weet niet meer wat te doen..

Discussion in 'De lounge' started by Jade11, Jun 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jade11

Jade11 Bekend lid

Mar 21, 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    heb hier in sommige stukjes als neergezet dat we nog steeds geen huis hebben, maar zit er echt helemaal doorheen en weet het niet meer.

in november 2007 zijn we naar schotland verhuisd, waar we een leuk huis hadden, maar op 6 hoog zaten en geen lift. toen we in mei ook nog lekkages kregen wisten we zeker dat we hier geen baby konden krijgen. dus wij op zoek naar een nieuw huis.
    kort hierna het perfecte huis gevonden, maar was nog niet af, zou 1 september van ons zijn. (was pas in oktober uitgerekend dus zou goed zitten)
    wij onze huur op gezegd, per 1 september woonden we in ons droomhuis!

een week nadat wij onze huur hadden opgezegd kregen we te horen dat het een maand langer zou duren omdat er problemen waren met de aannemer, maar onze makelaar had wel een tijdelijk huis voor ons waar we die maand konden overbruggen, en zouden een maand gratis huur hebben als compensatie.

tussendoor werd mila geboren, in augustus al, dus ik lag in het ziekenhuis ten tijde van de verhuizing van ons oorspronkelijke huis naar het tijdelijke huis.
    mila was net een week thuis toen we weer gingen verhuizen, nu eindelijk naar ons droomhuisje.

maar naar een paar maanden begon de heimwee naar nederland, het is toch best eenzaam met een baby in het buitenland.
    dus wij besloten weer naar nederland te gaan.

ik ben begin maart alvast met mila geweest om vast wat dingen te regelen, en ging ook niet zo lekker tussen mijn vriend en mij, dus moesten even een break van elkaar. ik deze 2 weken hebben mila en ik bij een goede vriend geslapen.

terug in schotland, de rest van de spullen in gepakt en per 1 april weer in nederland. in de eerste instantie een stacaravan geboekt, terwijl we konden wachten op ons huisje. we hadden een bezichtiging gepland bij een leuk huis in belgie, maar een uurtje voordat we daar moesten zijn kreeg ik een telefoontje dat dat huis al ruim een week verhuurd was. lekker handig, wij waren al onderweg!
    uiteindelijk 6 weken in die caravan gezeten, nog steeds op zoek naar een huis, niks..

nu wonen we vanaf 15 mei in het huis van kennissen die op vakantie zijn, en passen we op de hond en kat. maar die mensen komen de 26e terug, en staan wij op straat!

hebben alles al geprobeerd, ik sta ingeschreven bij de woningbouw, maar pas 2.5 jaar, dus niet lang genoeg en kom niet in aanmerking voor urgentie. sta ingeschreven bij direct wonen, zijn aan het zoeken bij stadhuis, meeus, allerlei internetsites, en heb denk al 50 mailtjes in mijn postvak: deze woning is al verhuurd.

we hadden een leuke woning gevonden in breda, ideaal voor ons, alles klonk perfect, de eigenaar wilde haar huis nog niet verkopen maar eerst nog even onderverhuren, voor minimaal 3 maanden.
    gisteren telefoontje dat ze toch liever verkoopt nu en dus niet doorgaat.

alles wat enigzins te doen is, is te ver weg vanaf het werk van mijn vriend (dat is het enige wat succesvol was in onze beslissing naar nl te verhuizen, hij begint maandag aan een hele leuke baan).
    we hebben geen auto, dus dan zou hij per dag bijna 4 uur onderweg zijn met de trein, en dan komen de reiskosten er ook nog bij.

is het zoveel gevraagd wat wij zoeken?
    we willen een huisje (liefst in breda, maar alles in noord-brabant wat niet te ver van tilburg af ligt (trein of bus) is inmiddels ook goed) met 2 slaapkamers voor prijs van ongeveer 700 euro per maand.

we kunnen geen huis kopen omdat ik nog helemaal geen baan heb en mijn vriend alleen een jaarcontract dus dat is ook geen optie.

