Elke 52 rokers zorgen voor dood van 1 niet-roker.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door MyMiracle, 18 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    https://www.ad.nl/binnenland/elke-52-rokers-zorgen-voor-de-dood-van-een-niet-roker~ad044b09/?utm_source=breakingnewsletter&utm_medium=email&utm_campaign=20200318&ctm_ctid=d0ed95285d152c7155e46fa33c790d89&utm_term=d0ed95285d152c7155e46fa33c790d89

    Ik ben al heel blij met tot nu getroffen maatregelen om meeroken te beperken. Van mij mag het echter nog veel strenger!
     
    SAARC, Jackie87 en citroenrasp vinden dit leuk.
  2. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Van mij ook! Iedereen die zegt dat je in de buitenlucht de rook niet ruikt kan de pot op (deze past misschien in het topic impopulaire meningen). Je bent toch buiten? Dat ruik je toch niet? De buitenlucht is van iedereen. Mijn rug op. Zo smerig. Ook mensen die op de fiets roken, onvoorstelbaar. Van mij mogen er echt rookvrije terrassen komen. In Oslo zag ik dit paar jaar terug al, heel erg fijn.
     
    puzzelstukje, Nellie4, Mar76 en 6 anderen vinden dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Mee eens! Schrik trouwens van dit getal. Heel erg zelfs. Ben in oktober gestopt met roken en in december helaas weer de fout in gegaan. Nu sinds een paar weken weer gestopt. Toen ik nog rookte was ik trouwens ook tegen roken in het openbaar. Naast slecht voor de gezondheid vind ik het zo een asociaal gezicht. Kan me haast niet meer voorstellen dat ik bij mijn eerste baan een asbak op mijn bureau had staan en dat "we" vroeger in restaurants gewoon rookten :eek:
     
    citroenrasp en MyMiracle vinden dit leuk.
  4. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.259
    19.014
    113
    Ja en helemaal als het waait, dan waait het direct in je gezicht. Vreselijk!
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  5. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.578
    6.272
    113
    Ik ben op zich niet zo tegen roken in het openbaar, maar wel op bepaalde plekken zoals naast een ingang/uitgang en in bushokjes. Plekken waar het dan net wat meer blijft hangen dan iemand die op een fiets of lopend rookt.
    Wat het meeste op zou leveren is als mensen nergens meer binnen mogen roken, maar dat is natuurlijk niet haalbaar, en in je eigen huis bepaal je natuurlijk zelf.

    Ik heb 15 jaar gerookt, en idd gewoon in de trein, in de kantine op de middelbare school, plekken waarvan het nu echt ondenkbaar is.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.018
    17.037
    113
    Vrouw
    Gaat het dan over medebewoners die in huis roken? Of een roker die 3 tafels verder zit. Welk 2ehands rook? Als je dagelijks in 2ehands rook zit of 1x per maand?

    Ik ben ook wel voorstander van rookvrije terrassen, of gedeeltes die rookvrij zijn. Kan mij best voorstellen dat het niet prettig eten is, als een tafel verder iemand zit te roken en je daar zelf een hekel aan hebt.
    Sowieso in een omgeving met kinderen, bij speeltuinen etc vind ik het goed dat het verboden wordt.
    Compleet verbieden openbaar ben ik geen voorstander van, op de fiets of op straat roken zie ik niet echt als een probleem. Tenzij je op een drukke markt loopt ofzo.
     

Deel Deze Pagina