Vrouwen met hangborsten noemde als oorzaak vaak het geven van borstvoeding. De Amerikaanse plastisch chirurg Brian Rinker kreeg dit zo vaak te horen, dat hij besloot hier een onderzoek aan te wijden. Hij onderzocht 132 vrouwen van gemiddeld 39 jaar. Allen waren ze minimaal 1x zwanger geweest en 60% had gedurende 9 maanden borstvoeding gegeven. Hij nam de maten op en lette hierbij op zaken als gewicht, leefstijl en borstomvang voor de zwangerschap. Uit cijfers bleek dat er geen verband was tussen het geven van borstvoeding en de mate waarin de borsten waren gaan hangen. Leeftijd, het aantal zwangerschappen en roken hadden wel invloed. Roken veroorzaakt de afbraak van elastine. Dit eiwit zorgt voor een elastische huid. Door de afbraak verouderd de huid en krijgt de vrouw hangborsten. Net zo belangrijk is het aantal zwangerschappen. Hoe vaker een vrouw zwanger is geweest, hoe meer de borsten gaan hangen. De Pers, 09-11-2007
ik heb 13 maanden BV gegeven en ik heb er een mooiere vollere cup aan overgehouden, voor mij klopt het dus. Als je geen BV geeft gaat heel snel de volume van de borst met als gevolg theezakjes.
hmmm nou ik heb op dit moment al een dikke cub E dus ik hoef echt geen "volle" borsten te houden ha ha mijn bijnaam is al pammela !
Nou ik vindt het lariekoek want ik had altijd mooie normale borsten en na 9 maanden BV hangen ze erbij al treugwilgen. Ik rook niet en heb zelfs borstoefeningen gedaan, dus het komt wel degelijk door de BV.
hoe weet je dan dathet door de BV komt misschien had je het ook wel gehad als je geen BV had gegeven en komt het gewoon door de zwangerschap?
ik heb 7wk borstvoeding gegeven en ik heb het idee dat ik minder borsten ga overhouden als voor de zwangerschap en had niet veel voor de zwangerschap maar het was wel een mooie volle B cup en heb het idee dat het nu een slappe Bcup misschien wel A cup gaat worden. mijn zus heeft flesvoeding gegeven maar is ook een cup naar benede gegaan en ook bij haar zijn ze veel slapper geworden. dus inderdaad ik denk niet dat het uitmaakt wat je voor voeding geeft maar denk eerder dat kinderen krijgen zowiezo je borsten doet veranderen. lang leven de puch-up bh
nou ik geef nog borstvoeding en vooral na de voeding vind ik ze erg slap hangen. maar ik zie het wel hoop het niet!
Tja dat zullen we nooit weten of het door de zwangerschap alleen komt, maar wel frapant dat me zussen die geen BV gaven nog hun normale borsten hadden als voor de zwangerschap. Ik geef dus echt de BV de schuld, maar je hoort me verder niet klagen beetje push uppen en ze staan weer recht vooruit
Ja dat had ik dus ook heel erg, maar denk dat dat wel normaal is aangezien ze dan zijn leeggedronken. Maar mijn dokter had dus gezegd dat je spieren gewoon slapper worden van de BV.
Maar er zitten toch helemaal geen spieren in je borsten? Ja, erachter zitten er wat, maar het lijkt me niet dat die iets met het geven van BV te maken hebben.
Ik dacht dat het slapper worden door de hormonen van de zwangerschap kwam. Maar dat ze slapper worden, is toch niet zo gek? Ze rekken behoorlijk uit als ze strak staan van de melk. Een paar dagen na mijn bevalling, toen de borstvoeding op gang kwam, had ik enorme tieten dus die huid rekt ook uit.
Bij mij kijken ze ook niet meer vooruit hôr, meer omlaag.. Ik kan er inderdaad bijna thee mee zetten (lijkt mij een beetje pijnlijk in kokend water). Voor mijn dochter had ik een (al zeg ik het zelf) hele mooie Bcup, heb haar 6 weken bv gegeven. Na de bv zag het er nog oké uit (wel wat minder strak maar ach). Na de bv van mijn zoon (4 weken) hangen ze echt en heb ik een zielige Acup! Volgens mij komt het gewoon door het 'op-pompen' van de borsten. Die van mij waren echt mega (mooi!)!
Je borsten worden ZWAARDER tijdens de zwangerschap. Omdat er MELK in komt. Dus ik denk eerder dat je hangborsten krijgt van het NIET geven van borstvoeding.
nou ik denk het niet want als het leeg gedronken is zijn ze een stuk slapper dus als er dan geen melk in zit?
mij is vertelt dat het komt doordat je geen bh hebt gedragen,zoals ik weet moet je gewoon een paar weken een bh dragen na je bevalling.