Alternatief gezocht voor zwangerschapstest van Kruidvat 2v5 , maar welke?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Besco, 5 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Besco

Besco Fanatiek lid

2 jun 2016
    1.154
    999
    113
    Na 2x een streep afgelopen zomer wat geen zwangerschap en ook geen eisprong bleek en gisteren en vandaag een pennenstreep en een witte streep ben ik de 2v5 van Kruidvat echt beu! Allemaal verscheen dit binnen afleestijd en dus of niet zwanger of een rare uitslag.
    Blijkbaar toch niet zo goed als ik dacht dat ze waren:mad:

Welke (goedkope) testen zijn nou wel echt te vertrouwen? Ik ben echt een leek dus graag jullie tips!

Ik testte gisteren en vandaag trouwens in de hoop wat te zien maar niet dus helaas. Ik verwacht nu 9DPO te zijn maar ik heb geen eisprong gevoeld en geen testen gedaan of temperatuur gemeten. Cyclus is pas net weer op gang na mijn zwangerschap en BV periode dus misschien heb ik wel een veel langere cyclus dan ik gewend was voor mijn zwangerschap. Ik ga nu uit van 28 dagen net zoals het vroeger was. En ja, ik weet dat ik dus niet met zekerheid kan zeggen dat ei is gesprongen als ik niet test of temperatuur :thumup:

2. isabelletje14

isabelletje14 Actief lid

27 jul 2014
    356
    372
    63
    Zooo vervelend dat Kruidvat zwangerschapstesten zo slecht test de laatste tijd....

Ik ben heel tevreden over de sensitest zwangerschapstesten!

3. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.041
    17.010
    113
  4. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Ik ben nog steeds tevreden over de kv2v5. Heb nooit valse lijntjes gehad binnen afleestijd. Sowieso vind ik het vaak raar dat hier knalgele testen met vage streepjes worden geplaatst met de opmerking dat dit er binnen afleestijd stond. Waarom maak je dan geen foto terwijl de test nog wit is, denk ik dan.

Er wordt hier ook vaak gedraaid, bewerkt, gesloopt, gedruppeld enz. Ik weet na ongeveer 7 jaar op dit forum en na eigen ervaring precies welke tuurlijntjes indroog/vals zijn en welke van een prille zwangerschap.

Maar om even antwoord te geven op je vraag; heb ze zelf nog nooit gebruikt maar zie wel vaak goede (vroege) resultaten van de blauwe dipsticks. Ik dacht dat ze van sensitest zijn.

MinnieM, Sado, Diazz en 5 anderen vinden dit leuk.
  5. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.041
    17.010
    113
    Ik heb ook best wat ervaring, zowel van mijzelf als anderen, met de Kruidvat testjes. Maar de indrogers die ik had waren echt níet te herkennen als vals streepje. Ja het was te verwachten na afleestijd, maar verder: een mooi, roze, goed zichtbaar streepje. Zéker geen tuurstreepje waarbij ik moest druppelen, draaien, met een ring ernaast op de foto moest zetten, you name it. Echt geen verschil met een echt streepje.

Dus helaas is het met al die gekke zwangerschapstesten van Kruidvat echt niet meer zo duidelijk als het vroeger was.

6. Besco

Besco Fanatiek lid

2 jun 2016
    1.154
    999
    113

Ik snap wat je bedoelt. Echter zijn de dingen die ik aangeef een pennenstreep en een witte streep binnen afleestijd overigens. Van beiden ben ik overtuigd dat de testjes negatief zijn. Ik bewerkt, draai of sloop dus niets. Alleen ik vind het heel raar dat deze rare streepjes überhaupt op de testen komen. Mijn vraag is dus ook wat een goede andere test is en niet of mijn testen positief of negatief zijn ;)

7. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Voortaan wachten tot NOD! Vind sowieso 8 DPO testen al behoorlijk vroeg, en anders de predictor early! Maar goed die is niet goedkoop maar als k het zo lees wel betrouwbaar. Ik ben zelf heel tevreden met de Kruidvat zwangerschapstesten!

8. Go for nr 2

Go for nr 2 Actief lid

30 mei 2012
    187
    158
    43
    Predictor early inderdaad een super fijne test vind ik.. maar pfff wel duur! En ik heb ook voor het eerst de action testen gebruikt (normale geen early) en die vind ik ook prettig maar ik weet niet of je die heeeel vroeg al kunt gebruiken.. oh en ik had ook 4-5 dagen een mooi duidelijk streepje op de gratis zwangerschaps test (gekregen bij ovutesten) van zwanger en kids! Streepjes staan ver uit elkaar maar verder was hij prettig in gebruik! Dit zijn mijn ervaringen ;)

9. Go for nr 2

Go for nr 2 Actief lid

30 mei 2012
    187
    158
    43
    Als je foto’s wil zien van de testen dan hoor ik het wel!

10. JoyNoa

JoyNoa Bekend lid

7 mei 2017
    938
    317
    63
    Vrouw
    Ik had toen testen van 2besure via internet. Die waren ook gewoon goed.

11. Besco

Besco Fanatiek lid

2 jun 2016
    1.154
    999
    113
    8DPO is inderdaad wel erg vroeg. Heb mezelf ook voorgenomen nu te wachten tot NOD of liever zelfs daarna omdat ik daar dus niet zeker van ben!
    Ik ga dan denk ik de sensitest of predictor doen! Hopelijk geen gekke streepjes daarmee. Even afwachten dus...

Bedankt voor jullie reacties!

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Waarom denk je dat er een bepaalde maximale afleestijd in de bijsluiter staat?
    Dat heeft een gegronde reden. Namelijk dat er na afleestijd roze streepjes kunnen verschijnen welke niks met een zwangerschap van doen hebben....De streepjes na afleestijd hoeven dus absoluut geen afwijkende kleur te hebben.

13. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.041
    17.010
    113
    #13 Sado, 5 jan 2018
    Laatst bewerkt: 5 jan 2018
    Klopt, dat zeg ik toch ook? :) Dat het een valse streep was OMDAT ie na afleestijd verscheen?
    Ikzelf trap er niet in, hoor, geen zorgen.

Wat ik met het niet-afwijken wil zeggen is dat veel vrouwen alsnog hoop hebben met zo’n indrooglijn, omdat veel andere merken slechts een witte of grijze lijn laten zien na afleestijd. Die dus wèl duidelijk afwijken van een echt positieve streep.
    Exact de reden dat ik deze testen afraad óf adviseer ‘m weg te gooien na 5min en er niet meer naar om te kijken. Gezien er genoeg vrouwen zijn die die valse strepen wel als echt beschouwen, die topics zie je zelf denk ik ook dagelijks hier wel voorbij komen ;)

14. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Ik vind de testen van de Action fijn, goedkoop en nooit valse strepen gehad. En ik heb er toch heel wat gebruikt...

Besco vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina