Hahaha durven we niet. Straks belt iemand de politie ofzo. Probleem zit hem niet in hoe het wr nu uitziet meer hoe ze het straks achter laten ( fotos wat we hebben kunnen zien na flink zoeken is het echt mooi) maar de vraag is ook laten ze het zo achter of maken ze nog flink gebruik van hun hamer... Deze mensen hebben niks te verliezen lijkt me zijn toch al faiiet kortom ze kunnen alles doen.. Was benieuwd of wij dan wat rechten hebben of niet? Curator is nog niet bekend we gaan vanmiddag bellen en kijken hoe en wat
Een kennis van ons had ook een huis gekocht via executie verkoop, de dag dat ze de sleutel zouden krijgen waren de oude bewoners er niet uit! Dat is nog een rechtzaak geworden... Natuurlijk is onze kennis in het gelijk gesteld en was de zaak versneld, maar leuk was het niet! Maak in ieder geval hele duidelijke afspraken van tevoren en alles op papier.
Ik weet niet precies hoe het werkt met een executieverkoop, maar ik dacht dat je dan wel het hele bedrag meteen op tafel moest kunnen leggen. Je mag er dus geen hypotheek op nemen. En dat daarom vooral vastgoedhandelaren op de veiling kopen? Maar misschien heb ik het mis hoor... (of misschien heb jij wel een paar ton op je bankrekening staan) Ons huis komt ook uit de executie. Via een vastgoedhandelaar. Op een paar plekken in huis zaten beschadigingen, die niet door normaal gebruik zijn ontstaan, maar -vermoed ik- nog even, uit frustratie/gramschap zijn aangebracht. Krassen op de keukenkastjes, balpenkrassen op een fotobehang. Dus ja, waar jij bang voor bent is niet irreëel. Nu viel het bij ons nog mee, maar het zou ook erger kunnen ja.
Bedankt, kan dat dan gewoon bij zon excutie veilling dus bij de notaris.. we hebben t huis van buiten gezien tis gewoon ook heel bewoond. Net of er niks aan de hand js
dat vind ik wel erg kort door de bocht. niet elke zelfstandige kan zomaar een BV of NV of ander rechtspersoon opstarten om te zorgen dat je niet met je prive vermogen aansprakelijk bent. dat kost namelijk ook een hoop geld, geld wat je waarschijnlijk niet hebt als je al met je bedrijf in zwaar weer zit. fijn dat t bij jullie goed gegaan is, maar dat betekent niet dat iedereen het zomaar "ff" op kan lossen. door de crisis zijn heel veel bedrijven, ook grote firma's, failliet gegaan, en dat is echt niet allemaal aan de werknemers of eigenaren te wijten...... on topic: sorry ik heb hier geen ervaringen mee, maar zou alle instanties nabellen die met deze veiling te maken hebben en navragen wat de regels zijn etc.
Ze kunnen in principe de gehele toko slopen en er uit gaan, maar het kan ook zo zijn dat de bewoners er in blijven zitten en dan ben je nog verder van huis aangezien je het dan tot een rechtzaak moet brengen zoals hier al eerder is gezegd. Ik heb bij onze makelaar wel eens info opgevraagd over bepaalde panden in een executieverkoop, zowel woonhuizen als besrijfspanden met bovenwoning, en hij raadde het me echt af om dit te doen. Probeer goed al je info bij elkaar te schrapen, en kijk ook goed of de doto's van de verkoop kloppen qua datum voor je je vergist.
Als je een huis in de executie koopt dan heb je de mazzel dat het tienduizenden onder de marktwaarde ligt. Van dat geld kan je het vast wel een beetje naar je zin maken. Je kan niet een instapklaar huis verwachten voor bijna nop. Voordat het tot executieverkoop komt is daar enige tijd aan vooraf gegaan. Dus ik zou niet een tot in de puntjes verzorgd huis verwachten.
Door de ramen kijken wnneer het huis nog bewoond is door de huidige bewoners? Vind ik toch bijzonder asociaal. Verder vind ik de rest van je reactie erg kortzichtig. Niet iedereen komt door eigen gemaakte keuzes in een dergelijke situatie terecht, er kunnen zoveel andere factoren spelen. En al is dit wel het gevolg van 'verkeerde' keuze's, dat maakt het toch niet minder erg voor deze mensen. En wat denk je in wat voor een leven ze na de executieverkoop terecht gaan komen... Een beetje medeleven voor je mede- mens kan geen kwaad. Ts; ik heb verder geen ervaring hier mee, dus geen tips voor je
Ik ben een paar keer op executieverkopen geweest, leuk is anders met al die vastgoedhandelaren. Maar goed, ik zou wel goed de voorwaarden bekijken. Vaak is het zo dat je vooraf een bankgarrantie moet indienen. Tevens komt het voor dat op sommige panden ook de overige schulden er nog bij komen, zoals gwl. Niet altijd en staat ook vermeld in de voorwaarden. Spannend en succes!
Maar om je vraag te beantwoorden, hoe je het huis aantreft kan alle kanten op. Wij hebben ze in alle soorten staten aangetroffen, van keurig nette huizen tot aan huizen met een sm kelder.
Vervelend TS. Maar soms is het idd best lastig hoe je een huis aantreft en welke schulden er nog bijkomen. Wij hadden huis gezien en kwam uiteindelijk bijna 20.000 extra kosten bij naast de "gewone" dingen. Huis is uiteindelijk niet gegund.
Overigens. Vriendin van mij had huis via executieverkoop. Was inval ook geweest ivm drugs. Dus in hele huis zaten ook gaten enzo waar lampen hadden gehangen. Maarja daar kun je dus niks mee. Maar huis was wel goedkoop. Dus ja.
Ja klopt was echt een gaaf huis. Hoop dat de bewoners hem zelf te koop zetten ( was in aprjl ook zo het geval dus zou mooi zijn).