Hebben jullie veel vriendinnen? Of vrienden Maken jullie nog veel nieuwe vrienden bij? zelf (helaas) maar weinig echte vriendinnen. Het blijft altijd zo oppervlakkig op de een of andere manier. Zou graag vriendinnen hebben waar je meer contact mee hebt of meer mee kan delen. Besef ook wel dat het lastig is om met een druk gezin veel contacten te onderhouden maar mis het wel.
Ik heb nog weinig vriendinnen over en degene die ik heb (op twee of drie na) zijn nogal oppervlakkig. Daar kan ik nou niet echt dat diepgaande gesprek mee voeren dat ik zou willen. Maar goed; ik ben eigenlijk akelig slecht in het onderhouden van vriendschappen. Dan zegt 'Sofietje' van: morgen ga ik naar karaoke toe. En dan zeg ik ter plaatse: joh, gezellig, veel plezier en succes MAAR vergeet ik echter 'morgen' aan Sofietje te vragen hoe het op karaoke was. Terwijl ze het omgekeerd natuurlijk wel vragen als ik iets ga doen of gedaan heb. Ik heb het idee dat sommige mensen dat verschrikkelijk stoort en ze denken dat het mij werkelijk niks interesseert, maar ik denk er gewoon niet aan en heb het vaak nodig dat Sofietje uit zichzelf vertelde hoe het bij karaoke was, want het gaat er niet om dat ik het niet wil weten, maar ik ben gewoon heel erg vergeetachtig. Ik probeer het mij overigens wel aan te leren door het gesprek terug te kijken/luisteren/lezen etc. Echter lukt dat niet altijd. Jammerrrr. Maar daar 'moet' men dus gewoon overheen kijken. Een vriendin van mij was ontzettend verrast toen ze wél een keer spontaan een kaart kreeg omdat ik ergens aan had gedacht Dat dan weer wel!
Ja een groep vriendinnen, met 2 hele goede die ik elke dag spreek. Wij wonen allemaal in dezelfde stad. En ik maak nog steeds vriendinnen hoor, helemaal nu de oudste naar school gaat.
ik heb een aantal vriendinnen..geen tientallen hoor. Hoeft van mij ook niet als je met die paar dan een goed contact hebt. Ik heb ook verschillende vriendinnen, met de een winkel ik altijd en avondjes weg en met een ander vooral gezellig thee drinken bij elkaar en dingen met de kids doen. En met weer een ander veel praten over persoonlijkere dingen..
Ik had er een paar, nu nog één goede vriendin..ik ben de afgelopen tijd bewust selectief geweest..geen spijt van. Liever kwaliteit dan kwantiteit. Ik sta wel open voor nieuwe contacten, denk ook dat sommigen gewoon bedoeld zijn voor tijdelijk. Verder ken ik wel veel mensen, en zijn er best mogelijkheden tot uitdiepen van sommige contacten denk ik.
Ik heb een paar vriendinnen die ik al heel lang ken. Vanaf 12 jaar ( nu dus alweer 23 jaar) En nog een paar die ik wat later heb ontmoet. Ik heb niet behoefte aan meer vriendinnen. Ik vind het prima zo.
Ik heb 2 echt goede, hechte vriendinnen.. In mijn geval zijn dit beide vriendinnen die het niet erg vinden als we elkaar 2 maamden niet spreken, omdat het nou eenmaal zo loopt.. maar waar ik vervolgens ook zo weer een hele tijd bijna dagelijks contact mee kan hebben. Ik vind het soms namelijk ook lastig om op hele regelmatige basis contact te onderhouden, omdat we gewoon vaak heel druk zijn! Maar zodra we elkaar nodig hebben staan we ook binnen een half uur bij elkaar op de stoep! De rest zijn wat oppervlakkigere contacten, wel gezellig maar geen diepgaande gesprekken
Ikzelf ben verhuisd naar amersfoort waar ik helemaal op nieuw moest beginnen.... 1 vriendin hier in amersfoort voor de rest vage kennissen hier. en in nijkerk nog een vriendin thats it.... dus meiden uit amersfoort die keer bak koffie met kids willen komen doen !! altijd welkom ghehehehhe
Denk dat dit voor veel ook wel herkenbaar is! Ik ben niet heel attend in de vorm van kaartjes maar stuur wel vaak een berichtje als iemand wat gaat doen. Ik ga eigenlijk nooit met een vriendin een avond uit. (Bijv avondje musical of shoppen) Dat mis ik wel! Mijn man heeft wel een griepje vriendinnen en gaat ongeveer 1 keer per maand op stap.
