Niet kammen dan kan ik haar over een paar weken kaal scheren! Door die bos krullen kom ik dan nooit meer als ik 1 dag niet kam zit ik al. En moet het ook nog nat maken dr haar anders kom ik er ook niet door heen . De alle drie de huisartsen hadden het over 1a2 x pw in bad, dus daar luister ik nu na(toen ze alleen dat plekje in haar nek had zag ik geen noodzaak, toen ze van de ene op andere dag onder zat dacht ik dat het warmte uitslag was, dan is dus juist baden goed). Haren doe en deed ik altijd al maar 1x pw wassen. Het is pas sinds een paar dagen dat haar hele hoofd onder zit . Bad olie moet ik kopen maar bij etos en AH zie ik t nooit meer staan. Wasverzachter gebruik ik al nooit want daar kan ik niet zo goed tegen. Cetomacrogol gebruik ik dus al elke pamperwissel. Miepjekipje, bij jou hielp de hormoonzalf dus wel ? Ik ga jouw creme ook onthouden voor als t ooit weg gaat. Het was ook zoo vreemd opeens zat ze van top tot teen onder! Van de ene op de andere dag. Snap er nog niks van
Lenne, nee is niet bekeken. Ze eet/drinkt ook niks anders dan ze al deed. De huisarts die ik als 2 keer had (dus toen ze van top teen onder zat) dacht niet aan een allergie. Ik heb ook qua verzorgingsproducten niks veranderd
Wat vervelend zeg! Misschien is de eucerin iets om te proberen? Die heeft ook speciaal voor kleine kinderen een lijn: Omega. Verkrijgbaar bij de apotheek. Schijnt wel goed te werken, maar als de klachten zo erg zijn is misschien een hormooncreme eerst fijner om het onder controle te krijgen..
Ja hormoonzalf hielp hier wel, maar dan wel echt de iets zwaardere. Die hydrocortison doet niet zo veel. Zolang je het niet te lang achter elkaar gebruikt kan het geen kwaad geloof ik.
Nien, ze heeft al 2x hormoonzalf gehad. Miepjepiekje is er nog een zwaardere dan ? Die mix deed/doet niks. Die hydrocortison, heeft wel de pukkels uit haar gezicht weg gehaald.
Hier ook veel eczeem gehad, eerst plekjes op armen en benen, dat was goed weg te smeren, eerst met cetomacrogolcreme, later werd het erger en zijn we met hydrocortison gaan smeren. Toen werd het weer erger, d'r hele rug zat onder en ze schuurde overal tegenaan, jeukte heel erg. Van de huisarts zwaardere hormoonzalf gekregen, Elocon. Als sneeuw voor de zon verdween het. We moesten 5 dagen wel smeren en dan 2 dagen niet, om de huid rust te geven. Na 2 weken was het zo goed als weg. Helaas van de winter weer een uitbraak, begon met schrale wangen en kin, hele winter en het werd ook niet beter toen het wat minder koud was. In overleg met de huisarts hydrocortison gesmeerd en dat hielp. Dnk dat ze er nu redelijk overheen is gegroeid, met vaseline lanette en heel soms nog hormoonzalf is het allemaal goed onder controle. Valt me wel op dat het eczeem bij verminderde weerstand steeds erger werd, dus misschien datdat bij jou ook zo is. Mijn ervaring met al die huis tuin en keukenmiddeltjes is dat het soms even werkt maar uiteindelijk niks oplost. Ik heb gelukkig een huisarts die goed meedenkt en met bruikbare adviezen komt, en de juiste recepten. Maar als jij bij hem/haar niet verder komt zou de dermatoloog een goede volgende stap zijn lijkt me.
Ja ik heb onze ha helemaal niet gehad, dus geen idee of hij meedenkt. En hier is ze eindelijk al 2mnd goed gezond. 1x ff zesde ziekte gehad tussendoor en verder niks. Geen snotneuzen meer, geen onverklaarbare koorts. Helemaal topdus ! Zal straks als het koud is wel weer anders zijn. In de winter had ze ook een droge huid maar toen smeerde ik met zinkzalf (met vet houden leek het erger te worden). En was het binnen no time weg. Ik heb voor het slapen gaan bepanthen gesmeerd. Dr huidje voelde weer lekker vettig. Alleen weer extra sneu dr anus bloed nu geen idee hoe het komt. Luier verschonen is een ramp. Gelukkig herstellen haar rode billen wel snel
Mijn jongste zoontje heeft ook veel last van eczeem, over zijn hele lichaampje. Hebben een hele tijd aangeklungeld, met hulp van de huisarts. Het werd alleen maar erger en erger en op een gegeven moment was ik het zat. Ik heb gevraagd om een doorverwijzing naar de dermatoloog en maar goed ook. De locoid die de huisarts had voorgeschreven was helemaal niet geschikt voor kleine kinderen en het smeerschema was niet goed. Na twee weken met een nieuw smeerschema, wat andere zalven erbij (o.a. teerzalf) had ik een veel vrolijker en actiever kind die ook weer beter ging groeien (groei was nagenoeg stil komen te staan). Met andere woorden als je zo'n jong kindje hebt die al veel last heeft van eczeem, vraag dan om een doorverwijzing. Over het algemeen weten huisartsen er gewoon niet genoeg van (mijn huisarts wist bv ook geeneens dat er speciale krabpakjes bestaan voor jonge kinderen met eczeem). Ik wilde dat ik eerder op mijn strepen was gaan staan.
Bepanthem werkte hier overigens ook goed om de huid soepel te houden (beter dan de vaseline lanettezalf en de cetamacrogrol), maar bij ons ging er zo een grote tube per 1,5-2 weken door.
Bepanthen lijkt hier super te werken na 1x smeren al, haar wangen weer superzacht. En haar buikje zijn bijna alle droge plekken/pukkels weg !
Hier echt vanalles geprobeerd voor zijn droge schilferige hoofdhuid. Ons mannetje heeft ook eczeem. Kregen eerst vette zalf van de ka. Maar dat werkte niet voldoende. Hebben daarna topicorte gekregen. 3 keer smeren en alles zag er weer kei mooi uit en geen jeuk meer!. Soms als ik zie dat het weer wat onrustig wordt smeer ik er nog een beetje op maar dat hoeft dan nog maar 1 keer. En de laatste weken niks meer gezien
Dat is fijn hanneke ! Zo sneu als ze het hebben Is het bij jullie kindjes ook van de 1 op andere dag gekomen ? Of redelijk vanaf de geboorte ? En dan ook van top tot teen of alleen op een paar plekjes ?
Even ruim een week geen kiwi gegeven want dacht aan allergie. Maar helaas. Vanmiddag weer naar de ha voor door verwijzing naar de dermatoloog. Ben het zat!