Exceem en droge hoofdhuid gek worden we ervan!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ikdus, 26 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hallo mede mama's

Ik had al eerder een topic geopend over het spontane exceem van mijn dochter.
    Ik heb zalf ervoor gehad tegen de meeste pukkels vooral in haar gezicht zijn weg. Na 2 weken moest ik terug komen als de jeuk nog niet over was. En helaas het was/is nog niet over.
    De huisarts adviseerde pure cocosvet te kopen en te blijven smeren met cetomacrogolzalf. Dit doe ik netjes en ook in haar haren want dr hoofdhuid is zoo droog allemaal schilfertjes komen er in haar zwartebos krullen. En de hele nacht krabt ze eraan. Ik smeer dat cocosvet pas een week maar het lijkt erger te worden :(.
    Wie heeft de tip tegen vooral dat droge hoofdhuid en misschien een andere creme tegen het exceem?

Wij vooral zij zou ontzettend geholpen zijn met de goude tips.

Thankss

2. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.245
    681
    113
    Mijn dochter heeft ook uitslag op der hoofdhuid.. ik had een koolzalfje maar werkt niet voldoende dus vanmiddag weer naar de dokter.

Ze dachten dat het door het zweten kwam. Bij jou dochter ook?

Ze zit ook heel de tijd te krabben:(

3. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Nee ze zweet bijna niks. Ik dacht eerst ook aan warmte uitslag. Maarja niet dus.
    Op haar rug/nek is het vaak vuurrood ook als ze al even niet heeft gekrabt eraan.
    De huisarts wilt voorlopig geen hormoonzalf meer geven

4. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Hier 2 dames met eczeem dus wel wat tips.......

Eczeem kun je ook op je hoofdhuid krijgen, zeg maar onder je haren. Hier heb je een speciale lotion voor, locoid heet het. En de rest van haar lijfje, ik zou toch echt hormoonzalf gaan smeren, zonder gaat eczeem echt niet weg!! En zeker als ze er zoveel last van heeft! Als je het op de juiste manier gebruikt is dat echt niet erg... Gewoon weer een ritje ha, en als hij het niet wil kun je altijd een verwijzing dermatoloog vragen. Die weet precies wat je het beste wel en niet kunt smeren, kokosvet heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord voor eczeem. En als je zegt dat het daar erger van wordt ook mee stoppen!

Heel veel succes en ik hoop voor je meisje dat het gauw beter gaat!

5. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Je hebt speciale shampoo: ketoconazol is dat. Werkt erg goed, moet ik zeggen! (gezien bij anderen). Verder de huid vet houden, niet smeren met zinkzalf (droogt juist uit!), ik heb zelf lanettecreme bij de apotheek gehaald. Bij luieruitslag of plekjes smeer ik dat er altijd op en dat werkt ook perfect. Sudocreme gebruik ik uit nood als ik niets bij de hand heb.

6. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Kan ik dat locoid gewoon bij de drogist halen ?

Ja de ha zei dat cocosvet de huid lekker vet houd en de huid hersteld.
    Ik smeer dat in de ochtend en in de avond en dan elke luierwissel de cetomacrogol. In haar nekje heeft ze al een halfjaar een rode droge plekje. Daar heb ik toen zalf voor gehad in mei. Hydrocortison/micozolinaat of iets ?
    En dus 3/4 weken geleden alleen die hydrocortison. En nu voor die rodevlek moest ik die micoblabla halen. Ze dacht namelijk aan een ringworm. Maar zodra ik dat smeer wordt het alleen maar roder. Dus vandaag ook mee gestopt.
    Dus voor dat plekje wil ik sowieso naar de dermatoloog gaan.

Ik dacht eraan om misschien bepathen te gaan halen ?

En vergeef mij als ik die zalf namen verkeerd schrijf. Maar ik kan die namen niet eens uitspreken laat staan schrijven(nu moet ik wel zeggen dat ik niet de moeite neem om te kijken hoe het heet haha)

7. kwebbel86

Haha leuk he namen ;)
    het is miconazolnitraat en dat is hormonencrème. Ook Hydrocortison crème is hormonencrème. Als dat niet helpt, dan zou ik aandringen op een verwijzing naar de dermatoloog en niet je ha laten "aanklooien". Wellicht heeft een dermatoloog betere tips voor je!

8. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ja ik heb nu 3 verschillende huisartsen gehad voor alle drie die afspraken.
    Die mix creme heeft wel minimaal geholpen. Het plekje werd aanzienlijk kleiner naar er kwam wel een witte vlek voor terug. En ik heb te maken met een getint kindje. Ik wil ook weer niet dat ze overal witte vlekken krijgt omdat dr huid dunner wordt door die hormoonzalf

9. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Ik heb via de KA een recept voor zalf gekregen voor de droge plekken. Dat is gewoon op basis van vaseline en houdt de boel vet. Er zitten verder geen hormonen of andere dingen in.

Het werkt waarschijnlijk niet tegen exceem, maar wel tegen een droge huid.

Ik kan wel even kijken hoe het heet als je wilt.

10. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Is de rest van haar huid ook droog?