dan komt er nog eens bij dat via dingen als direct wonen/stadhuis ed je ook nog 2 maanden borg, een maand bemiddelingskosten, inschrijfkosten enzo betaald, en we dus ruim 2450 euro kwijt zijn voor een kale woning. moet dan nog gestoffeerd worden, en meubels moesten we achterlaten in schotland.. heb alleen nog wat keukengerei, de rest moeten we kopen..

weet niet meer wat we moeten doen, heb voor mijn gevoel alles al gedaan en staan over 2 weken op straat.
    word dan hoogwaarschijnlijk weer een stacaravan, maar nu komt ook het hoogseizoen er aan, dus de prijzen hiervan vliegen omhoog, en de vraag is, staat het nog wel vrij voor langere periode?

sinds mila is geboren heeft ze al op 6 verschillende plekken gewoond, terwijl het enige wat ik wil een normaal thuis voor haar is..

sorry voor het lange verhaal, maar ik hoop dat er misschien iemand is die dit leest en een leuke woning voor ons te huur weet..

2. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

May 8, 2008
    9,079
    313
    83
    Female
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Meid, heftig allemaal! Kun je ook niet bij familie terecht?

3. Jade11

Jade11 Bekend lid

Mar 21, 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    nee, mijn vader woont te klein, en mijn moeder en schoonvader wonen te ver weg (oostenrijk en amsterdam). die vriend waar ik woonde had ook maar 1 logeerbed over, dus voor mila en mij ging het wel, maar niet voor ons 3en..

4. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

May 8, 2008
    9,079
    313
    83
    Female
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Is het ook geen idee om even op te splitsen? Jij en Mila bij die vriend waar je het over had en je vriend tijdelijk in een goedkoop hotelletje?

5. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
  6. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
  7. Jade11

Jade11 Bekend lid

Mar 21, 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    sta ik ook allebei al ingeschreven.. ook niks.
    van die 2e heb ik 20 keer gereageerd, 1 reactie gehad en was ook al verhuurd..

goed koop hotel is ook geen optie, f1 is goedkoopste hier in de buurt en is ook nog 39 euro per nacht..

8. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Misschien zijn de andere 2 opties iets voor jullie. B en N is lekker bezig. Zou toch super zijn als je snel een woning heb gevonden.

9. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
  10. Jade11

Jade11 Bekend lid

Mar 21, 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant

super!! heb net gebeld, gaan vanmiddag bekijken!! vriend nog even overtuigen, die vind het te mooi om waar te zijn en gelooft niet dat het zo is... moet zelf maar kijken als hij terug is van boodschappen. echt geweldig, dank je wel!!

oh dat zou wat zijn, zei vorige week nog dat we maar naar spanje zouden verhuizen omdat ik een zwembad wil haha

11. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Hoop dat er misschien iets tussen staat voor jullie...

12. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    SUPER meid, nou ik hoop echt dat het iets is, het is jullie zo gegund!!

Ik ga voor jullie duimen!!!!!!!!

13. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    ps. ik zou toch ook naar de andere kijken en als het wat is gewoon bellen ookal is de eerste misschien het leukste, maar dan heb je iniedergeval iets achter de hand!

*duimen draaiend*

14. Jade11

Jade11 Bekend lid

Mar 21, 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    dat zeker, ga me niet meer focussen op 1 woning, dat heb ik inmiddels wel geleerd!

15. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    heel veel succes vanmiddag

16. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
  17. Jade11

Jade11 Bekend lid

Mar 21, 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant

OH super, dat is idd een van de dingen die we nog moeten hebben. heb alleen nog een 1 persoonsbed van toen ik nog bij mijn vader woonde, dus daar passen wij nooit in.. die periode van lief tegen elkaar aan kruipen en geen ruimte nodig hebben is echt voor bij :)

zodra we iets weten over t huis, stuur ik je even pbtje!

18. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    1,701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    haha en wij hebben nog een oven gasfornuis combi te koop staan op marktplaats! vam 1,5 jaar oud.

19. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

Sep 6, 2008
    6,495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ik heb nog een pannenset te koop staan op Marktplaats! :D

Share This Page