Vervoer bij huwelijk

Discussion in 'De lounge' started by Elke1984, Jun 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Hoi allemaal!

Op 10 oktober stappen mijn prins en ik in het huwelijksbootje.. Alle voorbereidingen lukken goed maar we zitten met één ding erg 'verveeld'.
    Onze feestzaal is voor een deel van de familie nogal ver weg en dus dachten we erover om een bus in te lassen zodat mensen toch een glaasje (of 2, 3,...) kunnen drinken.
    Maar dit wil zeggen dat mensen ook met door ons ingelegd vervoer daarheen moeten. En dan wordt het natuurlijk wel héél erg prijzig! (had nooit gedacht dat zo'n mooie oldtimer zoooo duur zou zijn!)

Hebben jullie hier tips over? Hoe hebben jullie dit aangepakt?

Lieve groetjes!

2. dees1985

dees1985 Fanatiek lid

May 16, 2009
    2,112
    0
    0
    almere
    hoever is het gemiddeld?
    Wij hebben ook een aantal familieleden die gemiddeld een uur tot anderhalf er voor moeten rijden.
    alleen hebben wij wel zoiets van "we kunnen het niet iedereen naar hun zin maken"(misschien heel ego hoor).
    maar wat je zegt het wordt anders wel heel prijzig!

en niet geheel onbelangerijk:
    -als ze de hele dag erbij zijn denk ik niet dat ze het erg vinden om met eigen vervoer te komen.
    -zo niet dan heb ik helaas geen tips.

of ja toch wel je zou ze eventueel op een plek bijeen kunnen laten komen(bij andere familieleden) en ze daar broodjes enz kunnen geven?

3. Elke1984

Mja, het is vooral voor de hele dichte familie dat het 'ver' is. Voor onze ouders en grootouders bijvoorbeeld. De feestzaal is ongeveer een uurtje rijden hiervandaan.
    Wij zagen er eigenlijk geen probleem in toen we de zaal boekten (vonden ze ook zoooooo mooi en hadden er al veel goede reacties over gehoord) maar nu zei de papa van Toon dat hij het egoïstisch van ons vindt dat we die zaal gekozen hebben en niet één die dichterbij is. :(
    Maar langs de andere kant of je nu 5 of 50km moet rijden, je mag toch sowieso niet drinken?! En het is niet dat we aan de andere kant van het land feesten hè... Het is nog in dezelfde provincie..;)
    Voel me er wel een beetje rot door ook al zegt iedereen (ook zijn vrouw) dat ik het maar moet relativeren. Hij zegt nu eenmaal echt precies altijd wat hij denkt...

Dankjewel voor je reactie trouwens! :)

4. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,491
    36,450
    113
    Hele mooie dag uitgekozen in elk geval haha, ben afgelopen jaar op 10 oktober getrouwd.

Ik zou mensen gewoon met eigen vervoer laten gaan. Juist de directe familie moet dat toch voor je over hebben? Kunnen ze anders niet blijven slapen in de buurt? Dat was bij ons zo en er waren genoeg die dat deden op eigen kosten hoor.

5. dees1985

dees1985 Fanatiek lid

May 16, 2009
    2,112
    0
    0
    almere
    haha zo ken ik er nog een!
    mijn vader is ook zo maar ik weet zeker dat als je verteld waarom je juist daar wil dan vind hij het best oke.
    en idd je mag toch niet drinken, en ik vind een uurtje best meevallen hoor.
    maar ik snap dat je je rot voelt!

6. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

egoistisch??? daar schrik ik wel een beetje van. het is jullie dag!!!! en voor zoiets groots vind ik juist dat familie dan maar meer moeite moet doen om erbij te kunnen zijn en niet dat jullie veel moeite moeten doen om familie erbij te kunnen hebben.

en tjah je gaat toch ook zeker niet naar een bruiloft om alleen maar te drinken. een glaasje oke maar als je met je eigen vervoer terug moet moet je er maar zelf op letten dat je niet teveel zuipt.

neee ik zou mn bruiloft zo organiseren als ik mijn man en ik het zouden willen en het niet aanpassen omdat de een het anders te ver vind. en een uurtje rijden is toch niet teveel gevraagd??

meid alvast een hele mooie bruiloft toegewenst

7. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

Apr 15, 2007
    2,869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Wij gaan in augustus trouwen en mijn pa moet 70 km rijden en mijn ma 90 km. (ze zijn gescheiden).
    Ma slaapt bij ons in het huis en pa pakt een hotelltje.
    Misschien als mensen een hotel willen regelen dat je korting kunt krijgen als je meerdere kamers boekt.