Ik heb nu 2 goede vriendinnen. Zat een aantal jaar geleden nog in een vriendinnengroep met 5 meiden maar omdat ik vaak bezig was en niet vaak genoeg iets van me liet horen hadden zij ook geen behoefte meer aan contact. Op dat moment was ik er helemaal kapot van. Ik vind het nu ook wel moeilijk om contact te maken en te onderhouden. Praat wel eens met moeders op de creche maar voel me daar vrij jong vergeleken met de rest..
Nu ik weer naar school ga begin ik langzaamaan weer vriendinnen te maken. Maar mijn beste vriendin ben ik verloren toen ik 16 was, aan zelfmoord, en nooit meer zo'n goede vriendin gevonden als haar. Ik mis haar nog zo.
ik heb er ook niet zo veel. Vooral met een gezin is het soms lastig merk ik. Er zijn ook best nog wel wat vriendinnen die regelmatig inde kroeg hangen... tsja met mn zwangere buik heb ik daar niet zo veel zin in. ik mis het soms wel, vroeger deed ik veel met vriendinnen. Nu stuk minder.
Ik dacht dat ik een hoop vriendinnen had maar sinds onze mooie meid er is, heb ik er toch ineens een stuk minder.... Een hele tijd stuurde ik berichtjes of belde ze of ze langs kwamen of hoe het was, dat kwam altijd van mijn kant en dat was ik even zat. Een tijdje niks van me laten horen en uiteindelijk hoorde ik niks van hun. Tja....dan ben ik er wel klaar mee zeg maar, daar ben ik misschien een harde in maar het moet niet altijd van 1 kant komen. Plus dat ze er als je ze echt nodig hebt er niet voor je zijn, daar ben ik in de afgelopen 2 jaar een paar keer heel goed achter gekomen en dat zijn dan naar mijn idee geen echte vrienden. Nu wel wat closer met een vriendin die ook kinderen heeft maar ik heb geen echte vriendin waar ik lekker bij uit kan huilen of mijn verhaal kwijt kan....dat mis ik soms wel hoor....
Ik dacht ook dat ik veel vriendinnen had maar na een verhuizing en kindje krijgen vallen ze allemaal een voor een af. Zit nu op 1 vriendin en die woont meer dan 100 km verder op helaas!
Dat heb ik ook heel lang gedaan maar daar ben ik mee gestopt, als ze me niet nemen zoals ik ben dan houd het en als het altijd 1 richtingsverkeer is ook.
Zoiets heb ik inderdaad ook. Ik ben afgelopen juni naar limburg verhuisd. De vriendin die ik graag vaker zou willen zien met haar zoontje woont helaas ook 2 uur met o.v bij mij vandaan. Bespreek met haar eigenlijk alles en stuur haar regelmatig kaartjes en zij mij soms ook wel eens. Heb voor de rest nog wel een paar andere vriendinnen, maar die wonen ook allemaal in mijn oude woonplaats of weer in een andere provincie. Die zie ik eens per jaar, maar dan is het ook wel echt gezellig Ik mis ze soms wel, maar heb gelukkig een lieve vriend en schoonfamilie waar ik ook goed mee kan praten
Heb er een aantal waarvan 1 goeie. Op een één of andere manier heb ik voor mijn gevoel er gewoon niet zo veel tijd voor en niet zo veel behoefte aan. Ben druk met mn kleine mannetje en wil ook zodra mijn man thuis is van het werk daar heel veel tijd mee door brengen. Daar naast heb ik ook nog mijn paardrijden en fitness waar ik nu druk mee ben. Zit er niet echt op te wachten om het weekend dan veel van huis te zijn om veel te doen met vriendinnen, gewoon niet zo veel behoefte aan denk ik :S
Ik heb twee vriendinnen waar ik echt diepgaande gesprekken mee kan voeren en die ik regelmatig spreek en zie. Soms zijn er perioden dat we elkaar minder spreken omdat onze wegen twee verschillende kanten opgaan, maar als we elkaar weer zien is het weer als vanouds.Verder heb ik 3 vriendinnen van de middelbare schooltijd die ik 2 a 3 keer per jaar zie met een etentje ofzo. Dit contact is de laatste jaren enorm verwaterd waardoor we het alleen nog maar over koetjes en kalfjes hebben. Ik vind het wel erg jammer, maar merk dat vriendschappen gedurende je leven komen en gaan. Enkelen die blijven. Ook merk ik bij sommige vriendschappen dat het steeds van 1 kant af moet komen of ze bellen je alleen als ze wat nodig hebben.....