In het koopcontract staat een executiewaarde van 148.000 euro. Dit is ruim 40.000 euro minder dan waar het voor getaxeerd is. Gewoon zwaar kl*te, heb er geen andere woorden voor. Maar het is niet anders... moet me er maar bij neerleggen, heb gelukkig ouders en een lieve vriend waar ik altijd op terug kan vallen zowel emotioneel als financieel als ik in de schuldsanering zit, dus dat gaat wel goed komen. Ik wil het het liefst zelf doen, maar soms kan het niet anders. Ben al lang blij dat ik mijn inboedel wrs mag houden haha.
Als de restschuld al geregeld is, dan denk ik dat je je geen zorgen hoeft te maken om je eigen inboedel. Als er niets geregeld is omtrent de schuld, tja, dan kan er uiteindelijk beslag gelegd worden op je persoonlijke bezittingen. Zwaar klote meid! Gelukkig heb je lieve mensen om je heen op wie je terug kan vallen.
Na deze reacties ben ik wel redelijk gerustgesteld. Ik was al bang dat ze binnenkort voor de deur zouden staan, maar dat zal dus allemaal wel meevallen gelukkig. Het zal allemaal wel zwaar worden, ook omdat ik mijn zoontje nu elke week ga krijgen (momenteel nog co-ouderschap) dus in die zin gaat het financieel ook nog veranderen, maar ik kan gelukkig wel goed met geld omgaan, dus ik ga ervan uit dat ik het wel red.