exclusief borstvoeden met 7 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door Yasmientje14, 1 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Hoi dames,

Hier nog geen noemenswaardige hoeveelheden die naar binnen worden geslokt a la rapley. Wat inhoud dat ze alles nog bij mij drinkt. Omdat ze nu natuurlijk wat groter is geworden heeft ze ook meer voeding nodig, dus komt ze weer gezellig elke 3 uur, nacht overdag maakt niet uit. Is dit tijdelijk ? ben benieuwd of er meer moeders zijn die langer dan 6 maanden exclusief hebben gevoed en wat hun ervaring is...

2. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Onze dochter at op die leeftijd ook nog niet zo veel en dronk voonamelijk bij mij. Is helemaal goed gekomen hoor! Rond 8 maanden begon ze opeens meer te eten. Toen ze een jaar was, at ze als een bouwvakker. ;)
    Ik veronderstel dat het vaker drinken inderdaad tijdelijk is, een soort regelen. Daar kan ik me niet meer zoveel van herinneren.
    Verder hoeven ze tot een jaar nog niet veel vast voedsel te eten, het heet dan ook nog bijvoeding.

3. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Hier ruim 16 mnd exclusieve borstvoeding gehad, en dat ging prima;).
    Dit kwam ook door behoorlijk hevige voedselallergie overigens.
    Ik voedde ongeveer elk anderhalf uur, dag en nacht, wel pittig dus, maar ze groeide er prima op:)

4. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Bedankt voor het delen van jullie verhalen heel fijn !!

Wauw 16 maanden exclusief klinkt wel heel heftig, ik denk zeker dat kinderen er genoeg aan hebben en niet zo zeer dat ze nu het voedsel nodig heeft ofzo, het zou alleen voor mij wel prettig zijn als ze wat verzadigder is voor een langere tijd ;) nog meer verhalen zijn zeer welkom!

5. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Hier hetzelfde als bij jou, sinds 6 maand aan het Rapley-en maar verder borstvoeding. Baby krijgt 5 voedingen per dag en Rapley gaat wisselend. Soms vindt hij er niets aan, soms is het erg interessant en slikt hik zowaar iets door.

6. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ik geef ook gewoon wat prakjes vanaf dat hij 6 maanden werd, beetje groente, beetje fruit. Hij vindt het heel lekker en zo krijgt hij ook dit naar binnen. Daarnaast krijgt hij gewoon nog bv. Rapley lukte hier ook niet echt heel makkelijk dus toch maar aan de hapjes gegaan (zelfgemaakt) en dat gaat echt prima! Misschien kun je dat proberen in combi met tussendoor eens iets rapley geven, of erbij geven

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Met deze leeftijd is het vooral belangerijk dat ze de smaken proeven.

Ik heb geen bv gegeven, maar wel tot 6 maanden enkel fv. En ja hier duurde het ook vrij lang voordat hij echt wat at. Dit is geen probleem, als je het maar wel aanbied.
    Sowieso is tot 9 maanden melk echt nog het belangerijkste en juist dat lijkt soms vergeten te worden in het zo snel mogelijk melkvoedingen naar beneden brengen.

8. floppie888

floppie888 Bekend lid

3 sep 2014
    793
    549
    93
    Hier precies hetzelfde, dochterlief van 7 maanden krijgt een fruithap en een groentehap, maar daar eet ze weinig van en vervolgens wil ze, vooral 's nachts vaak drinken. Ik hoop dat het snel overgaat en dat ze iets meer vast voedsel gaa eten.

9. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ja hoor, ook hier herkenbaar. Rapley heb ik op een gegeven moment gecombineerd met prakken. Maar het duurde echt wel een paar maanden voordat het een voeding kon vervangen.

10. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Bedankt voor het delen van jullie ervaringen dames, dan weet ik in ieder geval dat het dus nog een tijdje gaat duren ;) Kwamen jullie kindjes dan ook om de 2 uur drinken ?? dat is namelijk wat ze afgelopen dagen doet en weet niet of dit een fase is/was of zo blijft, en vanaf welke leeftijd kon je lekker op stap omdat ze niet meer zo nodig de bv nodig hadden dat het meer een extraatje was dus ? Ik kan nu bijvoorbeeld echt niet weg want ze kan elk moment willen drinken (ok ik kan 1 a 2,5 uur weg haha maar dat is niet lang)

11. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik kon een keer weg toen hij 1,5 was....:)

12. Yasmientje14

10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Wauw 1,5 jaar dan ben ik pas op de helft haha ;)

13. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Haha, ooit komt het goed;)

14. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Hier een ukkepuk van ruim 10 maanden met het volgende "schema", alles is op verzoek icm ons ritme.

1.30 bv
    5.45 bv, werkdagen mee opstaan met ons anders weer inslapen tot h8
    7.30 1/2-1 boterham, plakje kaas, hapje ontbijtkoek van ons, beker thee
    10.00 bv
    na slaapje 1-1 1/2 stuk fruit
    13.00: cracker of rijstwafel en beker water
    16.00 bv en koekje/soepstengel
    18.00 warm eten. Soms eet hij supergoed, soms jengelt hij net zolang tot hij bv krijgt (met name op mijn werkdagen) en eet hij dan nog 5 happen en z'n vlees/vis
    20.00 bv en naar bed
    Tussen 10 en 11.00 slaapt hij en tussen 13.30 en 15.00/15.30

Avondeten zou hier gevoelsmatig nog wat beter mogen zijn, op goede dagen komt hij dan snachts niet of later. Maar meneer is nog behoorlijk verzot op z'n mamamelk hihi en drinkt ook altijd een volledige voeding. Bij thuiskomst na werk krijg ik m soms ook niet van me afgehouden. Duwt z'n neus dan gelijk in m'n nek en shirt!

Deel Deze Pagina