8. droombeebje

droombeebje Bekend lid

Jun 7, 2009
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Neem van mij aan....je doet het nooit goed op je bruiloft. We zijn zelf alweer een poosje getrouwd, maar een aantal hadden er wel wat op aan te merken. Ook ontzettend veel complimenten hoor! Maar sommigen hebben altijd wat op te merken of te zeuren. Het is jullie dag en die moet je ook gaan houden hoe je dat zelf wilt. Maak er jullie droomdag van. Mensen hebben het er over het algemeen best voor over om wat verder te rijden. Bij ons was het voor sommigen ook meer dan 100km. Daar hebben we niemand over gehoord. Als je het op een locatie houd waar je kunt overnachten, krijg je vaak korting op kamers. En anders in de buurt van de locatie op zoek naar goedkope pensions. Die kun je dan aan de gasten doorgeven, zodat ze daar op eigen kosten (er wel even bij vermelden) kunnen overnachten. Dan kan iedereen het zelf weten. En inderdaad...ook 5 km rijden mag niet met alcohol! Veel succes met de voorbereidingen en alvast veel plezier op de grote dag!

9. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

wij hadden ook feestbestemming best een eind uit de buurt van het stadhuis. (20 minuten) We hebben de mensen gewoon een plattegrond gegeven al per mail vantevoren, zodat iedereen wist waar het was. Mensen hebben met elkaar meegereden, zodat niemand dronken achter het stuur hoefde. Iedereen wist vantevoren dat ze moesten rijden en ook dat ze voor een bob moesten zorgen als ze wilden drinken, eigen verantwoordelijkheid dus.
    Zelf zijn we met mijn eigen (opgepoetste) autootje gegaan naar het stadhuis, waar ik mn sleutels moest inleveren bij mn zus...
    op weg naar de lokatie bleek op het achterruit JUST MARRIED te staan hihi
    tsja beetje lowbudget hebben we het gedaan, en ik vond het ook wel zo makkelijk.

ik las later pas dat je vader het egoistisch vond, maar jullie hebben de lokatie met zorg uitgekozen, dus eerder van hem egoistisch om dat te zeggen. Veel van onze familie en vrienden moest 1,5 uur reizen naar het stadhuis(en savonds weer terug), en dat hebben ze met veel liefde gedaan,
    Groetjes

10. koala28

koala28 Niet meer actief

#10 koala28, Jun 25, 2009
    Last edited by a moderator: Jun 25, 2009
    Ik weet precies hoe je je voelt. Bij mij was het precies hetzelfde. Wij zijn ook niet in de buurt getrouwd. Wat wij (vooral ik) over ons heen hebben gekregen aan commentaar en verwijt van vooral mijn familie. Egoïtisch, belachelijk, dreigen met niet komen, etc. Op een gegeven moment was ik het zat en heb ik gezegd als je blijft zeuren en zeiken, dan kom je toch lekker helemaal niet. Scheelt mij een hoop geld. Ben toen echt uit mijn plaat gegaan.
    En inderdaad zoals droombeebje als aangeeft, je doet het toch nooit goed. Achteraf hoorde ik van mijn zusje dat er commentaar was op het eten, de sketches die gedaan werden, dat er niet gerookt mocht worden binnen (toen was er nog geen rookverbod).

Maar wij hebben een enorme fijne en leuke dag gehad. Dat is het allerbelangrijkste!

11. dees1985

dees1985 Fanatiek lid

May 16, 2009
    2,112
    0
    0
    almere
    En uiteindelijk zoals iedereen zegt:
    het is jullie dag!!!
    Geniet van elk moment!!!
    veel succes en natuurlijk veel plezier met plannen!!!

12. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    Wat kunnen mensen toch zeuren he? Het is toch zeker jullie dag? Ze staan er vast geen moment bij stil dat jij je hier nu rot over voelt! En idd voor zo'n speciale dag kun je toch wel een keer een hotelletje of ander onderdak in de buurt vinden?

Maar inderdaad, er valt altijd wel wat te klagen helaas.

13. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,424
    447
    83
    Limburg
    Ik zou ook gewoon iedereen op eigen vervoer laten komen. Hooguit voor bv ouders zou ik bv een hotel ofzo regelen als je dat zelf wilt.
    Wij hebben ook eens een bruiloft in Den Haag gehad terwijl we in Limburg wonen, mijn ouders hebben daar een hotel geboekt en mijn parter en ik hebben toen bij vrienden van ons geslapen die daar toevallig heel dicht in de buurt woonden. De rest van de fam is gewoon naar huis gegaan buiten zijn eigen ouders daar hadden ze een hotel voor geregeld.

14. Tania

Tania Fanatiek lid

May 13, 2008
    1,240
    0
    0
    Ons feest vierden we bij ons om de hoek zo ongeveer, mar ja niet iedereen woont in de buurt. Eigenlijk moest iedereen die kwam wel een stukje rijden. Tja, kan ik ook niks aan doen. Dan drinkt er maar iemand niet. En of je nou een uur of een kwartier er vandaan woont, rijden mag je toch niet. Overigens snap ik dat gezeur over niet kunnen drinken toch nooit, maar goed ik drink zelf helemaal geen alcohol.
    Gewoon lekker doen wat je zelf wil dus, het is jouw feest en dat moet je op jouw manier doen. Als mensen het daar niet mee eens zijn is dat hun probleem.

15. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    Kunnen ze niet slapen bij famillie?
    Wij sliepen in een hotel, die nacht toen wij getrouwd waren.
    In ons huis hebben er een man of 6 geslapen.
    Bij mijn schoonfamillie ook zo iets en bij mijn ouders sliepen ook een stel.
    Is dat geen optie?

16. Elke1984

Nee, das eigenlijk ook geen optie want familie langs mijn kant woont er wel een beetje in de buurt maar bv. Toon zijn ouders totaal niet. Maar die gaan niet bij mijn tante blijven slapen...

Ben wel blij dat er zoveel (positieve) reacties zijn gekomen. Langs de ene kant denk ik natuurlijk ook zo! Het is onze dag en we doen het ook helemaal zoals we het zelf willen en als het een tante ofzo was die zoiets zei, zou ik het me ook totààl niet aantrekken. Maar het is m'n (toekomstige) schoonpapa en daarom vind ik het wel heel erg en begin ik aan alles te twijfelen... ;)

Dankjewel voor de reacties allemaal! :)

17. lianda

lianda Fanatiek lid

Jun 6, 2007
    2,367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Wij

18. lianda

lianda Fanatiek lid

Jun 6, 2007
    2,367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    wij zijn op 29 nov 2005 getrouwd en hadden het probleem vervoer voor onze gasten van ver af die dus met de trein moesten komen.
    na lang nagedacht te hebben hadden wij juist voor die mensen een busje gehuurd.
    zodat ze overal mee naar toe konden gaan.
    we hebben aan een tante van mijn man gevraagd of zei die dag wilde rijden met dat busje en dat was geen probleem.

19. ladouce

ladouce Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    2,698
    0
    0
    Een taxi terug? Bij ons is iedereen gewoon met eigen auto gekomen en hebben samen terug een taxi genomen. Gedeelde kosten en de dag erna hebben ze de auto's opgehaald.

20. Humphy

Humphy Niet meer actief

Hier moeten ze het zelf maar oplossen. Ik ga me daar niet druk om maken. We moeten een half uur vanaf het stadshuis naar de feestlocatie. Er is niemand die vlakbij het stadshuis óf de feestlocatie woont dus iedereen zal vervoer moeten regelen.

Share This Page