Experiment luteale fase verlengen

Discussion in 'Zwanger worden' started by Mrs Blossom, Aug 19, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

Jun 12, 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja, alles via pillen. Ik heb echt enorm vergelijkend waren onderzoek gedaan. Wat ik uiteindelijk nam (en dus geen idee of het heeft geholpen dus + een aantal dingen wegens vegetarier).

- ontbijt: dagravit totaal 30 (nemen man en ik al jaren, overal te koop)
    - ontbijt: 1 pil Agnus Castus 400 mg (meer durfde ik niet, aanbevolen dosering is 4 pillen, gekocht bij De Tuinen)
    - lunch: 1 pil Borage Olie 1000 mg (schijnt beetje zelfde te zijn als teunisbloemolie en had ik nog liggen van eerdere experimenten met huidproblemen, gekocht bij De Tuinen)
    - lunch: foliumzuur 400 mcg van de Kruidvat
    - avondeten: selenium - zink van de Hema
    - avondeten: B-100 van de Kruidvat (echt een absurde dosering)

Let op, wil dus helemaal niet zeggen dat het heeft geholpen! Maar dit is wel wat ik heb geslikt anderhalve maand.

Ik ga vanaf vrijdag overstappen op zo'n Mama Fit Compleet weet ik wat vitamine. + extra B wegens vegetariër. Anders blijf je bezig met al die pillen :D

2. baby90

baby90 Fanatiek lid

Mar 10, 2011
    4,032
    316
    83
    Female
    Gelderland.
    Het geeft geen garantie dat ik ook zwanger raak nee, helaas niet haha:D Maar wie weet! Ik ben het wachten helemaal zat en ik ga van alles proberen! En wat extra vitamines kunnen natuurlijk ook geen kwaad:) Bedankt voor je uitgebreide informatie! En bedankt dat je het wilde delen! Heel veel succes met je zwangerschap en ik wens je alle geluk toe!!!

3. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

Jun 12, 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    @baby90: succes! Als ik zo je laatste cyclus zie, voor zover er data zijn, had je een prima luteale fase overigens! Dus zou best kunnen dat je dan ergens anders de ficus op moet leggen (weet niet wat). Maar dan zou ik geen Vitex nemen, omdat dat echt voor aanmaak progesteron bedoeld is.

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,187
    23,268
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hoi, ik heb er denk ik weinig verstand van, want ik weet niet wat het nut us vanhet verlengen van de luteale fase?? :) Ik ben pas een maand gestopt met de pil, dus ik wacht het allemaal even af.

Groetjes Angeliek

5. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

Jun 12, 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Je cyclus bestaat uit twee fases: aanloop naar eisprong en de fase tussen eisprong en nieuwe ongesteldheid. Die tweede is de luteale fase. Als die heel kort is (geloof dat korter dan 10 dagen zorgelijk is) heeft een bevruchte eicel te weinig tijd om zich lekker in te nestelen in je baarmoeder. Je wordt gewoon ongesteld en de bevruchte eicel verdwijnt mee naar buiten tijdens je menstruatie.

De luteale fase staat in het teken van het hormoon progesteron. Als je dat te weinig of te kort aanmaakt heb je een te korte luteale fase. Mijn experiment ging dus uit van het tot me nemen van middelen die bekend staan om het stimuleren van de aanmaak van progesteron.

:D

6. sunshine92

sunshine92 Fanatiek lid

Feb 11, 2013
    2,227
    1
    36
    Hej dames! Ik had een onregelmatige cyclus en ben holisan shatavari gaan gebruiken stimuleert je cyclus ineens was mijn cyclus net als de maand ervoor 36 dagen en het bevorderd ook je vruchtbaarheid en ik ben die ronde ook meteen zwanger geworden :D

7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,187
    23,268
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, die 2 fases die wist ik wel idd. Maar ik snap m! ;) Thanx!
    Ik weet niet eens wanneer mijn eisprong was deze maand. Maar zoals ik al zei, pas net gestopt met de pil. Heb na het stoppen een onttrekkingsbloeding gehad en nu afwachten tot ik weer ongesteld word.

8. Sweetheart86

Sweetheart86 Fanatiek lid

Nov 1, 2011
    1,139
    0
    0
    Asisstent hypotheekadviseur
    Is vitex agnus castus hetzelfde als shatavari?
    Geloof het wel?

Gefeliciteerd trouwens! Super

9. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

Jun 12, 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Volgens Wikipedia is het een totaal andere plant.

10. swagartist

swagartist Niet meer actief

Ik heb een LF van 7 dagen. Nu tarwekiemolie aan het proberen en anders naar de gyn.

11. Sweetheart86

Sweetheart86 Fanatiek lid

Nov 1, 2011
    1,139
    0
    0
    Asisstent hypotheekadviseur
    Ja je hebt gelijk was in de war!

Ik heb nu ook inca bessen gekocht. Tarwekiemolie en shatavari neem ik al.

Vraagje, hoelang nam jij alles, heel de cyclus door of ook sommige dingen alleen voor of na de eisprong?
    Ik neem tarwekiem olie en shatavari hele cyclus door en wil de inca besen. Ook hele cyclus eten.

12. Mira2014

Mira2014 Actief lid

Jul 24, 2013
    260
    0
    0
    Gelderland
    @Blossom: Hier toch nog geen eisprong gehad... maar er is nog hoop, het is pas dag 23. Vind het niet erg dat ik langer moet wachten. Afgelopen ronden voelde ik mijn eisprong 3-4 dagen van tevoren aankomen (groei vd eitjes). Dus we kunnen wel gericht klussen.

Vind het minder leuk datijn lf de 8-10 dagen is. Wacht het deze maand nog af en als hij weer kort is ga ik me verdiepen in jouw informatie.

Maar meid.. wat ben ik blij voor je! Heb je een foto van je test?

Geniet ervan!

13. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

Jun 12, 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nog geen mooi genoege helaas... Alleen duidelijk voor het oog, niet voor de camera.

Share This Page