Hallo Iemand die mij erg aan het hart gaat, heeft haar zoontje af gestaan aan de vader. Zij heeft de volledige voogdij aan de vader gegeven, dat is jammer genoeg helaas, nu kan ze dus geen kant meer op. Maar verstandelijk gezien is het beter zo, zij is gek op haar zoontje maar kan gewoon weg de opvoeding niet aan. Nu zijn ze ermee bezig dat zij om het weekend en de vakanties der zoontje bij haar heeft, zo wilt ze het graag. Nu is het zo dat ze hier moeite mee heeft niet om deze beslissing ze weet dat dit de juiste is en dat ze ook in de toekomst geen kinderen meer zou moeten nemen! Ze vind het moeilijk om hier over te praten, de maatschappij is eenmaal zo dat de moeder der kind naar behoren opvoed en niet af staat, dus ze krijgt veel vragen en scheve gezichten. Nu is mijn vraag of er ook een site bestaat hierover? Zodat ze met andere moeders die deze beslissing genomen hebben er over kan praten. ik heb me al zo een beetje suf gegoogled. Alvast erg bedankt als iemand wat weet, zou haar zeker helpen om het een plek te geven in haar.
Helaas ken ik niet zo'n site, maar wil wel ff kwijt dat ik dit heel erg dapper vind van haar. Dit bewijst wel dat ze een goede moeder is, ze handelt niet alleen vanuit haar hart maar ook vanuit haar verstand. En een goede moeder, in mijn ogen, handelt op díe manier dat het alleen het beste is voor haar kind(eren). Petje af voor die moeder hoor!
Heeft ze de opvoeding aan de vader overgedragen of echt de voogdij? Want het kan goed zijn dat ze nog beide voogdij hebben, maar het kindje bij de vader woont. Ik weet niet of er sites hier over zijn, maar eerlijk gezegd lijkt het me verstandiger als ze hier met een maatschappelijk werkster ofzo over gaat praten, of anders met een psycholoog.
ooooh geweldig deze reacties echt super dank jullie wel. de hele voogdij is overgedaan aan der ex helaas is dat door een foutje gekomen van der vorige advokaat, maar goed dat is gebeurd zoals zo veel dingen de afgelopen maanden. Hij woont alweer een half jaar bij zn vader. zij over wie het gaat is mijn zusje dus dit gaat over mijn neefje en het neefje van mn dochtertje die 2 zijn nogal close samen, dus dit is voor niemand makkelijk. Mn zusje heeft ook afspraken met de maatschappleijkwerkster hier over, maar ze wilt zo graag ook met leeftijdgenoten hier over praten. dus ik hoop nog steeds dat er iemand is die een site weet
Even voor je gegoogled, misschien kan ze via deze website in contact komen met lotgenoten?: http://www.ouders.nl/mdiv2002-hulplijnen.htm Ze hebben er bijv. een chat waar ouders online zitten, misschien zitten er ook wel ouders bij die hetzelfde meegemaakt hebben? Mocht ik iets anders tegenkomen laat ik het je weten.
Jeetje, wat goed dat ze dat toe durfde geven, dat ze het niet aan kon.. Bij mijn stiefzoontje ging dat helaas heel anders... Die werd 3 jaar terug in de steek gelaten door moeder, en na jaren vechten heeft vader nu eindelijk de ouderlijke macht, maar nu wil zij het terug, terwijl ze niet eens voor haar zelf kan zorgen... Ik heb hier ooit eens een topic over geopend, genaamd: Waardeloze moeder http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=16820&highlight= sterkte ermee