Excuses + vraag over verwerking

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door bolkje, 25 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ts wat ben je streng voor jezelf zeg..

Kijk naar je kind. Die is wie hij is en ook mede door jou! Wees trots op wat je hebt bereikt.
    Zo zonde om nu nog spijt te hebben van hoe het is aangepakt.
    En oneerlijk tegen over jezelf en je kind.

2. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Ik heb zo'n banner. En waarom? Omdat het voor mij een big deal is. En omdat ik van heel ver kom. En omdat ik er apetrots op ben. Mag het even? Er staat ook nog wat anders in mijn onderschrift wat voor mij belangrijk is. Anders zet ik het er nl. niet in. Het kleurt je posts en duidt ze tegelijk.

Deze 2 "dingetjes" zijn tekenend voor het soort moeder dat ik ben. Het zegt ook veel over de topics hier die me na aan hart liggen, die me boeien en waar ik graag met mijn kennis en ervaringen mijn steentje tracgt bij te dragen. In topics over vruchtbaarheidsbehandelingen kan ik niks bijdragen, ik ken er helemaal niks van. Ik kan er wel steun betuigen, maar verder... Maar over verlies, vroeggeboorte, neonatologie, kolven en borstvoeding kan ik wel meerwaarde bieden.

Ik vind het ook waardevol bij anderen, dat onderschrift. Het geeft weer wat ze belangrijk vinden. Bij de ene zijn dat sterretjes en vlindertjes, bij een ander een lijst vruchtbaarheidsbehandelingen, nog een ander geeft weer dat ze borst geeft of Rapley aanbiedt. Op een autoforum krijg je vaak als onderschrift hun historiek qua auto's en op een draagdoekenforum al hun draagdoeken waarmee ze ervaring hebben. Dat is toch relevante info? Ik vind althans van wel.

Ik begrijp dan weer veel minder hoe een onderschrift je zo kan raken dat het nodig is om er fel tegen van leer te trekken. Behoudens onderschriften die er expliciet op gericht zijn te shockeren dan. En dan nog... Lijkt wel een onderschrift oorlog soms. Opvallend ook dat dat (ook op andere fora trouwens) vnl. onder anciens leeft.

3. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Wauw, MamaMaya, netjes en duidelijk verwoord!

Lekker laten staan en trots blijven!:)

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik vind het ook knap van je bolkje, dat je je zo kwetsbaar opstelt. Ik ben zelf heel pro BV en kan eigenlijk niet goed tegen die hele BV-KV polemiek die soms gaande is. Dan denk ik: we zijn allemaal moeder, we willen allemaal het beste. Elkaar advies geven ok, maar elkaar aanvallen of belachelijk maken, nee.
    Ik probeer me er ook ver van te houden, en denk maar dat iedereen een keuze maakt waar hij zich goed bij voelt. Niemand hoeft het eens te zijn met mijn keuze, maar ik moet me er goed bij voelen.

Mijn oudste dochter heeft 16 maanden bv gehad en we hebben daar beiden van genoten. Mijn jongste is nu 5 maanden en ik ben van plan om de BV nog een tijdje voort te zetten, tot ze er zelf mee stopt (dat was bij mijn oudste zo), of totdat ik het genoeg vind.

Nu begrijp ik dat je deze keuze niet zelf hebt gemaakt, maar dat hij voor je is gemaakt, als ik het zo goed verwoord. En je machteloosheid en frustratie hierover heb je op deze manier geuit. Dat is begrijpelijk en ik zal de laatste zijn om daarover te oordelen. Daarbij vind ik het mooi hoe je in dit topic een aantal dingen rechtzet.

5. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Dat is ook de reden dat ze dit topic opent. Om haar excuses aan te bieden voor het gedrag wat jij omschrijft.

Jammer dat je deze excuses niet accepteert, maar dat is je goed recht. Maar als je je niet persoonlijk gekwetst voelt, vanwaar dan toch deze reactie?

Ze biedt haar excuses aan. Dat maakt dan misschien niet direct alles weer goed wat ze eventueel gezegd heeft, maar het is een begin.
    Waarom is het ouwenelen om toe te geven dat je reacties voortkomen uit onverwerkte gevoelens? Veel mensen reageren (onbewust) vanuit onverwerkte gevoelens. Dat is zelfs hetgene wat in therapie waarschijnlijk het meeste aan de orde komt. Zelf snap ik vanuit eigen ervaringen wel wat Bolkje hier schrijft. Het is juist heel volwassen om inzicht te verwerven in de redenen achter je gedrag en daar ook iets constructiefs mee te doen.
    Hulplijnen zijn er voornamelijk voor mensen die problemen hebben waar ze met niemand in hun omgeving over kunnen/willen praten.

Nee, dat snap ik inderdaad ook niet goed. Slagroom is geen bv-product en ook geen kv-product. Tot zover dus "waarheid". ;)

Deel Deze Pagina