Niet meer rollen ??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door misa, 6 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Mijn zoontje was ongeveer 4,5 maand toen hij af en toe van de buik naar de rug rolde (in bed). Maar sinds een paar weken doet hij dat niet meer. :(

Oja, heel soms doet hij het nog wel bij oma..! ;)
    En andersom heeft hij nooit gedaan.

Het is niet dat ik me zorgen maak hoor, maar zou mijn mannetje gewoon een beetje lui zijn?
    Soms kan hij ook heel mooi en actief spelen in de box, maar soms kan hij zo een 20 min op zijn duim zuigen en niets doen (als hij net uit bed is en dus niet moe is..).

Heb ik een trage, luie donder hiero? :D

2. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Haha, hier precies hetzelfde hoor...
    (alleen dat duimen en stil liggen niet, want hij is heel 'druk')

Manlief vroeg zich laatst ook al af waarom hij bijna nooit meer rolde...
    Mijn gevoel was dat dat niet meer zo interessant was, omdat hij dat al kon.

Toch wel af en toe op de buik helpen en nu kan hij sinds vorige week zich weer van de buik naar de rug rollen...
    En nu rolt hij de hele kamer weer door!

Was hier echt ook een 3 a 4 weken dat hij het naar de buik rollen liet voor wat het was!

3. misa

misa Niet meer actief

Oke, herkenbaar dus! Stom he! Denk je: Yes, hij kan het! En dan houden ze ermee op.

Nu ligt hij al 10 min duimend naar mij te kijken (zicht op de zijkant van de pc kast, dus ook op mij).

Gek kind!

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Heeft onze dochter ook gehad inderdaad, ineens lag ze maar te liggen! Maar het is goedgekomen, mevrouw rolt de hele kamer door!

5. adi

adi Niet meer actief

Soms zijn die babys net mensen he! ;)

Dat 'vergeten' zal gedurende de hele ontwikkeling voorbij komen. babys leren maar 1 ding tegelijk, en daar gebruiken ze al hun energie voor. Soms lijken ze wekenlang helemaal stil te staan, maar dat is meestal de voorbereiding op een nieuwe motorische/ psychische sprong.

Mijn zoontje stopte bijv helemaal met woordjes toen ie ging leren lopen. Mijn dochtertje had 2 weken dat ze helemaal vergeten was hoe ze zich moest optrekken. Dan heb je de ene dag een baby die zelf in de box gaat staan en weer terug gaat zitten, en de volgende dag kijkt ze ons huilend aan om haar te helpen met optrekken.

Ik was vaak ook bang dat er iets aan de hand was. Maar gelukkig kwamen de 'vaardigheden' snel genoeg weer terug.

6. fafje

fafje Niet meer actief

mijn zoontje doet zn hele ontwikkeling telkens iets..en zodra hij het kan, doet ie het heeel vaak...en dan ineens niet meer en doet ie weer wat anders...

bijv mama zeggen, echt dagen lang de hele dag...ineens wassie dagen stil...maar bezig met kruipen....daarna ineens het woordje papa....echt heel vaak..nu weer stil en is mama terug..maar nu staat ie de hele dag, en maar optrekken overal waar het kan...

en soms doet ie alle sop een dag haha

7. misa

misa Niet meer actief

Haha, ja het zijn net mensjes ja! ;)
    Ik maak me echt geen zorgen hoor, maar vraag me wel af of ons draakje niet gewoon erg lui is. :) Maar zo te horen heb ik hem vals beoordeeld (ik was al 'bang' dat ie op zijn vader leek ;) )
    We wachten af wanneer hij weer wat (nieuws) gaat doen!

8. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    ooh heel herkenbaar, mijn zoontje trok zich op in de box (in april!) was helemaal trots, maar daarna deed hij het niet meer. eind mei deed hij het weer voor het eerst, en nu heeft hij het echt door.

vaak kunnen ze het, en dan is het even niet meer belangrijk tot ze het nodig hebben! hahahaha
    komt wel goed!

9. misa

misa Niet meer actief

@Keina: Nou, dat mag hij dan lekker gaan oefenen morgen bij jou! ;)

10. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik heb soms het idee dat hij een lijstje in zijn hoofd heeft waar hij dan zo'n vinkje voor zet: rollen: done that, vinkje, en nu wat anders. Hier ook een tijdje gerold (trouwens steeds als ik niet keek, de smiecht) en nu al weken niet eens meer de neiging daartoe gehad haha. Tijd voor een nieuwe uitdaging misschien? :)

11. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    whoehahahahaha als je hem morgen weer ophaalt dan rent hij na jou toe!

12. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    die van mij heeft tijdens het van rug naar buik rollen een keer een niet zo'n zachte landing gemaakt met zijn hoofd.
    Het heeft echt weken geduurt voordat hij het weer deed :)

13. misa

misa Niet meer actief

Nou, het blijft herkenbaar dus..! Leuk om te lezen!

Deel Deze Pagina