Ik heb een tijdje toen Hailey's huid zo droog was gesmeerd met eerst bepanthen creme (dat is de zalf;)) gesmeerd en in laten trekken en dan de cetomacrogolzalf erover. Daar knapte de huid redelijk snel van op. Later overgestapt op La Roche Posay lipikar baume. En nu gebruik ik die zalf alleen nog na het badje. Ze had ook een rood plekje in haar nek wat wel exceem was en dat is echt alleen weg gegaan met hormoonzalf. Maar als je hormoonzalf smeert trekt het plekje normaal al met een paar dagen weg. Je ziet echt heel snel verschil.
    Ik zou gewoon een doorverwijzing vragen naar de dermatoloog. Vooral omdat je al even bezig bent.

11. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ja haar huid is droog en op veel delen vol met pukkeltjes. Die plekjes zijn ook echt droog met schilfertjes.

Rolinka, ik denk dat het geen zin heeft als t echt alleen tegen droge huid is. Maar toch bedankt.

12. kwebbel86

psoriasis?

13. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Die locoid is alleen op recept helaas, maar werkt wel erg goed. Ik zou je adviseren een verwijzing te vragen voor de dermatoloog. Nu probeert elke ha wat anders en dat lijkt me voor je meisje niet de meest prettige manier gezien haar jeuk.
    Sterkte!

14. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Kwebbel, alleen dat plekje in haar nek lijkt er een beetje op. De rest gelukkig! Niet.

Ik ga straks als ik mijn dochter van de opvang haal naar de drogist, bepanthen halen en als dat niet helpt voor donderdag tegen het krabben van dr ga ik om een verwijzing vragen. Hopelijk hebben ze deze week plek bij de ha, ben er klaar mee voor haar.

15. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Mijn dochtwr heeft ook last van eczeem en droge hoofdhuid icm berg.
    Ik kreeg wel hormoonzalf maar wilde liever niet teveel smeren en mijn idee was dat het de eczeem alleen onderdrukte.. na een hoop gespeur op internet heb ik revita creme besteld, nou werkelijk geweldig! Het werd door een huisarts geadviseerd voor een ki dje met een getint huidje omdat hormonen de huid kunnen verkleuren..
    Ik ben begonnen met hier en daar kleine plekjes en zo heb ik het verder uitgewerkt. Heb een tijdje 2x per dag gesmeerd en nu heeft ze een heerlijk zacht babyhuidje! Er zit geen rommel in de creme allemaal op natuurlijke basis.. ik stond gewoon versteld!
    Nadeel: hij is niet goedkoop.. maar mij is het waard! 12,95 voor 30 ml maar uiteindelijk doe je er lang mee en hij smeert lekker uit..
    Als ze langdurig berg heeft en droge hoofdhuid dan heeft het vaak te maken met het eczeem en is het niet gewoon berg meer maar ook een vorm van eczeem, heb ik mij door de kinderarts laten vertellen. Mijn dochter had ook erge jeuk op haar hoofd en krabte ook erg. Voor haar hoofdhuid gebruik ik de shampoo en lotion van zarqa icm met de bergpads van etos als de berg erg aanwezig is, maar als ik het goed bijhoud dan heeft ze er nig minimaal last van!

Mocht je meer willen weten dan pb me evt maar! Succes!

16. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Sorry voor de typefouten, zit op de tablet en dat is niet mijn sterktste kant van typen :D

17. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Geen probleem ik ken het probleem :p heb ik ook last van met mn mobiel.
    Jammer dat de verzending zo duur is. Anders had ik het aangeschaft per direct ! Maar ik ga het wel onthouden voor als het bij de dermatoloog ook niet helpt.

Berg heeft ze trouwens niet. Dit is gewoon echt alleen droge hoofdhuid en geen kortsvorming. Kan die zarqa gewoon in je ogen komen ? Het is al een ramp om drbhaar te wassen en met haar boshaar moet ik ook veel gebruiken en lang uitspoelen haha.

18. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter zat ook enorm onder het eczeem. Wij hebben eerst met hydrocortison(hormoonzalf) gesmeerd en toen dat niet hielp hebben we een iets zwaardere hormoonzalf (weet de naam niet meer) gesmeerd. In combinatie met koelzalf tegen de jeuk was de eczeem binnen een week weg. Nu houden we het bij met La Roche Lipikar baume AP, dat is echt het enige wat haar huid echt vet houdt.

Ze heeft ook een heel droge hoofdhuid. Maar daar heb ik nog geen oplossing voor. Met olie smeren helpt, maar ze heeft veel en lang haar dat dan zo vet wordt dat we het met asfwasmiddel moeten wassen:$. Lijkt me ook niet zo'n goed plan. Zarqa hielp hier niet.

19. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Niet wassen was hier de oplossing. ....klinkt raar maar op tijden gingen de kids maar eens per twee a drie weken in bad. Wel genitaliën wassen met schoon water elke dag en bij spuit luiers wat bad olie op wen washandje. Enkel wassen met bad olie. ..en geen wasverzachter meer gebruiken in je was.

Elke paar uur de plekke die droog zijn smeren met cetamacrogol. De rest...met rust laten! Geef het lichaam de kans het te genezen.

En kokosvet is voor mensen met een donkere huidskleur heel fijn. Werkt beter als alle andere dingen op de een of andere manier.

Oh en met rust laten houdt in ook niet kammen op hetzelfde hoofd...stimuleert anders talg aan te maken wat weer kant irriteren. ..

20. Lenne

Lenne Actief lid

16 mei 2011
    218
    0
    16
    Is er al bekeken of de eczeem wordt veroorzaakt door een voedselallergie of zoiets? Want in dat geval zou een dieet misschien meer kunnen oplossen dan zalfjes.

Deel Deze Pagina