exczeem

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door patricia12, 26 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bumbaloe

Bumbaloe Actief lid

1 jun 2007
    372
    0
    0
    Ik weet niet waar jullie mee gesmeerd hebben, maar mijn dochter wordt al sinds ze 6 weken oud is hormoonzalf, eerst een klasse 1 (hydrocortison) maar al snel bleek dat niet voldoende en was een klasse 2 nodig. Ze heeft nog nooit 1 bijwerking gehad. En ik verkeer door mijn dochter noal in eczeem kringen en daar komen zo goed als geen bijwerkingen voor.
    Het is wel zaak dat je je goed laat begeleiden als je zwaardere klasses hormoonzalf gaat gebruiken. En ik ben ook zeker niet van mening dat hormoonzal zaligmakend is. Maar het is maar goed dat het er is. zonder hromoonzal had mijn dochter geen leven meer. En eerlijk is eerlijk het is van de weinige zaken die echt bewezen helpt bij eczeem. Dit itt alle alternatieve therapieen. Dat werkt bij de een wel en de ander niet.
    En dat maakt dat hormoonzalven nog steeds eerst keus is bij eczeem.

2. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    ;)

3. patricia12

patricia12 Bekend lid

28 sep 2006
    604
    0
    0
    limburg
    rachelle heeft het voornamelijk op haar voorhoofdje op haar ellebogen en haar knietjes.
    idd conny het is echt zielig als ik haar zie huilen en krabben. dat doet me gewoon pijn om te zien en wil ik haar pijn overnemen.
    Bumbaloe over 2 weken gaan we zeker terug naar de huisarts.want wil toch het een en ander weten.
    dank jullie wel voor jullie antwoorden!

4. Bumbaloe

Bumbaloe Actief lid

1 jun 2007
    372
    0
    0
    Conny, onze dochter is ook in het ziekenhuis geweest voor de behandleing met teer en daarna hebben we hem thuis voortgezet. Hij is zwaar maar zeker de moeite waard. Prednison is gelukkig hier niet te pas gekomen.

Patricia, de pelkken waar jou dochte reczeem heeft zijn geen typische allergie plekken. Knie-en armholtes zijn bekende plekken. Het voorhoofd wat minder, maar goed eczeem kun je overal krijgen.

Mamadeluxe; wat ik me afvraag is hoe lang laat je ene kind lijden in je zoektocht in het alternatieve(omdat er geen enkele therapie is die bij iedereen werkt in het alternatieve) voor je ingrijpt? Ik ben eerder voor de omgekeerde weg. Je helpt je kind dmv het reguliere van de ergste jeuk af en gaat dan op zoek naar iets alternatiefs (hoewel wij dat nooit gedaan hebben maar dat is een ander verhaal, dat was omdat ik niet wil leuren met mijn dochter langs allerlei artsen omdat rust in het leven ook belangrijk is voor eczeem kindjes)

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Sluit ik me bij aan. Wij gebruiken onderhoudszalf en met beleid een klasse 2 zalf. Dat werkt. Bij de oudste heb ik ooit een bezoek gebracht aan een klassiek homeopaat. Dat werkte niet.
    De spullen van de reguliere arts werken. Ik heb geen zin om mijn kinderen dan aan allerhande experimenten bloot te stellen waarvan ik niet weet of ze succes zullen hebben.

6. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Ik ben nog steeds heel blij dat ze het uitgevonden hebben, elke maand als mijn periode zich aanmeld begint mijn huid weer. Ook met weers veranderingen merk ik het. Vroeger kreeg ik vaak een allergietest maar omdat mijn eczeem zo heftig was was de uitslag niet betrouwbaar. Na mijn eerste zwangerschap (helaas een mk) is de eczeem verminderd. Toen weer een allergietest en daar kwam uit dat ik voor alle dieren met haren en veren, huisstof en graspolen allergisch ben.
    Nu hebben wij sinds een paar weken een parkietje en dat gaat boven verwachting nog heel goed. (Mijn vriendin neemt hem over als het niet goed gaat, dus we hebben wel eerst voor eventuele opvang gezorgt).

Meiden ik wil jullie heel veel sterkte wensen met jullie kleintjes, ik vind het zo erg als ik een kindje met eczeem zie omdat ik weet hoe het voelt en hoe mensen naar je kijkt.

knuffel
    conny

Deel Deze Pagina