Aangezien wij in de weekenden een groot gezin vormen (5 kinderen en 2 volwassenen) zijn wij op zoek naar een goede 7 of 8 persoons auto. Welke merken en types zijn er allemaal. En wat zijn de ervaringen? Wel moet de kinderwagen nog achterin passen!
hier een citroën c8, zeer tevreden van en meer dan plaats genoeg, past zelfs nog een tweelingskoets in
wij hebben in het verleden een opel zafira gehad. met 7 volwassen een weekendje weg geweest. Wel vol in de wagen hoor. Verder geen ervaring, succes met zoeken!
Wij hebben een renault espace super auto! Met 7 stoelen heb je ook nog beetje ruimte in de achterbak en dat heb je bijvoorbeeld met een opel zafira niet. Maar daar in tegen kan je wel die stoelen goed inklappen zonder dat je er last van hebt. En de espace heb je dat niet helemaal ja dan moet je de zware stoelen eruit halen. Succes met kopen!
Opel zafira zou ik niet doen als je er met 7man in zit heb je weinig tot bijna geen kofferbak lijkt me niet erg makkelijk
zafira heeft vanachter geen volwaardige zitjes vind ik en er is weinig plaats voor de benen en ook de koffer is niet al te groot. @consider ja koets is hier in belgië de spreekwijze hé alhoewel als je de mijne ziet ( is der één achter elkaar) dan kan je bijna denken aan een koets met paarden
Het wordt een 2de handse. Heb idd al een aantal auto's gezien waarbij je nauwelijks kofferruimte hebt, en das niet zo handig. We zullen eens kijken naar een Renault Espace! Wat een verademing zal het straks zijn met zo'n grote auto
Wij hebben een Opel Zafira (net een paar weekjes geleden gekocht). maar moet inderdaad toegeven dat de kofferbak wel erg klein wordt als je met 7 personen erin moet zitten. De auto is echter niet zo duur in de verzekering en belasting. Maar kijk anders eens op autotrader ofzo. Daar kun je vast als zoekfunctie ook wel 7-personen ingeven.
wij hebben ook een citroen c8, goede auto, perfect qua ruimte. De grande espace hebben wij ook gehad, nog luxer en meer ruimte, maar ook duidelijk duurder.De gewone espace heeft juist weer weinig ruimte tov de citroen c8. De ford galaxy is ook een hele ruime goede auto voor 7 personen. Alleen de chrysler voyager zou ik zeker afraden!! Totaal onveilige auto!
Ja de grand espace is idd iets grote dan de normale maar ook stuk duurder. Wij hebben onze auto 2 maanden geleden gekocht en zijn 63 euro in de maand kwijt voor belasting en 39 euro aan verzekering. Het belangerijkste met deze auto's zijn dat je goed op let dat de distributieriem vervangen zijn want die zijn nogal prijzig om te laten doen.
je hebt ook de peugout 807 , is eigenlijk krak dezelfde uitvoering als de c8 ( zijn ook in hetzelfde fabriek gebouwd) en zijn even duur. moest je niet direct een c8 naar je zin vinden kan je ook op deze auto googelen
Denk ook aan een trekhaak...... altijd handig als die er ook al op zit. Succes met kopen. Ik zou gaan voor de Espace.
Dames, bedankt voor de reacties! Ben zelf erg gecharmeerd van de Espace. Van de Voyager heb ik ook gehoord dat het een enorme zuipbak is En een trekhaak is idd handig, had er nog niet aan gedacht!
ia de espace dan geen zuipbak! Ik hoorde van een collega dat zij er 1 op 9 mee rijden. Ik vind dat toch behoorlijk! Heb er geen ervaring mee, maar wij willen ook graag een grotere auto. Toen ik dit hoorde knapte ik wel een beetje af.
Mijn zus heeft een Chrysler Voyager we kunnen daar met 8 volw en 1 kind in ... als het moet 9 volwassenen..
Yep, ik zag laatst deze auto staan en dacht!!! Wow, dáág Espace !!! Ik denk dat het de Grand Voyager is. Het benzineverbruik hangt voor een groot deel af van je rijgedrag. Ook het gebruik van climate control/airco beïnvloed het verbruik. Als ik zelf zou moeten kiezen tussen een Espace of Grand Voyager dan koos ik de laatste.