meisjes: 20 euro en 3 euro bedrukking. Jongens 9 euro en 4 euro bedrukking. Zijn zwarte pakjes met driekwart mouw. Niets speciaals. Maar door deze keus en prijs loopt iedereen er in.
Hier turnen mijn beide jongens ook tijdens de trainingen gewoon in het verenigingspak. 35,- per stuk. Maar als ze t altijd aanhebben vind ik dat geen probleem. Bij de vereniging waar de meisjes bij ons in t dorp bij turnen zijn de pakjes ook zo rond de 55 euro maar ook daar hebben ze die ook tijdens de training gewoon aan
Op hun site staat dat bij wedstrijden de pakjes verplicht zijn (wat ik ook snap) Het rare is dus dat alleen de groep waarin mijn dochter zit (6-7 jarigen) de pakjes aan moeten. De andere groepen 4-5 jarigen, 8-9 jarigen etc gaan verkleed in hun thema (4-5 jarigen moeten een donker tshirt aan met een donkere broek, die kregen een mailtje met politie letters die ouders dan uit konden printen op van dat strijkpapier en dan op het shirt konden strijken) Thema bij mijn dochter is serveerster, ik had al bedacht een zwarte broek, wit shirt erop ze mocht het vlinderstrikje van mijn zoon lenen. Of met de mededeling dat ze allemaal een donker pakje aan moeten was ook goed geweest (ze heeft een knal roze) Als de prijs van de pakjes rond de 30 euro was geweest hadden we er gewoon 1 aangeschaft (al zou die met de levertijd nooit op tijd zijn) Maar goed ik zal juf dinsdag een aanspreken , misschien heeft die wel ergens een stapeltje verzameld en is er niets aan de hand.
Vreemd hoor, als het maar voor een keertje is. Hebben ze eeen FB-pagina? Misschien kun je daar een oproepje plaatsen voor een pakje om een keer te lenen.
Mijn eerste reactie was: duur. Maar toen bedacht ik dat dl's balletpakje + schoenen ook al bijna op die prijs zitten, dus ik zou het gewoon kopen. Je hoeft het toch niet maar 1x te dragen?
Belachelijk om dit zo te verplichten zo kort voor een optreden terwijl de levertjes veel langer is. Dat is dus onmogelijk voor jullie. Nog even los van het feit dat die 66 euro best prijzig is. Als het bij de vereniging enkel verplicht is dat pakje bij een wedstrijd te dragen, vind ik dat ze dit nu voor het optreden niet kunnen verplichten. Ik heb ook altijd geturnd. Als je wedstrijden ging doen moest je het pakje van de verening aan bij de recreanten. Dit pakje was makkelijk te verkrijgen en niet zo heel duur. Ik droeg hem ook tijdens de lessen. Later in de selectie konden we ons eigen pakje kopen wat we mooi vonden. Iedereen had dus wat anders aan. Voor dergelijke uitvoeringen hadden we vaak kleding in het thema. Dit waren dan dingen die de meesten wel in de kast hadden liggen.
nou vanavond dus dochtertje weggebracht naar de gym en meteen de juf aangesproken (en ik was niet de enige moeder). In eerste instantie probeerde ze ons te negeren (ja die zag de bui natuurlijk ook wel hangen) dus er zelf op af gestapt. Ook zij zag het probleem niet maar we moesten om 18 uur maar weer komen. Om 18 uur moest de volgende groep voor haar zitten en deelde ze de meisjes mee dat ze , de laatste dinsdag voor de uitvoering, hun turn pakjes bij haar moesten in leveren voorzien van hun naam en dat ze die , de dinsdag daarop, terug kregen. Aan ons werd medegedeeld dat we voor de uitvoering een pakje konden pakken en die meteen na de uitvoering weer moesten terug leggen. Ok het is dus opgelost, maar wel op een hele rare manier vind ik.
Begrijp ik het nou goed dat die kinderen verplicht worden om een door hunzelf/ouders aangeschaft pakje tijdelijk in te leveren? Dat vind ik echt niet kunnen... vragen oké, maar mededelen dat dit de bedoeling is vind ik wel heel vreemd.