Ligt het aan mij of worden de knallen met het jaar harder? Al enkele dagen hoor ik mega knallen! Het dreunt door ons hele huis heen, hou me mijn hart vast met oud en nieuw! Ben echt een bangerik betreft vuurwerk!
Hier knalt het ook veel. Maar echt de harde knallen vindt ik meevallen. Het Belgische vuurwerk geeft een enorme knal. Lijkt wel of steeds meer mensen daar hun vuurwerk halen.
Carbid dacht ik ook al aan aszz , dat deden wij vroeger ook wel. Maar reed zo straks langs een groepje jongeren die wat afstaken en dus geen carbid. Ach misschien word ik elk jaar wat ouder waardoor ik er gewoon meer van schrik en het dus voor mijn gevoel harder klinkt .
Je hebt gelijk hoor. Had het hier toevallig nog met mijn vriend over, ze zijn hier al een tijdje aan het knallen. Komt omdat ze veel illegaal vuurwerk hebben, geweldig... Lijkt wel of ze steeds makkelijker aan dat spul komen vind ik.
Hier is het sowieso harder. Van die harde, diepe knallen die overal doorheen dreunen. Zo eng! We wonen aan de grens, dus vuurwerk uit België zijn we nu wel gewend. Laatste trend schijnt vuurwerk uit de Oostbloklanden te zijn..
Ja volgens mij word t steeds harder. Wij zitten dicht bij de Belgische grens en volgens mij is er hier veel illegaal vuurwerk... Ben zelf ook helemaal niet van t vuurwerk, ik vind t prima als het wordt verboden en er gewoon in elke gemeente vuurwerkshows komen....
Was vandaag in het nieuws dat ze er ander spul in deden wat zorgde voor hardere knallen vooral in illegaal vuurwerk dus het kan wel kloppen
Word wel degelijk elk jaar harder. Begon met - Rotjes - Strijkers - Vlinders - Cobra6 En nu is er de Thunder Storm die klappen geeft harder dan een granaat. Denk ook wel dat het elk jaar ietsjes extremer word hoor
Nou,ik was afgelopen dagen bij mn schoonouders in Heerlen,als de ramen trillen van "vuurwerk" dat een straat verder word afgestoken vind ik wel zwaar ja. Heb geen problemen met vuurwerk maar wel met dat illegale spul.
Ik vind het ook altijd zo vreselijk hard. Van mij hoeft het ook niet. Ik haat het echt. Van mij mag het ook afgeschaft worden.
Inderdaad! Buurjongen stak zojuist illegaal vuurwerk af. Spatte iets tegen het raam morgen maar kijken of er schade is. Zit er serieus over na te denken om of melding te doen van te vroeg schieten of melding te doen van illegaal vuurwerk. Heeft hij van de week tegen me gezegd dat hij alles illegaal heeft via een oostblokland.
Gelukkig niet de enige die het gevoel heeft dat het harder word! Vind vooral de harde knallers vreselijk, siervuurwerk vind ik dan wel weer mooi. Verbaasd me overigens dat kinderen er steeds jonger bij zijn met vuurwerk af steken. Rums zat ik ook over te denken, is een speciaal meldpunt toch? Maar aan de andere kant denk ik het is maar een paar dagen.
Ik heb dat idee ook. Heb een superangstig konijntje en was hem vanmiddag even van een schoon hok aan het voorzien. Steekt er een of andere idioot ook zo'n keihard knalding af, denk paar straten verder. Hij sprong me net niet uit het hok! En bedankt!! Moet nog even bedenken hoe we het dit jaar met de konijnen gaan oplossen. Vorig jaar zaten ze nog binnen.
Was hier een aantal jaren geleden ook al. Van die knallen waarop je recht overeind schiet. Is nu de afgelopen jaren hier in de wijk een stuk minder omdat er veel gecontroleerd word. Ik vind vuurwerk overigens fantastisch maar niet dit vuurwerk.