is het genoeg?

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by feline1986, Jul 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. feline1986

Aug 15, 2008
    31
    0
    6
    Hallo,

Ik heb een zoontje van 12 weken.
    Hij krijgt 1 fles van 150 cc + 5 en verder BV en is daar tevreden mee.(vaak drinkt hij van de fles ongeveer 120cc) Ik kom nu in totaal uit op 5 voedingen per dag.
    Hij krijgt om 20.00 de laatste Bv. Mijn man maakt hem vaak wakker om 6 uur omdat hij vind dat hij dan wel genoeg geslapen heeft. Dan voed ik hem en leg hem weer terug. Hij slaapt dan weer rustig door tot een uur of half 9.
    Afgelopen nacht dacht ik we laten hem slapen en we zien wel wanneer hij komt. Gisteravond om 8 uur de laatste voeding, en ik heb hem vanmorgen toch maar om half 8 wakker gemaakt. Ik kom vandaag dus maar op 4 voedingen.
    Mag hij zo lang slapen achter elkaar en mag/ kan hij nu al over op 4 voedingen?

Alvast badankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,
    Beneden de 4 maanden is het goed om erop te letten dat er niet langer dan 10-12 uur tussen 2 voedingen zit. Met 12 weken is wat aan de vroege kant om 4 voedingen per 24 uur te geven. Meestal is dit rond de 4-6 maanden. Verschilt een beetje per kindje, ieder kindje is anders.
    Groetjes Angelique

Share This Page