een actie voor school om geld in te zamelen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Blink, 2 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blink

Blink Actief lid

14 jan 2007
    259
    16
    18
    Wij willen graag een nieuw speeltoestel voor op het schoolplein.

Nu zijn wij op zoek naar leuke ideeën om geld in te zamelen, zodat wij dit waar kunnen maken.

We hebben al wel een paar ideetjes, maar ik dacht laat ik jullie mening en ervaring is vragen. Hebben jullie een leuk idee waar wij iets mee zouden kunnen doen?

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Carwash, ontbijt aan huis, bloemenverkoop.

3. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Niet bijster spannend, maar hier wordt er ieder jaar een sponsorloop gehouden. Helft van de opbrengst gaat naar het goede doel, andere helft naar schoolplein.

4. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Mijn vriendin (die is juf) had daar pas een actie voor, een markt, met allemaal zelfgemaakte spulletjes van de kinderen. En er was een veiling, er werden bedrijven gezocht die iets wilden weggeven, en dat werd dan geveild. Ik ben er zelf even geweest (terwijl ik niks met die school heb verder) en het was zo gezellig.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    kledingverkoop

6. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Dit doen ze bij ons ook elk jaar op school, en zo hebben ze afgelopen jaar het schoolplein een opknapbeurt gegeven. Ondanks dat het niet spannend is, wel elk jaar hartstikke Gezellig!

7. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Een kerstmarkt met allemaal Dior de kinderen zelf geknutselde spulletjes.
    Een diensten veiling
    Oliebollenactie verkoop

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Verkoop van bloembollen (bijv via Baltus Fundraising)

(Voorjaars)markt oid met daarbij soort van vlooienmarkt (kids gratis, volwassenen betalen X), verloting (gesponsorde prijzen), verkoop van koffie/thee en gebak etc. Heeft onze Kindergarten vorig jaar 700 euro op geleverd.

9. p1982

p1982 Niet meer actief

-flessenactie bij de plaatselijke supermarkt
    - met kerstdiner een verkoop doen van gemaakte spullen van de kids
    - sponserloop
    - verkoop van oliebollen

10. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Twee jaar geleden hadden we een kunstveiling met door de kinderen gemaakte 'echte kunst'. Ze hadden een project over kunst, waarbij ze zelf Mondriaan en van Goghs hebben gemaakt. Superleuk

De opbrengst was toen voor alpe d'HuZes, waar ik toen aan meedeed.

11. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    een leuke markt brengt vaak wel veel op.
    de school van dochter sponsort een schooltje in afrika en elk jaar gaan de opbrengsten van de kerstmarkt ed er heen.
    zijn leuke bedragen meestal.
    kinderen knutselen leuke dingen.
    veel spullen komen van de ouders die ze niet meer gebruiken, denk aan deco en zo.
    en dan kun je winkels ook nog vragen om spullen te doneren.
    en verkoop van lekkers op de markt zoals kruidnootjes oliebollen warme chocolademelk taart

12. Hier op school hebben we elk jaar een feest waarmee op verschillende manieren geld wordt ingezameld. Er worden spelletjes georganiseerd en de spelletjeskaart moet je dan voor je kind kopen (voor een klein bedrag). Er is altijd een grote BBQ en ook wat ander eten en drinken, waarvoor je consumptiebonnen kunt kopen. Verder is er altijd een loterij. De prijzen worden gesponsord door de winkeliers uit de buurt (want voor hen is het reclame natuurlijk) en ouders kunnen dan lootjes kopen.

13. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Mijn kinderen hadden vorig jaar een actie met tekeningen maken die dan geprint werden op mokken, muismatten e.d. Het geld ging naar een goed doel, maä rmisschien kan je het ook zelf inzetten?
    Het heet: Tekenfund.nl
    Bij mij op school doen een dit jaar mee met een actie om zelf kerstkaarten te ontwikkelen en die te verkopen. Ons geld gaat naar ons Lustrum

14. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Onze school ging verhuizen en had geen budget voor de inrichting van het nieuwe schoolplein. Er zijn toen diverse acties opgezet om geld in te zamelen:

- statiegeldflessen. Dat liep echt als een trein. Lekker makkelijk ook, je kon gewoon je lege flessen in een enorm krat kieperen en elke week leverde de school die in bij de plaatselijke supermarkt en dan incasseerden ze het statiegeld.
    - 1x per maand hadden ze op woensdagmiddag een snackmiddag. Elke klas kwam een keer aan de beurt om snacks te maken en die dan te verkopen. Bijv. cakejes, broodjes knakworst, fruitspiesjes etc.
    - de kinderen maakten zelf kerstkaarten en kerstversieringen en verkochten die (aan de ouders natuurlijk, haha)
    - sponsorloop
    - rommelmarkt
    - er zijn ook bedrijven gevraagd om geld te sponsoren. Wij wonen in een klein dorp, de meeste ondernemers hebben of kennen kinderen die op onze school zitten, dus dat was echt persoonlijke sponsoring.

15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    ik "krijg" van de week een cake van school, opbrengst is dacht ik ook voor het schoolplein

markt is hier ook paar keer gedaan

projectavond waarbij je dingen kan kopen (mbt het project).

Paaseitjes is ook een terugkerend iets :p pepernoten ook paar x gezien.

(niet alle opbrengsten voor hetzelfde doel ;) )

Deel Deze Pagina