heey meiden ik ben benieuwd of hier meiden zijn die net zo als ik gek zijn op koken en het leuk vinden om deze te delen
dit is toch de lounge? en eten doet iedereen en vooral zwangere vrouwen... dus is t toch JUIST leuk om zon topic te openen.. al die "spelletjes"topics hebben toch ook niks met zwangerschap te maken?
@Saraah, hier stond eerst een poll boven. Recepten op deze site: ja/nee Daar was mijn reactie eigenlijk op en heb de poll ook verwijderd.
aha nu snap ik het haha. Maar ik bedoelde dus of het leuk zou zijn om zo iets te doen net zo als de spelletjes
Mss best een leuk idee als iedereen die het leuk vind een eigen persoonlijk recept plaatst...! Ik ga meteen van start ok ... Een super makkelijk recept voor een taart. Als je toch zelf wilt maken voor verjaardag oid maar het is echt heel simpel! Slagroom-Bananentaart Nodig: Melk (ong. 50 cl gebruiken) Custardpoeder 40 cl Slagroom (2 pakjes) 2 zakjes Vanillesuiker 1 eetl. suiker 8 witte Gelatinebladeren 1 pak Bastognekoeken 3 a 4 Rijpe bananen Week de gelatinebladeren ongeveer 5 min. in koud waterm Maak ondertussen een dikke [/u] custardpudding. Zet de pan met pudding in een bak met koud water en doe de gelatinebladeren (even uitknijpen) erbij. Af laten koelen en heel vaak roeren. Steeds erbij blijven! Ondertussen de rest klaarzetten. -Springvorm bekleden met bakpapier -Bastognekoeken goed verkruimelen en een beetje gesmolten roomboter erdoor doen zodat de kruimels mooi donker worden. Ruim de helft hiervan over de bodem strooien. -Slagroom extra stijf (!) kloppen met de suiker en vanillesuiker. Als de custardpudding in één keer dik begint te worden de slagroom er luchtig door scheppen en goed vermengen. De helft hiervan in de springvorm verdelen. Dan de bananen erover verdelen (in plakjes) en daarover weer de rest van het slagroom-custardmengsel strooien. De rest vd bastogne-kruimels er gelijkmatig over heen strooien. Minimaal 4 uur in de koelkast. Succes!
moest hem ff op zoeken: Ik kreeg hem van een vriendin en is echt heel lekker wel machtig: Een ovenschotel met gehakt: Nodig: -300 gram (gemengd)gehakt (reken op 75 gr p/p) -1 pot doperwten-worteltjes -ui,knoflook en kruiden (cajun-gyros-massala etc) -aardappels -gerapste kaas of zelf kaas raspen! OF - panneermeel. -scheut melk -klontje boter -evt. een tomaat voor de extra vitamines en smaak Rul het gehakt,ui,knoflook en kruiden naar smaak toevoegen. Voeg de uitgelekte doperwerten-wortelen toe. (Evt. ook tomaat voor de lekkere smaak en extra vitamines) Kook ondertussen de aardappels gaar en maak er purree van. Doe de prut van het gehakt+groenten in een ovenschotel. Doe hierover de purree,geraspte kaas (of panneermeel) en laat dit alles in de oven staan totdat er een goudbruik korstje op zit. Ik heb een hetelucht oven die heb ik meestal op 170 graden staan je hoeft hem maar te laten staan tot de kaas gesmolten is
eenvoudige cake Nodig 250 gr zelfrijzend bakmeel 250 gr suiker (niet goed voor de lijn dus) 1 zakje vanile suiker 4 eieren 250 gr boter ( ik neem altijd vloeibare magarine dan hoef ik niet zolang te kloppen) Officeel moet je de eiwitten stijf kloppen maar ik doen dit dus nooit ik gooi het allemaal in een keer in de kom en mix het dan tot er geen klonten meer in zitten. dan 40 minuten op 175 graden (hetelucht oven) Soms doe ik er appel of banaan door. Je kan er ook chocolade in doen dan doe ik er meestal 300 gr bij. Bakken doe ik voor deze cake in een tulband vorm
Oke mischien dat iemand me kan helpen ? Ik had een lekker recept van kikkererwtencurry met naanbrood = vegetarisch. Maja met de nadruk op HAD. Wie o wie kan mij helpen aan dit recept ?
Goed idee! Ik ben ook dol op koken Dit recept is een van mijn favorieten! Het is ZOOO lekker Cocos Ijs Benodigdheden: 1 citroen 6 dl melk 150 gram santen (uit kuipje of pakje) 2 blaadjes witte gelatine 4 eidooiers 150 gram suiker 2 dl slagroom 25 gram gemalen kokos Was de citroen zorgvuldig en schil er heel dun 1/4 deel van de schil af. Breng deze langzaam in de melk aan de kook en laat het ca.15 minuten op en laag vuur trekken. Verwijder de schil en los de santen in de hete melk op. Week de gelatine ca. 5 minuten in ruim koud water. Klop de eidooiers met de suiker tot een dikke witte creme. Roer de hete kokosmelk met kleine scheutjes tegelijk door de creme. Verwarm deze, al roerend met een houten lepel, au bain marie of op een laag vuur tot de creme is gebonden en als een dun laagje van lepel kleeft. Laat het vooral niet koken. Los hierin de goed uitgeknepen gelatine op. Zet de creme direct in een bak met koud water en klop tot het koud is. Klop 2 dl slagroom loddig en spatel het door de creme. Giet dit in een vriesvaste schaal en zet deze in het vriesvak van -20?C. Laat het in ca. 1 uur half bevriezen. Klop het dan elk 1/2 uur flink door tot het bijna bevroren is. Rooster in een droge koekepan de kokos heel lichtbruin. Schep het kokos-ijs in schaaltjes en strooi er de kokos